کتاب حرفه و فن |
![]() |
دانلود پایان نامه مدیریت درباره فناوری اطلاعات و بهرهوری بنگاههای اقتصادی و بهبود CRM
فناوری اطلاعات و بهرهوری بنگاههای اقتصادی و بهبود CRM امروزه رشد روزافزون فناوری اطلاعات به گونهای غیرقابل انکار بر زندگی روزمره جوامع مختلف تأثیر گذاشته است. آنچه مسلم است با توسعه هر چه سریعتر فنآوری ارتباطات و اطلاعات در جوامع مختلف، بهرهوری نیروی کار و رفاه عمومی جامعه افزایش مییابد و در سایه گسترش تجارت الکترونیک فرصتهای شغلی جدید ایجاد میشود. از طرفی امروزه رشد دانش بشر و دستیابی به فناوریهای برتر باعث گردیده است تا دنیای دیروز که دهکدهای بود که در آن زاده شده بودیم، تبدیل به دهکدهای جهانی شود که در آن زیست میکنیم. تا اندک زمانی قبل، زر و زور نشانهای از اقتدار دولتها بود و لشکرکشی تنها راه نفوذ در اقلیمی دیگر، اما امروزه با رشد فناوری اطلاعات، اطلاعات و دانایی است که کشورگشایی میکند. امروز با نفوذ…
دانلود پایان نامه مدیریت درباره فناوری اطلاعات و بهرهوری بنگاههای اقتصادی و بهبود CRM
فناوری اطلاعات و بهرهوری بنگاههای اقتصادی و بهبود CRM امروزه رشد روزافزون فناوری اطلاعات به گونهای غیرقابل انکار بر زندگی روزمره جوامع مختلف تأثیر گذاشته است. آنچه مسلم است با توسعه هر چه سریعتر فنآوری ارتباطات و اطلاعات در جوامع مختلف، بهرهوری نیروی کار و رفاه عمومی جامعه افزایش مییابد و در سایه گسترش تجارت الکترونیک فرصتهای شغلی جدید ایجاد میشود. از طرفی امروزه رشد دانش بشر و دستیابی به فناوریهای برتر باعث گردیده است تا دنیای دیروز که دهکدهای بود که در آن زاده شده بودیم، تبدیل به دهکدهای جهانی شود که در آن زیست میکنیم. تا اندک زمانی قبل، زر و زور نشانهای از اقتدار دولتها بود و لشکرکشی تنها راه نفوذ در اقلیمی دیگر، اما امروزه با رشد فناوری اطلاعات، اطلاعات و دانایی است که کشورگشایی میکند. امروز با نفوذ…
توانمندسازی کارکنان سازمان و فناوری اطلاعات
اطلاعات یکی از ارزشمندترین ورودیهای سازمان است. اطلاعات باارزش باعث افزایش اطمینان و ثبات منابع انسانی می شود و کمبود آنها سبب بی اطمینانی و بی ثباتی آنان در سازمان می گردد. امروزه اطلاعات در سازمانها از طریق فناوری اطلاعات جمع آوری ، پردازش و نگهداری می شود.همر،چمپی (۱۳۷۸) از آنجایی که عملکرد موفقیت آمیز سازمانها در گرو وظایف مدیریتی یعنی برنامه ریزی ،سازماندهی ،رهبری و کنترل است و انجام اینگونه وظایف نیز در گرو اطلاع رسانی مدیریت است از این رو پیشرفت سازمانها بدون برخورداری از ابزارهای اطلاع رسانی و کسب مهارتهای لازم در زمینه کاربرد فناوری اطلاعات و همچنین اطلاع رسانی به کارکنان و مدیران برای توانمند کردن آنها در کارهایشان امری غیر ممکن است. استونر و فریمن(۱۳۷۵). دانشمندان و نظریه پردازان مدیریت بر این موضوع توافق دارند که کاربرد صحیح…
نظریه جامع تلفیقی پذیرش وکاربرد فناوری (UTAUT)
