قلمرو حقوق بین الملل، روش شناسی هرمنوتیک

گفتار سوم : سازه روش شناختی دلیل کاو (عقلانیت روش شناختی)تقریرهای چندگانه ای ازسازه دلیل به عنوان یک سازه روش شناختی مطرح است که به دلیل سنخیت تقریرسنجش گری – انتقادی [۳۶۲] وهدف مندی فعل و کنش جمعی حقوقی (تناسب هدف و وسیله)، و همچنین تقریر اعتبار پنداری نرم ها[۳۶۳] وهنجارهای رفتاری به تبیین اجمالی […]

پایان نامه رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان

عنوان کامل پایان نامه : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان ۱. ۳٫ ضرورت و اهمیت پژوهش ماهیت دوگانه فلسفه تعلیم و تربیت، بیانگر ارتباط عمیق آن با فلسفه، تعلیم و تربیت و مسائل آن است. از زاویه این ارتباط، تعلیم و تربیت برای حل مسائل خود، بی‌نیاز از پژوهش‌ها و تأملات فلسفی […]

پایان نامه ارشد رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر

عنوان کامل پایان نامه : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان فصل دوم مبانی نظری و پیشینه‌ انتقادی پژوهشدر بررسی پیشینه‌ پژوهش معمولاً از سه روش تجمیعی یا تراکمی[۱]، روش‌شناسی[۲] و شکل نظریه‌ای[۳] بهره گرفته می‌شود (کوپر[۴]، ۱۹۸۴: ۲۳، به‌نقل از کرسول[۵]، ۱۹۹۴). در این پژوهش، ابتدا مبانی نظری تئوری‌های موجود بررسی […]

پایان نامه ارشد رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر

عنوان کامل پایان نامه : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان فصل دوم مبانی نظری و پیشینه‌ انتقادی پژوهشدر بررسی پیشینه‌ پژوهش معمولاً از سه روش تجمیعی یا تراکمی[۱]، روش‌شناسی[۲] و شکل نظریه‌ای[۳] بهره گرفته می‌شود (کوپر[۴]، ۱۹۸۴: ۲۳، به‌نقل از کرسول[۵]، ۱۹۹۴). در این پژوهش، ابتدا مبانی نظری تئوری‌های موجود بررسی می‌شود، […]

پایان نامه ارشد رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر

عنوان کامل پایان نامه : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان فصل دوم مبانی نظری و پیشینه‌ انتقادی پژوهشدر بررسی پیشینه‌ پژوهش معمولاً از سه روش تجمیعی یا تراکمی[۱]، روش‌شناسی[۲] و شکل نظریه‌ای[۳] بهره گرفته می‌شود (کوپر[۴]، ۱۹۸۴: ۲۳، به‌نقل از کرسول[۵]، ۱۹۹۴). در این پژوهش، ابتدا مبانی نظری تئوری‌های موجود بررسی می‌شود، […]

پایان نامه پیامدهای هرمنوتیک فلسفی گادامر بر روی برنامه فلسفه برای کودکان

عنوان کامل پایان نامه : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان ۲. ۱. ۲. تفکر انتقادیهمانند فلسفه، برای تفکر انتقادی نیز تعریف عامی وجود ندارد. این مفهوم، چگونگی تفکر درباره یک موضوع را شرح می‌دهد؛ به تعبیری فراگیری تفکر انتقادی به این معناست که افراد یاد بگیرند چه زمانی سؤال کنند، چگونه […]

پایان نامه ره‌آورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای محتوای برنامه فلسفه برای کودکان

عنوان کامل پایان نامه : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان ۲. ۳٫ ۵. کانت (۱۸۰۴–۱۷۲۴)کانت در آثار خود به سنجش توانایی‌های انسان در زمینه شناخت، ذوق و اخلاق می‌پردازد. در کتاب نقد خرد ناب که در پی یافتن سرچشمه‌های شناسایی است، به بررسی توانایی‌های حساسیت، خیال، فهم و خرد پرداخته است […]

