نظام جبران خدمات کل |
![]() |
پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهرهوری نیروی انسانی
چکیده: تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه نظام جبران خدمات کل با بهرهوری نیروی انسانی صورت گرفته است. این تحقیق بر مبنای اهداف و ماهیت تحقیق از نوع تحقیق توصیفی برمبنای روش جمعآوری دادهها از نوع پیمایشی و به لحاظ روش تحلیل داده از نوع مطالعات همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق کارکنان شاغل در شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان میباشند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای ۷۹ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. جهت جمعآوری دادههای مورد نیاز از پرسشنامه استاندارد بهرهوری (پرسشنامه هرسی و گلداسمیت، ۱۹۸۰) و پرسشنامه محقق ساخته نظام جبران خدمات و جهت آزمون فرضیه های تحقیق از روش آماری همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که بین ابعاد جبران خدمات (مالی مستقیم با ضریب همبستگی ۶۹۴/۰، مالی غیرمستقیم با ضریب همبستگی ۷۸۰/۰،…
پایان نامه بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهرهوری نیروی انسانی
چکیده:تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه نظام جبران خدمات کل با بهرهوری نیروی انسانی صورت گرفته است. این تحقیق بر مبنای اهداف و ماهیت تحقیق از نوع تحقیق توصیفی برمبنای روش جمعآوری دادهها از نوع پیمایشی و به لحاظ روش تحلیل داده از نوع مطالعات همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق کارکنان شاغل در شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان میباشند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای ۷۹ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. جهت جمعآوری دادههای مورد نیاز از پرسشنامه استاندارد بهرهوری (پرسشنامه هرسی و گلداسمیت، ۱۹۸۰) و پرسشنامه محقق ساخته نظام جبران خدمات و جهت آزمون فرضیه های تحقیق از روش آماری همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که بین ابعاد جبران خدمات (مالی مستقیم با ضریب همبستگی ۶۹۴/۰، مالی غیرمستقیم با ضریب همبستگی ۷۸۰/۰، غیرمالی…
منابع پایان نامه روانشناسی با موضوع اثرات آموزش و پرورش جبرانی
اثرات آموزش و پرورش جبرانی از تاثیرات مهم برنامههای جبرانی، توجه دادن به اثرهای محیط خانوادگی بر رشد کودک و مطرح ساختن جنبههای اجتماعی – فرهنگی شکست تحصیلی بود. این برنامه باعث شد که ضرورت ایجاد آموزش و پرورش متناسب با نیازهای کودکان، به خصوص دانشآموزان محروم، مطرح گردد. با اینکه برنامههای جبرانی انواع مختلفی دارد، امّا ارزیابی از برخی برنامهها نشان میدهد که نتایج بدست آمده درمورد موفقیت تحصیلی دانشآموزان چندان قابل توجه نیست و با اینکه ارزشیابی فوری پس از اجرای برنامهها از نظر رشد عاطفی و مهارتهای کلامی مثبت است،این اثرها هنگامی که خانواده مشارکت و همکاری لازم را برای تداوم برنامه نداشته باشد ناپایدار می شود. برنشتاین بر این اعتماد است که اثرات ضایع کننده محیط خانوادگی نامطلوب را نمیتوان بدون تغییر محیط خانوادگی در کودک از بین برد.برونفنبرنر…