فناوری اطلاعات و ارتباطات، به فناوری هایی ازقبیل اینترنت، اینترانت، اکسترانت وسایر فناوری هایی اشاره دارد که محدوده وسیعی از زیرساخت های اساسی تا فناوری هایی که خدمات و عملیات کاری یک سازمان را ارتقاء می بخشند، دربرمی گیرد(گوپتا[۱]، ۲۰۰۸). توسعه وکاربرد فناوری اطلاعات درحوزه های مختلف، حاصل قابلیت های فناوری اطلاعات است که امروزه دردنیای کسب وکار با اقبال فراوان روبه رو شده است. درک عوامل و شرایطی که موجب پذیرش فناوری اطلاعات دراین حوزه ها می شوند، از پژوهش های مهم درزمینه فناوری اطلاعات است. تاکنون مدل ها وروش های گوناگونی برای بررسی عوامل موثر برپذیرش فناوری اطلاعات به کارگرفته شده است که معتبرترین آن مدل پذیرش فناوری وتئوری پذیرش وکاربرد فناوری است. فناوری اطلاعات تقریبا با تمام جنبه های زندگی ما به ویژه زندگی کاری و حرفه ای عجین شده…
عوامل مؤثر بر عدالت سازمانی، فناوری و عدالت سازمانی
رویکرد حق مدار به عدالت سازمانی، حقوق یک شیفت کار صادقانه باید به رفع نیازهای زندگی کارکنان، و تأمین حداقل معیشت آنان بیانجامد (پورعزت،۱۳۸۲).بنابراین واقعیت محیط تأثیر شگرفی بر ادراک عدالت در سازمان دارد و ممکن اسـت بـه تحریـف حقیقت بیانجامد. در مثال فوق، حقیقت و حقمداری حکم میکند که حداقل حقوق پرداختـی درازای یک شیفت کار، بهاندازه مایحتاج زندگی افراد باشد، درحالیکه وا قعیت بشرساخته یا تصادفی محـیط اقتضاء میکند که مبلغی بیشتر یا کمتر (بر حسب سطح عرضه و تقاضای هر نوع کار و مهارت) به افراد پرداخت شود. بعد از تواناییهای نوآوری فناورانه را اثبات نموند. بطور فزایندهای بر نوآوری بعنوان فرآیندی که از تراکنشهای گوناگون بین بازیگران مختلف بدست میآید نگاه میشود(Doloreux, 2004). برهمکنشهای نوآوری که در بسیاری از تئوریهای مدرن دیده میشود، دستهبندی منطقهای از صنایع را توضیح…
فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکت های کوچک و متوسط
طرح درخواست خود به سازمان برای دریافت خدمات و محصولات برخوردار است.* حجم وسیع اطلاعات ارائه شده از سوی سازمانهای عرضهکننده درباره محصولات و خدمات متنوع یک یا چندین تامینکننده باعث افزایش حق انتخاب مشتری، صرفهجویی در زمان و در نتیجه افزایش درآمد تمامی تامینکنندگان خواهد شد.* تبادل سریع وجوه باعث گردش سریعتر پول و در نتیجه افزایش شانس سازمان برای استفاده از فرصتهای کسب درآمد خواهد شد. (گرابنر[۱] ، ۲۰۰۲: ۵۵) است که پژوهش حاضر از بابت مضمون و موضوع نیز متفاوت از سایر پژوهش های توسعه گردشگری است. اغلب مقالات توسعه ای در راستای سنجش اثرات اقتصادی، امکانات گردشگری و مدیریت بوده است و کمتر پژوهشی در رابطه با اثرات تنوع فرهنگی بر توسعه گردشگری انجام شده است. از سوی دیگر در اغلب تحقیقات، جامعه مهمان مورد بررسی قرار می گیرد…
فناوری اطلاعات، رفتار حرفه ای
پایه هر علمی، روش شناخت آن است و اعتبار و ارزش قوانین هر علمی با روش شناختی مبتنی می باشد که درآن علم به کار می رود. در واقع روش تحقیق مجموعه ای از قواعد، ابزارها و راه های معتبر ( قابل اطمینان) و نظام یافته ای برای واقعیت ها، کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکلات است (خاکی،۱۳۸۴،ص۲۰۱).هرگز نمی توان ادعا نمود و مطمئن بود که شناخت های بدست آمده حقیقت دارند زیرا زمینه شناخت مورد پژوهش نا محدود و آگاهی و روشهای ما برای کشف حقیقت محدود هستند . حال اگر فرض بر این باشد که هدف فعالیتهای پژوهشی حقیقت جویی است و پژوهشگران با صداقت به دنبال این هدف می باشند آنچه را که ایشان انجام می دهند و می یابند.می توان کوششی برای نزدیکی به حقیقت دانست (…
ابعاد توانمندسازی کارکنان، فناوری اطلاعات و ارتباطات
