کارشناسان آموزش، مدیریت و رهبری

قدرت مقام – آیا خواسته هایتان را با تکیه بر حکم مدیــریت اعمال می کنید؟– آیا اغلب، همکاران را تهدید به توبیخ کتبـــی می نمایید؟– آیا خواسته هایتان را به صورت آمرانه بیان می کنید؟– آیا در تصمیمات شورای مدرسه، « حق وتو » را برای خود حفظ می کنید؟– آیا همکاران را با تهدید به کاهش امتیاز ارزشیابی به کار تشویق می کنید؟– آیا همواره علاقه مندید که همکاران اندیشه های متعارف را مطرح سازند؟– آیا همواره تلاش می کنید آنچه را که درست می دانید به همکاران بقبولانید؟ وظایف مدیر در زمینه بـرنامه آموزشـی و تدریس بخش مهمی از اثر بخشی مدیریت آموزشگاهی به روند درست فعالیت های آموزشی در مدرسه مربوط می شود. یعنی به منظور تحقق اهداف آ‚وزشی، هر یک از ندست اندرکان مدرسه سهمی از این فعالت ها را بر عهده دارند و تسهیل…

پایان نامه ارشد شناسایی شایستگی های پژوهشی بر اساس مبانی نظری، نظر کارشناسان پژوهشی و معلمان خبره

عنوان کامل پایان نامه : بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی شهر مشهد ۲-۱-۶) نیازسنجی آموزش پژوهش به معلمانقبل از هر اقدامی در زمینه­ی آموزش به معلمان، لازم است نیازها وکاستی­های پژوهشی آن­ها در محیط آموزشی شناخته شود و بر اساس آن برای توسعه­ی حرفه­ای آن­ها برنامه­ریزی اساسی صورت گیرد. به بیانی دیگر اولین مرحله در تدوین هر برنامه­ی آموزشی، نیازسنجی آموزشی است که به شیوه­های مختلفی انجام می­گیرد. اولین گام در مسیر آموزش پژوهش معلمان، تعیین نیازها و اولویت­های آموزش پژوهش و یا به عبارت بهتر نیازسنجی آموزش پژوهش به معلمان می­باشد. باید در نظر داشت زمانی برنامه­ریزی­های آموزشی جهت ارتقاء ظرفیت­های پژوهشی معلمان مفید و مؤثر خواهد بود که فرایند تعیین نیازهای آموزش پژوهش به درستی طراحی و اجرا شده باشد.نیاز مفهومی چندبعدی است که…

پایان نامه ارشد شایستگی های پژوهشی بر اساس نظر کارشناسان پژوهشی

عنوان کامل پایان نامه : بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی شهر مشهد ۲-۲)پیشینه تجربی پژوهشتا کنون تحقیقات مختلفی در رابطه با موضوع معلم پژوهنده و عوامل مؤثر برگرایش معلمان به پژوهش و چگونگی آموزش پژوهش به معلمان در ایران انجام گرفته است، در این قسمت ابتدا پژوهش­هایی که در رابطه با معلم پژوهنده و زمینه­ها و عوامل پ‍ژوهنده شدن معلمان هستند را بررسی خواهیم کرد، سپس به بررسی مطالعاتی که در زمینه­ی ظرفیت پژوهشی و مؤلفه­های مربوط به آن یعنی تخصص پژوهشی، انگیزه­ی پژوهشی و فرصت­ها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی انجام گرفته خواهیم پرداخت و در نهایت مطالعاتی که در زمینه­ی تعیین نیازهای پژوهش و نیازسنجی آموزش پژوهش انجام شده است را مورد بررسی قرار خواهیم داد.در رابطه با عوامل و یا موانع مشارکت…

پایان نامه ارشد شایستگی های پژوهشی بر اساس مبانی نظری، نظرکارشناسان پژوهشی و معلمان خبره

