ارائه محتوای کتاب های درسی

۳ ـ جروم ـ اس ـ برونر[۱] ۱۹۵۱ میلادی علاقه برونر به یادگیری اکتشافی با مطالعات او در زمینه اوراک شکل گرفت وی در سال ۱۹۵۱ میلادی کتابی در این زمینه تالیف کرد(کدیور۱۳۷۰،ص۳۷). برونر یکی از سرسخت ترین منتقدان دیدگاه رفتاری در یادگیری شناخته شده است مخصوصا انتقادات او متوجه یادگیری برنامه ای است بدین […]

شیوه های ارائه محتوای کتاب های درسی

محتوای برنامه درسی از نظر نوع تاثیری که بر یادگیرنده می نهد ممکن است جهت کاملا متفاوت را ورپیش گیرد ، از طرفی محتوای برنامه درسی می تواند یادگیرنده را برای تفکر و تعقل بر مسائل آماده کند و از طرف دیگر می تواند او را حفظ کردن مطالب عادت دهد ( موسی پور ، […]

تدوین برنامه های درسی وکتابهای درسی مطلوب

قرآن کریم می فرماید: (( و ا لله اخرجکم من بطون ا مها تکم لا تعلمون شیئا وجعل لکم السمع والا بصاروالافعده لعلکم تشکرون )) ( قرآن کریم،سوره نحل،آیه ۷۸ ) ” وخداشما راازبطن مادران برون آورد درحالیکه هیچ نمیدانستیدوبه شماچشم ،گوش وقلب (بتدریج) عطا کرد،تا مگرشکر(این نعمتها)رابه جای آرید . تعلیم وتربیت فرایندی کمکی […]

کتاب های درسی، توانمندی ها، سیره عقلایی

دوم: اگر شارع از متابعت آن نهی کرده بود، خبر آن به ما می رسید، و چون خبری از نهی به ما نرسیده است ردعی در کار نبوده است و طبق حکم قضیه شرطی اول، شارع موافق مضمون آن است.۸- گستره موافقت معصوم با سیره عقلایی هم شامل اعمال خارجی عقلا است هم شامل ملاکهای […]

کتاب های درسی، کتابهای درسی، قضیه حقیقیه

چکیده سخن آنکه دلالت معلول اعتبار واضع نیست ، بلکه معلول قرن اکید است ، اما اصل قرن، یعنی مقارنت پیدا کردن لفظ به معنا در استعمال اول، خود به خود وبه صرافت طبع انسانی یا به فعل واضع وقصد اوبوده است. اما اکید بودن قرن یا به سبب تکرار است یا به سبب موثر […]

تعریف مسئولیت مدنی، کتاب های درسی، جبران خسارات

[1]. دهخدا، علی اکبر،(۱۳۷۳) لغت نامه دهخدا، تهران، مؤسسه انتشارات چاپ دانشگاه تهران، چاپ اول از دوره جدید، ج۸، ص۳۳۱٫[۲]. حطاب رعینی، (۱۴۱۶) مواهب الجلیل بشرح مختصر خلیل، تحقیق زکریا عمیرات، ۸ جلدی، چاپ اول، دارالکتاب العلمیه، ج ۷٫[۳]. لویس، معلوف،(۱۴۱۴) المنجد، ترجمه محمّد بندر ریگی، تهران، انتشارات ایران، چاپ چهارم، ج۱، ص۳۰۸٫[۴]. مصباح یزدی، […]

تعریف مسئولیت مدنی، کتاب های درسی، جبران خسارات

[1]. د

هخدا، علی اکبر،(۱۳۷۳) لغت نامه دهخدا، تهران، مؤسسه انتشارات چاپ دانشگاه تهران، چاپ اول از دوره جدید، ج۸، ص۳۳۱٫[۲]. حطاب رعینی، (۱۴۱۶) مواهب الجلیل بشرح مختصر خلیل، تحقیق زکریا عمیرات، ۸ جلدی، چاپ اول، دارالکتاب العلمیه، ج ۷٫[۳]. لویس، معلوف،(۱۴۱۴) المنجد، ترجمه محمّد بندر ریگی، تهران، انتشارات ایران، چاپ چهارم، ج۱، ص۳۰۸٫[۴]. مصباح یزدی، […]

کتاب های درسی، اجرای برنامه

تلویزیون در همه اتاق ها وجود دارد و ممنوعیتی در این زمینه نیست، همچنین رادیو ۲ موج آزاد است.در هنگام اعیاد و جشن ها نیز گروه تئاتر، متشکل از خود زندانیان، به اجرای برنامه می پردازند که در بیشتر اوقات کمیک و طنز است.زندان اوین دارای سالن بدنسازی نسبتاً مجهزی است که زندانیان هر بند، […]

