مهارت های ارتباطی، تعاملات اجتماعی

مهارت های ارتباطی رفتارهایی هستند که رشد آنها می تواند بر روابط بین افراد از یک سو و سلامت اجتماعی آنان و نیز عملکرد مفید و موثر در اجتماع از سوی دیگر، تأثیر داشته باشد(کاستلز، ۱۳۸۵: ۱۳).۱-۷-۱-۳ اعتماداعتماد را به عنوان انتظاری که در یک جامعه از رفتار مقرراتی، مسئولانه و همیارانه‌ی بخشی از اعضای دیگر جامعه که بر هنجارهای مشترک عام مبتنی است، تعریف می‌کند(مامفورد، ۲۰۱۲: ۱۱۳).۱-۷-۱-۴ رضایت شغلیرضایت شغلی را عاملی روانی قلمداد کرده و آن را به صورت نوعی سازگاری عاطفی با شغل و شرایط شغل تعریف می­کند. به این معنا که اگر شغل شرایطی مطلوب را برای فرد فراهم کند فرد از شغلش رضایت خواهد داشت اما اگر شغلی برای فرد رضایت و لذت مطلوب را فراهم نکند فرد شروع به مذمت شغل کرده و در صورت امکان شغل…

مهارت های ارتباطی، ویژگی های اجتماعی

سبک های ارتباطی : که ناظر بر نوع رفتار افراد با یکدیگر است و به دو دسته رسمی و غیر رسمی تقسیم می شود (میلر[۳۲] ، ۱۳۸۶ :۲۹ ) . مسیرهای ارتباطی :که شامل ارتباطات عمودی ، افقی و مورب میان افراد سازمان بوده و ناظر بر مسیر های ارتباطی است (میلر ، ۱۳۸۶ : ۲۸ ). محتوای ارتباطی : محتوای پیام ها و ارتباطات به سه دسته وظیفه ای، اجتماعی وابتکاری تقسیم می شود (میلر ، ۱۳۸۶ : ۲۷ ) . ۲ )بعد انسانی : جنبه های انسانی را در بر می گیرد و ارتباط میان افراد را تحت تاثیر قرار می دهداین عوامل شامل ۳ جزء است :۲-۱ )ویژگی های فردی افراد : که خود به ویژگی های ذهنی – ادراکی (شرهرمن ، ۲۰۰۶ )،روحی –روانی و جسمانی (برکو ، ولوین…

مهارت های ارتباطی، نظام حقوقی ایران

[۳۷] قانون اساسی اصل ۱۶۴٫[۳۸] قانون و آئین نامه اجرائی نظارت بر رفتار قضات، مصوب ۱۷/۷/۱۳۹۰٫[۳۹] عمید زنجانی، عباسعلی: فقه سیاسی ، دوره سه جلسه ی، چاپ اول، امیرکبیر، تهران، ۱۳٫[۴۰] قاضی ، ابوالفضل: بایسته­های حقوق اساسی: چاپ هشتم، میزان، تهران، ۱۳۸۱٫[۴۱] قاضی ، ابوالفضل : حقوق اساسی و نهادهای سیاسی : چاپ هفتم ، انتشارات دانشگاه ، تهران، تهران،۱۳۸۰٫[۴۲] قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: مجموعه نظریات شورای نگهبان، از سال ۱۳۵۹ – ۱۳۶۳، اداره کل قوانین و مقرارت کشور، تهران، ۱۳۶۹٫[۴۳] مدنی ، جلال الدین: حقوق اساسی در جمهوری اسلامی ایران ، جلسه دوم ، چاپ سوم، سروش، تهران، ۱۳۶۷٫[۴۴] مونتسکیو،شارال لویی: روح القوانین: ترجمه ی علی اکبر مهتدی ، چاپ هفتم امیرکبیر، تهران، ۱۳۶۲٫[۴۵] هاشمی، محمد: حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، جلسه دوم، چاپ دوم، مجتمع آموزش عالی قم، قم ،۱۳۷۵٫ [46]…