عنوان کامل پایان نامه : بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی شهر مشهد ۳-۶) شیوه تجزیه و تحلیل داده­هاداده­های پژوهش شامل نمراتی است که هر یک از آزمودنی­ها در هر یک از مؤلفه­های پژوهش به دست می­آورد. در پرسشنامه ظرفیت پژوهشی، هر فرد یک نمره در هریک از مؤلفه­های انگیزه­ی پژوهشی و فرصت­ها و امکانات محیط آموزشی بدست آورد. برای تحلیل و گزارش داده­ها از شاخص­های آمار توصیفی همچون میانگین، انحراف معیار و همچنین آمار استنباطی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل سؤال اول از آزمون t تک نمونه­ای و آزمون اندازه­گیری­های مکرر، برای سؤال سوم پژوهش از آزمون t تک نمونه­ای، برای سؤال چهارم از آزمون فریدمن، برای سؤال پنجم از آزمون t وابسته استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل سؤال دوم پژوهش که با استفاده…

پایان نامه ارشد بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه ­ی درسی دوره ­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه­ی درسی دوره­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان اهمیت و ضرورت پژوهش امروزه گسترش فناوری­های نوین اطلاعاتی و رقابت بلامنازع کشورها و جوامع در عرصه­های مختلف امروز بیش از پیش امنیت جوامع را تهدید می­کند. نتیجه­ی این رقابت­ها اختلافات، جنگ و منازعاتی است که زندگی و محیط زیست کودکان و نوجوانان را در معرض خطر قرار داده است.از این رو، بایر و استانلی[۱] (۲۰۰۳)، بیان می­دارند که جامعه­ی آموزشی باید از نقش و مسئولیت­های خود در قبال هدایت نسل جدید برای حل مشکلات جهان پر از خشونت آگاه گردند.وقتی در جامعه­ای مدرسه و علم از رونق بیفتند راه برای شیوع ناهنجاری­ها و انحرافات اجتماعی گشوده می­شود. زیرا ارزش­ها و آرمان­های جامعه و علم آموزی که برای مردم مقدس بوده است دیگر جزو…

پایان نامه ارشد بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه ­ی درسی دوره ­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه­ی درسی دوره­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان اهمیت و ضرورت پژوهش امروزه گسترش فناوری­های نوین اطلاعاتی و رقابت بلامنازع کشورها و جوامع در عرصه­های مختلف امروز بیش از پیش امنیت جوامع را تهدید می­کند. نتیجه­ی این رقابت­ها اختلافات، جنگ و منازعاتی است که زندگی و محیط زیست کودکان و نوجوانان را در معرض خطر قرار داده است.از این رو، بایر و استانلی[۱] (۲۰۰۳)، بیان می­دارند که جامعه­ی آموزشی باید از نقش و مسئولیت­های خود در قبال هدایت نسل جدید برای حل مشکلات جهان پر از خشونت آگاه گردند.وقتی در جامعه­ای مدرسه و علم از رونق بیفتند راه برای شیوع ناهنجاری­ها و انحرافات اجتماعی گشوده می­شود. زیرا ارزش­ها و آرمان­های جامعه و علم آموزی که برای مردم مقدس بوده است دیگر جزو…

پایان نامه ارشد بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه ­ی درسی دوره ­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه­ی درسی دوره­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان اهمیت و ضرورت پژوهش امروزه گسترش فناوری­های نوین اطلاعاتی و رقابت بلامنازع کشورها و جوامع در عرصه­های مختلف امروز بیش از پیش امنیت جوامع را تهدید می­کند. نتیجه­ی این رقابت­ها اختلافات، جنگ و منازعاتی است که زندگی و محیط زیست کودکان و نوجوانان را در معرض خطر قرار داده است.از این رو، بایر و استانلی[۱] (۲۰۰۳)، بیان می­دارند که جامعه­ی آموزشی باید از نقش و مسئولیت­های خود در قبال هدایت نسل جدید برای حل مشکلات جهان پر از خشونت آگاه گردند.وقتی در جامعه­ای مدرسه و علم از رونق بیفتند راه برای شیوع ناهنجاری­ها و انحرافات اجتماعی گشوده می­شود. زیرا ارزش­ها و آرمان­های جامعه و علم آموزی که برای مردم مقدس بوده است دیگر جزو…