منابع پایان نامه روانشناسی با موضوع اثرات آموزش و پرورش جبرانی
اثرات آموزش و پرورش جبرانی از تاثیرات مهم برنامههای جبرانی، توجه دادن به اثرهای محیط خانوادگی بر رشد کودک و مطرح ساختن جنبههای اجتماعی – فرهنگی شکست تحصیلی بود. این برنامه باعث شد که ضرورت ایجاد آموزش و پرورش متناسب با نیازهای کودکان، به خصوص دانشآموزان محروم، مطرح گردد. با اینکه برنامههای جبرانی انواع مختلفی دارد، امّا ارزیابی از برخی برنامهها نشان میدهد که نتایج بدست آمده درمورد موفقیت تحصیلی دانشآموزان چندان قابل توجه نیست و با اینکه ارزشیابی فوری پس از اجرای برنامهها از نظر رشد عاطفی و مهارتهای کلامی مثبت است،این اثرها هنگامی که خانواده مشارکت و همکاری لازم را برای تداوم برنامه نداشته باشد ناپایدار می شود. برنشتاین بر این اعتماد است که اثرات ضایع کننده محیط خانوادگی نامطلوب را نمیتوان بدون تغییر محیط خانوادگی در کودک از بین برد.برونفنبرنر…
پایان نامه در مورد تعیین اهداف جبران خدمات کارکنان
تعیین اهداف جبران خدمات کارکنان ۱- خط مشی هایی که مبانی نظام پرداخت را شکل می دهد. ۲- نگرش که ابزار و روش های مدیریت جبران خدمات را نشان می دهد. ۳- اهداف جبران خدمات یا نتایج رضایت بخش نظام پرداخت دستیابی به اهداف مناسب شامل اثر بخشی و تعادل را نشان می دهد. این اهداف به طور وسیعی دیده می شوند . اثر بخشی بر مبنای ویژگی های زیر تعریف می شود. ۱- بهبود بهره وری ۲- کنترل هزینه های کار برابری حقوقی یکی از اهداف اساسی و زیربنایی نظام پرداخت است. اظهاراتی مانند «رفتار مناسب با همه کارکنان» یا «یک پرداخت روزانه مناسب برای یک کار روزانه مناسب» اهمیت برابری را منعکس می نماید. براساس این هدف تلاش می شود که پرداخت برای کارکنانی که مشارکت مناسبی را ارائه می دهند،…
پایان نامه در مورد تعیین اهداف جبران خدمات کارکنان
تعیین اهداف جبران خدمات کارکنان ۱- خط مشی هایی که مبانی نظام پرداخت را شکل می دهد. ۲- نگرش که ابزار و روش های مدیریت جبران خدمات را نشان می دهد. ۳- اهداف جبران خدمات یا نتایج رضایت بخش نظام پرداخت دستیابی به اهداف مناسب شامل اثر بخشی و تعادل را نشان می دهد. این اهداف به طور وسیعی دیده می شوند . اثر بخشی بر مبنای ویژگی های زیر تعریف می شود. ۱- بهبود بهره وری ۲- کنترل هزینه های کار برابری حقوقی یکی از اهداف اساسی و زیربنایی نظام پرداخت است. اظهاراتی مانند «رفتار مناسب با همه کارکنان» یا «یک پرداخت روزانه مناسب برای یک کار روزانه مناسب» اهمیت برابری را منعکس می نماید. براساس این هدف تلاش می شود که پرداخت برای کارکنانی که مشارکت مناسبی را ارائه می دهند،…
خرید پایان نامه مدیریت : نظام پاداش و ارزیابی عملکرد
نظام پاداش و ارزیابی عملکرد به جبران خدماتی که فرد در سازمان متحمل می شود، در ازای وقت و نیرویی که او در سازمان و به خاطر نیل به اهداف سازمان صرف می کند و به تلافی خلاقیت و ابتکارات وی برای یافتن و به کارگیری رویه ها و روش های کاری جدیدتر و بهتر، سازمان به فرد پاداش می دهد. سیستم پاداش در سازمان، هر دو نوع عملکرد را در بر می گیرد و سیستمی است که بر اساس موازین وشیو ههای خاصی، پاداش هر یک از کارکنان را متناسب به کارشان به آ نها می دهد. سیستم پاداش باید کارا و اثربخش باشد به عبارت دیگر تخصیص و اعطای پاداش در سازمان باید به گونه ای باشد که حداکثر بازده را برای سازمان ممکن سازد.به عنوان اولین قدم در این راستا…
