پایان نامه روانشناسی: ویژگی­های ساختار سازمانی تواناساز و بازدارنده

ویژگی­های ساختار سازمانی تواناساز و بازدارنده محققان و صاحبنظران با مقایسه­ دو نوع ساختار سازمانی تواناساز و بازدارنده ویژگی­هایی به شرح زیر برای هر کدام از انواع ساختار سازمانی بر شمرده­اند. در حالی­که در ساختار سازمانی بازدارنده به مسائل و مشکلات به عنوان تهدیدی علیه سازمان نگریسته می­شود و در صورت مشاهده­ کم­کاری به […]

پایان نامه روانشناسی: ویژگی­های ساختار سازمانی تواناساز و بازدارنده

ویژگی­های ساختار سازمانی تواناساز و بازدارنده محققان و صاحبنظران با مقایسه­ دو نوع ساختار سازمانی تواناساز و بازدارنده ویژگی­هایی به شرح زیر برای هر کدام از انواع ساختار سازمانی بر شمرده­اند. در حالی­که در ساختار سازمانی بازدارنده به مسائل و مشکلات به عنوان تهدیدی علیه سازمان نگریسته می­شود و در صورت مشاهده­ کم­کاری به […]

خرید پایان نامه ارشد : ویژگی­های رفتار شهروندی سازمانی

ویژگی­های رفتار شهروندی سازمانی غیرقطعی بودن(غیر دستوری بودن) ارائه خدمات به مشتریان نیازمند تعاملات شخصی کارکنان سازمان با مشتریان است.این تعاملات می ­تواند منجر به ایجاد یک رابطه بلند مدت بین کارکنان ارائه دهنده خدمت و مشتریان سازمان گردد،ضمن آنکه کارکنان را قادر می­سازد تا نیازهای مشتریان،عادات و طرز تفکرهای آن­ها را فراگرفته و […]

دانلود مقالات : ویژگیهای سازمانی

ویژگیهای سازمانی تعهد سازمانی کارکنان، تعابعی از متغیرهای دیگر سازمان است. کارکنان در همه سطوح می‌خواهند در تصمیماتی که در کار و نقش آنها در سازمان تاثیر دارد به حساب آورده شوند (جاگو وروم، ۱۹۸۸).‌هال (۱۹۷۷) متوجه شد زمانی که کارکنان در تصمیم‌گیری مشارکت می‌کنند وابستگی و درگیری آنان نسبت به سازمان افزایش می‌یابد. موریس […]

علائم فرسودگی شغلی، ویژگی های سازمانی

۲-۲-۵-۱- خستگی یا ازمحلال عاطفی آن دسته از شرایط درونی که به وسیله جنبه افراطی عوامل شخصی و سازمانی به وجود می آید عوامل شخصی مانند مسائل زندگی، قانونی و مالی گاه آنقدر در زندگی فرد مهم می شود که او را تسلیم حوادث می کند و امور زندگی را رها و به سرنوشت واگذار […]

انواع ساختار سازمانی، ویژگی های اساسی

سازماندهی بر مبنای مشتری، یک ساختار سازمانی بر مبنای نــیازهای مشتـریان می باشد. وقتی که هر دسته از مشتریان یا ارباب رجوع برای خرید کالاها یا خدمات مورد نظر خود به واحدی مراجعه می کنند که زیر نظر یک مدیر قرار دارد تقسیم کار برحسب ارباب رجوع یا مشتری تحقق یافته است (دابرین،۱۹۸۹). در ایــن […]

ویژگی های سازمانی، تفاوت های فرهنگی

خواهند­داشت .درحالیکه یکی ازمطالعات پی­به میزان غلظت بازار برای همبستگی منفی با سوددهی حاصل از صادرات می­برد، ( Airaksinen, 2002) دیگری همبستگی­مثبتی را با سوددهی صادراتی گزارش­می­کندولی همبستگی منفی با رشد صادرات در این بین گزارش­شد. نتایج تجربی درباره رابطه بین استراتژی انتخاب بازار صادرات و عملکرد صادراتی کاملا با هم درتناقض بسرمی­برند. ۲٫۱۳٫۲ محصولات […]