پایان نامه بررسی جایگاه مولفه‌های تفکر انتقادی در کتاب‌های درسی پایه‌ی ششم ابتدایی

فهرست مطالب. بفهرست جداول. هفصل اول : کلیات طرح پژوهش ۱۱-۱- مقدمه ۲۱-۲- بیان مسئله. ۳۱-۳- ضرورت تحقیق. ۶۱-۴- اهداف پژوهش ۷۱-۵- سوالات پژوهش ۸۱-۶- تعریف واژه ها و مفاهیم ۹۱-۶-۱- تحلیل محتوا. ۹۱-۶-۲- کتاب های درسی. ۹۱-۶-۳- محتوا ۹۱-۶-۴- پایه ششم دوره ابتدایی ۱۰۱-۶-۵- تفکر انتقادی. ۱۰۱-۶-۶- مولفه های تفکر انتقادی. ۱۱فصل دوم : […]

پایان نامه محتوی کتاب های فارسی کلاس پنجم ابتدایی و مهارت های شناختی، عاطفی و روانی – حرکتی مورد نیاز دانش آموزان پیش بینی شده در برنامه درسی فارسی

۱-۴٫ سوالات تحقیق۱-۴-۱٫ سؤال اصلی تحقیقبررسی میزان انطباق محتوی کتاب های فارسی دوره ی دوم ابتدایی (پایه های چهارم،پنجم،ششم) با اهاف برنامه ی درسی فارسی ۱-۴-۲٫ سؤالات فرعی تحقیق۱ – آیا بین محتوی کتاب های فارسی کلاس چهارم ابتدایی با مهارت های شناختی، عاطفی و روانی – حرکتی مورد نیاز دانش آموزان پیش بینی شده در […]

پایان نامه شناسایی و تحلیل بین محتوی کتاب های فارسی کلاس چهارم ابتدایی با مهارت های شناختی، عاطفی و روانی – حرکتی مورد نیاز دانش آموزان پیش بینی شده در برنامه درسی فارسی

۱-۲٫ اهداف تحقیق ۱-۲-۱٫ هدف کلی: تحلیل و بررسی محتوی کتاب های فارسی کلاس چهارم ابتدایی در ارتباط با با مهارت های شناختی، عاطفی و روانی حرکتی ۱-۲-۲٫ اهداف فرعی: شناسایی و تحلیل بین محتوی کتاب های فارسی کلاس چهارم ابتدایی با مهارت های شناختی، عاطفی و روانی – حرکتی مورد نیاز دانش آموزان پیش بینی شده […]

پایان نامه ارتباط بین محتوی کتاب های فارسی کلاس ششم ابتدایی با مهارت های شناختی، عاطفی و روانی – حرکتی مورد نیاز دانش آموزان در برنامه درسی فارسی

۱-۵٫ متغیرها :۱-۵-۱٫ انواع متغیرهامتغیرهای تحقیق عبارتند از: حیطه مهارتی که عبارت است از: مهارت شناختی مهارت عاطفی مهارت روانی–حرکتی محتوای کتاب درسی محتوای برنامه درسی ۱-۵-۲٫ تعریف عملیاتی متغیرها:۱-۵-۲-۱٫ حیطه شناختیشامل تغییرات در تفکر، هوش و زبان کودک می­شود. فرآیند رشد شناختی، یک کودک در حال رشد را قادر می­سازد که یک شعر را […]

فروش اینترنتی فایل پایان نامه حقوق تعریف حقوق دفاعی متهم از منظر آیین دادرسی کیفری

تعریف حقوق دفاعی متهم از منظر آیین دادرسی کیفری از یک منظر می‌توان حق‌ها را به حق‌های رویه‌ای و ماهوی تقسیم کرد.حق‌های‌ ماهوی همان حق‌های مندرج در نظام‌های حقوقی‌اند که به خودی خود متضمن ارزش‌ برای صاحب حق بوده و تحت حمایت قانونی قرار دارند.در مقابل،حق‌های رویه‌ای‌ آنهایی‌اند که در جهت حمایت و تحقق حق‌های […]

فروش اینترنتی فایل پایان نامه حقوق تعریف حقوق دفاعی متهم از منظر آیین دادرسی کیفری

تعریف حقوق دفاعی متهم از منظر آیین دادرسی کیفری از یک منظر می‌توان حق‌ها را به حق‌های رویه‌ای و ماهوی تقسیم کرد.حق‌های‌ ماهوی همان حق‌های مندرج در نظام‌های حقوقی‌اند که به خودی خود متضمن ارزش‌ برای صاحب حق بوده و تحت حمایت قانونی قرار دارند.در مقابل،حق‌های رویه‌ای‌ آنهایی‌اند که در جهت حمایت و تحقق حق‌های […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...