موسیقی آموخته |
![]() |
پایان نامه تفاوت توانایی حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته
دقتمنظور از دقت در این پژوهش نمره ای است که دانش آموز در آزمون وکسلر دریافتمی کند.خرده آزمون محاسبات که مربوط به مقیاس هوش کلامی می باشد.این خـرده آزمون شامل ۱۴ مسأله ساده است که معمولاً بـدون استفاده از کاغذ و مداد میتوان آنها را حـل کرد. این خرده آزمون بیشتر به عنوان آزمون استدلال تلقی میشود تا عملکرد محاسبات عددی. در اجرای این آزمون عواملی مانند حافظه،دقت،تمرکز حواس،استعداد ریاضی و استدلال مورد سنجش قرار میگیرند.تمرکز حواسمنظور از تمرکزحواس دراین پژوهش نمره ای است که دانش آموز در آزمون وکسلر دریافتمی کند. خرده آزمون محاسبات که مربوط به مقیاس هوش کلامی می باشد.این خـرده آزمون شامل ۱۴ مسأله ساده است که معمولاً بـدون استفاده از کاغذ و مداد میتوان آنها را حـل کرد. این خرده آزمون بیشتر به عنوان آزمون استدلال تلقی میشود…
پایان نامه تفاوت توانایی حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته
دقتمنظور از دقت در این پژوهش نمره ای است که دانش آموز در آزمون وکسلر دریافت می کند.خرده آزمون محاسبات که مربوط به مقیاس هوش کلامی می باشد.این خـرده آزمون شامل ۱۴ مسأله ساده است که معمولاً بـدون استفاده از کاغذ و مداد میتوان آنها را حـل کرد. این خرده آزمون بیشتر به عنوان آزمون استدلال تلقی میشود تا عملکرد محاسبات عددی. در اجرای این آزمون عواملی مانند حافظه،دقت،تمرکز حواس،استعداد ریاضی و استدلال مورد سنجش قرار میگیرند.تمرکز حواسمنظور از تمرکزحواس دراین پژوهش نمره ای است که دانش آموز در آزمون وکسلر دریافتمی کند. خرده آزمون محاسبات که مربوط به مقیاس هوش کلامی می باشد.این خـرده آزمون شامل ۱۴ مسأله ساده است که معمولاً بـدون استفاده از کاغذ و مداد میتوان آنها را حـل کرد. این خرده آزمون بیشتر به عنوان آزمون استدلال تلقی…
پایان نامه تفاوت توانایی حافظه کوتاه مدت کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته
مقدمهدر این فصل ابتدا به بررسی متغیرهای پژوهش و نظریه های مرتبط با آنها که مبنای نظری این مطالعه را روشن می کنند،پرداخته می شود و سپس به پژوهش های انجام شده در ایران و خارج از ایران اشاره خواهد شد. از نظر آموزشی،مهمترین موسیقی،پرورش حواس به مثابه ابزار شناخت در افراد است که این پرورش حواس به وسیله موسیقی به خصوص در کودکان و نوجوانان نمود بیشتری می یابد.روانشناسی،موسیقی را برای کودک نوعی نیاز روانی می شناسد و بنابراین آموزش آن به منظور تربیت موسیقی دان نیست بلکه در حد پاسخ به همین نیاز طبیعی است.موسیقی به ویژه اگر به شیوه گروهی انجام گیرد در ایجاد مهارتهای اجتماعی لازم در کودکان نقش موثری دارد و در از بین بردن رفتار هایی جون خجالت و کمرویی از روش های دیگر مناسب تر است…
پایان نامه تفاوت توانایی دقت کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته
