شرکت های کوچک و متوسط، پارک های علم و فناوری

همچنین شرکت های نانو خصوصاً شرکت های نانومواد و حوزه های پزشکی برای ارائۀ محصولات خود به بازار نیازمند کسب مجوزهایی از وزارت بهداشت هستند؛ لکن مشکلی که در خصوص کسب مجوزهای بهداشتی وجود دارد آنست که آگاهی کارشناسان وزارت بهداشت از حوزۀ نانو به اندازۀ کافی نیست و به همین دلیل در برابر این محصولات مقاومت نشان می دهند؛ این در حالی است که اینگونه بسته بندی ها در جهان وجود دارند و به فروش می رسند (مجلۀ فناوری نانو، ۱۸۹). ۳-۱-۳-۲مالکیت معنوی (پتنت) رتبه در توسعۀ فناوری با دو شاخص تعداد پتنت ها و تعداد شرکت های مستقر در مراکز رشد اندازه گیری می شود. بررسی تعداد اختراعات ثبت…

تجاری سازی فناوری، توسعه محصول جدید

۱۱-۲-۲ اقدامات مؤثر در زمینۀ تجاری سازی فناوری نانو در یک شرکت نوعیِ هایتک، ۱۰ تا ۲۰ درصد از درآمد سالیه برای توسعه محصول جدید و نیز درصد قابل توجهی از ارزش بازار شرکت بر پایۀ موفقیت تجاری پیش بینی شدۀ فناوری‌های جدید استوار است.برای تجاری سازی موفق لازم است تا زنجیره ای به نام زنجیرۀ تولید ارزش که شامل تحقیق، توسعه، نوآوری، تولید محصول، بازاریابی و خدمات پس از فروش است از قوت لازم برخوردار باشد. بنابراین در طراحی بهینۀ یک زنجیره باید کوشید تا تمامی حلقه ها توان یکسانی داشته باشند وگرنه زنجیره بدون سود بوده و ثروتی حاصل نخواهد شد (خلیلی، ۱۳۹۰).از دیگر سو افرادی همچون Oriakhi نیز…

تولید محصولات جدید، میزان سرمایه گذاری

در ابتدای قرن بیست و یکم تولید محصولات جدید دستخوش تغییرات چشمگیری شده است. از یک طرف زمان رساندن محصولات جدید به بازار پیوسته کاهش یافته و از سوی دیگر تنوع ایده‌ها و طرح‌ها بسیار زیاد شده است (طاهریان، ۱۳۹۱). از دیگر سو شاهدیم که اکنون فناوری انقلابی همچون نانو به موجی عظیم همچون فناوری الکترونیک و یا اختراع الکتریسیته بدل گردیده که در کوتاه زمانی تمام دنیا را درخواهد نوردید و شاهد این مسئله تأثیرات شگرف آن بر جنبه های گوناگون زندگی بشری از کوتاه زمان پیدایش آن است؛ به عبارت بهتر استفاده از فناوری نانو در کلیۀ علوم پزشکی، علوم مواد، صنایع دفاعی، الکترونیک، کامپیوترهای کوانتومی و غیره موجب…

سرمایه گذاری ریسک پذیر، عناصر آمیخته بازاریابی

شرکتهای دانش بنیان که خدمات و محصولات آنها در عرصه فناوریهای پیشرفته قرار دارد به علت نوپا بودن به جز مساله تامین مالی، با مشکلات دیگری همچون کم تجربگی، عدم دسترسی به بازار مناسب برای محصولات خود، عدم امکان استفاده از خدمات بانکی همچون ضمانت نامه و… دست و پنجه نرم می کنند.ویژگی خاص تجارت در عرصه فناوریهای پیشرفته (venture capital)یا سرمایه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...