دانلود پایان نامه مدیریت با موضوع عوامل تعیینکننده جبران خدمات مالی
عوامل تعیینکننده جبران خدمات مالی بسیاری عوامل است که بر وظایف مدیریت منابع انسانی تأثیر میگذارد. طبیعی است عواملی هم وجود دارد که بر تعیین جبران خدمت مالی تأثیر دارد. این عوامل که هم درون سازمانی و هم برونسازمانی است(نوئه[۱] و ماندی[۲]، ۱۹۸۷). حال به توضیح این عوامل که شامل بازار نیروی کار، خط مشیهای سازمان، نوع شغل و ویژگیهای کارکنان است میپردازیم: -بازار نیروی کار : اولین عامل اثرگذار بر تعیین جبران خدمات مالی، بازار نیروی کار است. بازار نیروی کار منطقه جغرافیایی است که از آن، کارکنان برای شغل خاصی جذب شدهاند. بازار نیروی کار بعضی مشاغل، ممکن است دورتر از منطقه کاری سازمان باشد. برخی سازمانها ممکن است نیروی کار مورد نیاز خود را از مناطقی که فاصله زیادی با محل سازمان دارد جذب کنند. کارکنان مدیریتی و تخصصی اغلب…
دانلود پایان نامه مدیریت با موضوع عوامل تعیینکننده جبران خدمات مالی
عوامل تعیینکننده جبران خدمات مالی بسیاری عوامل است که بر وظایف مدیریت منابع انسانی تأثیر میگذارد. طبیعی است عواملی هم وجود دارد که بر تعیین جبران خدمت مالی تأثیر دارد. این عوامل که هم درون سازمانی و هم برونسازمانی است(نوئه[۱] و ماندی[۲]، ۱۹۸۷). حال به توضیح این عوامل که شامل بازار نیروی کار، خط مشیهای سازمان، نوع شغل و ویژگیهای کارکنان است میپردازیم: -بازار نیروی کار : اولین عامل اثرگذار بر تعیین جبران خدمات مالی، بازار نیروی کار است. بازار نیروی کار منطقه جغرافیایی است که از آن، کارکنان برای شغل خاصی جذب شدهاند. بازار نیروی کار بعضی مشاغل، ممکن است دورتر از منطقه کاری سازمان باشد. برخی سازمانها ممکن است نیروی کار مورد نیاز خود را از مناطقی که فاصله زیادی با محل سازمان دارد جذب کنند. کارکنان مدیریتی و تخصصی اغلب…
دانلود پایان نامه مدیریت درباره مفاهیم اساسی در تساوی جبران خدمات
مفاهیم اساسی در تساوی جبران خدمات تساوی و انصاف در نظام حقوق سازمان، هم کارفرما و هم کارکنان را مورد توجه قرار میدهد، همچنین توجه به تساوی و انصاف در نظام پرداخت نسبت به بیرون سازمان از موضوعات اساسی است لذا تساوی حقوق در موارد زیر مورد بررسی قرار میگیرد: تساوی سازمانی: تساوی سازمانی با در نظر گرفتن و متعادل کردن نیازهای کارکنان و مدیران و سهامداران حاصل میشود. خط مشیهای نظام حقوق سازمان که منعکسکننده فلسفه مدیریت کل و شرایط مالی سازمان است باید در جهت دستیابی به این هدف جهتگیری شود؛ در این صورت حقوق هر گروه از افراد سازمان مورد توجه قرار میگیرد. تساوی برونسازمانی: این تساوی هنگامی حاصل میگردد که حقوق کارکنان در یک سازمان در هر سطحی با حقوق کارکنان در مشاغل مشابه سازمانهای دیگر قابل مقایسه باشد….
