پایان نامه بررسی تحولات کالبدی و کارکردی مبادی ورودی شهری

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دانشکده علوم انسانی گروه آموزشی جغرافیا پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته: جغرافیای انسانی گرایش: برنامه ریزی شهری عنوان: بررسی تحولات کالبدی و کارکردی مبادی ورودی شهری نمونه مورد مطالعه: ورودی غرب بندرانزلی استاد راهنما: دکتر رضا حسن پور زمستان ۹۳ چکیده در گذشته های نه چندان دور فضای ورودی شهر به مثابه اولین فضای شهری، نخستین تصویری از شهر بود که در ذهن مسافران شکل می گرفت. لذا این فضاها نه تنها از کیفیات فضایی بالایی بر خوردار بودند بلکه جزء ویژگی های شاخص شهرها بودند. امروزه با گسترش شهرها و ظهور وسایل نقلیه، ورودی شهرها به فضایی بی کیفیت برای تردد سواره و استقرار کاربری های وابسته به آن و همین طور کاربری های ناسازگار با محیط شهری که از شهر…

پایداری شهری و مدیریت شهری پایدار

۲-۷-پایداری شهری و مدیریت شهری پایدار پایداری شهری، مفهومی است که در پی طرح «توسعه پایدار»، به عنوان الگوی جدید در جهان مطرح گردید. این الگو واژه تازه، با عنوان «توسعه پایدار»، به مقابله با الگوهای تولید، توزیع و مصرف ناسازگار با طبیعتی می‌پردازد که به اتمام منابع و تخریب محیط‌زیست می‌انجامند، و تنها فرایند توسعه‌ای را تأیید می‌کند، که به بهبود کیفیت زندگی انسانها در حد ظرفیت پذیرش نظامهای پشتیبان حیات منجر شود. بنابر این، الگو واره جدید توسعه پایدار، حول حساسیتهای زیست‌محیطی و به بیان دقیق‌تر، بوم شناختی شکل گرفت، و سنگ بنای پایداری شهری این است که شهر همچون نظامی باز متکی به جریان عظیم ورودی مواد و انرژی از «بوم کره» است و تمامی آنها به صورت ضایعات، در نهایت به خارج جریان می‌یابد . پایداری شهری، به تدریج،…

خدمات شهری، نوع کاربری

متقاضیان شهری متقاضیان گذری متقاضیان فرا شهری و منطقه شهری متقاضیان شهری: بخشی از تقاضا برای خدمات فنی- تعمیراتی در این رده را متقاضیان شهری تشکیل می دهند. در واقع بخشی از کاربری های مذکور که به دلایل مزاحمت های محیطی و نیاز به ابعاد و اندازه بزرگ نتوانسته اند در شهر مکانیابی و مستقر شوند، به حومه شهر منتقل شده اند. لیکن بخشی از خدمات آن ها مورد نیاز شهروندان می باشد.متقاضیان گذری: بخش قابل توجهی از خدمات فنی- تعمیراتی مربوط به وسایل نقلیه سبک و سنگین می باشد. لذا این گونه کاربری ها با استقرار در مبادی خروجی- ورودی شهر و در تقاطع های مهم حومه شهری به وسایل نقلیه عبوری (اعم از سبک و سنگین) خدمات ارائه می دهند.متقاضیان فرا شهری و ملی: نیازهای فنی و تعمیراتی واحدهای صنعتی، ماشین…

دانلود پایان نامه بکارگیری سیستم استنتاج فازی در تحلیل کاربری های شهری

وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری دانشگاه شهید بهشتی دانشکده علوم زمین گروه آموزشی سنجش از دور و GIS پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد M .Sc رشته سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی – منابع آب و خاک عنوان : بکارگیری سیستم استنتاج فازی در تحلیل کاربری های شهری با رویکرد توسعه پایدار مطالعه ی موردی: مناطق ۲۲,۲۱,۲۰,۱۹,۱۸ شهرداری تهران اساتید راهنما دکتر علیرضا شکیبا – دکتر جمیله توکلی نیا استاد مشاور مهندس بابک میرباقری چکیدهافزایش جمعیت و توسعه ی بی رویه شهرها به ویژه در حاشیه آنها، بدون توجه به ویژگی های محیطی و انسانی باعث صدمات جبران ناپذیری به محیط و ساکنان آن شده است. به همین علت مباحث توسعه پایدار در شهرها، به ویژه کلان شهرها همواره از موضوعاتی بوده است که مورد توجه برنامه ریزان شهری…