پایان نامه بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه ­ی درسی دوره ­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه­ی درسی دوره­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان متغیر های تحقیق تعاریف نظری برنامه درسی: برنامه درسی یک مدرسه، محتوا و فرایند رسمی و غیررسمی است که تحت نظارت مدرسه، دانش فراگیرن را افزایش و مهارت­های آنان را گسترش می­دهد و نگرش­ها، قدرشناسی­ها و ارزش­های آنان را اصلاح می­کند (ملکی، ۱۳۶۷).برنامه ریزی درسی: عبارت است از پیش بینی کلیه فعالیت­هایی که دانش­آموزان تحت رهبری و هدایت معلم و گاهی خارج از آن برای رسیدن به هدف های معین باید انجام دهند (پورظهیر، ۱۳۸۷).برنامه درسی صلح: محتوا و فرایند رسمی و غیررسمی که از طریق آن، فراگیرندگان تجربیات یادگیری اعم از صلح گرم و سرد (دانش صلح، مهارت صلح، نگرش صلح)را با نظارت مدرسه فرا می­گیرند (رونالد دال[۱]، ۱۹۸۲).آموزش صلح: آموزش صلح به…

پایان نامه بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه ­ی درسی دوره ­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه­ی درسی دوره­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان متغیر های تحقیق تعاریف نظری برنامه درسی: برنامه درسی یک مدرسه، محتوا و فرایند رسمی و غیررسمی است که تحت نظارت مدرسه، دانش فراگیرن را افزایش و مهارت­های آنان را گسترش می­دهد و نگرش­ها، قدرشناسی­ها و ارزش­های آنان را اصلاح می­کند (ملکی، ۱۳۶۷).برنامه ریزی درسی: عبارت است از پیش بینی کلیه فعالیت­هایی که دانش­آموزان تحت رهبری و هدایت معلم و گاهی خارج از آن برای رسیدن به هدف های معین باید انجام دهند (پورظهیر، ۱۳۸۷).برنامه درسی صلح: محتوا و فرایند رسمی و غیررسمی که از طریق آن، فراگیرندگان تجربیات یادگیری اعم از صلح گرم و سرد (دانش صلح، مهارت صلح، نگرش صلح)را با نظارت مدرسه فرا می­گیرند (رونالد دال[۱]، ۱۹۸۲).آموزش صلح: آموزش صلح به…

پایان نامه بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه ­ی درسی دوره ­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه­ی درسی دوره­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان متغیر های تحقیق تعاریف نظری برنامه درسی: برنامه درسی یک مدرسه، محتوا و فرایند رسمی و غیررسمی است که تحت نظارت مدرسه، دانش فراگیرن را افزایش و مهارت­های آنان را گسترش می­دهد و نگرش­ها، قدرشناسی­ها و ارزش­های آنان را اصلاح می­کند (ملکی، ۱۳۶۷). برنامه ریزی درسی: عبارت است از پیش بینی کلیه فعالیت­هایی که دانش­آموزان تحت رهبری و هدایت معلم و گاهی خارج از آن برای رسیدن به هدف های معین باید انجام دهند (پورظهیر، ۱۳۸۷).برنامه درسی صلح: محتوا و فرایند رسمی و غیررسمی که از طریق آن، فراگیرندگان تجربیات یادگیری اعم از صلح گرم و سرد (دانش صلح، مهارت صلح، نگرش صلح)را با نظارت مدرسه فرا می­گیرند (رونالد دال[۱]، ۱۹۸۲).آموزش صلح: آموزش صلح…

