مهارت های یادگیری |
![]() |
دانلود پایان نامه روانشناسی درباره نظریه های یادگیری مرتبط با آموزش مهارتهای زندگی
نظریه های یادگیری مرتبط با آموزش مهارتهای زندگی اصولاً آن دسته از نظریه های یادگیری که بر کارکردها و ابعاد اجتماعی مدارس و مراکز آموزشی تاکید می کنند، می توانند در زمینه آموزش مهارت های زندگی مورد توجه و استناد قرار بگیرند، از جمله این نظریه ها می توان به نظریه یادگیری اجتماعی، نظریه ساخت […]
مهارتهای حرکتی و شرایط یادگیری
مهارتهای حرکتی نه تنها بایستی یاد گرفته شود، بلکه خود یکی از شرایط یادگیری به حساب میآیند. بسیاری از فعالیت های انسان به هماهنگی حرکات ماهیچه ای نیاز دارند. پاره ای از این اعمال نظیر دست دراز کردن، گرفتن و دنبال کردن اشیاء متحرک زود آموخته میشوند و بنظر میرسد که تا حد زیادی توسط […]
مهارت های حل مسئله، رویکردهای یادگیری
۲- ۱- ۱- مقدمه:مزیت رقابتی سازمان ها بیش از آنکه وابسته به منابع فیزیکی آن ها باشد، به دانشی که در اختیار آن هاست بستگی دارد. خارج از مرزهای سازمانی منابعی از دانش وجود دارند که سازمان ها با بهره گیری از آن ها می توانند قابلیت های رقابتی خود را توسعه دهند یا قابلیت […]
پایان نامه تأثیرتقویت مهارتهای ادراک دیداری بر مهارت خواندن دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر با مشکلات یادگیری
۱-۵-۱ فرضیه اصلی ۱۹ ۱-۵-۲ فرضیههای فرعی ۱۹ ۱-۶ متغیرهای تحقیق ۲۰ ۱-۷ تعاریف واژهها و اصطلاحات ۲۰ ۱-۷-۱ تعاریف مفهومی ۲۰ ۱-۷-۲ تعاریف عملیاتی ۲۰ فصل دوم: ادبیات، مبانی نظری و پیشینه پژوهش ۲۲ ۲-۱ مقدمه ۲۳ ۲-۲ ادراک ۲۴ ۲-۳ ادراک دیداری ۲۴ ۲-۴ آزمونهای ادراک دیداری ۲۸ ۲-۵ آزمون پیشرفته رشد ادراک […]
پایان نامه بررسی مقایسه ای سبک های یادگیری،تاب آوری و مهارت های حل مسئله در شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ای کشور
۲-۴-محیط یادگیری یکی از عناصر پیش زمینه ی مؤثر بر بازده و پیامدهای یادگیری ،ساختار و محیط یادگیری اول است، عوامل موقعیتی یا محیطی،عوامل ایجاد کننده فضایی هستند که درآن تکلیف یادگیری انجام می شود(بیگز،۱۹۸۵ به نقل از پارسا وساکتی۱۳۸۶ ص۱۱۰).توجه به مؤلفه محیط یادگیری تقریباً به اوائل سال ۱۹۶۰ برمیگردد یعنی زمانی که بلوم […]
پایان نامه مقایسه سبک های یادگیری،تاب آوری و مهارت های حل مسئله در شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ای
تاب آوری: الف) تعریف مفهومی:تاب آوری به فرایند پویای انطباق مثبت با تجربه های تلخ وناگوار اطلاق می شود (مستن، ۲۰۰۱). تابآوری، که “مقاومت در برابر استرس ” یا “رشد پس ضربه ای” (تدشی و همکاران ۱۹۹۷) نیز نامیده شده است، در امتداد یک پیوستار با درجات متفاوت از مقاومت در برابر آسیبهای روان شناختی […]
پایان نامه رابطه سبک های یادگیری و مهارت های حل مسئله در شطرنجبازان حرفه ای و غیر
حرفه ای
۲-۳-انواع تابآوری: بنا به نظر هارت [۱]و همکاران (۲۰۰۷) توصیف تابآوری سه روش را شامل میشود: تابآوری حقیقی، تابآوری عمومی، تابآوری تلقیحی (به نقل از مرتضوی، ۱۳۸۹ص۷۹). – تابآوری عمومی: در زبان عامه همان غلبه بر موقعیتهای دشواری است که هر کسی با آن مواجه میشود. تابآوری همان چیزی است که تقریباً همه ما از […]
پایان نامه سبک های تاب آوری،یادگیری و مهارت های حل مسئله در شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ای
مدل زیستی-روانی-معنوی[۱]: این مدل تابآوری، ابزاری است که به وسیله آن افراد از طریق تخریبهای [۲]برنامهریزی شده یا واکنش به رخدادهای زندگی، فرصتی برای انتخاب هوشیارانه یا ناهوشیارانه پیامدهای تخریب داشته باشد. انسجام مجدد[۳] تابآورانه اشاره به فرآیند انسجام مجدد یا کنار آمدن دارد، که منجر به رشد دانش خودفهمی و توانمندی افزایش یافته کیفیتهای […]
پایان نامه بهبود یادگیری و پیشرفت تحصیلیِ دانشجویان با شناسایی مهارتهای شناختی، فراشناختی و انگیزۀ پیشرفت تحصیلی
فراشناخت یادگیری را تغییر نسبتاً دائمی در رفتار نهفته یک شخص بر اثر کسب تجربه تعریف می کنند؛ و این نکتۀ مهمی است که یادگیرنده به صورت فعال و از راه تعامل دائم با محیط، به ساخت دانش می پردازد (فونتانا، ۱۳۸۵). فلاول براین باور بود که اصطلاح فراشناخت به فرآیندهای شناختی گفته می شود […]
پایان نامه بررسی میزان برخورداری دانشجویان مراکز آموزش مجازی ایران از مهارتهای یادگیری الکترونیکی و رابطه آن با رضایت و پیشرفت تحصیلی آنها