بررسی ظرفیت میدان­های شهری و عوامل موثر بر آن

دانشگاه گیلان دانشکده فنی پایان نامه کارشناسی ارشد گروه مهندسی عمران گرایش مهندسی راه و ترابری بررسی ظرفیت میدان­های شهری و عوامل موثر بر آن (مطالعه موردی: شهر رشت) استاد راهنما: دکتر ایرج برگ گل چکیده فارسیامروزه میدان‌های شهری یکی از متداول‌ترین نوع تقاطع‌ها می‌باشند که رشد زیادی در سراسر جهان و به‌خصوص کشور ایران داشته‌اند. ازاین‌رو طراحی دقیق و مهندسی این نوع از تقاطع‌ها در بهبود عملکرد ترافیکی آن‌ها تأثیر بسزایی دارد. در طراحی میدان‌ها باید به پارامترهای هندسی ، ترافیکی، زیباشناسی و … توجه نمود. یکی از پارامترهای ترافیکی مهم در انواع تقاطع‌ها ، ظرفیت آن‌ها است که در میدان‌ها

نشان‌دهنده حداکثر حجم وسایل نقلیه ورودی می‌باشد. هدف از ایجاد میدان‌ها به‌جای انواع دیگر تقاطع‌ها افزایش ظرفیت آن‌ها و کاهش تأخیر واردشده به وسایل نقلیه می‌باشد. مدل‌های تحلیل ظرفیت تقاطع‌ها اصولاً…

پایان نامه ارشد : بررسی ظرفیت میدان­های شهری و عوامل موثر بر آن

دانشگاه گیلان دانشکده فنی پایان نامه کارشناسی ارشد گروه مهندسی عمران گرایش مهندسی راه و ترابری بررسی ظرفیت میدان­های شهری و عوامل موثر بر آن (مطالعه موردی: شهر رشت) استاد راهنما: دکتر ایرج برگ گل چکیده فارسیامروزه میدان‌های شهری یکی از متداول‌ترین نوع تقاطع‌ها می‌باشند که رشد زیادی در سراسر جهان و به‌خصوص کشور ایران داشته‌اند. ازاین‌رو طراحی دقیق و مهندسی این نوع از تقاطع‌ها در بهبود عملکرد ترافیکی آن‌ها تأثیر بسزایی دارد. در طراحی میدان‌ها باید به پارامترهای هندسی ، ترافیکی، زیباشناسی و … توجه نمود. یکی از پارامترهای ترافیکی مهم در انواع تقاطع‌ها ، ظرفیت آن‌ها است که در میدان‌ها نشان‌دهنده حداکثر حجم وسایل نقلیه ورودی می‌باشد. هدف از ایجاد میدان‌ها به‌جای انواع دیگر تقاطع‌ها افزایش ظرفیت آن‌ها و کاهش تأخیر واردشده به وسایل نقلیه می‌باشد. مدل‌های تحلیل ظرفیت تقاطع‌ها اصولاً…

