کارشناسان |
![]() |
کارشناسان آموزش، مدیریت و رهبری
قدرت مقام – آیا خواسته هایتان را با تکیه بر حکم مدیــریت اعمال می کنید؟– آیا اغلب، همکاران را تهدید به توبیخ کتبـــی می نمایید؟– آیا خواسته هایتان را به صورت آمرانه بیان می کنید؟– آیا در تصمیمات شورای مدرسه، « حق وتو » را برای خود حفظ می کنید؟– آیا همکاران را با تهدید به کاهش امتیاز ارزشیابی به کار تشویق می کنید؟– آیا همواره علاقه مندید که همکاران اندیشه های متعارف را مطرح سازند؟– آیا همواره تلاش می کنید آنچه را که درست می دانید به همکاران بقبولانید؟ وظایف مدیر در زمینه بـرنامه آموزشـی و تدریس بخش مهمی از اثر بخشی مدیریت آموزشگاهی به روند درست فعالیت های آموزشی در مدرسه مربوط می شود. یعنی به منظور تحقق اهداف آ‚وزشی، هر یک از ندست اندرکان مدرسه سهمی از این فعالت ها را بر عهده دارند و تسهیل…
پایان نامه ارشد شناسایی شایستگی های پژوهشی بر اساس مبانی نظری، نظر کارشناسان پژوهشی و معلمان خبره
عنوان کامل پایان نامه : بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی شهر مشهد ۲-۱-۶) نیازسنجی آموزش پژوهش به معلمانقبل از هر اقدامی در زمینهی آموزش به معلمان، لازم است نیازها وکاستیهای پژوهشی آنها در محیط آموزشی شناخته شود و بر اساس آن برای توسعهی حرفهای آنها برنامهریزی اساسی صورت گیرد. به بیانی دیگر اولین مرحله در تدوین هر برنامهی آموزشی، نیازسنجی آموزشی است که به شیوههای مختلفی انجام میگیرد. اولین گام در مسیر آموزش پژوهش معلمان، تعیین نیازها و اولویتهای آموزش پژوهش و یا به عبارت بهتر نیازسنجی آموزش پژوهش به معلمان میباشد. باید در نظر داشت زمانی برنامهریزیهای آموزشی جهت ارتقاء ظرفیتهای پژوهشی معلمان مفید و مؤثر خواهد بود که فرایند تعیین نیازهای آموزش پژوهش به درستی طراحی و اجرا شده باشد.نیاز مفهومی چندبعدی است که…
پایان نامه ارشد شایستگی های پژوهشی بر اساس نظر کارشناسان پژوهشی
عنوان کامل پایان نامه : بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی شهر مشهد ۲-۲)پیشینه تجربی پژوهشتا کنون تحقیقات مختلفی در رابطه با موضوع معلم پژوهنده و عوامل مؤثر برگرایش معلمان به پژوهش و چگونگی آموزش پژوهش به معلمان در ایران انجام گرفته است، در این قسمت ابتدا پژوهشهایی که در رابطه با معلم پژوهنده و زمینهها و عوامل پژوهنده شدن معلمان هستند را بررسی خواهیم کرد، سپس به بررسی مطالعاتی که در زمینهی ظرفیت پژوهشی و مؤلفههای مربوط به آن یعنی تخصص پژوهشی، انگیزهی پژوهشی و فرصتها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی انجام گرفته خواهیم پرداخت و در نهایت مطالعاتی که در زمینهی تعیین نیازهای پژوهش و نیازسنجی آموزش پژوهش انجام شده است را مورد بررسی قرار خواهیم داد.در رابطه با عوامل و یا موانع مشارکت…
پایان نامه ارشد شایستگی های پژوهشی بر اساس مبانی نظری، نظرکارشناسان پژوهشی و معلمان خبره
عنوان کامل پایان نامه : بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی شهر مشهد ۳-۶) شیوه تجزیه و تحلیل دادههادادههای پژوهش شامل نمراتی است که هر یک از آزمودنیها در هر یک از مؤلفههای پژوهش به دست میآورد. در پرسشنامه ظرفیت پژوهشی، هر فرد یک نمره در هریک از مؤلفههای انگیزهی پژوهشی و فرصتها و امکانات محیط آموزشی بدست آورد. برای تحلیل و گزارش دادهها از شاخصهای آمار توصیفی همچون میانگین، انحراف معیار و همچنین آمار استنباطی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل سؤال اول از آزمون t تک نمونهای و آزمون اندازهگیریهای مکرر، برای سؤال سوم پژوهش از آزمون t تک نمونهای، برای سؤال چهارم از آزمون فریدمن، برای سؤال پنجم از آزمون t وابسته استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل سؤال دوم پژوهش که با استفاده…
پایان نامه ارشد بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان
عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامهی درسی دورهی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان اهمیت و ضرورت پژوهش امروزه گسترش فناوریهای نوین اطلاعاتی و رقابت بلامنازع کشورها و جوامع در عرصههای مختلف امروز بیش از پیش امنیت جوامع را تهدید میکند. نتیجهی این رقابتها اختلافات، جنگ و منازعاتی است که زندگی و محیط زیست کودکان و نوجوانان را در معرض خطر قرار داده است.از این رو، بایر و استانلی[۱] (۲۰۰۳)، بیان میدارند که جامعهی آموزشی باید از نقش و مسئولیتهای خود در قبال هدایت نسل جدید برای حل مشکلات جهان پر از خشونت آگاه گردند.وقتی در جامعهای مدرسه و علم از رونق بیفتند راه برای شیوع ناهنجاریها و انحرافات اجتماعی گشوده میشود. زیرا ارزشها و آرمانهای جامعه و علم آموزی که برای مردم مقدس بوده است دیگر جزو…
