نگرش مشتریان |
![]() |
پایان نامه مدیریت : عوامل موثر بر انتظارات مشتریان
۱-۱-۱- عوامل موثر بر انتظارات مشتریان برای اینکه بتوان بر انتظارات مشتریان به نحوی موثر مدیریت کنند ابتدا باید به روش های علمی نسبت به شناخت انتظارات و منشاء و عوامل موثر آن اقدام نماید. نتایج تحقیقات حاکی است به طور کلی انتظارات مشتریان از دو منبع ناشی میشود: الف. نیازهای شخصی: به حالات روحی و روانی و همچنین جسمی مشتری مربوط میشود و در شکلدهی سطح خدمات مورد انتظار نقش بسیار دارد و به نیازهای فیزیکی، اجتماعی، روانی و کارکردی تقسیم میشود. (کیماسی، ۱۳۸۳) ب. شناخت درباره جامعه: نگرش فرد راجع به خدمت و انجام صحیح آن را بیان می کند و اگر مشتری در زمینه های خاصی تجربه و صاحبنظر باشد شناخت قویتری راجع به آن خدمت دارد. لذا شناخت فردی مشتری راجع به ارائه خدمت بیشتر باشد، انتظاراتش از ارائهکننده…
پایان نامه مدیریت : عوامل موثر بر انتظارات مشتریان
۱-۱-۱- عوامل موثر بر انتظارات مشتریان برای اینکه بتوان بر انتظارات مشتریان به نحوی موثر مدیریت کنند ابتدا باید به روش های علمی نسبت به شناخت انتظارات و منشاء و عوامل موثر آن اقدام نماید. نتایج تحقیقات حاکی است به طور کلی انتظارات مشتریان از دو منبع ناشی میشود: الف. نیازهای شخصی: به حالات روحی و روانی و همچنین جسمی مشتری مربوط میشود و در شکلدهی سطح خدمات مورد انتظار نقش بسیار دارد و به نیازهای فیزیکی، اجتماعی، روانی و کارکردی تقسیم میشود. (کیماسی، ۱۳۸۳) ب. شناخت درباره جامعه: نگرش فرد راجع به خدمت و انجام صحیح آن را بیان می کند و اگر مشتری در زمینه های خاصی تجربه و صاحبنظر باشد شناخت قویتری راجع به آن خدمت دارد. لذا شناخت فردی مشتری راجع به ارائه خدمت بیشتر باشد، انتظاراتش از ارائهکننده…
دانلود پایان نامه مدیریت در مورد دسته بندی مشتریان بانکی
۲-۳- دسته بندی مشتریان بانکی هرم مشتری یکی از مدلهای مفهومی دسته بندی مشتریان است که دارای چهار سطح می باشد. ردیف پلاتینیومی: مشتریان این ردیف، بسیار سودآور و وفادار به شرکت هستند. آنهامحصولات و خدمات زیادی از شرکت خریداری می کنند. هزینه نگهداری آنان پاییناست و تبلیغات مثبت از محصولات شرکت را دهان به دهان بازگو می کنند. به عبارتی هزینه های زمانی، معنوی و مادی زیادی برای آنان از سوی شرکت صرف شده و بازدهی بالایی از آنها انتظار می رود. ردیف طلایی: تفاوت این ردیف با ردیف پلاتینیومی در سطح سودآوری مشتریان است. مشتریان این طبقه سودآوری کمتری نسبت به مشتریان پلاتینیومی دارند و شاید دلیل آن، تمایلات و انتظارات آنها نسبت به دریافت تخفیف هایی باشد که این امر خود به محدود شدن حاشیه سود منتهی می شود. این…
دانلود پایان نامه مدیریت در مورد دسته بندی مشتریان بانکی
