راههای کنترل اداری، فقهای شورای نگهبان

البته شورای نگهبان به احراز عدم مغایرت اکتفا کرده و احراز مطابقت را لازم نمی دانند . هر چند عدم مغایرت ملازم با مطابقت نیست ، اما در جایی که حکم مصرحی نباشد عدم مخالفت یا اماره موافقت در مقام عمل کافی است و در حقیقت احراز عدم مخالفت به ضمیمه اصل برائت ، حجت را برای عمل براساس مصوبات تمام می کند .اما آیا همان روالی که در مطابقت و عدم مطابقت با موازین اسلامی اعمال می شود ، در مطابقت و عدم مطابقت و نیز در قانون اساسی پیش بینی نشده است؟ برای مثال تجارت الکترونیک در موازین اسلامی و نیز در قانون اساسی منظور نشده است، آیا محکوم به مغایرت با موازین اسلامی و اصول قانون اساسی است ؟ اگر پاسخ مثبت است باید در هر دو مورد یکسان عمل…

پایان نامه کارشناسی مطالعه و بررسی روشهای جاری در راه‌آهن ایران جهت تعمیر و نگهداری

چکیده طراحی اجزاء خطوط سنتی راه آهن بر اساس تحمل بار و انتقال آن به لایه های پایین‌تر با افزایش سطح تماس صورت گرفته است. سه عامل مصالح غیر همجنس، اتصالات ضعیف ادوات روسازی و بار گذاری دینامیکی ، تصادفی و تکراری آن باعث شده است که روسازی خط نیاز به یک سامانه نگهداری و تعمیر داشته باشد. این تفکر تا سال ۱۹۶۰ بر طراحی خطوط راه آهن حاکم بود. ژاپنی ها با توجه به رشد اقتصادی کشور بعد از جنگ جهانی دوم و جهت کاهش هزینه های نیرو انسانی ، خصوصاً بخش کارگری و افزایش نقش حمل و نقل ریلی به فکر اصلاح خطوط سنتی و طراحی خطوط مدرن افتادند و برای اولین بار خطوط بی نیاز به تعمیر [۱] را مطرح کردند. این نوع خطوط در ۴۰ سال گذشته ذر راه…

سمینار نقش سیستم های اطلاعات مکانی در مدیریت تعمیر و نگهداری خطوط راه آهن

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب دانشکده تحصیلات تکمیلی سمیناربرای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران – راه و ترابری عنوان : نقش سیستم های اطلاعات مکانی در مدیریت نعمیر و نگهداری خطوط راه آهن چکیدهراه آهن ها همواره بخش استراتژیک سیستم حمل و نقل هر کشوری را تشکیل می دهند و بدین ترتیب نقش قابل ملاحظه ای در پشتیبانی یک اقتصاد سالم ایفا می کنند ، لذا سالیانه در جهان سرمایه گذاری هنگفتی به جهت ساخت و نگهداری این سیستم هزینه می شود . استفاده بهینه از این سرمایه گذاری هنگفتی به جهت و نگهداری این سیستم هزینه می شود . استفاده بهینه از این سرمایه گذاری و دستیابی به بهترین و پیشرفته ترین علوم و فن آوری های موجود ، لزوم طراحی و پیاده سازی یک سیستم اطلاعات مکانی را به…

سمینار نقش سیستم های اطلاعات مکانی در مدیریت تعمیر و نگهداری خطوط راه آهن

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب دانشکده تحصیلات تکمیلی سمیناربرای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران – راه و ترابری عنوان : نقش سیستم های اطلاعات مکانی در مدیریت نعمیر و نگهداری خطوط راه آهن چکیدهراه آهن ها همواره بخش استراتژیک سیستم حمل و نقل هر کشوری را تشکیل می دهند و بدین ترتیب نقش قابل ملاحظه ای در پشتیبانی یک اقتصاد سالم ایفا می کنند ، لذا سالیانه در جهان سرمایه گذاری هنگفتی به جهت ساخت و نگهداری این سیستم هزینه می شود . استفاده بهینه از این سرمایه گذاری هنگفتی به جهت و نگهداری این سیستم هزینه می شود . استفاده بهینه از این سرمایه گذاری و دستیابی به بهترین و پیشرفته ترین علوم و فن آوری های موجود ، لزوم طراحی و پیاده سازی یک سیستم اطلاعات مکانی را به…