پایان نامه ارشد بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه ­ی درسی دوره ­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه­ی درسی دوره­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان تعاریف عملیاتی برنامه­ی درسی: منظور از برنامه درسی در پژوهش حاضر یک برنامه مدون است که از سوی نهادهای مرتبط با امر برنامه ریزی درسی در کشور ایران جهت ابلاغ در مدارس ابلاغ می شود. برنامه­ریزی درسی: برنامه ریزی درسی در این پژوهش عبارت است از کلیه فعالیت هایی که از جانب نهادهای تصمیم گیرنده در قالب­های طراحی مواد کمک آموزشی، تدوین کتاب، مواد آموزشی و… در ایران صورت می گیرد.برنامه­ی درسی صلح محور: برنامه درسی که بر طبق داده­های جمع­آوری از طریق پرسشنامه محقق ساخته مشخص می­شود.دوره­ی ابتدایی: منظور از آموزش ابتدایی مقطعی است که در ایران ۶ تا ۱۲ سالگی را در بر می­گیرد.کارشناسان: در این پژوهش منظور از کارشناسان، متخصصان و صاحب­نظران…

پایان نامه ارشد بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه ­ی درسی دوره ­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه­ی درسی دوره­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان تعاریف عملیاتی برنامه­ی درسی: منظور از برنامه درسی در پژوهش حاضر یک برنامه مدون است که از سوی نهادهای مرتبط با امر برنامه ریزی درسی در کشور ایران جهت ابلاغ در مدارس ابلاغ می شود. برنامه­ریزی درسی: برنامه ریزی درسی در این پژوهش عبارت است از کلیه فعالیت هایی که از جانب نهادهای تصمیم گیرنده در قالب­های طراحی مواد کمک آموزشی، تدوین کتاب، مواد آموزشی و… در ایران صورت می گیرد.برنامه­ی درسی صلح محور: برنامه درسی که بر طبق داده­های جمع­آوری از طریق پرسشنامه محقق ساخته مشخص می­شود.دوره­ی ابتدایی: منظور از آموزش ابتدایی مقطعی است که در ایران ۶ تا ۱۲ سالگی را در بر می­گیرد.کارشناسان: در این پژوهش منظور از کارشناسان، متخصصان و صاحب­نظران…

پایان نامه ارشد بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه ­ی درسی دوره ­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه­ی درسی دوره­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان تعاریف عملیاتی برنامه­ی درسی: منظور از برنامه درسی در پژوهش حاضر یک برنامه مدون است که از سوی نهادهای مرتبط با امر برنامه ریزی درسی در کشور ایران جهت ابلاغ در مدارس ابلاغ می شود. برنامه­ریزی درسی: برنامه ریزی درسی در این پژوهش عبارت است از کلیه فعالیت هایی که از جانب نهادهای تصمیم گیرنده در قالب­های طراحی مواد کمک آموزشی، تدوین کتاب، مواد آموزشی و… در ایران صورت می گیرد.برنامه­ی درسی صلح محور: برنامه درسی که بر طبق داده­های جمع­آوری از طریق پرسشنامه محقق ساخته مشخص می­شود.دوره­ی ابتدایی: منظور از آموزش ابتدایی مقطعی است که در ایران ۶ تا ۱۲ سالگی را در بر می­گیرد.کارشناسان: در این پژوهش منظور از کارشناسان، متخصصان و صاحب­نظران…

پایان نامه بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه ­ی درسی دوره ­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

عنوان کامل پایان نامه : بررسی ویژگی­های آموزش صلح در برنامه­ی درسی دوره­ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان فصل دوم مبانی نظری و پیشینه­ی پژوهش مقدمه فصل دوم تحقیق در رابطه با ادبیات و پیشینه­ی تحقیق می باشد. در واقع محقق در این فصل مبانی نظری و عملیاتی پژوهش را مورد بررسی قرار می دهد تا در این رهگذر با آگاهی کامل از مبانی علمی پژوهش و آن چه در این باره انجام شده است تمامی جوانب موضوع را مطالعه نماید. از این رو در این فصل ابتدا مباحثی در رابطه با متغیرهای پژوهش یعنی صلح و مفهوم آن، آموزش صلح، برنامه درسی و برنامه درسی صلح­محور و مفاهیم مرتبط با آنها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در نهایت پژوهش های پیشین مرتبط با موضوع پژوهش بیان می شود….

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...