۷-تعیین ارتباط بین بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات با رشد حرفه ای(توسعه حرفه ای) کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی۸-مشخص کردن بیشترین رابطه ابعاد توانمندسازی با فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱-۴- چارچوب نظری تحقیق: متغیرهای اصلی در این تحقیق مطالعه ارتباط بین بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات با توانمندسازی کارکنان میباشد.اجزاء فناوری اطلاعات شامل سیستمهای اطلاعاتی، اتوماسیون اداری، سیستمهای ارتباطی و سیستمهای آموزشی می باشد.ابعاد توانمندسازی نیز شامل هفت بعد میباشد که محقق اشاره مختصری به آن پرداخته است:بلانچارد و همکاران (۱۹۹۶) اولین کلید تواناسازی را سهیم کردن همه کارکنان در انواع اطلاعات میدانند: اطلاعات راجع به چگونگی انجام کارها، سوددهی، ضایعات، بودجه، سهم بازار، بهرهوری، نواقص و نظایر آن آنها بیان میدارند که کارکنان بدون اطلاعات نمیتوانند مسوولانه عمل کنند. مدیران با دادن اطلاعات به کارکنان در آنان اعتماد به وجود میآورند….
ابعاد توانمندسازی کارکنان، فناوری اطلاعات و ارتباطات
شاین(۱۹۹۶) معتقد است مفهوم فرهنگ باید به عمیقترین سطح مفروضات و عقاید اساسی مشترک بین تمامی اعضای یک شرکت اطلاق شود، وی اضافه میکند که برخی مفروضات و عقاید بهطور ناخودآگاه عمل کرده در حالی که تعبیر اصلی دیدگاهی است که شرکت از خود و محیط پیرامون خود دارد. محققان، مطالعاتی را درمورد نفوذ فرهنگ در فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطوح ملی و سازمانی انجام دادهاند (Gallivan & Srite, 2005). فرهنگ بزرگترین نظامی است که ارتباطات را تحت تاثیر قرار میدهد (Wood, 2005). فرهنگ و ارتباطات جدایی ناپذیر و مکمل یکدیگر هستند (Prosser, 1979). ایجاد ارتباط نیز به زمینههای فرهنگی مناسب نیاز دارد و بدون این زمینهها هیچ ارتباطی شکل نمیگیرد. در این فرایند بههم پیوسته فرهنگ و ارتباطات، رسانهها نقش تعیین کننده دارند. درحقیقت رسانه بر شناخت و درک عموم از…
فناوری اطلاعات و ارتباطات، استفاده از فناوری
۱-۹- روش شناسی تحقیق۱-۹-۱- نوع روش تحقیقدر این تحقیق، از روش کیفی در کنار روش توصیفی – پیمایشی استفاده خواهدشد. در روشهای کیفی با استفاده از مشاهده، مصاحبه و تحلیل اسناد در مورد عملکرد، افکار و عواطف افراد شناخت حاصل میشود.۱-۹-۲- روش گردآوری اطلاعات و دادهها ۱- مطالعات کتابخانهای از جمله مطالعه کتابها و نشریات داخلی و خارجی و جستجو در پایگاههای اطلاعاتی اینترنت به منظور یافتن مبانی نظری و استفاده از تجارب سایر محققین۲- مصاحبه عمیق با مدیران و کارشناسان و افراد موثر در جامعه نمونه بصورت حضوری یا تلفنی۳- استفاده از پرسشنامه به عنوان یکی از ابزارهای جمعآوری اطلاعات برای دستیابی به دادههای مورد نظر. 1-10- محدودیتهای تحقیقمحدودیت شناخت کامل فرهنگ بومی یک سازمان حرفهای با توجه به محدودیت زمانی، مشکل دسترسی به اعضای جامعه آماری به دلیل داشتن مسئولیتهایی در طرح…
سازمان اسناد و کتابخانه ملی، استفاده از فناوری
