پیش بین رفتار خریداران با استفاده از مدل مازلو

بازاریابان باید بتوانند بر روی تصمیمات خریدار اثر بگذارند آنها باید کالایی را داشته باشند که به نیاز خریدار پاسخ گوید و اطلاعات لازم را در اختیار این خریدار قرار دهد. کالای خریداری شده باید بتواند درمیان انتخاب های ممکن از همه بیشتر رضایت و مطلوبیت مشتری را تامین­کند و خریدار باید پس از خرید […]

نیازهای اجتماعی، احترام به خود

نظریه انتظار بیان می­کند که انگیزش از سه نوع عامل حاصل می­شود که عبارتند از احتمال یا انتظار، وسیله و ارزش یا اهمیت. بر اساس این نظریه، انگیزه هر عمل و علت بروز هر رفتار خاص تحت تأثیر موارد ذیل مشخص می­شود:الف) میزان اعتقاد به این­که تلاش­ها به انجام کار منجر خواهد شد.ب) میزان اعتقاد […]

سلسله مراتب نیازهای مازلو، تعاریف توانمندسازی

سازمانهای تجارتی و صنعتی فقط بخشی از منابع فکری کارکنان را به کار می گیرند. کنترل تنها یا بهترین شیوه نیل به اهداف سازمانی نیست و آن شیوه ای غیرممکن برای نیل به عملکرد سازمانی عالی و بهبود مستمر می باشد.افرادو تیم ها هنگامی موثرتر و کارآتر عمل می کنند که فرصت اعمال حداکثر نظارت […]

سلسله مراتب نیازهای مازلو، نظریه دو عاملی هرزبرگ

نظریه نیازهای مازلو این نظریه به مقدار زیادی به نظریه سلسله نیازهای مازلو[۸۶] نزدیک است، تا جایی که می توان آن ها را یکی به حساب آورد. البته ناگفته نماند که نظریه نیازهای مازلو عام تر است و رضایت شغلی می تواند در دایره و محدوده آن قرار گیرد. بر اساس نظریه نیازها، میزان […]

سلسله مراتب نیازهای مازلو، نظریه سلسله مراتب نیازها

۳ – ارتباط متقابل بین گروه ها در درون هر یک از آنها۴ – خصوصیات کانال برحسب گزینش، سرعت و قابلیت پذیرشدر انتخاب کانال ارتباطی، مدیران باید در مورد الگوی ارتباطات که بین افراد یک کانال وجود دارد اطلاعاتی داشته باشند. یک روش برای درک الگوهای احتمالی ارتباطات در نظر گرفتن چهار شبکه اصلی است،

[…]

سلسله مراتب نیازهای مازلو، رضایت شغلی و عملکرد شغلی

۲-۲-۴-۵- قوه عقلانیقوه عقلانی به تمایل و تعهد به مطالعه درباره موضوعات معنوی متون مقدس اشاره دارد.۲-۲-۴-۶- ضربه روحیضربه روحی به تحریکات و فشارهایی اشاره دارد که بر فرد وارد می‌شود و از عواملی مثل مریضی خود فرد یا دیگران ویا مرگ عزیزان نشأت می‌گیرد.۲-۲-۴-۷- معنویت دوران کودکیمعنویت دوران کودکی تجارب معنوی دوران کودکی مثل […]

تاریخچه مدیریت کیفیت فراگیر، سلسله مراتب نیازهای مازلو

 ۲-۱) مقدمهاصول مدیریت کیفیت مدتهاست که به عنوان یک مفهوم درون سازمانی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد(Wu and Zhang,2013). منظور ازکیفیت در مدیریت آن است که سازمان ها، خدمات یا تولیدات خود را از ابتدای کار به درستی انجام دهند که پس از آن نیازی به اصلاح خطاها یا نقایص نداشته باشند. امروزه […]

نظریه سلسله مراتب نیازهای مزلو، سلسله مراتب نیازهای مازلو

۳-۶-۲ نظریه منابع انسانی مک گرگور[۲۵] از دهه ۱۹۶۰ به بعد مسلم شد که نظریه های کلاسیک و روابط انسانی، تأثیر روابط اجتماعی و ساختار رسمیرا نادیده گرفته و مفروضات مدل روابط انسانی، تصویر ناقصی از رفتار انسانی را در محل کار ارایه می داد. مدل های معاصر انگیزشی بر این فرض هستند که عوامل […]

مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا، سلسله مراتب نیازهای مازلو

این مدل که پایه مفهومی آن مدل سروکوال است از دو واژه خدمت و عملکرد تشکیل شده است. اعتقاد توسعه دهندگان مدل این است که برای سنجش رضایت مشتری باید ادراک مشتری از خدمت (عملکرد سازمان) آن هم در یک تراکنش خاص مورد سنجش قرار گیرد. ۲-۵-۵ مدل سرو پروال[۶۹]: سازه ارزش ادراک شده به […]