پایان نامه مقایسه دو روش طراحی شبکه اتوبوسرانی درون شهری

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب دانشکده تحصیلات تکمیلی “M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی برنامه ریزی حمل و نقل عنوان: مقایسه دو روش طراحی شبکه اتوبوسرانی درونشهری با استفاده از الگوریتم ژنتیک و مورچگان (مطالعه موردی: شهر بندرعباس) چکیدهاز آنجا که مسئله طراحی شبکه مسیر حمل نقل همگانی اتوبوس، منجر به راهحلهای متعددی در فضای جواب خود میشود، برخی از الگوریتمهای فرا ابتکاری مانند الگوریتم ژنتیک و بهینه سازی اجتماع مورچگان، برای یافتن یک نقطه بهینه کلی توسعه داده شده است. رویکردهای پیشنهادی برای شبکه حمل و نقل همگانی اتوبوس با نتایج معیارها و مطالعات حاضر مقایسه شده است. این مقایسه نشان داده است که جوابهای هر دو الگوریتم بهتر از جوابهای موجود بوده است.این رساله، طراحی و تحلیل دو روش فرا ابتکاری الگوریتم ژنتیک و مورچگان را برای…

پایان نامه مقایسه دو روش طراحی شبکه اتوبوسرانی درون شهری

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب دانشکده تحصیلات تکمیلی “M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی برنامه ریزی حمل و نقل عنوان: مقایسه دو روش طراحی شبکه اتوبوسرانی درونشهری با استفاده از الگوریتم ژنتیک و مورچگان (مطالعه موردی: شهر بندرعباس) چکیدهاز آنجا که مسئله طراحی شبکه مسیر حمل نقل همگانی اتوبوس، منجر به راهحلهای متعددی در فضای جواب خود میشود، برخی از الگوریتمهای فرا ابتکاری مانند الگوریتم ژنتیک و بهینه سازی اجتماع مورچگان، برای یافتن یک نقطه بهینه کلی توسعه داده شده است. رویکردهای پیشنهادی برای شبکه حمل و نقل همگانی اتوبوس با نتایج معیارها و مطالعات حاضر مقایسه شده است. این مقایسه نشان داده است که جوابهای هر دو الگوریتم بهتر از جوابهای موجود بوده است.این رساله، طراحی و تحلیل دو روش فرا ابتکاری الگوریتم ژنتیک و مورچگان را برای…

دانلود پایان نامه بررسی ظرفیت میدان های شهری و عوامل موثر بر آن

دانشکده فنی گروه مهندسی عمران گرایش مهندسی راه و ترابری عنوان: بررسی ظرفیت میدان های شهری و عوامل موثر بر آن (مطالعه موردی: شهر رشت) استاد راهنما: دکتر ایرج برگ گل فهرست مطالب:فهرست مطالب…………………………………………………. ‌أفهرست جدول ها……………………………………………….. ‌زفهرست شکل ها………………………………………………. ‌طچکیده فارسی………………………………………………….. ‌لچکیده انگلیسی………………………………………………… ‌مفصل اول : کلیات۱-۱- مقدمه……………………………………………………….. ۲۱-۲- تعریف مسئله و ضرورت آن…………………………………. ۳۱-۳- اهداف تحقیق……………………………………………….. ۴۱-۴- فرضیات……………………………………………………….. ۴۱-۵- محدودیت ها ………………………………………………….۴۱-۶- ساختار پایاننامه……………………………………………. ۵فصل دوم : مبانی نظری۲-۱- مقدمه……………………………………………………….. ۷۲-۲- تاریخچه میدان………………………………………………. ۷۲-۲-۱- انواع تقاطع‌های دایروی………………………………….. ۸۲-۲-۲- مقایسه ویژگی‌های میدان‌ها و دیگر تقاطع‌های دایروی..۸۲-۲-۳- خصوصیات طراحی میدان‌ها…………………………….. ۹۲-۳- انواع میدان‌ها……………………………………………….. ۱۲۲-۳-۱- آیین‌نامه امریکا…………………………………………… ۱۳۲-۳-۱-۱- میدان‌های کوچک……………………………………… ۱۳۲-۳-۱-۲- میدان‌های یک‌خطه……………………………………. ۱۴۲-۳-۱-۳- میدان‌های چند خطه………………………………….. ۱۴۲-۳-۲- آیین‌نامه انگلستان………………………………………. ۱۶۲-۳-۲-۱- میدان‌های معمولی…………………………………… ۱۶۲-۳-۲-۲- میدان فشرده (میدانچه)…………………………….. ۱۶۲-۳-۲-۳- میدان‌های کوچک…………………………………….. ۱۸۲-۳-۲-۴- میدان‌های غیر هم‌سطح…………………………….. ۱۸۲-۳-۲-۵- میدان‌ها چراغ‌دار……………………………………… ۱۸۲-۳-۲-۶- میدان دوتایی…………………………………………. ۱۸۲-۳-۳- آیین‌نامه ایران……………………………………………. ۱۹۲-۳-۳-۱-…