۲-۱ .اصول و هدف های آموزش و پرورش«هر کشوری مطابق با فلسفه اجتماعی و جهان بینی خود،احتیاجات جامعه،کودکان و نوجوانان و انتظاراتی که از آموزش و پرورش دارد،هدف های آموزش و پرورش خود را تعیین می کند که ممکن است با هدف های آموزش و پرورش کشورهای دیگر کاملاً متفاوت باشد،با وجود این،صرف نظر از اختلاف آراء فلسفه اجتماعی،نیازهای جوامع مختلف،اصول و هدف های آموزش و پرورش به نظر تا حدی ثابت و اساسی هستند و تقریباً مورد قبول دانشمندان تعلیم و تربیت داخل فن می باشند،از این قرارند:۱- اصل تامین رشد زیستی و سازگاری موجود انسانی در برابر محیط طبیعی و انجام دادن وظایف حیات: تربیت از لحاظ جسمانی و بدنی است که باید فرد را در رشد و تکامل بدنی و سازش محیط زیستی یاری کنیم تا تندرستی کودک مطابق قوانین…
پایان نامه تفاوت توانایی دقت کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته
۲-۱ .اصول و هدف های آموزش و پرورش «هر کشوری مطابق با فلسفه اجتماعی و جهان بینی خود،احتیاجات جامعه،کودکان و نوجوانان و انتظاراتی که از آموزش و پرورش دارد،هدف های آموزش و پرورش خود را تعیین می کند که ممکن است با هدف های آموزش و پرورش کشورهای دیگر کاملاً متفاوت باشد،با وجود این،صرف نظر از اختلاف آراء فلسفه اجتماعی،نیازهای جوامع مختلف،اصول و هدف های آموزش و پرورش به نظر تا حدی ثابت و اساسی هستند و تقریباً مورد قبول دانشمندان تعلیم و تربیت داخل فنمی باشند،از این قرارند:۱- اصل تامین رشد زیستی و سازگاری موجود انسانی در برابر محیط طبیعی و انجام دادن وظایف حیات: تربیت از لحاظ جسمانی و بدنی است که باید فرد را در رشد و تکامل بدنی و سازش محیط زیستی یاری کنیم تا تندرستی کودک مطابق قوانین…
پایان نامه تفاوت توانایی دقت کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته
۲-۱ .اصول و هدف های آموزش و پرورش«هر کشوری مطابق با فلسفه اجتماعی و جهان بینی خود،احتیاجات جامعه،کودکان و نوجوانان و انتظاراتی که از آموزش و پرورش دارد،هدف های آموزش و پرورش خود را تعیین می کند که ممکن است با هدف های آموزش و پرورش کشورهای دیگر کاملاً متفاوت باشد،با وجود این،صرف نظر از اختلاف آراء فلسفه اجتماعی،نیازهای جوامع مختلف،اصول و هدف های آموزش و پرورش به نظر تا حدی ثابت و اساسی هستند و تقریباً مورد قبول دانشمندان تعلیم و تربیت داخل فنمی باشند،از این قرارند:۱- اصل تامین رشد زیستی و سازگاری موجود انسانی در برابر محیط طبیعی و انجام دادن وظایف حیات: تربیت از لحاظ جسمانی و بدنی است که باید فرد را در رشد و تکامل بدنی و سازش محیط زیستی یاری کنیم تا تندرستی کودک مطابق قوانین رشد…
پایان نامه تمرکزحواس کودکان موسیقی آموخته در مقایسه با کودکان موسیقی نیاموخته
اصول آموزش و پرورش و دوره ابتداییوظایف اساسی تعلیم و تربیت در این دوره را می توان به صورت زیر خلاصه کرد: ۱- تعلیم مفاهیم اساسی که شرط نیل به فکر منطقی و عملی است مثل خواندن،نوشتن و حساب کردن.۲- بیداری ذوق که نخستین گام در تربیت حس زیبایی شناسی است موسیقی و نقاشی و کار دستی در شمار وسایل مناسب برای تربیت ذوق در این دوره است.اما در حال حاضر از این مواد درسی حتی وقتی هم در برنامه ها پیش بینی شده اند چنان که باید بهره برداری نمی شود،این دوره از نظر ایجاد ذوق به منزله دوره آگاهی است.۳- تربیت اجتماعی و شخصیت: این نوع تربیت به کیفیت حیات اجتماعی بستگی دارد(شکوهی،۱۳۷۳). متن کامل پایان نامه
پایان نامه تمرکزحواس کودکان موسیقی آموخته در مقایسه با کودکان موسیقی نیاموخته