پایان نامه تعاریف کودکان کار و خیابانی ، خصوصیات ، ساختار اجتماعی ، ویژگی های روانی ، اجتماعی وعلل پیدایش کودکان کار و خیابانی

تعاریف کودکان کار و خیابانی ، خصوصیات ، ساختار اجتماعی ، ویژگی های روانی ، اجتماعی وعلل پیدایش کودکان کار و خیابانی در این فصل به طور مختصر به مباحثی چون تعاریف کودکان کار و خیابانی ، خصوصیات ، ساختار اجتماعی ، ویژگی های روانی ، اجتماعی وعلل پیدایش کودکان کار و خیابانی اشاره می کنم و بعد به تعاریف ارتباط ، شناخت فرا گرد و مدلهای ارتاطی و هدف ارتباط می پردازم و اصول و مواردی را در زمینه ارتباط اثر بخش، موانع ارتباطی ، مهارتهای روابط انسانی ، مراحل بهبود ارتباط را عنوان می کنم . ودر نهایت با الهام از مدل ارتباطی سیستم های فرهنگی هستی گرا و مدل ارتباطی گربنر کمک گرفته و مبانی خاص نظری در تدوین پرسشنامه جهت مددکاران را بر اساس مدل ارتباطی NLP سازمان می…

پایان نامه تعاریف کودکان کار و خیابانی ، خصوصیات ، ساختار اجتماعی ، ویژگی های روانی ، اجتماعی وعلل پیدایش کودکان کار و خیابانی

تعاریف کودکان کار و خیابانی ، خصوصیات ، ساختار اجتماعی ، ویژگی های روانی ، اجتماعی وعلل پیدایش کودکان کار و خیابانی در این فصل به طور مختصر به مباحثی چون تعاریف کودکان کار و خیابانی ، خصوصیات ، ساختار اجتماعی ، ویژگی های روانی ، اجتماعی وعلل پیدایش کودکان کار و خیابانی اشاره می کنم و بعد به تعاریف ارتباط ، شناخت فرا گرد و مدلهای ارتاطی و هدف ارتباط می پردازم و اصول و مواردی را در زمینه ارتباط اثر بخش، موانع ارتباطی ، مهارتهای روابط انسانی ، مراحل بهبود ارتباط را عنوان می کنم . ودر نهایت با الهام از مدل ارتباطی سیستم های فرهنگی هستی گرا و مدل ارتباطی گربنر کمک گرفته و مبانی خاص نظری در تدوین پرسشنامه جهت مددکاران را بر اساس مدل ارتباطی NLP سازمان می…

آرشیو پایان نامه – راه های پیشگیری از کمرویی در کودکان

راه های پیشگیری از کمرویی در کودکان ۱- از کودکان خود آدمی خجول نسازید: آدمی در ابتدا بسان شاخه ی تری است که به هر شکلی در می آید و شخصیت او رفته رفته و در ارتباط با محیط اطراف ساختار اصلی خود را بدست می آورد . خانواده دنیای نخستین کودک را تشکیل می دهد و شخصیت او در ابتدای امر به تیغ از برخوردها و مراقبت هایی که از وی در آن به عمل می آید . قوام می یابد و ساخته می شود . حتی در یک خانواده که نحوه ی تعلیم و تربیت به طور کلی برای تمام فرزندان آن یکسان باشد ، بهره گیری خاص هر یک از آن ها ، از این امر به علت عوامل متعددی که به چگونگی تعلیم و تربیت در خانواده و برخورداری…

