پایان نامه تفاوت توانایی حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته

دقتمنظور از دقت در این پژوهش نمره ای است که دانش آموز در آزمون وکسلر دریافتمی کند.خرده آزمون محاسبات که مربوط به مقیاس هوش کلامی می باشد.این خـرده‌ آزمون شامل ۱۴ مسأله ساده است که معمولاً بـدون استفاده از کاغذ و مداد می‌توان آنها را حـل کرد. این خرده ‌آزمون بیشتر به عنوان آزمون استدلال تلقی می‌شود تا عملکرد محاسبات عددی. در اجرای این آزمون عواملی مانند حافظه،دقت،تمرکز حواس،استعداد ریاضی و استدلال مورد سنجش قرار می‌گیرند.تمرکز حواسمنظور از تمرکزحواس دراین پژوهش نمره ای است که دانش آموز در آزمون وکسلر دریافتمی کند. خرده آزمون محاسبات که مربوط به مقیاس هوش کلامی می باشد.این خـرده‌ آزمون شامل ۱۴ مسأله ساده است که معمولاً بـدون استفاده از کاغذ و مداد می‌توان آنها را حـل کرد. این خرده ‌آزمون بیشتر به عنوان آزمون استدلال تلقی می‌شود…

پایان نامه تفاوت توانایی حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته

دقتمنظور از دقت در این پژوهش نمره ای است که دانش آموز در آزمون وکسلر دریافت می کند.خرده آزمون محاسبات که مربوط به مقیاس هوش کلامی می باشد.این خـرده‌ آزمون شامل ۱۴ مسأله ساده است که معمولاً بـدون استفاده از کاغذ و مداد می‌توان آنها را حـل کرد. این خرده ‌آزمون بیشتر به عنوان آزمون استدلال تلقی می‌شود تا عملکرد محاسبات عددی. در اجرای این آزمون عواملی مانند حافظه،دقت،تمرکز حواس،استعداد ریاضی و استدلال مورد سنجش قرار می‌گیرند.تمرکز حواسمنظور از تمرکزحواس دراین پژوهش نمره ای است که دانش آموز در آزمون وکسلر دریافتمی کند. خرده آزمون محاسبات که مربوط به مقیاس هوش کلامی می باشد.این خـرده‌ آزمون شامل ۱۴ مسأله ساده است که معمولاً بـدون استفاده از کاغذ و مداد می‌توان آنها را حـل کرد. این خرده ‌آزمون بیشتر به عنوان آزمون استدلال تلقی…

پایان نامه تفاوت توانایی حافظه کوتاه مدت کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته

مقدمهدر این فصل ابتدا به بررسی متغیرهای پژوهش و نظریه های مرتبط با آنها که مبنای نظری این مطالعه را روشن می کنند،پرداخته می شود و سپس به پژوهش های انجام شده در ایران و خارج از ایران اشاره خواهد شد. از نظر آموزشی،مهمترین موسیقی،پرورش حواس به مثابه ابزار شناخت در افراد است که این پرورش حواس به وسیله موسیقی به خصوص در کودکان و نوجوانان نمود بیشتری می یابد.روانشناسی،موسیقی را برای کودک نوعی نیاز روانی می شناسد و بنابراین آموزش آن به منظور تربیت موسیقی دان نیست بلکه در حد پاسخ به همین نیاز طبیعی است.موسیقی به ویژه اگر به شیوه گروهی انجام گیرد در ایجاد مهارتهای اجتماعی لازم در کودکان نقش

موثری دارد و در از بین بردن رفتار هایی جون خجالت و کمرویی از روش های دیگر مناسب تر است…

پایان نامه تفاوت توانایی دقت کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته

۲-۱ .اصول و هدف های آموزش و پرورش«هر کشوری مطابق با فلسفه اجتماعی و جهان بینی خود،احتیاجات جامعه،کودکان و نوجوانان و انتظاراتی که از آموزش و پرورش دارد،هدف های آموزش و پرورش خود را تعیین می کند که ممکن است با هدف های آموزش و پرورش کشورهای دیگر کاملاً متفاوت باشد،با وجود این،صرف نظر از اختلاف آراء فلسفه اجتماعی،نیازهای جوامع مختلف،اصول و هدف های آموزش و پرورش به نظر تا حدی ثابت و اساسی هستند و تقریباً مورد قبول دانشمندان تعلیم و تربیت داخل فن می باشند،از این قرارند:۱- اصل تامین رشد زیستی و سازگاری موجود انسانی در برابر محیط طبیعی و انجام دادن وظایف حیات: تربیت از لحاظ جسمانی و بدنی است که باید فرد را در رشد و تکامل بدنی و سازش محیط زیستی یاری کنیم تا تندرستی کودک مطابق قوانین…

پایان نامه تفاوت توانایی دقت کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته

۲-۱ .اصول و هدف های آموزش و پرورش «هر کشوری مطابق با فلسفه اجتماعی و جهان بینی خود،احتیاجات جامعه،کودکان و نوجوانان و انتظاراتی که از آموزش و پرورش دارد،هدف های آموزش و پرورش خود را تعیین می کند که ممکن است با هدف های آموزش و پرورش کشورهای دیگر کاملاً متفاوت باشد،با وجود این،صرف نظر از اختلاف آراء فلسفه اجتماعی،نیازهای جوامع مختلف،اصول و هدف های آموزش و پرورش به نظر تا حدی ثابت و اساسی هستند و تقریباً مورد قبول دانشمندان تعلیم و تربیت داخل فنمی باشند،از این قرارند:۱- اصل تامین رشد زیستی و سازگاری موجود انسانی در برابر محیط طبیعی و انجام دادن وظایف حیات: تربیت از لحاظ جسمانی و بدنی است که باید فرد را در رشد و تکامل بدنی و سازش محیط زیستی یاری کنیم تا تندرستی کودک مطابق قوانین…

پایان نامه تفاوت توانایی دقت کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته

۲-۱ .اصول و هدف های آموزش و پرورش«هر کشوری مطابق با فلسفه اجتماعی و جهان بینی خود،احتیاجات جامعه،کودکان و نوجوانان و انتظاراتی که از آموزش و پرورش دارد،هدف های آموزش و پرورش خود را تعیین می کند که ممکن است با هدف های آموزش و پرورش کشورهای دیگر کاملاً متفاوت باشد،با وجود این،صرف نظر از اختلاف آراء فلسفه اجتماعی،نیازهای جوامع مختلف،اصول و هدف های آموزش و پرورش به نظر تا حدی ثابت و اساسی هستند و تقریباً مورد قبول دانشمندان تعلیم و تربیت داخل فنمی باشند،از این قرارند:۱- اصل تامین رشد زیستی و سازگاری موجود انسانی در برابر محیط طبیعی و انجام دادن وظایف حیات: تربیت از لحاظ جسمانی و بدنی است که باید فرد را در رشد و تکامل بدنی و سازش محیط زیستی یاری کنیم تا تندرستی کودک مطابق قوانین رشد…

پایان نامه تمرکزحواس کودکان موسیقی آموخته در مقایسه با کودکان موسیقی نیاموخته

اصول آموزش و پرورش و دوره ابتداییوظایف اساسی تعلیم و تربیت در این دوره را می توان به صورت زیر خلاصه کرد: ۱- تعلیم مفاهیم اساسی که شرط نیل به فکر منطقی و عملی است مثل خواندن،نوشتن و حساب کردن.۲- بیداری ذوق که نخستین گام در تربیت حس زیبایی شناسی است موسیقی و نقاشی و کار دستی در شمار وسایل مناسب برای تربیت ذوق در این دوره است.اما در حال حاضر از این مواد درسی حتی وقتی هم در برنامه ها پیش بینی شده اند چنان که باید بهره برداری نمی شود،این دوره از نظر ایجاد ذوق به منزله دوره آگاهی است.۳- تربیت اجتماعی و شخصیت: این نوع تربیت به کیفیت حیات اجتماعی بستگی دارد(شکوهی،۱۳۷۳). متن کامل پایان نامه