۲-۳- دسته بندی مشتریان بانکی هرم مشتری یکی از مدلهای مفهومی دسته بندی مشتریان است که دارای چهار سطح می باشد. ردیف پلاتینیومی: مشتریان این ردیف، بسیار سودآور و وفادار به شرکت هستند. آنهامحصولات و خدمات زیادی از شرکت خریداری می کنند. هزینه نگهداری آنان پاییناست و تبلیغات مثبت از محصولات شرکت را دهان به دهان بازگو می کنند. به عبارتی هزینه های زمانی، معنوی و مادی زیادی برای آنان از سوی شرکت صرف شده و بازدهی بالایی از آنها انتظار می رود. ردیف طلایی: تفاوت این ردیف با ردیف پلاتینیومی در سطح سودآوری مشتریان است. مشتریان این طبقه سودآوری کمتری نسبت به مشتریان پلاتینیومی دارند و شاید دلیل آن، تمایلات و انتظارات آنها نسبت به دریافت تخفیف هایی باشد که این امر خود به محدود شدن حاشیه سود منتهی می شود. این…
آرشیو پایان نامه – شناسایی انتظارات مشتریان
شناسایی انتظارات مشتریان در مدلهای پیشین کسب وکار عرضه کنندگان بدون توجه به خواست مشتری, کالا و خدمات را تنها با تمرکز بر امکانات و شرایط خود تولید و عرضه میکردند. از قضا بسیاری از آنان نیز موفق بودند, البته این موفقیت بیش از آن که به عملکرد آنان وابسته باشد به شرایط غیر رقابتی ناشی از محدودیت عرضه و نبود رقیبان توانمند مربوط میشد. اما چنان که اشاره شد در عصر جدید, حضور رقیبان قدرتمند در صحنه کسب و کار,موجب تغییر وضعیت شده و جلب رضایت مشتری در دستور کار قرار گرفته است.در فرآیند جلب رضایت مشتری مهمترین گام شناسایی انتظارات مشتری است. شناسایی انتظارات مشتری جز با مراجعه به وی و دریافت دیدگاههای او میسر نیست. دیگر عصر از ظن خود یار مشتری شدن سپری شده و برای آگاهی از سر…
پایان نامه : نقش اینترنت در مدیریت ارتباط با مشتریان الکترونیکی
نقش اینترنت در مدیریت ارتباط با مشتریان الکترونیکی امروزه بیش از همیشه تجارت ها به سمت قدرتمند شدن پیش می روند و دچار تغییرات اساسی می شوند . بی قائده شدن تجارتها و به هم پیوستن صنایع برخی از این تغییرات می باشد. تجارت الکترونیک ، اینترنت و وب از جمله مواردی هستند که هسته تجارت را دچار تغییرات کرده اند . با همه این تغییرات سازمانها متوجه شدند که بیش از همیشه در مقابل رقابتهایی که روز به روز بر شدت آن افزوده می شود بازارهای بزرگ و مشتری های زیاد و برقراری ارتباط درست و مناسب با مشتریان فعلی بهترین منبع سودآوری و رشد و بازگشت سرمایه است.فناوری یکی از ابعاد اصلی مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتریان می باشد . با ورود فناوری اطلاعات به موضوع مدیریت ارتباط با مشتری تغییرات…
پایان نامه : نقش اینترنت در مدیریت ارتباط با مشتریان الکترونیکی
نقش اینترنت در مدیریت ارتباط با مشتریان الکترونیکی امروزه بیش از همیشه تجارت ها به سمت قدرتمند شدن پیش می روند و دچار تغییرات اساسی می شوند . بی قائده شدن تجارتها و به هم پیوستن صنایع برخی از این تغییرات می باشد. تجارت الکترونیک ، اینترنت و وب از جمله مواردی هستند که هسته تجارت را دچار تغییرات کرده اند . با همه این تغییرات سازمانها متوجه شدند که بیش از همیشه در مقابل رقابتهایی که روز به روز بر شدت آن افزوده می شود بازارهای بزرگ و مشتری های زیاد و برقراری ارتباط درست و مناسب با مشتریان فعلی بهترین منبع سودآوری و رشد و بازگشت سرمایه است.فناوری یکی از ابعاد اصلی مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتریان می باشد . با ورود فناوری اطلاعات به موضوع مدیریت ارتباط با مشتری تغییرات…
دانلود مقالات : نگرش دانش محور به سازمان[۱]