دانلود پایان نامه بررسی ظرفیت میدان های شهری و عوامل موثر بر آن

دانشکده فنی گروه مهندسی عمران گرایش مهندسی راه و ترابری عنوان: بررسی ظرفیت میدان های شهری و عوامل موثر بر آن (مطالعه موردی: شهر رشت) استاد راهنما: دکتر ایرج برگ گل فهرست مطالب:فهرست مطالب…………………………………………………. ‌أفهرست جدول ها……………………………………………….. ‌زفهرست شکل ها………………………………………………. ‌طچکیده فارسی………………………………………………….. ‌لچکیده انگلیسی………………………………………………… ‌مفصل اول : کلیات۱-۱- مقدمه……………………………………………………….. ۲۱-۲- تعریف مسئله و ضرورت آن…………………………………. ۳۱-۳- اهداف تحقیق……………………………………………….. ۴۱-۴- فرضیات……………………………………………………….. ۴۱-۵- محدودیت ها ………………………………………………….۴۱-۶- ساختار پایاننامه……………………………………………. ۵فصل دوم : مبانی نظری۲-۱- مقدمه……………………………………………………….. ۷۲-۲- تاریخچه میدان………………………………………………. ۷۲-۲-۱- انواع تقاطع‌های دایروی………………………………….. ۸۲-۲-۲- مقایسه ویژگی‌های میدان‌ها و دیگر تقاطع‌های دایروی..۸۲-۲-۳- خصوصیات طراحی میدان‌ها…………………………….. ۹۲-۳- انواع میدان‌ها……………………………………………….. ۱۲۲-۳-۱- آیین‌نامه امریکا…………………………………………… ۱۳۲-۳-۱-۱- میدان‌های کوچک……………………………………… ۱۳۲-۳-۱-۲- میدان‌های یک‌خطه……………………………………. ۱۴۲-۳-۱-۳- میدان‌های چند خطه………………………………….. ۱۴۲-۳-۲- آیین‌نامه انگلستان………………………………………. ۱۶۲-۳-۲-۱- میدان‌های معمولی…………………………………… ۱۶۲-۳-۲-۲- میدان فشرده (میدانچه)…………………………….. ۱۶۲-۳-۲-۳- میدان‌های کوچک…………………………………….. ۱۸۲-۳-۲-۴- میدان‌های غیر هم‌سطح…………………………….. ۱۸۲-۳-۲-۵- میدان‌ها چراغ‌دار……………………………………… ۱۸۲-۳-۲-۶- میدان دوتایی…………………………………………. ۱۸۲-۳-۳- آیین‌نامه ایران……………………………………………. ۱۹۲-۳-۳-۱-…

مقاله (پایان نامه) : گردشگری در برنامه‌های توسعه

پس از جنگ تحمیلی، ضرورت بازسازی کشور و برنامه‌ریزی اقتصادی– اجتماعی– فرهنگی سرلوحه برنامه‌های دولت قرار گرفت. یکی از بخش­هایی که همواره مورد توجه برنامه‌های توسعه کشور با نقاط ضعف و قوت بوده؛ گردشگری، به‌خصوص گردشگری فرهنگی – مذهبی است. این رویکرد با توجه به ساختار سیاسی، اجتماعی– فرهنگی، تاریخ و تمدن دیرینه این مرزوبوم، منابع و اهمیت جاذبه‌های فرهنگی- مذهبی کشور، تبادلات فرهنگی- سیاسی، نیاز به ارز و … بوده است. با این مقدمه به بررسی جایگاه گردشگری در برنامه ­های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌پردازیم: ۲-۴-۳-۱٫ برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (۷۲-۱۳۶۸) سیاست‌های کلی این برنامه عبارت بود از: – توسعه و تقویت برنامه‌های تبلیعاتی برای معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور؛ – برپایی کنفرانس‌ها، نمایشگاه­ها، جشنواره‌های فرهنگی هنری؛ – سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد واحدهای ارزان…

