تاثیر سهولت استفاده از تکنولوژی بر پذیرش بانکداری الکترونیکی

همانطور که عنوان شد، سهولت استفاده و درک مفید بودن ، دو بعد اساسی در تعیین و پذیرش بانکداری الکترونیکی در مدل TAM هستند. سهولت استفاده به عنوان یک اعتقاد فردی است که نشان دهنده تعامل فرد با تکنولوژی جدا از بار شناختی است و بیان کننده سهولت فرد برای تعامل با یک محصول […]

آموزش ضمن خدمت الکترونیکی، پذیرش بانکداری الکترونیکی

 ۲-۳-۲) تحقیقات خارجی سینگ[۳] در سال ۲۰۱۲ در تحقیق خود با عنوان “عوامل موثر بر پذیرش کاربران سرمایه گذار در بانکداری الکترونیکی سنگاپور”، با توجه به موقعیت شناخته شده آن کشور در زمینه های تکنولوژی و مخابراتی در آسیا به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در تکنولوژی در آسیا و از آنجا که صنعت بانکداری الکترونیکی […]

خدمات بانکداری الکترونیک، پذیرش بانکداری الکترونیک

دکتر محمد ابراهیم محمد پورزندی-موسی نجفیدر تحقیقی با عنوان بررسی تاثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی بر رضایتمندی مشتریان در ۱۳۹۰رابطه کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی با رضایتمند ی مشتریان بانک را مورد ارزیابی قرار داد و در نتیجه این رابطه رامثبت ارزیابی نمود.بدین معنی که مشتریان خدمات بانکداری الکترونیکی از این خدمات رضایت دارند.دکتر آتوسا گودرزی- […]

انواع خدمات بانکداری الکترونیکی، پذیرش بانکداری الکترونیکی

 ۱۰-۲)اهمیت و ضرورت رضایتمندی مشتریان در بیشتر سازمان ها و فرهنگ ها ، اهمیت بسیاری به مشتری داده می شود ، اما معلوم نیست که آیا واقعاً به مشتری بها داده شده است ؟ در دنیای تولید و تجارت که هر روز رقابت نزدیک ترر و کالاهای بیشتری عرضه می شود ، مهمترین عامل تمیز […]

پذیرش بانکداری الکترونیکی، خدمات بانکداری الکترونیک

توسعه سریع فناوری ارتیاطی بی سیم یاعث توسعه تجارت سیار به عنوان یک کاربرد ویژه برای سازمان ها و مشتریان شده است موبایل بانک یکی از انواع رایج تجارت سیار است که یه مشتریان امکان می دهد در مکان های مختلف و با وسیله ای ساده و قابل دسترس عملیات بانکی شان را انجام دهند(الهی […]

پذیرش بانکداری الکترونیک، مدیریت ارتباط با مشتری

نقاط فرصت:اختصاص اعتبارات مختلف دولتی به فناوری های اطلاعات برای بخش های دولتی و خصوصی،تمایل به عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی،امکان استفاده از شرکت های IT در سطح دنیا،افزایش رشد استفاده از اینترنت در سطح کشور،تمایل به ایجاد دولت الکترونیک،…نقاط ضعف:عدم وجود نرم افزار،سخت افزار،مغز افزار و سازمان افزار مناسب در کشور،امکان سوءاستفاده از […]

پذیرش بانکداری الکترونیک، تمایلات رفتاری مشتریان

نمودار (۴-۳): درصد پاسخ‌های نمونه آماری به عامل انتظار عملکرد ۴۸نمودار (۴-۴): درصد پاسخ‌های نمونه آماری به عامل انتظارات کارکردی ۴۸نمودار (۴-۵): درصد پاسخ‌های نمونه آماری به عامل تمایلات رفتاری (قصد استفاده) ۴۹نمودار (۴-۶): درصد پاسخ‌های نمونه آماری به عامل نفوذ اجتماعی ۴۹نمودار (۴-۷): درصد پاسخ‌های نمونه آماری به عامل امنیت و اعتماد ۵۰نمودار (۴-۸): […]