مدلهای حافظه

مدلهای حافظه مدل کریک و لوکهارت کرک[۱] و لوکهارت[۲](۱۹۷۲) برای اولین بار الگوی سطوح پردازش حافظه را مطرح کردند. طبق این الگو وقتی پردازش اطلاعات عمیق است (یعنی توجه، رمزگذاری دقیق، تعمق و مرتبط‌کردن مطالب به دانسته‌های قبلی وجود دارد)، حافظه دوام بیشتری پیدا می‌کند. یادآوری به عمق پردازش اطلاعات متکی است نه انتقال آن‌ها از یک مرحله به مرحله دیگر حافظه (ابوالمعالی،۱۹۸۹). کرک و لوکهارت پیشنهاد کردند که دوام حافظه بیشتر از طریق پردازشی که روی آن انجام می‌گیرد، ایجاد می‌شود تا از طریق مرور ذهنی. در زمان رمزگذاری اطلاعات، تجارب به گونه متفاوت رمزگذاری می‌شوند. آن‌ها معتقدند که آن چه با عمق بیشتر پردازش می‌شود فقط به علت روش‌هایی که آن‌ها را پردازش می‌کنند، ماندگاری بیشتری دارند. در مدل سطوح پردازش، دو روش برای نگهداری اطلاعات وجود دارد. ۱) از طریق…

پایان نامه کارشناسی ارشد : حافظه و بخشهای مرتبط

حافظه و بخشهای مرتبط رویکرد پردازش اطلاعات برای توصیف سیستم شناختی انسان اغلب به نمودارهای گردشی شبه کامپیوتری متوسل میشود و به جای استفاده از مفاهیم درونسازی و برونسازی که در جای مناسب بدان خواهیم پرداخت، بیشتر مشتاق به فهم این موضوع است که دریابد دقیقاً چه کاری در فعالیتهای ذهنی صورت میگیرد. اغلب پژوهشگران پردازش اطلاعات معتقدند که ما اطلاعات را در سه قسمت ذهنی جهت پردازش نگهداری میکنیم: ثبتکننده حسی، حافظه فعال یا کوتاه‌مدت، حافظه بلندمدت (برک، ۲۰۰۷؛ سیدمحمدی، ۱۳۸۷). به طور کلی میتوان گفت که اطلاعات از دنیای برون به صورت محرکهای شیمیایی یا فیزیکی از طریق حواس به حافظه منتقل خواهند شد. اولین مرحله پردازش، تغییر داده های به حس درآمده به گونهای است که بتوانیم در حافظه جای دهیم یعنی آن‌ها را رمزگذاری نماییم. زمانی که اطلاعات را…

۱-۱ ارزشیابی کیفیت دوره‌های یادگیری الکترونیکی

۱-۱ ارزشیابی کیفیت دوره‌های یادگیری الکترونیکی نظام­های آموزشی با رسالت و ماموریت مشخصی به وجود آمده و برای نیل به اهداف معینی تلاش می‌کنند. بی‌تردید دستیابی به این اهداف مستلزم شناسایی، کنترل و رفع موانع و مشکلاتی است که ممکن است اجرای مطلوب فرایندهای آموزشی را تحت تاثیر خود قرار دهد. بدین منظور استفاده از سازو کارهای ارزشیابی شرایط و زمینه‌های لازم را برای شفافیت عملکرد، پاسخگویی نظام‌های آموزشی و اطلاع از میزان تحقق اهداف و مقاصد فراهم می کند. برای ارزیابی از برنامه‌های آموزشی باید فهمید که چگونه دانشجویان برای مشاغل آینده مهیا می‌شوند، تعیین احتیاجات آموزشی به صورت عدد و رقم دورۀ تحصیل با تجهیزات کافی نیست، باید شرایط تعلیم و تربیت، روشها و کیفیت اجرا در آنها را نیز در نظر گرفت(خلیفه و رضوی،۱۳۹۱). کیفیت در آموزش عالی به تغییر…

