مفهوم پرستیژ برند ، خصوصیات برند و اعتبار برند

برند ایجاد نام­های­ تجاری قوی یک اولویت بازاریابی برای بسیاری از سازمان­های امروزی شده است چون مزایای رقابتی را بدست می­دهد. نام­های­تجاری در ایجاد هویت در بازار، آسیب پذیری کم برای فعالیتهای رقابتی، حاشیه سود زیاد، همکاریهای و حمایتهای بیشتر و توسعه فرصتهای نام تجاری به شرکتها کمک می­ کند (دلگادو و بالستر [۱]، ۲۰۰۵). […]

اعتبار برند ، ریسک درک شده و صرفه جویی در هزینه های اطلاعات

۲-۴) توسعه فرضیات اردم و اسویت[۱] (۱۹۹۸) اعتبار برند را به عنوان باور­کردن اطلاعات جایگاه محصول که در زیر نام تجاری جا داده شده براساس ادراکات مشتری از اینکه نام تجاری توانایی و تمایل به ارائه مداوم آنچه وعده داده است را دارد یا نه، تعریف می­ کنند. تحقیقی که توسط زیتمال در سال۱۹۸۸ انجام […]

مفهوم تصویر برند

۲-۲-۵) مفهوم تصویر برند از زمانی که این موضوع برای اولین بار صریحا در میان نظم و انظباط بازاریابی توسط گاردنرو[۱] (۱۹۹۵) معرفی شد، ارتباطات تصویر برند با یک بخش هدف به عنوان فعالیت مهم بازاریابی مورد توجه قرار گرفت. مخصوصا، این مهم در تحقیقات بر روی رفتار مصرف ­کننده از ۱۹۸۰ در پیش روی […]

نگرش نسبت به برند

تاثیر ابعاد برند خدمات بر وفاداری برند در صنعت بیمه ۲-۳-۲) نگرش نسبت به برند نگرش به برند ارزیابی کلی مثبت یا منفی مشتری از برند تعریف شده است؛ که انتظار می رود تاثیر مثبتی بر وفاداری به برند داشته باشد؛ بر طبق نظر عماری و همکاران، نگرش به برند احساسات و نیت رفتاری مشتری […]

فواید و ضرورت برندینگ (Branding) چیست؟

برندینگ (Branding) درسازمانای موفق؛ این روزا دیگه به عنوان یه امر تشریفاتی به حساب نمیاد و ضرورت ایجاد و مدیریت اون بر خیلی از مدیران اونا هم پوشیده نیس، یه برند، اولین و شایدً بزرگترین توصیف و یا «ظاهر» یه محصول، یه خدمت یا یه سازمانه، تموم برنده ها، معمولاً تصویری رو تداعی می­ کنن؛ […]

اصول ایجاد وفاداری به برند، مزایای وفاداری به برند

۳) وفاداری ایستا: خرید محصول با برند خاص به دلیل عادت و راحتی، اما بدون هیچگونه دلبستگی عاطفی.۴) وفاداری عالی: دلبستگی شدید به برند و تکرار زیاد خرید.این چارچوب علاوه بر این، همبستگی میان درگیری مصرف کننده و ابعاد نگرشی و رفتاری وفاداری به برند را بازتاب می­دهد. به عنوان مثال به دلیل برداشت­های اجتماعی […]

مراحل فرآیند تصمیم گیری، تصویر ذهنی از برند

طبق محاسبات انجام شده نیاز به توزیع ۳۸۴ پرسشنامه بود.۱-۱۱- واژه ها و اصطلاحات بکارگرفته شده در تحقیقدر تعریف واژه ها و اصطلاحات بهترین روش این است که اصطلاحات و واژه ها بر اساس تعریفی که توسّط صاحبنظران در هر رشته ارائه شده و بکار می رود (نادری، ۱۳۸۳). واژگان و اصطلاحات اصلی این پژوهش […]