تاریخچه بانکداری در ایران، پذیرش بانکداری الکترونیکی

* بانک‏ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات خود به آنان از شعب خود در بازارهای هدف استفاده می کنند.وظایف اصلی شعب را می توان به ترتیب ذیل دسته بندی نمود:* پرداخت و دریافت وجوه، انتقال منابع و پردازش انواع حسابهای بانکی.* تبلیغ، فروش و ارائه خدمات بانکی که موجب کسب درآمد و […]

پذیرش بانکداری الکترونیکی، پذیرش بانکداری الکترونیک

نتایج حاصل از پژوهش های قبلی نشان داد که موفقیت بانکدرای اینترنتی نه تنها توسط بانک‏ها یا حمایت دولتی، بلکه از طریق پذیرش آن از سوی مشتریان نیز تعیین می‏شود. این مسأله تأثیر چشمگیری بر پذیرش بانکداری الکترونیک داشته است (پیکارانین و همکاران[۴۰]، ۲۰۰۴: ۱۱۷).در حالی که در هندوستان بیش از ۴/۶ میلیارد دلار در […]

پذیرش بانکداری الکترونیکی، پذیرش بانکداری الکترونیک

۲-۷مطالعات انجام شده در زمینه عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی با استفاده از مدل پذیرش تکنولوژی۲-۷-۱مطالعه جی وون مون و یانگ گول کیم سال ۲۰۰۱-کره جنوبیمحققان در این مقاله معتقدند که اگر چه متغییرهای کاربردی بودن و سهولت کاربری معرفی شده در مدل پذیرش تکنولوژی دیویس؛ از متغیرهای اساسی در تبیین رفتار مصرف کننده […]

پذیرش بانکداری الکترونیک، افزایش رضایت مشتریان

 موغلی پذیرش بانکداری الکترونیک در بین مشتریان بانک‌های شیراز 2-2-2 پیشینه تحقیق در جهانمحد خلف احمد و همکاران (۲۰۱۱) در تحقیقی به بررسی کارکردهای ابعاد کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی و پیامدهای آن بر رضایت مشتریان در صنعت بانکداری اردن پرداختند. هدف اصلی تحقیق آنان، بررسی پذیرش بانکداری اینترنتی و تأثیر آن بر رضایت مشتریان بود […]

پذیرش بانکداری الکترونیکی، خدمات بانکداری الکترونیک

در پژوهشی با عنوان بررسی اندازه‌گیری رضایت مشتری از خدمات بانکداری الکترونیک با استفاده از مدل اصلاح‌شده کانو که توسط میرابی و همکاران (۱۳۹۰) صورت پذیرفته است. هدف این پژوهش شناخت عوامل موثر بر رضایت مشتری از خدمات الکترونیکی بانک‌ها سعی در ارائه راهکاری جهت بهبود این‌گونه خدمات در بانکداری اینترنتی دارد. شیوه انجام پژوهش […]

پذیرش بانکداری الکترونیکی، پذیرش بانکداری الکترونیک

تجربه: تجربه عامل تعدیل‌کننده فاکتورهای تلاش مورد انتظار، تاثیرات اجتماعی و شرایط تسهیل‌کننده بوده و به‌عنوان استفاده پیشین از فناوری‌ها در سلامت این مدل می‌باشد. همچنین کسانی که تجربه کار با سیستم کامپیوتری را داشته باشند، نگرش مثبتی برای استفاده از فناوری‌های کامپیوتر دارند و می‌توانند الگوی مناسبی برای افرادی که تجربه استفاده از این […]

پذیرش بانکداری الکترونیک، بانکداری الکترونیک

۴-آیا بین میزان اطلاعات درباره بانکداری الکترونیک و پذیرش بانکداری الکترونیک رابطه معناداری وجود دارد؟۵-آیا بین امنیت و محرمانه بودن اطلاعات و پذیرش بانکداری الکترونیک رابطه معناداری وجود دارد؟۶-آیا بین کیفیت ارتباط اینترنتی و پذیرش بانکداری الکترونیک رابطه معناداری وجود دارد؟۱-۵٫ فرضیات تحقیقفرضیات تحقیق به شرح ذیل می باشدفرضیه اول: مابین مفید بودن بانکداری الکترونیک […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...