نگرش دانش محور به سازمان[۱] در طی دو دهه گذشته دنیای کسب و کار دچار تحولات چشم گیری شده است. تغییرات سریع تکنولوژی جهانی شدن ، بالا رفتن کیفیت کالا و خدمات تغییر ساختار های سیاسی و اجتماعی و نیز کمبود نیروی کار متخصص با عث ایجاد یک فضای رقابتی فشرده میان سازمانها شده است. کسب موفقیت در یک چنیین رقابتی مستلزم استفاده از منابع و روش های جدید می باشد. به این منظور پژوهشگران نگرش جدیدی مبتنی بر دانش ارائه کرده اند که در آن دانش به عنوان منبع کلیدی و شاید تنها منبع سازمان در ایجاد مزیت رقابتی پایدار در نظر گرفته می شود. در یک سازمان منابع دانش حالت منحصر به فرد داشته و قابل نسخه برداری یا جایگزینی نمیباشد (Boist, 1998, 157). در مقابل به وجودی که منابع سنتی…
پایان نامه مدیریت درباره انواع مشتریان
مدل شاخص رضایت مشتری آمریکا ACSI این مدل در پاییز ۱۹۹۴ با همکاری مشترک انجمن کیفیت آمریکا، دانشکده تجارت دانشگاه میشیگان و گروه CFI ارائه شد. این مدل که نشات گرفته از شاخص رضایتمندی سوئدی میباشد در شکل نشان داده شده است. شاخص ACSI که یک سنجش یکنواخت و شاخص قدرتمند اقتصادی است. همه ساله از سال ۱۹۹۴ برای ۷ قسمت اقتصادی، ۳۹ صنعت و بیش از ۲۰۰ شرکت و آژانس محلی اندازهگیری میشود. شکایت مشتری وفاداری ACSI انتظارات ارزش استنباط مشتری از کیفیت شکایت به مدیریت شکایت به کارکنان تمایل برای خرید مجدد تحمل در برابر افزایش قیمت فاصله از ایدهآل بصورت کلی مقایسه با انتظارات قابلیت اطمینان بصورت کلی انطباق قیمت در برابر کیفیت کیفیت در برابر قیمت قابلیت اطمینان بصورت کلی انطباق …
پایان نامه مدیریت درباره انواع مشتریان
مدل شاخص رضایت مشتری آمریکا ACSI این مدل در پاییز ۱۹۹۴ با همکاری مشترک انجمن کیفیت آمریکا، دانشکده تجارت دانشگاه میشیگان و گروه CFI ارائه شد. این مدل که نشات گرفته از شاخص رضایتمندی سوئدی میباشد در شکل نشان داده شده است. شاخص ACSI که یک سنجش یکنواخت و شاخص قدرتمند اقتصادی است. همه ساله از سال ۱۹۹۴ برای ۷ قسمت اقتصادی، ۳۹ صنعت و بیش از ۲۰۰ شرکت و آژانس محلی اندازهگیری میشود. شکایت مشتری وفاداری ACSI انتظارات ارزش استنباط مشتری از کیفیت شکایت به مدیریت شکایت به کارکنان تمایل برای خرید مجدد تحمل در برابر افزایش قیمت فاصله از ایدهآل بصورت کلی مقایسه با انتظارات قابلیت اطمینان بصورت کلی انطباق قیمت در برابر کیفیت کیفیت در برابر قیمت قابلیت اطمینان بصورت کلی انطباق …
پایان نامه مدیریت در مورد : انواع مشتریان
تعریف رضایت مشتری[۱] عمومارضایت مشتری به عنوان ارزیابی کلی مشتریان مبتنی برخریدوتجربه مصرف محصولات وخدمات تعریف می شود(کوو موون، ۲۰۱۴ )[۲]. سالها پیش پیتردراکر گفت که تنهاتعریف معتبر ازهدف کسب وکارجلب رضایت مشتری است(پری ، ۱۳۹۰، ۳۰)[۳]. رضایت، بصورت حالتی احساسی تعریف شده که از تقابل مشتریان با تولید کننده خدمات طی زمان منتج می شود. الیور رضایت را بصورت عملکرد یک مقایسه شناختی از انتظارات پیش از مصرف، با تجربه عملی تعریف کرده است.(ویو وو، ۲۰۱۱ )[۴] مفهوم رضایت مشتری طی سالهای اخیر توجه تحقیقاتی بسیاری را به خود جلب کرده است. مشتریان راضی در بازار رقابتی امروز، یک چالش تجاری است. امروزه شرکتها تشخیص داده اند که درک، برطرف سازی و پیش بینی نیاز مشتریان تا چه اندازه مهم است.(واه یاپ ، ۲۰۱۲)[۵] رضایت مشتری واکنش و پاسخ تحقق خواسته مشتری…