اهداف پژوهش الف) هدف کلی بررسی میزان برخورداری دانشجویان مراکز آموزش مجازی ایران از مهارتهای یادگیری الکترونیکی و رابطه آن با رضایت و پیشرفت تحصیلی آنها. ب) اهداف ویژه ۱- تعیین میزان مهارتهای یادگیری الکترونیکی دانشجویان مراکز آموزش مجازی تهران(مهروالبرز و دانشگاه تهران). ۲- تعیین میزان رضایت تحصیلی دانشجویان مراکز آموزش مجازی تهران(مهروالبرز و […]
پایان نامه تعیین میزان مهارتهای یادگیری الکترونیکی دانشجویان مراکز آموزش مجازی
سوالها و فرضیههای پژوهش الف) سوال کلی آیا بین میزان برخورداری دانشجویان مراکز آموزش تهران(مهروالبرز و دانشگاه تهران) از مهارتهای یادگیری الکترونیکی با رضایت و پیشرفت تحصیلی آنها رابطه وجود دارد؟ ب) سوالهای ویژه ۱- مهارت های یادگیری الکترونیکی دانشجویان مراکز آموزش مجازی تهران(مهروالبرز و دانشگاه تهران) چه میزان است؟ ۲- رضایت تحصیلی دانشجویان […]
پایان نامه رابطه مهارتهای یادگیری الکترونیکی دانشجویان مراکز آموزش مجازی با پیشرفت تحصیلی آنها
فصل دوم مبانی نظری و پیشینهی پژوهش مقدمه تغییرات سریع اقتصادی، اجتماعی و فناورانه، ماهیت زندگی و مشاغل افراد را تحت تأثیر قرار داده است. هر فردی برای رویارویی با این تغییرات باید به طور مداوم در حال یادگیری و بازآموزی باشد. این ویژگیها در عصر حاضر موجب شده است تا به طور مداوم بر […]
پایان نامه ارتباط مهارتهای یادگیری الکترونیکی دانشجویان مراکزآموزش مجازی با رضایت تحصیلی آنها
فناوری اطلاعات و ارتباطات فناوری اطلاعات و ارتباطات واژهای است که در سال ۱۹۷۰ پدید آمد و برگیرنده دو موضوع محاسبات ریاضی و ارتباطات منطقی اعداد بود. مفاهیم مختلفی با برخوردهای متفاوتی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان شده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات عبارتست از، فناوری که سیستمهای پردازش اطلاعات بازرگانی و […]
پایان نامه ارشد:بررسی مقایسه ای سبک های یادگیری،تاب آوری و مهارت های حل مسئله در شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ای
هدف کلی پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای سبک های یادگیری،تاب آوری و مهارت های حل مسئله در شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ایمی باشد.روش این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه شطرنجبازان تحت نظارت فدراسیون شطرنججمهوری اسلامی ایران می باشد. نمونه پژوهش متشکل از ۲۰۰ نفر شطرنجباز (۱۰۰نفر شطرنجباز حرفه ای و ۱۰۰نفر شطرنجباز غیر حرفه ای)استان های تهران و گیلان و مازندران است. ملاک تشخیصی برای شطرنجبازان حرفه ای از غیر حرفه ای داشتن درجه بین المللی بیشتر از ۱۸۰۰است. لازم به ذکر است که حجم نمونه بر اساس نمونه گیری به روش تصادفی ساده به تعداد ۳۰۶ نفر انتخاب شدند و افراد به پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (۲۰۰۵)، تابآوری کانر و دیویدسون (۲۰۰۳)، راهبردهایحلمسئله کسیدی و لانگ (۱۹۹۶) پاسخ دادند.داده های حاصل با آزمون t گروه های مستقل، آزمون V کریمر، تحلیل رگرسیون چند متغیره با نرم افزار ۲۱spss تجزیه و تحلیل شد.یافته ها نشان داد بین سبک های یادگیری شطرنج بازان حرفه ای و غیر حرفه ای با توجه به جنسیت، گروههای سنی، سابقه و تحصیلات تفاوت وجود دارد.بین تاب آوری شطرنج بازان حرفه ای و غیر حرفه ای با توجه به جنسیت ،گروه های سنی، سابقه و تحصیلات آنان تفاوت وجود ندارد. بین مهارت های حل مسئله شطرنج بازان حرفه ای و غیر حرفه ای با توجه به جنسیت، گروههای سنی، سابقه و تحصیلات آنان تفاوت وجود دارد. همچنین بین سبک های یادگیری با تاب آوری و مهارت های حل مسئله رابطه وجود دارد. بین سبک های یادگیری و مهارت های حل مسئله رابطه وجود ندارد. در یک نتیجه گیری کلی باید گفت که سبک های یادگیری و داشتن مهارت ها در حل مسئله به وسیله بسیاری از صاحبنظران به عنوان یکی از عوامل موفقیت در تحصیلات عالی معرفی شده اند. اگرچه عموماً چنان تلقی می شود که افراد می توانند با آگاهی از سبک های یادگیری و افزایش تاب آوری خود موفقیت بیشتری در زندگی کاری بدست آورند.
واژگان کلیدی:سبک های یادگیری،تاب آوری، مهارت های حل مسئله ، شطرنجبازان.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-13] [ 11:33:00 ب.ظ ]
|