نظریه هدفگذاری-رضایت شغلی، انگیزش شغلی

درباره نظریه هدفگذاری ، نکات ذیل مورد توجه قرار گرفت : الف) مواردی که بر چالش انگیزی اهداف اثر می گذارند : دقت در هدفگذاری – هرچه هدف مشخص تر باشد ، احتمال برانگیختن افراد برای عملکرد بهتر ، افزایش می یابد ؛ حتی اگر اهداف به صورت دقیق و کمی بیان شوند ، نتیجه عملکرد بهتر از هنگامی است که به افراد گفته شود« حداکثر تلاش خویش را به کار گیرید» ؛ پذیرش هدف – اهداف معمولا اهداف غیر منطقی و نامعقولی را نمی پذیرند ، زیرا دستیابی به آنها را غیر ممکن می دانند ، به همین دلیل اخذ پذیرش از افراد برای تحقق سطح معینی از اهداف حائز اهمیت است ؛ امید فرد به کامیابی در تحقق اهداف – هنگام تعیین اهداف چالش برانگیز باید دقت کرد که افراد به…

پایان نامه ارشد : نظریه هدفگذاری-رضایت شغلی، انگیزش شغلی

درباره نظریه هدفگذاری ، نکات ذیل مورد توجه قرار گرفت : الف) مواردی که بر چالش انگیزی اهداف اثر می گذارند : دقت در هدفگذاری – هرچه هدف مشخص تر باشد ، احتمال برانگیختن افراد برای عملکرد بهتر ، افزایش می یابد ؛ حتی اگر اهداف به صورت دقیق و کمی بیان شوند ، نتیجه عملکرد بهتر از هنگامی است که به افراد گفته شود« حداکثر تلاش خویش را به کار گیرید» ؛ پذیرش هدف – اهداف معمولا اهداف غیر منطقی و نامعقولی را نمی پذیرند ، زیرا دستیابی به آنها را غیر ممکن می دانند ، به همین دلیل اخذ پذیرش از افراد برای تحقق سطح معینی از اهداف حائز اهمیت است ؛ امید فرد به کامیابی در تحقق اهداف – هنگام تعیین اهداف چالش برانگیز باید دقت کرد که افراد به…

نظریه هدفگذاری-رضایت شغلی، عوامل سازمانی

نظریه هدفگذاری ادوین لاک از دانشگاه هاروارد ، پایگاه رفتارگرایی در آن زمان ، فارغ التحصیل شده بود . متعاقب آن مدرک دکترای خویش را زیر نظر رایان و پاتریشیا کین اسمیت از دانشگاه کرنل[۱] اخذ نمود . در آنجا بود که وی به یک منتقد پرشور رفتارگرایی تبدیل شد . رایان ( رایان ، ۱۹۴۷ ، ۱۹۷۰ ؛ رایان و اسمیت ، ۱۹۵۴ ) اظهار می دارد که رفتار توسط نیات[۲] تنظیم می شود . به اعتقاد وی ، نیازها ، باورها / نگرش ها از طریق نیات بررفتار اثر می گذارند. بنابراین ، متعاقب شکل گیری ، نیات پیشایندهای بلافصلی برای پیش بینی و تبیین رفتارند . هیچ یک از نظریه های برابری و انتظار مستقیما و به وضوح به نیات توجه نداشته اند . رساله دکترای لاک ( ۱۹۶۴ ) مبتنی بر…

منابع پایان نامه – نظریه هدفگذاری-رضایت شغلی، عوامل سازمانی

نظریه هدفگذاری ادوین لاک از دانشگاه هاروارد ، پایگاه رفتارگرایی در آن زمان ، فارغ التحصیل شده بود . متعاقب آن مدرک دکترای خویش را زیر نظر رایان و پاتریشیا کین اسمیت از دانشگاه کرنل[۱] اخذ نمود . در آنجا بود که وی به یک منتقد پرشور رفتارگرایی تبدیل شد . رایان ( رایان ، ۱۹۴۷ ، ۱۹۷۰ ؛ رایان و اسمیت ، ۱۹۵۴ ) اظهار می دارد که رفتار توسط نیات[۲] تنظیم می شود . به اعتقاد وی ، نیازها ، باورها / نگرش ها از طریق نیات بررفتار اثر می گذارند. بنابراین ، متعاقب

شکل گیری ، نیات پیشایندهای بلافصلی برای پیش بینی و تبیین رفتارند . هیچ یک از نظریه های برابری و انتظار مستقیما و به وضوح به نیات توجه نداشته اند . رساله دکترای لاک ( ۱۹۶۴ ) مبتنی بر…