اصول آموزش و پرورش و دوره ابتدایی وظایف اساسی تعلیم و تربیت در این دوره را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:۱- تعلیم مفاهیم اساسی که شرط نیل به فکر منطقی و عملی است مثل خواندن،نوشتن و حساب کردن.۲- بیداری ذوق که نخستین گام در تربیت حس زیبایی شناسی است موسیقی و نقاشی و کار دستی در شمار وسایل مناسب برای تربیت ذوق در این دوره است.اما در حال حاضر از این مواد درسی حتی وقتی هم در برنامه ها پیش بینی شده اند چنان که باید بهره برداری نمی شود،این دوره از نظر ایجاد ذوق به منزله دوره آگاهی است.۳- تربیت اجتماعی و شخصیت: این نوع تربیت به کیفیت حیات اجتماعی بستگی دارد(شکوهی،۱۳۷۳). متن کامل پایان نامه
دانلود پایان نامه کاهش اضطراب با موسیقی
عنوان کامل پایان نامه : بررسی تأثیر موسیقی در کاهش اضطراب و دلهره ۳- دیدگاه رفتار گرایی درمانگران و نظریه پردازان رفتار گرا اختلالات اضطرابی را نتیجه یادگیری های غلط و شرطی شدن می دانند . یک موقعیت استرس زا که با موقعیتهای استرس زای قبلی شبیه است ممکن است موجب بر انگیختن اضطراب در فرد بشود . قصور در آموختن شایستگیهای لازممی تواند نیز علت اضطراب محسئب شود زیرا شخصی که شایستگیهای لازم را آموخته است در سازگاری و حل مسائل زندگی موقعیتهای کمی را تهدید کننده می بیند ولی شخص مبتلا به اضطراب به دلیل نبود شایستگی های لازم بسیاری از موارد معمولی زندگی رااضطراب زا و تهدید کننده احساس می کند .در فوبی ممکن است رابطه ی بین حوادث ناخوشایند و موقعیتهای خاص وجود داشته باشد.این حوادث از طریق جریان…
پایان نامه تأثیر موسیقی بر حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس دختر و پسر
۱-۳ .هدف های پژوهش الف)هدف اصلی – مقایسه حافظه کوتاهمدت،دقت و تمرکزحواس کودکان ۱۰ و۱۱ ساله موسیقیآموخته و نیاموختهب)هدف های فرعی– تعیین تأثیر موسیقی بر حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس دختر و پسر.– شناسایی تأثیر موسیقی بر توانایی حافظه کوتاه مدت.– توصیف تأثیر موسیقی بر توانایی دقت.– تعیین تأثیرموسیقی برتمرکز حواس.۱-۴ .فرضیه ها۱- بین توانایی حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس کودکان ۱۰و۱۱ ساله موسیقی آموخته و نیاموخته تفاوت وجود دارد.۲- بین توانایی حافظه کوتاه مدت کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته تفاوت وجود دارد.۳- بین توانایی دقت کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته تفاوت وجود دارد.۴- بین تمرکزحواس کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته تفاوت وجود دارد. متن کامل پایان نامه
پایان نامه تأثیر موسیقی بر حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس دختر و پسر
۱-۳ .هدف های پژوهش الف)هدف اصلی– مقایسه حافظه کوتاهمدت،دقت و تمرکزحواس کودکان ۱۰ و۱۱ ساله موسیقیآموخته و نیاموخته ب)هدف های فرعی– تعیین تأثیر موسیقی بر حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس دختر و پسر.– شناسایی تأثیر موسیقی بر توانایی حافظه کوتاه مدت.– توصیف تأثیر موسیقی بر توانایی دقت.– تعیین تأثیرموسیقی برتمرکز حواس.۱-۴ .فرضیه ها۱- بین توانایی حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس کودکان ۱۰و۱۱ ساله موسیقی آموخته و نیاموخته تفاوت وجود دارد.۲- بین توانایی حافظه کوتاه مدت کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته تفاوت وجود دارد.۳- بین توانایی دقت کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته تفاوت وجود دارد.۴- بین تمرکزحواس کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته تفاوت وجود دارد. متن کامل پایان نامه