دانلود پایان نامه مدیریت درباره مفاهیم اساسی در تساوی جبران خدمات
مفاهیم اساسی در تساوی جبران خدمات تساوی و انصاف در نظام حقوق سازمان، هم کارفرما و هم کارکنان را مورد توجه قرار میدهد، همچنین توجه به تساوی و انصاف در نظام پرداخت نسبت به بیرون سازمان از موضوعات اساسی است لذا تساوی حقوق در موارد زیر مورد بررسی قرار میگیرد: تساوی سازمانی: تساوی سازمانی با در نظر گرفتن و متعادل کردن نیازهای کارکنان و مدیران و سهامداران حاصل میشود. خط مشیهای نظام حقوق سازمان که منعکسکننده فلسفه مدیریت کل و شرایط مالی سازمان است باید در جهت دستیابی به این هدف جهتگیری شود؛ در این صورت حقوق هر گروه از افراد سازمان مورد توجه قرار میگیرد. تساوی برونسازمانی: این تساوی هنگامی حاصل میگردد که حقوق کارکنان در یک سازمان در هر سطحی با حقوق کارکنان در مشاغل مشابه سازمانهای دیگر قابل مقایسه باشد….
مقاله (پایان نامه) : مفهوم نظام جبران خدمات
مفهوم نظام جبران خدمات چه تصویری از کلمه جبران خدمات در ذهن وجود دارد؟ این معنی و تصویر در ذهن همه افراد یکسان نمیباشد. بنابراین ما تفاوت دیدگاهها را باید بشناسیم. جبران خدمات از دیدگاه اجتماع: از لحاظ اجتماعی بعضی از افراد جبران خدمات را به عنوان یک معیار عدالت میبینند، به صور مثال عدالت جنسی در پرداخت. جبران خدمات از دیدگاه ذینفعان: مدیریت جبران خدمات یکی از علایق خاص ذینفعان میباشد، زیرا فرض بر این میباشد که ارتباط برقرار کردن میان جبران خدمات و عملکرد سازمان موجب افزایش ثروت ذینفعان میشود. اما این اتفاق همواره نمیافتد. جبران خدمات از دیدگاه مدیران: از دیدگاه مدیران تأثیرات جبان خدمات بر روی موفقیتشان به دو صورت میباشد. اول اینکه اغلب مدیران معتقد هستند که جبران خدمات یک نوع هزینه عمده عملیاتی است. این نوع هزینهها…
پایان نامه مدیریت با موضوع : تعریف کلی بیمه
تعریف کلی بیمه بیمه در لغت به معنای ایمن داشتن جان ومال از خطرات احتمالی است، و به نظر می رسد از واژه ” بیم ” مشتق شده باشد. اما قانون بیمه ایران مصوب اردیبهشت ماه سال ۱۳۱۶ ه. ش، بیمه را چنین تعریف می کند: ” بیمه عقدی است که به موجب آن یک طرف تعهد می کند در ازای پرداخت وجه و یا وجوهی از طرف دیگر، در صورت وقوع ویا بروز حادثه، خسارت وارد بر او را جبران نموده یا وجه معینی بپردازد. متعهد را بیمه گر و تعهد را بیمه گذار و وجهی را که بیمه گذار به بیمه گر می پردازد، حق بیمه وآنچه را که بیمه می شود موضوع بیمه می نامند. ) زاهدی، ۱۳۷۸( بنابراین به طور کلی می توان گفت بیمه اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه…
پایان نامه مدیریت با موضوع : تعریف کلی بیمه
تعریف کلی بیمه بیمه در لغت به معنای ایمن داشتن جان ومال از خطرات احتمالی است، و به نظر می رسد از واژه ” بیم ” مشتق شده باشد. اما قانون بیمه ایران مصوب اردیبهشت ماه سال ۱۳۱۶ ه. ش، بیمه را چنین تعریف می کند: ” بیمه عقدی است که به موجب آن یک طرف تعهد می کند در ازای پرداخت وجه و یا وجوهی از طرف دیگر، در صورت وقوع ویا بروز حادثه، خسارت وارد بر او را جبران نموده یا وجه معینی بپردازد. متعهد را بیمه گر و تعهد را بیمه گذار و وجهی را که بیمه گذار به بیمه گر می پردازد، حق بیمه وآنچه را که بیمه می شود موضوع بیمه می نامند. ) زاهدی، ۱۳۷۸( بنابراین به طور کلی می توان گفت بیمه اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 11:14:00 ق.ظ ]
|