پایان نامه حقوق : کانون اصلاح و تربیت

کانون اصلاح و تربیت بخش اول سطح فرهنگ و سواد د ززندانهای کشور کانون نمونه این مساله کانون اصلاح وتربیت غرب تهران است. قبل از مدیریت جدید این کانون وضع اسفباری داشت. هم به لحاظ امکانات و هم محبط کانون و هم رفتارنوجوانان زندانی. اما با آمدن مدیریت جدید امروزه وضع کاملاً […]

پایان نامه حقوق : کانون اصلاح و تربیت

کانون اصلاح و تربیت بخش اول سطح فرهنگ و سواد د ززندانهای کشور کانون نمونه این مساله کانون اصلاح وتربیت غرب تهران است. قبل از مدیریت جدید این کانون وضع اسفباری داشت. هم به لحاظ امکانات و هم محبط کانون و هم رفتارنوجوانان زندانی. اما با آمدن مدیریت جدید امروزه وضع کاملاً […]

پایان نامه حقوق : کانون اصلاح و تربیت

کانون اصلاح و تربیت بخش اول سطح فرهنگ و سواد د ززندانهای کشور کانون نمونه این مساله کانون اصلاح وتربیت غرب تهران است. قبل از مدیریت جدید این کانون وضع اسفباری داشت. هم به لحاظ امکانات و هم محبط کانون و هم رفتارنوجوانان زندانی. اما با آمدن مدیریت جدید امروزه وضع کاملاً […]

عوامل موثر در تکرار جرم در محیط کانون اصلاح و تربیت

در قسمت الف گفتار دوم، به بررسی شرایط فردی تکرار جرم پرداختیم و یادآور شدیم که پایین بودن سطح اعتقادات، میزان تحصیلات، سن،بیکاری و محیط نامناسب اجتماعی مهمترین عوامل فردی هستند که موجب تکرار جرم در کودکان و نوجوانان کانون می شوند. حال به بررسی عواملی می پردازیم که می­توان گفت مانعی در مسیر اصلاح […]

عوامل تکرار جرم در کودکان و نوجوانان کانون اصلاح و تربیت

گفتار سوم – عوامل تکرار جرم در کودکان و نوجوانان کانون اصلاح و تربیت کانون اصلاح و تربیت، مکانی است برای تربیت و تهذیب روحی و جسمی کودکان و نوجوانانی که به دلایل مختلف به سوی بزه و بزهکاری سوق داده شده ­اند. در این مکان تلاش می­شود با تمام عواملی (­که در فصل […]

تکرار جرم در مورد کودکان و نوجوانان کانون اصلاح و تربیت

تکرار جرم، از جمله دقیق­ترین و سخت­ترین مباحث حقوق کیفری است. هم از آن جهت که با مسایل جزایی و اجتماعی مرتبط است و هم بدان دلیل که در راستای عدالت، در ارتباط با آن مشکلات متعددی برای دادگاه­ها ایجاد می­شود. تکرار جرم بی­گمان ظریف­ترین مساله جرم­شناسی را نیز تشکیل می­دهد که باید به حل […]

تدابیر بهداشتی و وظایف مسئولین کانون اصلاح و تربیت

در قسمت بعد، وظایف مسئولین کانون که شامل مدیر کانون، مددکاران اجتماعی، مراقبین تربیتی و انتظامی کانون مورد بررسی قرار می­گیرد. مطابق آیین­نامه اجرایی کانون اصلاح و تربیت و دستور­العمل تنظیمی توسط مسئولین کانون هر یک از مسئولین کانون دارای وظایف و اختیاراتی هستند و موظفند که آنها را رعایت نمایند و در صورت تخلف […]