پایان نامه ارشد بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان
عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامهی درسی دورهی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان اهمیت و ضرورت پژوهش امروزه گسترش فناوریهای نوین اطلاعاتی و رقابت بلامنازع کشورها و جوامع در عرصههای مختلف امروز بیش از پیش امنیت جوامع را تهدید میکند. نتیجهی این رقابتها اختلافات، جنگ و منازعاتی است که زندگی و محیط زیست کودکان و نوجوانان را در معرض خطر قرار داده است.از این رو، بایر و استانلی[۱] (۲۰۰۳)، بیان میدارند که جامعهی آموزشی باید از نقش و مسئولیتهای خود در قبال هدایت نسل جدید برای حل مشکلات جهان پر از خشونت آگاه گردند.وقتی در جامعهای مدرسه و علم از رونق بیفتند راه برای شیوع ناهنجاریها و انحرافات اجتماعی گشوده میشود. زیرا ارزشها و آرمانهای جامعه و علم آموزی که برای مردم مقدس بوده است دیگر جزو…
پایان نامه ارشد بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان
عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامهی درسی دورهی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان اهمیت و ضرورت پژوهش امروزه گسترش فناوریهای نوین اطلاعاتی و رقابت بلامنازع کشورها و جوامع در عرصههای مختلف امروز بیش از پیش امنیت جوامع را تهدید میکند. نتیجهی این رقابتها اختلافات، جنگ و منازعاتی است که زندگی و محیط زیست کودکان و نوجوانان را در معرض خطر قرار داده است.از این رو، بایر و استانلی[۱] (۲۰۰۳)، بیان میدارند که جامعهی آموزشی باید از نقش و مسئولیتهای خود در قبال هدایت نسل جدید برای حل مشکلات جهان پر از خشونت آگاه گردند.وقتی در جامعهای مدرسه و علم از رونق بیفتند راه برای شیوع ناهنجاریها و انحرافات اجتماعی گشوده میشود. زیرا ارزشها و آرمانهای جامعه و علم آموزی که برای مردم مقدس بوده است دیگر جزو…
پایان نامه بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان
عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامهی درسی دورهی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان متغیر های تحقیق تعاریف نظری برنامه درسی: برنامه درسی یک مدرسه، محتوا و فرایند رسمی و غیررسمی است که تحت نظارت مدرسه، دانش فراگیرن را افزایش و مهارتهای آنان را گسترش میدهد و نگرشها، قدرشناسیها و ارزشهای آنان را اصلاح میکند (ملکی، ۱۳۶۷).برنامه ریزی درسی: عبارت است از پیش بینی کلیه فعالیتهایی که دانشآموزان تحت رهبری و هدایت معلم و گاهی خارج از آن برای رسیدن به هدف های معین باید انجام دهند (پورظهیر، ۱۳۸۷).برنامه درسی صلح: محتوا و فرایند رسمی و غیررسمی که از طریق آن، فراگیرندگان تجربیات یادگیری اعم از صلح گرم و سرد (دانش صلح، مهارت صلح، نگرش صلح)را با نظارت مدرسه فرا میگیرند (رونالد دال[۱]، ۱۹۸۲).آموزش صلح: آموزش صلح به…
پایان نامه بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان
عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامهی درسی دورهی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان متغیر های تحقیق تعاریف نظری برنامه درسی: برنامه درسی یک مدرسه، محتوا و فرایند رسمی و غیررسمی است که تحت نظارت مدرسه، دانش فراگیرن را افزایش و مهارتهای آنان را گسترش میدهد و نگرشها، قدرشناسیها و ارزشهای آنان را اصلاح میکند (ملکی، ۱۳۶۷).برنامه ریزی درسی: عبارت است از پیش بینی کلیه فعالیتهایی که دانشآموزان تحت رهبری و هدایت معلم و گاهی خارج از آن برای رسیدن به هدف های معین باید انجام دهند (پورظهیر، ۱۳۸۷).برنامه درسی صلح: محتوا و فرایند رسمی و غیررسمی که از طریق آن، فراگیرندگان تجربیات یادگیری اعم از صلح گرم و سرد (دانش صلح، مهارت صلح، نگرش صلح)را با نظارت مدرسه فرا میگیرند (رونالد دال[۱]، ۱۹۸۲).آموزش صلح: آموزش صلح به…
پایان نامه بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان
عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامهی درسی دورهی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان متغیر های تحقیق تعاریف نظری برنامه درسی: برنامه درسی یک مدرسه، محتوا و فرایند رسمی و غیررسمی است که تحت نظارت مدرسه، دانش فراگیرن را افزایش و مهارتهای آنان را گسترش میدهد و نگرشها، قدرشناسیها و ارزشهای آنان را اصلاح میکند (ملکی، ۱۳۶۷). برنامه ریزی درسی: عبارت است از پیش بینی کلیه فعالیتهایی که دانشآموزان تحت رهبری و هدایت معلم و گاهی خارج از آن برای رسیدن به هدف های معین باید انجام دهند (پورظهیر، ۱۳۸۷).برنامه درسی صلح: محتوا و فرایند رسمی و غیررسمی که از طریق آن، فراگیرندگان تجربیات یادگیری اعم از صلح گرم و سرد (دانش صلح، مهارت صلح، نگرش صلح)را با نظارت مدرسه فرا میگیرند (رونالد دال[۱]، ۱۹۸۲).آموزش صلح: آموزش صلح…
پایان نامه ارشد بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان
عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامهی درسی دورهی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان تعاریف عملیاتی برنامهی درسی: منظور از برنامه درسی در پژوهش حاضر یک برنامه مدون است که از سوی نهادهای مرتبط با امر برنامه ریزی درسی در کشور ایران جهت ابلاغ در مدارس ابلاغ می شود. برنامهریزی درسی: برنامه ریزی درسی در این پژوهش عبارت است از کلیه فعالیت هایی که از جانب نهادهای تصمیم گیرنده در قالبهای طراحی مواد کمک آموزشی، تدوین کتاب، مواد آموزشی و… در ایران صورت می گیرد.برنامهی درسی صلح محور: برنامه درسی که بر طبق دادههای جمعآوری از طریق پرسشنامه محقق ساخته مشخص میشود.دورهی ابتدایی: منظور از آموزش ابتدایی مقطعی است که در ایران ۶ تا ۱۲ سالگی را در بر میگیرد.کارشناسان: در این پژوهش منظور از کارشناسان، متخصصان و صاحبنظران…
پایان نامه ارشد بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان
عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامهی درسی دورهی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان تعاریف عملیاتی برنامهی درسی: منظور از برنامه درسی در پژوهش حاضر یک برنامه مدون است که از سوی نهادهای مرتبط با امر برنامه ریزی درسی در کشور ایران جهت ابلاغ در مدارس ابلاغ می شود. برنامهریزی درسی: برنامه ریزی درسی در این پژوهش عبارت است از کلیه فعالیت هایی که از جانب نهادهای تصمیم گیرنده در قالبهای طراحی مواد کمک آموزشی، تدوین کتاب، مواد آموزشی و… در ایران صورت می گیرد.برنامهی درسی صلح محور: برنامه درسی که بر طبق دادههای جمعآوری از طریق پرسشنامه محقق ساخته مشخص میشود.دورهی ابتدایی: منظور از آموزش ابتدایی مقطعی است که در ایران ۶ تا ۱۲ سالگی را در بر میگیرد.کارشناسان: در این پژوهش منظور از کارشناسان، متخصصان و صاحبنظران…
پایان نامه ارشد بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان
عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامهی درسی دورهی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان تعاریف عملیاتی برنامهی درسی: منظور از برنامه درسی در پژوهش حاضر یک برنامه مدون است که از سوی نهادهای مرتبط با امر برنامه ریزی درسی در کشور ایران جهت ابلاغ در مدارس ابلاغ می شود. برنامهریزی درسی: برنامه ریزی درسی در این پژوهش عبارت است از کلیه فعالیت هایی که از جانب نهادهای تصمیم گیرنده در قالبهای طراحی مواد کمک آموزشی، تدوین کتاب، مواد آموزشی و… در ایران صورت می گیرد.برنامهی درسی صلح محور: برنامه درسی که بر طبق دادههای جمعآوری از طریق پرسشنامه محقق ساخته مشخص میشود.دورهی ابتدایی: منظور از آموزش ابتدایی مقطعی است که در ایران ۶ تا ۱۲ سالگی را در بر میگیرد.کارشناسان: در این پژوهش منظور از کارشناسان، متخصصان و صاحبنظران…
پایان نامه بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان
عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگیهای آموزش صلح در برنامهی درسی دورهی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان فصل دوم مبانی نظری و پیشینهی پژوهش مقدمه فصل دوم تحقیق در رابطه با ادبیات و پیشینهی تحقیق می باشد. در واقع محقق در این فصل مبانی نظری و عملیاتی پژوهش را مورد بررسی قرار می دهد تا در این رهگذر با آگاهی کامل از مبانی علمی پژوهش و آن چه در این باره انجام شده است تمامی جوانب موضوع را مطالعه نماید. از این رو در این فصل ابتدا مباحثی در رابطه با متغیرهای پژوهش یعنی صلح و مفهوم آن، آموزش صلح، برنامه درسی و برنامه درسی صلحمحور و مفاهیم مرتبط با آنها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در نهایت پژوهش های پیشین مرتبط با موضوع پژوهش بیان می شود….
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 03:00:00 ب.ظ ]
|