پایان نامه روانشناسی در مورد سبکهای یادگیری -سبکهای محیطی، هیجانی، جامعهشناختی، فیزیولوژیکی و روانشناختی
سبکهای یادگیری –سبکهای محیطی، هیجانی، جامعهشناختی، فیزیولوژیکی و روانشناختی دستهبندی معروف دیگری از سبکهای یادگیری به وسیلهی دان،[۱] دان و پرایس[۲] (۱۹۹۷) انجام گرفته است. در این الگو، سبکهای یادگیری به عنوان راهی که در آن شخص موضوعهای تازه و دشوار تحصیلی را مورد توجه قرار میدهد و آنها را پردازش می کند، درونی میسازد و به یاد میسپارد، تعریف شده است. این الگو شامل ۲۱ عنصر است که در ۵ متغیر یا محرک دستهبندی شده اند. البته هیچ کس از همهی ۲۱ عنصر تأثیر نمیپذیرد، اما نتایج پژوهشها نشان دادهاند که غالب دانش آموزان تحت تأثیر ۶ تا ۱۴ عنصر قرار میگیرند (دنیگ، ۲۰۰۴). متغیر محیطی: این متغیر از چهار عنصر تشکیل یافته است: صدا: بعضی یادگیرندگان هنگام یادگیری به سکوت کامل نیاز دارند، در حالی که بعضی دیگر همراه با…
پایان نامه روانشناسی در مورد سبکهای یادگیری -سبکهای محیطی، هیجانی، جامعهشناختی، فیزیولوژیکی و روانشناختی
سبکهای یادگیری –سبکهای محیطی، هیجانی، جامعهشناختی، فیزیولوژیکی و روانشناختی دستهبندی معروف دیگری از سبکهای یادگیری به وسیلهی دان،[۱] دان و پرایس[۲] (۱۹۹۷) انجام گرفته است. در این الگو، سبکهای یادگیری به عنوان راهی که در آن شخص موضوعهای تازه و دشوار تحصیلی را مورد توجه قرار میدهد و آنها را پردازش می کند، درونی میسازد و به یاد میسپارد، تعریف شده است. این الگو شامل ۲۱ عنصر است که در ۵ متغیر یا محرک دستهبندی شده اند. البته هیچ کس از همهی ۲۱ عنصر تأثیر نمیپذیرد، اما نتایج پژوهشها نشان دادهاند که غالب دانش آموزان تحت تأثیر ۶ تا ۱۴ عنصر قرار میگیرند (دنیگ، ۲۰۰۴). متغیر محیطی: این متغیر از چهار عنصر تشکیل یافته است: صدا: بعضی یادگیرندگان هنگام یادگیری به سکوت کامل نیاز دارند، در حالی که بعضی دیگر همراه با…
پایان نامه رشته روانشناسی درباره : هوش اخلاقی
هوش اخلاقی ۲-۱-۱هوش هوش[۱] یکی از مفاهیم بنیادین در علم روانشناسی است که مطالعات و تحقیقات بسیاری راجع به آن صورت گرفته است ولی با وجود این کوششها به لحاظ پیچیدگی و چند ساختی بودن و نیز عوامل متعدد دخیل در آن هنوز صاحبنظران به همسویی یکی در مورد ابعاد هوش و حتی تعریف دقیقی از آن دست نیافته اند (صمدی، ۱۳۸۵). هوش یکی از با ارزشترین ویژگیهای آدمی است، نقش مهمی در تواناییها و کاراییهای ما ایفا می کند و تمام فعالیتهای ما را تحت تأثیر قرار می دهد. هوش مجموعه استعدادهایی است که به وسیله آن شناختهایی به دست می آوریم، آنها را حفظ میکنیم و عناصر تشکیل دهنده فرهنگ خود را، برای حل مسائل روزانه و برای سازگاری سریع با محیط ثابت و در حال تغییر به کار می بریم….
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 09:30:00 ق.ظ ]
|