وفاداری مشتری

وفاداری مشتری به گفته دنیس(۱۹۹۸) برنامه وفادار نمودن مشتریان اولین بار در صنعت هواپیمایی ایالات متحده امریکا با مجوز صدور فعالیت سازمان هواپیمایی در سال ۱۹۷۸ شروع شد و بر روی کنترل مرکزی خدمات گسترده هوایی تاکید داشت.در این زمان بود که بازاریابی اهمیت والایی پیدا کرد.در مناطقی که بازارها متمرکز و رقابت شدیدتر بود […]

پایان نامه : مدیریت دانش مشتری در راستای حفظ و وفاداری مشتری

مدیریت دانش مشتری در راستای حفظ و وفاداری مشتری مدیریت دانش، یکپارچگی بین گروه ها و بخشهای جدا از هم را در یک محیط ارتباط با مشتری آسان‌تر می‏سازد. این گروه ها و بخشهای جدا از هم ممکن است در واحد‏های کاری، تجاری یا در موقعیتهای جغرافیایی متفاوتی باشند. مدیریت دانش جریانی از دانش حول […]

دانلود پایان نامه دلایل وفاداری مشتریان

دلایل وفاداری مشتریان (Soderlund, 2006)، مهمترین دلایل وفاداری مشتریان را در قالب ۶ دلیل بیان کرده است که شامل: مشتریان ممکن است گزینه خوب دیگری نداشته باشند. ممکن است آنها تفاوت بین گزینه­ها را ندانند، بنابراین گزینه خود را تغییر ندهند. ریسک­پذیر نباشند. ممکن است هدایت کردن هزینه­ها بیشتر از دریافت ارزشی باشد که به […]

پایان نامه رشته مدیریت : تعاریف و مفاهیم وفاداری مشتری

تعاریف و مفاهیم وفاداری مشتری تلاش برای تعریف وفاداری بیش از آنچه تصور می­شود مشکل است. مشکل اصلی تشخیص این نکته است که آیا وفاداری یک متغیر رفتاری یا متغیر مربوط به نگرش است. واژه وفاداری مفاهیمی چون علاقه یا مهر، راستی و صداقت، یا تعهد را به ذهن متبادر می­سازد. استفاده از معیار رضایت […]

جنبه های مختلف رابطه رضایت و وفاداری مشتری

۲-۲۴- جنبه های مختلف رابطه رضایت و وفاداری به اعتقاد هنینگ و سورا و کلی[۱] مطالعات انجام شده بر روی رضایت و وفاداری به سه دسته تقسیم می شوند. دسته اول از ادبیات مدیریت خدمت[۲] اقتباس شده است و مطالعات روی رابطه رضایت و وفاداری به صورت کلی و در سطح شرکت می باشد. طبق […]

شاخص های سنجش وفاداری مشتریان

این شاخص ها دودسته به شرح ذیل می باشند: ۱٫رابطه بین رضایت و وفاداری: نظربه اینکه بین وفاداری مشتریان و رضایتمندی آنها رابطه مثبت و قوی برقرار است و رضایت پیش نیازی برای وفاداری شمرده شده است از سویی دیگر، تعدادی از مشتریانی که بررضایت خود تاکید دارند،هنوز تمایل به استفاده از خدمات رقبا داشته […]

وفاداری مشتری

وفاداری ، حدی است که مشتری ها می خواهند به آن مقدار رابطه شان را با یک عرضه کننده حفظ کنند و معمولا از این ناشی می شود که مشتری ها چقدرمعتقدند که ارزش اتفاق می افتد که مشتریان کاملا احساس کنند سازمان مورد نظر به بهترین وجه ممکن می تواند نیازهای آنها را برطرف […]

طبقه بندی مشتریان بر مبنای میزان وفاداری آن ها به برند

با تلاش های کوپلند[۱] در سال ۱۹۲۳ و چرچیل[۲] در سال ۱۹۲۴، توجه به موضوع وفاداری مشتری در مبحث بازاریابی مطرح شد. در آن زمان مفهوم وفاداری به عنوان یک موضوع علمی در ادبیات بازاریابی عنوان شد. همچنین تعدادی مطالعه تجربی با هدف تشریح و توضیح این مفهوم طراحی و اجرا گردید. اما تحقیقات بر […]

نقش رضایت مشتری در وفاداری برند

۲-۱-۶) عوامل تاثیر گذار بر وفاداری به برند در ذیل نمونه هایی از عوامل موثر بر وفاداری آورده شده است : تمایل در تغییر برند خدماتی[۱] تغییر برند خدماتی، تمایل به تغییر برند خدماتی، وفاداری مشتری و تمایل به خرید مجدد، همه به هم مرتبط هستند؛ در حالی که وفاداری مشتری، حفظ و تمایل به […]

بازاریابی رابطه مند و ارتباطات دهان به دهان مشتریان – میانجی گری وفاداری مشتری

بسیاری از سازمان­ها برنامه ­های وفاداری مشتریان را به عنوان بخشی از فعالیت­های توسعه روابط گسترش داده­اند. وفاداری مشتری مفهوم پیچیده­ای می­باشد و به تمایل خرید دوباره و تحلیل قیمت مصرف­ کنندگان بر­می­گردد. رشد وفاداری مشتری درآمد آینده را با مشتریان فعلی ایمن می­ کند، بر این اساس وفاداری مشتری هدف نهایی سازمان­ها و شرکت­ها […]

ارتباطات دهان به دهان مشتریان و بازاریابی رابطه مند : میانجی گری وفاداری مشتری

اهمیت و ضرورت تحقیق به نظر مى رسد ارتباط دهان به دهان در بخش خدمات از اهمیت زیادى برخوردار است. در مقایسه با بازار کالاها، مصرف­کنندگان در بخش­هاى خدماتى بیشتر بر منابع اطلاعات شخصى اطمینان داشته و نسبت به بخش کالاها، ارتباط دهان به دهان تأثیر بیشترى بر تصمیم خرید افراد خواهد داشت. زیرا خدمات […]

بازاریابی رابطه­ مند، ارتباطات دهان به دهان، وفاداری مشتری

یکی از ویژگی­های اغلب بازارهای امروز، رقابتی شدن فزاینده آن­ها است. این رقابتی شدن به معنی نیاز به داشتن مزیت رقابتی قابل توجه است که سبب بقای شرکت در بازار می­شود و دستیابی به چنین مزیت رقابتی نیز بدون وجود دانش مناسب و پیاده سازی استراتژی­ها و به کارگیری روش­های بازایابی مؤثر و کارا ممکن […]

تعاریف و مفاهیم وفاداری مشتری

توجه به موضوع وفاداری مشتریان در مبحث بازاریابی، به تلاش­های کوپلند[۱] در سال ۱۹۲۳ و چرچیل[۲] در سال ۱۹۴۲ بر می­گردد. از آن زمان بود که مفهوم وفاداری به عنوان یک موضوع علمی در ادبیات بازاریابی مطرح گردید و تعدادی مطالعات تجربی با هدف توضیح و تشریح این مفهوم طراحی و اجرا شد. سپس […]

انواع وفاداری مشتری

مفهوم وفاداری در مشتری و ایجاد مشتریان وفادار در چارچوب کسب و کار به صورت ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر توصیف می‌شود. اگر قرار باشد وفاداری را به عنوان یکی از شاخص‌های کنترل و مدیریت به حساب آورد، تعریف و دسته‌بندی […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...