پایان نامه تمرکزحواس کودکان موسیقی آموخته در مقایسه با کودکان موسیقی نیاموخته

اصول آموزش و پرورش و دوره ابتدایی وظایف اساسی تعلیم و تربیت در این دوره را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:۱- تعلیم مفاهیم اساسی که شرط نیل به فکر منطقی و عملی است مثل خواندن،نوشتن و حساب کردن.۲- بیداری ذوق که نخستین گام در تربیت حس زیبایی شناسی است موسیقی و نقاشی و کار دستی در شمار وسایل مناسب برای تربیت ذوق در این دوره است.اما در حال حاضر از این مواد درسی حتی وقتی هم در برنامه ها پیش بینی شده اند چنان که باید بهره برداری نمی شود،این دوره از نظر ایجاد ذوق به منزله دوره آگاهی است.۳- تربیت اجتماعی و شخصیت: این نوع تربیت به کیفیت حیات اجتماعی بستگی دارد(شکوهی،۱۳۷۳). متن کامل پایان نامه

پایان نامه تأثیر موسیقی بر حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس دختر و پسر

۱-۳ .هدف های پژوهش الف)هدف اصلی – مقایسه حافظه کوتاه­مدت،دقت و تمرکزحواس کودکان ۱۰ و۱۱ ساله موسیقی­آموخته و نیاموختهب)هدف های فرعی– تعیین تأثیر موسیقی بر حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس دختر و پسر.– شناسایی تأثیر موسیقی بر توانایی حافظه کوتاه مدت.– توصیف تأثیر موسیقی بر توانایی دقت.– تعیین تأثیرموسیقی برتمرکز حواس.۱-۴ .فرضیه ها۱- بین توانایی حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس کودکان ۱۰و۱۱ ساله موسیقی آموخته و نیاموخته تفاوت وجود دارد.۲- بین توانایی حافظه کوتاه مدت کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته تفاوت وجود دارد.۳- بین توانایی دقت کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته تفاوت وجود دارد.۴- بین تمرکزحواس کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته تفاوت وجود دارد. متن کامل پایان نامه

پایان نامه تأثیر موسیقی بر حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس دختر و پسر

۱-۳ .هدف های پژوهش الف)هدف اصلی– مقایسه حافظه کوتاه­مدت،دقت و تمرکزحواس کودکان ۱۰ و۱۱ ساله موسیقی­آموخته و نیاموخته ب)هدف های فرعی– تعیین تأثیر موسیقی بر حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس دختر و پسر.– شناسایی تأثیر موسیقی بر توانایی حافظه کوتاه مدت.– توصیف تأثیر موسیقی بر توانایی دقت.– تعیین تأثیرموسیقی برتمرکز حواس.۱-۴ .فرضیه ها۱- بین توانایی حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس کودکان ۱۰و۱۱ ساله موسیقی آموخته و نیاموخته تفاوت وجود دارد.۲- بین توانایی حافظه کوتاه مدت کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته تفاوت وجود دارد.۳- بین توانایی دقت کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته تفاوت وجود دارد.۴- بین تمرکزحواس کودکان موسیقی آموخته و نیاموخته تفاوت وجود دارد. متن کامل پایان نامه

منابع پایان نامه و مقاله با موضوع : روانشناسی کودک

پایان نامه حقوق تربیتی کودک با تأکید بر حقوق تربیتی پایان نامه وضعیت پرخاشگری فیزیکی و کلامی دربین کودکان پایان نامه ویژگیهای شخصیت والدین و اختلالات رفتاری کودکان پایان نامه تاثیر آموزش­های فرزند پروری در بهبود عملکرد کودکان پایان نامه طراحی الگوی تدریس مهارت تفکر به شیوه­ی بازی/ تمرین و تأثیر آن بر رشد خلاقیت کودکان پیش­دبستانی شهر یزد در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ پایان نامه نقش سوءاستفاده­ی دوران کودکی در نشانه­ های اختلال خوردن با واسطه ­گری نقص در تنظیم هیجان پایان نامه مقایسه کارکرد خانواده مبدا و ویژگی های شخصیتی نوجوانان با و

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...