پایان نامه ره‌آورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای محتوای برنامه فلسفه برای کودکان

عنوان کامل پایان نامه : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان ۲. ۳٫ ۵. کانت (۱۸۰۴–۱۷۲۴) کانت در آثار خود به سنجش توانایی‌های انسان در زمینه شناخت، ذوق و اخلاق می‌پردازد. در کتاب نقد خرد ناب که در پی یافتن سرچشمه‌های شناسایی است، به بررسی توانایی‌های حساسیت، خیال، فهم و خرد پرداخته […]

پایان نامه ره‌آورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای محتوای برنامه فلسفه برای کودکان

عنوان کامل پایان نامه : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان ۲. ۳٫ ۵. کانت (۱۸۰۴–۱۷۲۴)کانت در آثار خود به سنجش توانایی‌های انسان در زمینه شناخت، ذوق و اخلاق می‌پردازد. در کتاب نقد خرد ناب که در پی یافتن سرچشمه‌های شناسایی است، به بررسی توانایی‌های حساسیت، خیال، فهم و خرد پرداخته است […]

پایان نامه ارشد ره‌آورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای روش برنامه فلسفه برای کودکان

عنوان کامل پایان نامه : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان ۲. ۳٫ ۷. کی‌یر‌کگارد (۱۸۵۵–۱۸۱۳)رویکرد وجودگرایانه کی‌یرکگارد، بر جنبه‌های شخصی یادگیری فلسفه و انجام‌دادن آن تأکید می‌کند. کی‌یرکگارد و پیروانش اهمیت فراوانی برای تخیل و پرورش تفکر خلاق قائلند و این همان چیزی است که برای طرفداران برنامه آموزش فلسفه […]

پایان نامه ارشد ره‌آورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای روش برنامه فلسفه برای کودکان

عنوان کامل پایان نامه : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان ۲. ۳٫ ۷. کی‌یر‌کگارد (۱۸۵۵–۱۸۱۳) رویکرد وجودگرایانه کی‌یرکگارد، بر جنبه‌های شخصی یادگیری فلسفه و انجام‌دادن آن تأکید می‌کند. کی‌یرکگارد و پیروانش اهمیت فراوانی برای تخیل و پرورش تفکر خلاق قائلند و این همان چیزی است که برای طرفداران برنامه آموزش […]

پایان نامه ره‌آورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای ارزیابی برنامه فلسفه برای کودکان

عنوان کامل پایان نامه : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان ۲. ۳٫ ۱۰. ویتگنشتاین (۱۹۵۱-۱۸۸۹) از دیگر افراد تأثیر‌گذار بر این جنبش، می‌توان به لویدویک ویتگنشتاین[۱] فیلسوف بریتانیایی ـ اتریشیِ قرن بیستم اشاره کرد. اندیشه‌های نظری وی جایگاه موجهی در برنامه فلسفه برای کودکان یافته است و لیپمن و همکارانش به […]

پایان نامه ره‌آورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای ارزیابی برنامه فلسفه برای کودکان

عنوان کامل پایان نامه : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان ۲. ۳٫ ۱۰. ویتگنشتاین (۱۹۵۱-۱۸۸۹)از دیگر افراد تأثیر‌گذار بر این جنبش، می‌توان به لویدویک ویتگنشتاین[۱] فیلسوف بریتانیایی ـ اتریشیِ قرن بیستم اشاره کرد. اندیشه‌های نظری وی جایگاه موجهی در برنامه فلسفه برای کودکان یافته است و لیپمن و همکارانش به شکل […]

پایان نامه ارشد رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر

عنوان کامل پایان نامه : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان ۲. ۴٫ نگاهی به روند جنبش فلسفه برای کودکان در سطح جهانی در تاریخ پر فراز و نشیب پرورش مهارت‌های فکری کودکان، فلسفه برای کودکان، جدیدترین رویکرد در این زمینه است. بنیانگذار این ایده، متیو لیپمن، استاد فلسفه در دانشگاه مونت کلیر […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...