پایان نامه : اهمیت سلامت سازمانی

جهت پی بردن به اهمیت سلامت سازمانی ابتدا بایستی عواقب عدم وجود سلامت در سازمان ها را بررسی نمود. وجود تنش کاهنده در سازمان­ها دارای عواقب زیر است: کاهش رضایت کارکنان گسیختگی­کاری و اجتماعی که به واسطه عملکرد پایین افراد یا غیبت مکرر آن­ها رخداده، تنش بر روی همه را افزایش می دهند افزایش اختلافات کاهش نوآوری، همکاری و انگیزه بخشی نرسیدن به موعدهای زمانی مقرر برای پروژه ها کاهش کیفیت خدمات (زارعی، ۱۳۸۵). سلامت سازمانی یکی از شاخص­های مهم در ارزشیابی مدیر است. چنان­ چه جو ناسالمی در سطح سازمان­ها ایجاد گردد، مانع از رشد و پرورش شخصی و همچنین باعث ناخشنودی کارکنان می­شود و در نتیجه به میزان بسیار زیاد سطح کارآیی و اثربخشی کاهش می­یابد. در مقابل اگر سازمان ها سالم باشند، هم به احساس رشد و پرورش شخصی…

پایان نامه : اهمیت سلامت سازمانی

جهت پی بردن به اهمیت سلامت سازمانی ابتدا بایستی عواقب عدم وجود سلامت در سازمان ها را بررسی نمود. وجود تنش کاهنده در سازمان­ها دارای عواقب زیر است: کاهش رضایت کارکنان گسیختگی­کاری و اجتماعی که به واسطه عملکرد پایین افراد یا غیبت مکرر آن­ها رخداده، تنش بر روی همه را افزایش می دهند افزایش اختلافات کاهش نوآوری، همکاری و انگیزه بخشی نرسیدن به موعدهای زمانی مقرر برای پروژه ها کاهش کیفیت خدمات (زارعی، ۱۳۸۵). سلامت سازمانی یکی از شاخص­های مهم در ارزشیابی مدیر است. چنان­ چه جو ناسالمی در سطح سازمان­ها ایجاد گردد، مانع از رشد و پرورش شخصی و همچنین باعث ناخشنودی کارکنان می­شود و در نتیجه به میزان بسیار زیاد سطح کارآیی و اثربخشی کاهش می­یابد. در مقابل اگر سازمان ها سالم باشند، هم به احساس رشد و پرورش شخصی…

پایان نامه مدیریت : ارزیابی عملکرد

ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد یکی از وظایف خیلی مهم و مشکل مدیران می باشد(Badawy, 2007 , P64) و یکی از موضوعات تحقیقی است که خیلی زیاد در روان شناسی کار مورد بررسی قرار گرفته است. ارزیابی عملکرد به طور چشمگیری به قسمتی از رویکرد استراتژیک برای ادغام فعالیت منابع انسانی و خط مشی های کسب و کار تبدیل شده است و در حال حاضر یک عبارت و اصطلاح جامعی است که مجموعه ی متنوعی از فعالیت ها را در بر می گیرد که سازمان ها از طریق آن کارکنان شان را ارزیابی می کنند، شایستگی های آنها را بهبود می دهند و عملکردشان را افزایش می دهد و پاداش ها را تقسیم می نمایند.(Kuvaas , 2007 , P78) در مباحث مدیریت، ارزیابی با عنوان ها و واژه های مختلفی مانند ارزیابی، ارزشیابی، ارزیابی…

پایان نامه مدیریت : ارزیابی عملکرد

ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد یکی از وظایف خیلی مهم و مشکل مدیران می باشد(Badawy, 2007 , P64) و یکی از موضوعات تحقیقی است که خیلی زیاد در روان شناسی کار مورد بررسی قرار گرفته است. ارزیابی عملکرد به طور چشمگیری به قسمتی از رویکرد استراتژیک برای ادغام فعالیت منابع انسانی و خط مشی های کسب و کار تبدیل شده است و در حال حاضر یک عبارت و اصطلاح جامعی است که مجموعه ی متنوعی از فعالیت ها را در بر می گیرد که سازمان ها از طریق آن کارکنان شان را ارزیابی می کنند، شایستگی های آنها را بهبود می دهند و عملکردشان را افزایش می دهد و پاداش ها را تقسیم می نمایند.(Kuvaas , 2007 , P78) در مباحث مدیریت، ارزیابی با عنوان ها و واژه های مختلفی مانند ارزیابی، ارزشیابی، ارزیابی…