دانلود پایان نامه:بررسی رابطه بین هوش هیجانی ومهارت های ارتباطی با عملکرد شغلی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی رابطه بین هوش هیجانی ومهارتهای ارتباطی با عملکرد شغلی سرپرستان خط اول شرکت تولیدی لاستیک دنا ۶-۱ تعاریف مفهومی و عملیاتی واژه ها و متغیرها : ۱-۶-۱ مفهوم عملکرد شغلی به طور کلی از عملکرد شغلی تعاریف مختلفی ارائه شده، ولی آنچه که در تمام این تعاریف مشترک است، چگونگی انجام فعالیت و مسؤولیتهای محوله است . عده ای عملکرد نیروی انسانی را بهره وری کار اطلاق کرده اند، ولی باید توجه داشت که عملکرد مفهومی فراتر از داده و ستاده دارد . عملکرد عبارت است از مجموع رفتارهایی که افراد در ارتباط با شغل از خود نشان می دهند (مورهد و گریفین، ۱۳۷۴، ص ۱۳۲) . در زیر به

تعدادی از تعاریفی که از عملکرد به دست آمده است اشاره می کنیم : – عملکرد عبارتست مجموع…

پایان نامه ارشد: بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی با عملکرد شغلی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی رابطه بین هوش هیجانی ومهارتهای ارتباطی با عملکرد شغلی سرپرستان خط اول شرکت تولیدی لاستیک دنا ۲-۶-۱ تعریف عملیاتی عملکرد شغلی میزان نمره ای است که آزمودینها از پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون کسب می نمایند. این پرسشنامه که توسط پاترسون تهیه و تدوین گردیده و در سال ۱۳۶۹ نیز توسط شکرکن و ارشدی در ایران ترجمه شده استفاده شده است . این پرسشنامه دارای ۱۵ سوال می باشد و عملکرد کارکنان را در حوزه وظایف شغلی و سازمانی شان اندازه می گیرد. شیوه نمره گذاری آن بصورت چهارگزینه ای است و گزینه های آن شامل : خیلی ضعیف ، ضعیف ، خوب و عالی می باشد. در ازای هریک از گزینه ها به ترتیب امتیازات هر آزمودنی بین ۱۵ تا ۴۵ می باشد . ۳-۶-۱ مفهوم هوش…

دانلود پایان نامه ارشد بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی با عملکرد شغلی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی رابطه بین هوش هیجانی ومهارتهای ارتباطی با عملکرد شغلی سرپرستان خط اول شرکت تولیدی لاستیک دنا مفهوم مهارتهای ارتباطی برقراری ارتباط موثریکی از قدیمی ترین ودر عین حال عالی ترین دستاوردهای بشر است . ارتباط در گذشته وبرای انسان اولیه ، علاوه بر کارکردهایی که در جهت حفظ حیات ویاری گرفتن از دیگر ان داشته ، زمینه ساز فعالیت های اجتماعی وسر آغازی برای زندگی اجتماعی نیز بوده است . ارتباط میان دو یاچند نفر اتفاق می افتد وما همه در طول روز با افراد مختلف ارتباط برقرار می کنیم .اما قابل توجه این است که هر ارتباطی منجر به احساس موفقیت در ما نخواهد شد .داشتن یک ارتباط با احساس موفقیت مستلزم روش ها ومهارت هایی است وتنها درصورت کسب این مهارت ها است که می توان…

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی با عملکرد شغلی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی رابطه بین هوش هیجانی ومهارتهای ارتباطی با عملکرد شغلی سرپرستان خط اول شرکت تولیدی لاستیک دنا تعریف عملیاتی مهارتهای ارتباطی میزان نمره ای است که آزمودنیها از پرسشنامه مهارت ارتباطی کوئین دام کسب می نمایند . این آزمون توسط کوئین دام[۱] برای سنجش مهارت های ارتباطی در بزرگسالات ابداع شده است دارای ۳۴ عبارت (گویه) است که مهارتهای ارتباطی را توصیف می کنند . برای تکمیل آن ، پاسخگو باید هر گویه را بخواند و سپس میزان انطباق وضعیت فعلی خود را با محتوی آن بر روی یک طیف لیکرت پنج درجه ای از ۱ (برای هرگز) تا ۵ (برای همیشه) مشخص کند. مهارت های ارتباطی فرعی که در این مقیاس مورد بررسی قرار می گیرند شامل پنج مهارت گوش دادن، توانایی دریافت و ارسال پیام، بینش نسبت…