مدیریت منابع انسانی، ویژگیهای سازمانی

۱- عوامل شخصی۲- عوامل سازمانی۳-عوامل غیر سازمانی ( انصاری و همکاران ، ۱۳۸۹ )مایر و هرسکویچ (۲۰۰۱) با بررسی عوامل متعددی که بر تعهد سازمانی تأثیرگذار بودند ، اعتقاد دارند که همه این متغیرها را می توان در سه مقوله، ویژگیهای شخصی،ویژگیهای سازمانی و تجارب کاری تقسیم­بندی نمود. البته آلن و مایر معتقدند که عوامل […]

ویژگی های شخصیتی کارکنان، رفتار شهروندی سازمانی

۲-۲-۶-خدمت گرایی خدمات (جهت گیری خدمات=خدمت گرایی)خدمت گرایی خدمات، موقعیت رقابتی شرکت خدماتی را افزایش می دهد، چون فرصت های آموزشی را برای کارکنان به منظور ارتقاء توانایی های شغلی اشان فراهم می سازد. خدمت گرایی خدمات پیش زمینه ی مهمی برای دوام و سوددهی تجارت خدمات برای فراهم کردن

محصولات و خدمات با کیفیت […]

قابلیت های سازمانی، ویژگی­های شخصیتی

۲-۳-۲-۱٫ تعریف قابلیت­های سازمانیبه دلیل گستردگی و چندوجهی بودن مفهوم قابلیت­های سازمانی، در نگاه اول ارائه تعریفی کامل از قابلیت­های سازمانی که تمامی ابعاد آن را به­خوبی بپوشاند به­نظر دشوار می­رسد. بر همین اساس ارائه تعریفی مبنایی و اساسی از قابلیت­های سازمانی که به­عنوان پایه و پیش فرض پژوهش حاضر قرار گیرد، امری ضروری و […]

تعاریف جوّ سازمانی، ویژگی های سازمانی

– منبع تأثیرگذار بر رفتار (گاردنر و همکاران، ۲۰۰۵: ۲۷).سایر تعاریف جوّ سازمانی :– داکرت (۲۰۰۴) : آشکار شدن شیوه ها و الگوهای زیربنایی که در پیش فرض ها، مصادیق و اعتقادات نهفته است و فرهنگ را می سازد.– فلمینگ (۲۰۰۲) : جوّ سازمانی نمایی از ویژگی های ظاهری فرهنگ است که از ادراکات و […]

عوامل موثر بر تعهد سازمانی، ویژگیهای مرتبط با نقش

ویژگیهای شخصی و فردی: ویژگیهای بررسی شده در این خصوص شامل: سابقه خدمت، سطح آموزش، جنسیت، نژاد و عوامل شخصی دیگر است. بر مبنای مطالعات انجام شده، سن و سابقه خدمت با تعهد ارتباط مستقیم دارد. همچنین سطح آموزش دارای ارتباط معکوس با تعهد سازمانی است. این ارتباط معکوس ممکن است ناشی از این […]

ویژگی های سازمانی، ارتباطات سازمانی

۴-۱۷- آزمون همبستگی پیرسون میان متغیر های جمعیت شناختی و سکوت سازمانی……………….. ۹۰۴-۱۸- متغیرهای خارج شده از معادله توضیح واریانس سکوت سازمانی…………………………….. ۹۱ فصل اول کلیات پژوهش مقدمه:سازمانها در معنای وسیع کلمه رکن اصلی اجتماع کنونی اند و مدیریت مهمترین عامل در حیات، رشد و بالندگی و یا مرگ سازمانهاست و بی شک این وظیفه مدیران است که […]

فرآیندهای سازمانی، ویژگی­های شخصیتی

رهبری تحول­آفرین دو بخش اصلی را مورد توجه قرار می­دهد: یک بخش که متمرکز بر گروه است، شامل رفتارهایی از رهبر است که ارزش­های پیروان را متحول می­­کند و آن ها را به دنبال کردن چشم­اندازهای جمعی آینده ترغیب می­کند و بخش دوم متمرکز بر فرد است و شامل رفتارهایی از رهبر است که منحصر […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...