پایان نامه مدیریت در مورد استاندارد و کیفیت در هتل و مراکز اقامتی

۱-۱-۱- استاندارد و کیفیت در هتل و مراکز اقامتی یک هتل معمولاً حداقل ۸ اتاق خواب دارد | ۷۵% اتاق خواب ها با حمام یا تسهیلات خصوصی هستند | وجود محلی برای صبحانه خوری که متناسب با ظرفیت هتل طراحی شده باشد | وجود سیستم سرمایش و گرمایش قابل کنترل در اتاق خوابها. (صفائیان، ۱۳۸۳) ۱-۱-۱-۱- ارزیابی امتیازات هتل ها هر یک از موارد خدمات، تجهیزات، فضای های موجود، نیروی انسانی و… در هتل مورد ارزیابی قرار می گیرد و متناسب با آن امتیازی کسب می نماید. در فرایند ارزیابی، امتیازاتی از صفر تا ۱۰ ممکن است به هر یک از موارد ارزیابی تعلق گیرد. این امتیاز بر اساس کیفیت و مطلوبیت مورد ارزیابی قرار می گیرد. (صفائیان، ۱۳۸۳) ۱-۱-۱-۲- کیفیت خدمات هتل ها(تحت شرایط کلی) یک ستاره * : واحد اقامتی می…

پایان نامه مدیریت در مورد استاندارد و کیفیت در هتل و مراکز اقامتی

۱-۱-۱- استاندارد و کیفیت در هتل و مراکز اقامتی یک هتل معمولاً حداقل ۸ اتاق خواب دارد | ۷۵% اتاق خواب ها با حمام یا تسهیلات خصوصی هستند | وجود محلی برای صبحانه خوری که متناسب با ظرفیت هتل طراحی شده باشد | وجود سیستم سرمایش و گرمایش قابل کنترل در اتاق خوابها. (صفائیان، ۱۳۸۳) ۱-۱-۱-۱- ارزیابی امتیازات هتل ها هر یک از موارد خدمات، تجهیزات، فضای های موجود، نیروی انسانی و… در هتل مورد ارزیابی قرار می گیرد و متناسب با آن امتیازی کسب می نماید. در فرایند ارزیابی، امتیازاتی از صفر تا ۱۰ ممکن است به هر یک از موارد ارزیابی تعلق گیرد. این امتیاز بر اساس کیفیت و مطلوبیت مورد ارزیابی قرار می گیرد. (صفائیان، ۱۳۸۳) ۱-۱-۱-۲- کیفیت خدمات هتل ها(تحت شرایط کلی) یک ستاره * : واحد اقامتی می…

رابطه ی هوش سازمانی و سلامت سازمانی

رابطه ی هوش سازمانی و سلامت سازمانی بر اساس فرضیه های زیادی که برای انطباق هوش فردی با شرایط سازمانها مطرح شد، نخستین فرضیه بر این منطق استوار بوده که توان تجزیه و تحلیل داده ها و تفسیر آن برای رسیدن به هدف، همان شباهتی است که بین هوش فردی وهوش سازمانی مطرح است. بنابراین، سازمان میتواند برای سازگار کردن بیشتر افراد با محیط از آن استفاده کند. از سوی دیگر، هوش سازمانی یک فرایند آزمایشی و علمی است که بر موفقیتها و شکستهای بر اساس آخرین نتایج و پژوهشهایی که در متون علمی و سازمان تاکید دارد پژوهش هایی منتشر شده می توان هوش سازمانی را به عنوان یک توانایی ذهنی، متشکل از مولفه هایی که تمام عرصه های زندگی روزمره انسان را تحت الشعاع قرار میدهد، دانست البته، این نکته را…

پایان نامه : مزایای رضامندی مشتری و کیفیت خدمات

اگر چه هر بازاریاب موفقی مایل است که خدماتی ارائه کند که رضامندی مشتریان را فراهم کند، اما این تنها هدف وی نیست. شرکت ها و مؤسسات نمی توانند اهداف اساسی کار خود نظیر دستیابی به مزیت رقابتی یا ایجاد سود را نادیده بگیرند. رضامندی مشتری مزایای زیادی برای شرکت ایجاد می کند و سطوح بالاتر از رضامندی مشتریان، به وفاداری بیشتر مشتریان منجر می شود. ۲-۹-۱٫ عوامل مؤثر بر انتظارات مشتری ‫ ‫ بررسی نظرات مشتریان شرکت کننده در مصاحبه ها، وجود‫ ‫تعدادی از عوامل کلیدی را آشکار ساخت که در شکل گیری‫ مشتریان و ‫انتظارات مشتری مؤثر است. این عوامل عبارتند از: ‫- ارتباطات کالمی که عبارت از نحوه برقراری تعامل با مشتری. ‫- نیازهای فردی که عبارت از شرایط و نیازمندیهای خاص هر‫‪ ‫یک از مشتریان…