پایان نامه ارشد بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی با عملکرد شغلی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی رابطه بین هوش هیجانی ومهارتهای ارتباطی با عملکرد شغلی سرپرستان خط اول شرکت تولیدی لاستیک دنا سرپرست خط اول سرپرست خط اول ، پایه یا جبهه مقدم فردی است که در پایین ترین رده یا حد سلسله مراتب مدیریت هر سازمان قرار گرفته است و به طور مستقیم چهره به چهره و بدون واسطه ، با متصدیان مشاغلی گوناگون یک واحد خاص از سازمان کار می کند . ( مثلا با کارگران در کارگاه ، با کارمندان در یک اداره ، با کارشناسان در یک واحد ، با اعضای هیات علمی در یک دانشگاه ، با سربازان در یک گروهان ، با قالیبافان در یک کارگاه قالی بافی و نظایر آن ) . موقعیت سرپرست خط اول در هر سازمان کاملا ویژه است و هیچ یک از گروههای…

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی با عملکرد شغلی-دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :بررسی رابطه بین هوش هیجانی ومهارتهای ارتباطی با عملکرد شغلی سرپرستان خط اول شرکت تولیدی لاستیک دنا شرکت تولیدی لاستیک دنا شرکت تولیدی لاستیک دنا در سال ۱۳۵۳ با مشارکت بریجستون ژاپن و با نام بریجستون ایران تاسیس و در سال ۱۳۵۵ با ظرفیت بیست هزار تن در سال انواع تایر بایاس در گروههای سواری ، وانتی ، اتوبوسی ، باری و کشاورزی ، تایرهای رادیال سواری و همچنین تیوب و فلپ آغاز بکار کرد . پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۹ شرکت تحت پوشش سازمان صنایع ملی قرار گرفت و در سال ۱۳۶۳ کلیه ی سهام بریجستون ژاپن به سازمان صنایع ملی منتقل گردیده و همزمان به شرکت تولیدی لاستیک دنا تغییر نام داده شد . در سال ۱۳۷۱ واحد تولید تسمه نقاله با ظرفیت اسمی ۳۵۰۰۰۰…

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی با عملکرد شغلی:پایان نامه ارشد

عنوان کامل پایان نامه :بررسی رابطه بین هوش هیجانی ومهارتهای ارتباطی با عملکرد شغلی سرپرستان خط اول شرکت تولیدی لاستیک دنا مبانی نظری ۱-۱-۲ عملکرد شغلی سازمان های اجتماعی امروزه به سبب توسعه و گسترش فعالیت های اقتصادی و خدماتی ناگریز از تدارک, حفظ و اداره نیروی انسانی پرتوان در مقیاسی بزرگ و متنوع هستند. امروزه منابع انسانی نقش مهمی در رشد و توسعه اهداف سازمان ها دارند. با نگرشی به گذشته در می یابیم که منابع انسانی به عنوان ضرورت در کار سازمان ها مطرح است و در حال حاضر نیز با همه پیشرفت های تکنولوژیک و ورود فناوری های متنوع در سازمان ها, هنوز منابع انسانی مهم ترین بازوی رشد و ترقی سازمان ها محسوب می شوند ( سجادی ، امیدی ، ۱۳۸۷ ، ص ۸۲ ) . اکثر محققان براین…