ارکان کانون اصلاح و تربیت و نقش آنها در بازپروری کودکان و نوجوانان

اقدامات و فعالیّت­های کانون در حالت کلّی شامل اقدامات تامینی، اقدامات تربیتی و اصلاحی، اقدامات رفاهی و مراقبت بعد از خروج می باشد. – اقدامات تامینی شامل: پذیرش و تشخیص، اسکان، ملاقات، اقدامات حمایتی، بهداشت، درمان و تغذیه؛ – اقدامات تربیتی و اصلاحی شامل: مددکاری، فرهنگی و آموزشی- روانشناسی؛ – اقدامات رفاهی شامل: برگزاری اردوهای […]

کانون اصلاح و تربیت اطفال

آموزش تحصیلی مطابق آیین­نامه اجرایی کانون اصلاح و تربیت اطفالی که با حکم مراجع قضایی به کانون اصلاح و تربیت فرستاده می­شوند موظف هستند که طبق برنامه

کانون در هر هفته ۳۶ ساعت در کلاس­های درسی یا در کارگاه­های موجود در کانون به تحصیل یا حرفه­آموزی اشتغال داشته باشند و حداقل روزی یک ساعت ورزش […]

سابقه تشکیل کانون اصلاح و تربیت در مکاتب کیفری و اسناد بین ­المللی

گفتار دوم: سابقه تشکیل کانون اصلاح و تربیت در مکاتب کیفری و اسناد بین ­المللی در این گفتار به عقاید و نظرات مکاتب مختلف و اسناد بین المللی در ارتباط با مسئله اصلاح و تربیت اطفال و نوجوانان بزهکار خواهیم پرداخت. با مطالعه نظرات اندیشمندان مکاتب مختلف به این نتیجه می­رسیم که سالیان درازی […]

رویکردهای پیشگیرانه ناظر به تکرار جرم در کودکان و نوجوانان کانون اصلاح و تربیت

پس از بررسی کودکان و نوجوانان کانون اصلاح و تربیت و اشراف بر علل فردی و غیر فردی موثر بر تکرار جرم، حال وقت آن است که بتوانیم روش هایی را ارائه دهیم تا در پرتو آن نه فقط کودکان و نوجوانان بلکه کانون اصلاح و تربیت نیز بتواند با آگاهی از نقاط […]

پروژه بررسی وضعیت خانوادگی و تحصیلی نوجوانان سارق کانون اصلاح و تربیت

مقدمه خانواده یکی از مهمترین و مقدسترین نهادهای اجتماعی است که در طول تاریخ از جمله عوامل دوام و قوام جامعه بشری بوده و آنچه موجب نگرانی جوامع شده است صدمات و لطمات جبران‌ناپذیری است که بر اثر فروپاشیدن این کانون ایجاد می‌شود . صدماتی که متوجه تمام اعضای خانواده منجمله فرزندان می شود . […]

پایان نامه سازماندهی محتوای برنامه درسی تربیت شهروندی

سازماندهی محتوای برنامه درسی تربیت شهروندی مروری بر ادبیات و منابع تخصصی حوزه مطالعات برنامه درسی نشان دهنده وجود رویکردهای مختلف نسبت به نحوه سازماندهی محتوای موضوعات گوناگون می­باشد. در این قسمت عمده­ترین این رویکردها به همراه چگونگی گنجاندن و سازماندهی موضوع تربیت شهروندی در قالب این رویکردها به بحث گذاشته می­شود. مهمترین رویکردهای سازماندهی […]

پایان نامه سازماندهی محتوای برنامه درسی تربیت شهروندی

سازماندهی محتوای برنامه درسی تربیت شهروندی مروری بر ادبیات و منابع تخصصی حوزه مطالعات برنامه درسی نشان دهنده وجود رویکردهای مختلف نسبت به نحوه سازماندهی محتوای موضوعات گوناگون می­باشد. در این قسمت عمده­ترین این رویکردها به همراه چگونگی گنجاندن و سازماندهی موضوع تربیت شهروندی در قالب این رویکردها به بحث گذاشته می­شود. مهمترین رویکردهای سازماندهی […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...