پایان نامه : مزایای رضامندی مشتری و کیفیت خدمات

اگر چه هر بازاریاب موفقی مایل است که خدماتی ارائه کند که رضامندی مشتریان را فراهم کند، اما این تنها هدف وی نیست. شرکت ها و مؤسسات نمی توانند اهداف اساسی کار خود نظیر دستیابی به مزیت رقابتی یا ایجاد سود را نادیده بگیرند. رضامندی مشتری مزایای زیادی برای شرکت ایجاد می کند و سطوح بالاتر از رضامندی مشتریان، به وفاداری بیشتر مشتریان منجر می شود. ۲-۹-۱٫ عوامل مؤثر بر انتظارات مشتری ‫ ‫ بررسی نظرات مشتریان شرکت کننده در مصاحبه ها، وجود‫ ‫تعدادی از عوامل کلیدی را آشکار ساخت که در شکل گیری‫ مشتریان و ‫انتظارات مشتری مؤثر است. این عوامل عبارتند از: ‫- ارتباطات کالمی که عبارت از نحوه برقراری تعامل با مشتری. ‫- نیازهای فردی که عبارت از شرایط و نیازمندیهای خاص هر‫‪ ‫یک از مشتریان…

خرید اینترنتی فایل تحقیق : ﺿﺮورت ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺧﺪﻣﺎت

دﻻﻳﻞ اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺑﺮﺗﺮ ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ ﻋﺒﺎرتنداز: اﻓﺰاﻳﺶ اﻧﺘﻈﺎرات ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن: واﻗﻌﻴﺖ آن اﺳﺖ ﻛﻪ اﻧﺘﻈﺎرات ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﻧﺴﺒﺖ ﺑـﻪ ﮔﺬﺷـﺘﻪ اﻓﺰاﻳﺶ ﻳﺎﻓﺘﻪ اﺳﺖ اﻓﺰاﻳﺶ اﻧﺘﻈﺎرات ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن را ﻣﻲﺗﻮان ﺑﻪ ﭼﻨﺪﻳﻦ ﻋﺎﻣﻞ رﺑﻂ داد، از ﺟﻤﻠـﻪ اﻓـﺰاﻳﺶ آﮔـﺎﻫﻲ و ﺳـﻄﺢ داﻧﺶ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن، ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت ﺳﺎزﻣﺎن و ﻋﻤﻠﻜﺮد رﻗﺒﺎ و … . ﻓﻌﺎﻟﻴﺖرﻗﺒﺎ: رﻗﺒﺎ ﺑﺎ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣﺪاوم ﺧﺪﻣﺎت ﺧـﻮد و ﭼﮕـﻮﻧﮕﻲ اراﺋـﻪ آن ﺑـﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن، ﻣﺪاوم در ﺣﺎل ﻣﺘﻐﻴﺮ ﻛﺮدن ﺑﺎزار ﻫﺴﺘﻨﺪ و از اﻳﻦ راه ﻛﺎر درﺻﺪد ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺗﺎ ﺳﻬﻢ ﺑﺎزار ﺧﻮد را اﻓﺰاﻳﺶ دﻫﻨـﺪ، اﻳﻦ اﻣﺮ ﺧﻮد ﺑﺎﻋﺚ اﻓﺰاﻳﺶ اﻧﺘﻈﺎرات ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﻣﻲﺷﻮد. اﻳـﻦ اﻣﺮ ﺳﺎﻳﺮﻳﻦ را وادار ﻣﻲﺳـﺎزد ﺗـﺎ در ﺟﻬـﺖ ارﺗﻘـﺎء ﻛﻴﻔﻴـﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﺧﻮد ﮔﺎم ﺑﺮدارﻧﺪ. ﻋﻮاﻣﻞمحیطی: از ﺟﻤﻠﻪ ﻋﻮاﻣﻞ ﺳﻴﺎﺳﻲ و ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ، اﻗﺘﺼﺎدی، اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ را وادار ﺑـﻪ اراﺋـﻪ ﺧـﺪﻣﺎت ﺑـﺎ ﻛﻴﻔﻴﺖﺗﺮ ﻣﻲﻛﻨﺪ. ﺑﺮای ﻣﺜﺎل ﻃﺮح ﺗﻜـﺮﻳﻢ ﻣـﺮدم…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...