دانلود پایان نامه ارشد :بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی با عملکرد شغلی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی رابطه بین هوش هیجانی ومهارتهای ارتباطی با عملکرد شغلی سرپرستان خط اول شرکت تولیدی لاستیک دنا نظریه های عملکرد شغلی بالا بردن سطح عملکرد کارکنان یکی از اهداف زیربنایی هر سازمان در جهت تحقق استراتژی ها و راهبردهای آن است. در افزایش سطح عملکرد پرسنل، عواملی همچون انگیزش (شخص، بخواهد که کار را انجام دهد) ، توانایی(بتواند کار را انجام دهد ) و محیط (مواد و وسائل انجام کار را در اختیار داشته باشد ) دخیل اند و فقدان هریک از این عوامل به عملکرد ایشان لطمه خواهد زد ( اسدی ، کریمی ، رضایی ، ۱۳۸۷) . موری اینسورت و نیویل اسمیت[۱] عملکرد ر ا تابع وضوح نقش ، شایستگی، محیط ، ارزشها، تناسب ترجیحی و پاداش می دانند. در معادله اینسورت و اسمیت عوامل عملکرد معادله…

دانلود پایان نامه ارشد رشته روانشناسی بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی با عملکرد شغلی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی رابطه بین هوش هیجانی ومهارتهای ارتباطی با عملکرد شغلی سرپرستان خط اول شرکت تولیدی لاستیک دنا هوش هیجانی دو هزار سال پیش افلاطون گفت: « تمام یادگیری ها دارای یک زیربنای هیجانی و عاطفی هستند». بر اساس گفته ی افلاطون از آن زمان تا کنون دانشمندان، پژوهشگران و فیلسوفان زیادی در جهت اثبات یا نفی نقش احساسات در یادگیری، مطالعات زیادی انجام داده اند . متاسفانه تفکر حاکم در این ۲۰۰۰ سال این بود که هیجانها مانع انجام کر و تصمیم گیری صحیح می شوند و تمرکز حواس را مختل می سازند . در سه دهه گزشته حجم رو به رشد تحقیقات ، خلاف این مطلب را ثابت کرد . در سال ۱۹۵۰ دکتر ابراهام مازلو مقاله ای در زمینه ارتقا نیازهای هیجانی – جسمی ، معنوی و…

پایان نامه روانشناسی بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی با عملکرد شغلی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی رابطه بین هوش هیجانی ومهارتهای ارتباطی با عملکرد شغلی سرپرستان خط اول شرکت تولیدی لاستیک دنا نظریه های هوش هیجانی در بین روان شناسان ، سالووی و مایر (۱۹۹۰) به عنوان اولین کسانی که وجود یک مهارت شناختی مهم غیر از هوش را مطرح کردند ، شهرت یافته اند ( اسپکتور ، ۱۳۸۸ ، ص۱۲۹ ) . هم چنین دکتر دانیل گلمن[۱] از نتیجه تحقیقات سالووی و مایر و سایرین در پرفروش ترین کتابش به نام هوش هیجان در سال ۱۹۹۵ استفاده کرد و در این زمینه ، دو برنامه شناخت خود و رشد اجتماعی برای مدرسه ینوهاون نوشت ( آقایار و شریفی درآمدی ، ۱۳۸۶ ، ص۷۳ ) . از طرفی ثرندایک[۲] استاد دانشگاه کلمبیا اولین کسی بود که مهارت های هوش هیجانی را نام گذاری کرد….

پایان نامه درباره:بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی با عملکرد شغلی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی رابطه بین هوش هیجانی ومهارتهای ارتباطی با عملکرد شغلی سرپرستان خط اول شرکت تولیدی لاستیک دنا مهارتهای ارتباطی ارتباط، عالی‌ترین دستاورد بشر است و انسان به دلیل اجتماعی‌بودن به تعامل و بودن با دیگران نیاز دارد؛ بنابراین با توجه به تعریف ارتباط که در آن تفهیم، تفاهم و تسهیم دخیل است افراد باید توانایی صحیح درک، انتقال و تداوم ارتباط را کسب کنند و این همان مهارتی است که به دو صورت کلامی و غیرکلامی موجب ارتباط موثر و موفق میان افراد می‌شود. این دو ارتباط ازهم قابل تفکیک نیست؛ چرا که در حین برقراری ارتباط استفاده از زبان کلامی و زبان بدن همزمان اتفاق می‌افتد. اگر به گفت‌وگوی خود با فردی دقت کنید متوجه خواهید شد در حین ارتباط کلامی بخش عمده پیام ما از طریق ژست‌ها،…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...