مفهوم قصد خرید مجدد

۲-۲-۱۱) مفهوم قصد خرید مجدد قصد خرید مجدد عاملی است که بر روی ارتباط آینده مشتری و سازمان، سوددهی شرکت و موفقیت آنها تاثیر می­گذارد. به طور کلی دو دیدگاه اصلی در ارتباط با قصد خرید مجدد مطرح است : دیدگاه اتفاقی و دیدگاه قطعی خرید مجدد. در دیدگاه اتفاقی، خرید مجدد به صورتی کاملا […]

(موریس۱۹۸۸، ۸۰) مشتریان برای خدمات پس از فروش اهمیت بسیار زیادی قائل هستند زیرا هرگونه تاخیر و قصوری در ارائه ی این خدمات بر نحوه ی تولید و عملیات خریداراثرات نامطلوبی به جا خواهد گذاشت.ویژگی های دیگر کالا نظیر کیفیت نیز بر نحوه ی تصمیم گیری اینگونه خریداران تاثیر بسزایی دارد. در بازاریابی

صنعتی […]

ارزش نام و نشان تجاری، ارزش های اجتماعی

شناسایی عوامل موثر بر تصمیم خرید خریدار، یکی از موضوعاتی است که بازاریابان به منظور شناخت سلایق و خواسته های مشتریان خود سعی در شناسایی این عوامل و مورد توجه قرار­دادن آنها درتولید، بسته بندی و بازاریابی محصولات شان داشته­اند. با وجود شناخت رو به افزایش اهمیت اعتبار و پرستی‍ژ برند، مطالعات بسیار کمی به […]

استراتژی‌های بازاریابی، عملکردهای بازاریابی

۴- ارزش لذت درک شده: برای برندی که خواسته­های عاطفی فرد را رفع می­کند این مزایای غیر عینی و درونی کالا هستند که باعث انتخاب برند می­شوند.۵- ارزش کیفیت درک شده: پرستیژ تا حدی ناشی از برتری تکنیکی و مراقبت شدید از نحوه تولید کالاست.به نظر می­رسد که پرستیژ برند مستقیماً با کیفیت درک شده […]

مقاومت در برابر تغییر، انتخاب نام تجاری

۲-۲-۱۰-۲) وی‍‍‍‍‍ژگی محصولات مهمترین عامل درانتخاب یک کالا شناخت مشتری نسبت به آن کالا است. حتی توزیع­کنندگان و عوامل پخش نیز باید نسبت به کالایی که روی آن کار می­کنند شناخت دقیق و تخصصی پیدا کنند تا به توانند در هنگام لزوم با تکیه بر اطلاعات خود، کالا را به فروش برسانند یا از آن […]

پایان نامه روانشناسی با موضوع : مفهوم نگرش و چگونگی شکل‌گیری آن

مفهوم نگرش و چگونگی شکل‌گیری آن نگرش[۱]می‌تواند یک گرایش و آمادگی برای پاسخ‌گویی مطلوب یا نامطلوب نسبت به اشیاء، اشخاص، مفاهیم یا هر چیز تلقی می‌شود. زیرا بنای این تعریف چندفرض است: ۱) نگرش با رفتار رابطه دارد. شخص بر اساس نگرش خود نسبت به چیزی این آمادگی را دارد که به گونه‌ای خاص رفتار […]

پایان نامه روانشناسی با موضوع : مفهوم نگرش و چگونگی شکل‌گیری آن

مفهوم نگرش و چگونگی شکل‌گیری آن نگرش[۱]می‌تواند یک گرایش و آمادگی برای پاسخ‌گویی مطلوب یا نامطلوب نسبت به اشیاء، اشخاص، مفاهیم یا هر چیز تلقی می‌شود. زیرا بنای این تعریف چندفرض است: ۱) نگرش با رفتار رابطه دارد. شخص بر اساس نگرش خود نسبت به چیزی این آمادگی را دارد که به گونه‌ای خاص رفتار […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...