سلسله مراتب نیازهای مازلو، نظریه سلسله مراتب نیازها

گراهام بل مقدمه مدیریت دانش از اواخر دهه ۱۹۷۰ مطرح گردید. در اواسط دهه ی ۱۹۸۰ و آشکار شدن جایگاه دانش و تأثیر آن بر قدرت رقابت در بازارهای اقتصادی، اهمیت آن مضاعف شد..در این دهه نظام های مبتنی بر هوش مصنوعی و نظام های هوشمند برای مدیریت دانش به کار گرفته شد و مفاهیمی […]

پایان نامه:بررسی رابطه ارضاء نیازهای بنیادی روانی و طرح واره ­های ناسازگار اولیه با اختلال تنظیم هیجانی دانشجویان کارشناسی دانشگاه …

هدف این پژوهش بررسی رابطه بین ارضاء نیازهای بنیادی روانی و طرحواره­های ناسازگار اولیه با اختلال تنظیم هیجانی در دانشجویان بود. به این منظور با روش نمونه گیری خوشه­ای چند مرحله­ای ۳۶۴ نفر (تعداد ۱۶۶ دختر و ۱۹۸ پسر) از دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان انتخاب شدند. طرح این پژوهش توصیفی- همبستگی بود. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه نیازهای بنیادی روانی گاردیا، دسی و ریان (۲۰۰۰)، طرحواره­های ناسازگار اولیه یانگ (۱۹۹۸)، و اختلال تنظیم هیجانی گراتس (۲۰۰۴)، استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از معادلات ساختاری، ضریب همبستگی و آزمونT صورت پذیرفت. نتایج پژوهش نشان داد که مدل تجربی داده­ها یا مدل مفهومی دارای برازش خوبی است. براساس یافته­ها، خودمختاری و شایستگی از خرده مقیاس نیازهای بنیادی روانی هم به صورت مستقیم و هم غیرمستقیم می­توانند بر اختلال تنظیم هیجانی تأثیر بگذارند. همچنین نیاز به خودمختاری و شایستگی می­توانند بر طرحواره‌های ناسازگار اثر بگذارد.
کلید واژه ها:
نیازهای بنیادی روانی – طرحواره­های ناسازگار اولیه – اختلال تنظیم هیجانی

دانلود پایان نامه:بررسی رابطه ارضاء نیازهای بنیادی روانی و طرح واره ­های ناسازگار اولیه با اختلال تنظیم هیجانی دانشجویان کارشناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان

هدف این پژوهش بررسی رابطه بین ارضاء نیازهای بنیادی روانی و طرحواره­های ناسازگار اولیه با اختلال تنظیم هیجانی در دانشجویان بود. به این منظور با روش نمونه گیری خوشه­ای چند مرحله­ای ۳۶۴ نفر (تعداد ۱۶۶ دختر و ۱۹۸ پسر) از دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان انتخاب شدند. طرح این پژوهش توصیفی- همبستگی بود. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه نیازهای بنیادی روانی گاردیا، دسی و ریان (۲۰۰۰)، طرحواره­های ناسازگار اولیه یانگ (۱۹۹۸)، و اختلال تنظیم هیجانی گراتس (۲۰۰۴)، استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از معادلات ساختاری، ضریب همبستگی و آزمونT صورت پذیرفت. نتایج پژوهش نشان داد که مدل تجربی داده­ها یا مدل مفهومی دارای برازش خوبی است. براساس یافته­ها، خودمختاری و شایستگی از خرده مقیاس نیازهای بنیادی روانی هم به صورت مستقیم و هم غیرمستقیم می­توانند بر اختلال تنظیم هیجانی تأثیر بگذارند. همچنین نیاز به خودمختاری و شایستگی می­توانند بر طرحواره‌های ناسازگار اثر بگذارد.
کلید واژه ها:
نیازهای بنیادی روانی – طرحواره­های ناسازگار اولیه – اختلال تنظیم هیجانی

پایان نامه : نظریه واقعیت گرایانه

نظریه واقعیت گرایانه ما اصولاً مرض روحی یا بیماری ذهنی را قبول نداریم لذا بیمار نمی‌تواند به این عنوان که مسئول رفتار خودش نیست هرطور که می‌خواهد رفتار کند درمانجو صرفاً مسئولیت گریز است. کارکردن در زمان حال و به سوی آینده است ما درگیر گذشته بیمار نمی‌شویم زیرا نمی‌توانیم گذشته‌ی او را تغییر دهیم […]

پایان نامه روانشناسی : مولفه های کیفیت زندگی

مولفه های کیفیت زندگی یک توافق کلی بین پژوهشگران وجود دارد که ،سازه کیفیت زندگی متشکل از عوامل عینی[۱](کارکردهای جسمانی،روانی و اجتماعی)و عوامل ذهنی[۲](بهزیستی درونی)است .عوامل ذهنی بیشتر بر رضایت فرد از زندگی تاکید دارند ،درحالی که عوامل عینی بر نیازهای مادی و مشارکت در فعالیت ها و روابط بین فردی متمرکز هستند(دونالد،۲۰۰۱)شاخص های عینی […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...