پایان نامه روانشناسی : ۱-۱ ارزشیابی کیفیت دوره‌های یادگیری الکترونیکی

۱-۱ ارزشیابی کیفیت دوره‌های یادگیری الکترونیکی نظام­های آموزشی با رسالت و ماموریت مشخصی به وجود آمده و برای نیل به اهداف معینی تلاش می‌کنند. بی‌تردید دستیابی به این اهداف مستلزم شناسایی، کنترل و رفع موانع و مشکلاتی است که ممکن است اجرای مطلوب فرایندهای آموزشی را تحت تاثیر خود قرار دهد. بدین منظور استفاده از سازو کارهای ارزشیابی شرایط و زمینه‌های لازم را برای شفافیت عملکرد، پاسخگویی نظام‌های آموزشی و اطلاع از میزان تحقق اهداف و مقاصد فراهم می کند. برای ارزیابی از برنامه‌های آموزشی باید فهمید که چگونه دانشجویان برای مشاغل آینده مهیا می‌شوند، تعیین احتیاجات آموزشی به صورت عدد و رقم دورۀ تحصیل با تجهیزات کافی نیست، باید شرایط تعلیم و تربیت، روشها و کیفیت اجرا در آنها را نیز در نظر گرفت(خلیفه و رضوی،۱۳۹۱). کیفیت در آموزش عالی به تغییر…

پایان نامه : ۱-۱ تعامل در آموزش از راه دور

۱-۱ تعامل در آموزش از راه دور مور، سه نوع تعامل را در آموزش از راه دور توصیف کرده است که این سه شکل شامل: تعامل میان دانشجو و اساتید، تعامل میان دانشجویان با همدیگر و تعامل میان دانشجویان با محتوا می‌باشد. اما تعامل در یادگیری می‌تواند از اینها نیز فراتر باشد که به شش دسته تقسیم‌بندی می‌شوند: تعامل استاد با دانشجو، تعامل دانشجو با محتوا، تعامل دانشجو با دانشجو، تعامل استاد با محتوا، تعامل استاد با استاد و تعامل محتوا با محتوا (ابراهیم زاده، زندی، علی‌پور، زارع، یزدانی، ۱۳۸۹). برای نشان دادن راه‌های گوناگون پشتیبانی شبکه از تعامل آموزشی شش رابطه تعاملی ممکن در بین سه عنصر اصلی محیط آموزش رسمی دانشجویان، اساتید و محتوا ارائه می‌شود: ۱-۱-۱ تعامل استاد – دانشجو در یادگیری الکترونیکی تعامل دانشجو با استاد، به روش و…

پایان نامه : ۱-۱ تعامل در آموزش از راه دور

۱-۱ تعامل در آموزش از راه دور مور، سه نوع تعامل را در آموزش از راه دور توصیف کرده است که این سه شکل شامل: تعامل میان دانشجو و اساتید، تعامل میان دانشجویان با همدیگر و تعامل میان دانشجویان با محتوا می‌باشد. اما تعامل در یادگیری می‌تواند از اینها نیز فراتر باشد که به شش دسته تقسیم‌بندی می‌شوند: تعامل استاد با دانشجو، تعامل دانشجو با محتوا، تعامل دانشجو با دانشجو، تعامل استاد با محتوا، تعامل استاد با استاد و تعامل محتوا با محتوا (ابراهیم زاده، زندی، علی‌پور، زارع، یزدانی، ۱۳۸۹). برای نشان دادن راه‌های گوناگون پشتیبانی شبکه از تعامل آموزشی شش رابطه تعاملی ممکن در بین سه عنصر اصلی محیط آموزش رسمی دانشجویان، اساتید و محتوا ارائه می‌شود: ۱-۱-۱ تعامل استاد – دانشجو در یادگیری الکترونیکی تعامل دانشجو با استاد، به روش و…

مقاله الگوهای انگیزشی

الگوهای انگیزشی اغلب انگیزه را عاملی دانسته اند که رفتاری مبتنی بر هدف پدید می آورد و آن را استمرارمی بخشد.در روان شناسی تربیتی و یادگیری اصلاح انگیزش در مورد عاملی به کار می رود که دانش آموز یا به طور کلی یادگیرنده را برای آموختن درس به تلاش و کوشش وامی دارد و به فعالیت او شکل و جهت می دهد. انگیزه ،حالات و شرایط دورنی است که رفتارشخص را تحریک می کند و در جهت معینی سوق می دهد و هم چنین عبارت از حالات و شرایط درونی فیزیولوژیک و روانی فرد است که او را به هدف های خاص وادار می کنند که ممکن است شکل های گوناگونی پیداکرده و نام های مختلفی بر آن اطلاق شود ؛از قبیل احتیاجات ،رغبت ها،امیال،گرایش ها،توجه ،فشار و به هم خوردن تعادل. انگیزه…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...