مقاله : تاثیر متقابل معلمان – شاگردان و خلاقیت

تاثیر متقابل[۱] معلمان – شاگردان و خلاقیت شهید مطهری می فرمایند ” ستایشگر معلمی هستم که نه اندیشه ها ، بلکه اندیشیدن را به من آموخت” بقول شارتیه ” هنر معلم تشنه کردن ذهن متعلم است تا او خود نخجیر خود را شکار کند” روسو نیز می گوید “اجازه دهید کودک حقایق را کشف کند اگر اطلاعات را جانشین آن نمائید استدلال نخواهد کرد” ( مویدنیا، ۱۳۸۴، ص ۱۶۸). برخی از دانش آموزان به داشتن ایده های عجیب و غریب و حتی ظاهرا احمقانه و شیطنت آمیز علاقه دارند و متمایل به ابراز عقاید غیرمعمول هستند بازی، تفریح و شوخی کردن را دوست دارند از تحجر و انجماد فکری گریزان هستند همه اینها ، علائم استعدادهای خلاقانه است ولی برای معلم ممکن است نشانه های ناسازگاری باشد که نیاز به کنترل دارد سالها…

پایان نامه روانشناسی درباره : تاثیر متقابل معلمان – شاگردان و خلاقیت

تاثیر متقابل[۱] معلمان – شاگردان و خلاقیت شهید مطهری می فرمایند ” ستایشگر معلمی هستم که نه اندیشه ها ، بلکه اندیشیدن را به من آموخت” بقول شارتیه ” هنر معلم تشنه کردن ذهن متعلم است تا او خود نخجیر خود را شکار کند” روسو نیز می گوید “اجازه دهید کودک حقایق را کشف کند اگر اطلاعات را جانشین آن نمائید استدلال نخواهد کرد” ( مویدنیا، ۱۳۸۴، ص ۱۶۸). برخی از دانش آموزان به داشتن ایده های عجیب و غریب و حتی ظاهرا احمقانه و شیطنت آمیز علاقه دارند و متمایل به ابراز عقاید غیرمعمول هستند بازی، تفریح و شوخی کردن را دوست دارند از تحجر و انجماد فکری گریزان هستند همه اینها ، علائم استعدادهای خلاقانه است ولی برای معلم ممکن است نشانه های ناسازگاری باشد که نیاز به کنترل دارد سالها…

پایان نامه روانشناسی با موضوع : خلاقیت و عملکرد نیمکره های مغز

خلاقیت و عملکرد نیمکره های مغز[۱] دو نیمه نامتشابه مغز کارکردهای کم و بیش متفاوتی دارند. بنا به پژوهشهای انجام یافته ، وقتی فرد مشغول تحلیل منطقی و تفکر کلامی است نیمکره چپ مغز مسلط می شود و وقتی فرد مشغول تجسم فضایی و سایر فرآیندهای ذهنی است که شامل کارکردهای غیر کلامی می شود نیمکره راست مغز مسلط می شود … تا چندی پیش هنوز وظایف مختلف و اختصاصی دو نیمکره مغز درک نشده بود . با پژوهشهای راجراسپری و دستیارانش در انیستیتو تکنولوژی کالیفرنیا در دهه ۱۹۶۰ ، کشف شد که اشخاص دارای مغز دو نیم شده انواع تفاوتهای موجود در کارکرد نیمکره های چپ و راست را که پیشتر گفتیم نشان می دهند( برونو ، ۱۳۷۰ ، ص ۲۵۲) مطالعاتی که با افراد دو پاره مخ صورت گرفته ، تفاوتهای…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...