پایان نامه مدیریت در مورد : انواع مشتریان
تعریف رضایت مشتری[۱] عمومارضایت مشتری به عنوان ارزیابی کلی مشتریان مبتنی برخریدوتجربه مصرف محصولات وخدمات تعریف می شود(کوو موون، ۲۰۱۴ )[۲]. سالها پیش پیتردراکر گفت که تنهاتعریف معتبر ازهدف کسب وکارجلب رضایت مشتری است(پری ، ۱۳۹۰، ۳۰)[۳]. رضایت، بصورت حالتی احساسی تعریف شده که از تقابل مشتریان با تولید کننده خدمات طی زمان منتج می شود. الیور رضایت را بصورت عملکرد یک مقایسه شناختی از انتظارات پیش از مصرف، با تجربه عملی تعریف کرده است.(ویو وو، ۲۰۱۱ )[۴] مفهوم رضایت مشتری طی سالهای اخیر توجه تحقیقاتی بسیاری را به خود جلب کرده است. مشتریان راضی در بازار رقابتی امروز، یک چالش تجاری است. امروزه شرکتها تشخیص داده اند که درک، برطرف سازی و پیش بینی نیاز مشتریان تا چه اندازه مهم است.(واه یاپ ، ۲۰۱۲)[۵] رضایت مشتری واکنش و پاسخ تحقق خواسته مشتری…
دانلود پایان نامه دلایل وفاداری مشتریان
دلایل وفاداری مشتریان (Soderlund, 2006)، مهمترین دلایل وفاداری مشتریان را در قالب ۶ دلیل بیان کرده است که شامل: مشتریان ممکن است گزینه خوب دیگری نداشته باشند. ممکن است آنها تفاوت بین گزینهها را ندانند، بنابراین گزینه خود را تغییر ندهند. ریسکپذیر نباشند. ممکن است هدایت کردن هزینهها بیشتر از دریافت ارزشی باشد که به انتخاب بعدی برود. محصولات و خدمات قابل تمایز نباشند یا اینکه عرضه کننده واحد داشته باشند. ممکن است سازمانها دارای برنامه های وفاداری برای تشویق به تکرار خرید یا استفاده از خدمات باشند. تحویل درست و به موقع (پاکدل و همکاران، ۱۳۹۰). داشتن موجودی انبار دقت صورت حسابها اطلاعاتی که برای مشتری با مشتریان تأمین می کنید پاسخ دهی به درخواستها و سوالات مشتریان ۲-۴-۴- پیوستار وفاداری وفاداری بصورت پیوستار از سطح وفاداری کامل تا بی تفاوتی…
دانلود پایان نامه دلایل وفاداری مشتریان
دلایل وفاداری مشتریان (Soderlund, 2006)، مهمترین دلایل وفاداری مشتریان را در قالب ۶ دلیل بیان کرده است که شامل: مشتریان ممکن است گزینه خوب دیگری نداشته باشند. ممکن است آنها تفاوت بین گزینهها را ندانند، بنابراین گزینه خود را تغییر ندهند. ریسکپذیر نباشند. ممکن است هدایت کردن هزینهها بیشتر از دریافت ارزشی باشد که به انتخاب بعدی برود. محصولات و خدمات قابل تمایز نباشند یا اینکه عرضه کننده واحد داشته باشند. ممکن است سازمانها دارای برنامه های وفاداری برای تشویق به تکرار خرید یا استفاده از خدمات باشند. تحویل درست و به موقع (پاکدل و همکاران، ۱۳۹۰). داشتن موجودی انبار دقت صورت حسابها اطلاعاتی که برای مشتری با مشتریان تأمین می کنید پاسخ دهی به درخواستها و سوالات مشتریان ۲-۴-۴- پیوستار وفاداری وفاداری بصورت پیوستار از سطح وفاداری کامل تا بی تفاوتی…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 12:31:00 ب.ظ ]
|