بین حجم کار کارکنان و رضایت آنها از اجرای دورکاری در سازمان اسناد و کتابخانه ملی رابطه معنادار وجود دارد. بین وضعیت فناوری اطلاعات در سازمان و رضایت کارکنان از اجرای دورکاری در سازمان اسناد و کتابخانه ملی رابطه معنادار وجود دارد. ۱-۷- تعریف واژهها و اصطلاحات :الف- فناوری[۱] فناوری به ابزارها و روشهای تبدیل داده به ستاده گفته میشود و شامل دانش، ابزار، فنون و فعالیتها و مهارتهای مورد استفاده برای تبدیل داده به ستاده میباشد. (Daft, 1992, P 78 )هر سازمانی که به فعالیتی اشتغال دارد، فناوری انجام آن فعالیت را تا اندازهای در اختیار دارد. این فناوری شامل ماشینها و تجهیزات فنی از یک سو (سختافزار) و دانش فنی و مهارت افراد سازمانی از سوی دیگر میباشد. (برد، ۱۳۷۲)ب- فناوری اطلاعات[۲] واژه فناوری اطلاعات در اواخر دهه ۱۹۷۰ به استفاده…
آموزش و یادگیری الکترونیکی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای
امکان شبیه سازی: ایجاد محیط های مجازی آموزشی یا آزمایشگاه های مجازی و به طور کلی شبیه سازی از دیگر امکانات و مزایای یادگیری الکترونیکی است .این آزمایشگاه ها بخصو ص د ر رشته های صنعتی، علوم پایه و پزشکی جهت پیشگیری از عواقب و خطرات ناشی از انجام آزمایشات خطر ناک اهمیت زیادی دارند .بدین ترتیب دانشجویان بدون تحمل خطرات ناشی از حضور فیزیکی در چنین آزمایشهایی و بدون صرف هزینه های گزاف برای تهیه مواد و ابزار آزمایشگاهی و استفاده از آزمایشگاه، امکان دستیابی به تجارب مورد نیاز خود را خواهند داشت. هزینه سودمندی: یکی از مواردی که در بررسی و ارزیابی سیستم های آموزشی مطرح است جنبه های اقتصادی و هزینه سودمندی آن سیستم است. یادگیری الکترونیکی علاوه بر ارتقای کیفیت یادگیری، کوتاه کردن زمان یادگیری و افزایش مهارت های…
آموزش های فنی و حرفه ای، تحلیل واریانس یک عامله
۱-۷. روش کار تحقیق این تحقیق با توجه به اینکه به بررسی عوامل موثر بر توسعه کارآفرینی در آموزشگاههای فنی و حرفه ای می پردازد, می توان گفت که تحقیق حاضر بر اساس هدف جنبه کاربردی دارد و بر اساس ماهیت و روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی و از نوع تحقیق همبستگی می باشد.تحقیق توصیفی- پیمایشی به مطالعه ویژگی ها و صفات افراد جامعه می پردازد و وضعیت فعلی جامعه آماری را در قالب چند صفت یا متغیر مورد بررسی قرار می دهد. در این تحقیق از روش های مطالعه ی کتابخانه ای همچون کتابها , مقالات , پایان نامه ها و متون دیجیتال و نیز روش های میدانی نظیر پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است و هدف آن شناخت صفات، ترجیحات، ویژگی ها و رفتار افراد جامعه از طریق مراجعه به آن ها…
پایان نامه اختصاص منابع و بودجه و تجهیزات و امکانات در آموزش فنی و حرفه ای
عنوان کامل پایان نامه :امکان سنجی تحقق برنامه های آموزش فنی و حرفه ای رسمی در سند ملّی آموزش و پرورش تعریف آموزش فنی و حرفه ای :در سطح بین المللی همواره در به کارگیری مفاهیم آموزش فنی و حرفه ای ابهام وجود دارد. در کشورهای انگلیسی زبان اصطلاح آموزش فنی را معمولاً بر آموزش در سطح عالی بکار می برند- و از کالج های تکنولوژی پیشرفته و دانشگاههای فنی نام برده می شود و در سایر سطوح آموزشی اصطلاح (( پلی تکنیک )) به کار گرفته می شود. از سوی دیگر در فرانسه و سایر کشورهای فرانسوی زبان یکی از رشته های تحصیلی اختیاری است که طی مرحله دوم تعلیمات متوسطه به دانش آموزان ۱۵ تا ۱۸ ساله ارائه می شود. اصولاً آموزشهای فنی می تواند در سطوح متفاوتی ارائه شود. لکن…
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-04-19] [ 10:10:00 ب.ظ ]
|