کسب دانش |
![]() |
پایان نامه رابطه معنی دار میان کسب دانش و نوآوری سازمانی
نتقال دانشاین فرآیند عبارت است از توزیع دانش تا نقاط فعالیت و حتی فراتر از آن، به بیرون سازمان است. عوامل متعددی از جمله تسهیلات ارتباطی و فرهنگ سازمانی می توانند به این فرآیند کمک کنند.در مورد تسهیلات ارتباطی باکمن(۱۹۹۸ ) بیان می کند که یکی از مقاصد اصلی مدیریت دانش تسهیل ارتباطات در تمام قلمرو های سازمان است تا اعضای سازمان با همکاری هم، چالش ها وفرصت های پنهان را شناسایی کنند. در خصوص اهمیت فرهنگ در دانش سازمانی و اشاعه آن می توان گفت فرهنگ منجر به خلق محیط های هماهنگ ساز می شود. اگر در سازمانی ارزش ها و فرهنگ به تشویق یادگیری ودانش سازی بپردازد، تمام کارکردهای سازمان تغییر می کند.۱-۱۰-۱-۴-کاربرد دانشاز دیدگاه اکثر پژوهشگران از جمله فیفر و سوتن مهمترین فرآیند است. آن ها بیان می کنند که…
پایان نامه شناسایی رابطه معنی دارمیان کسب دانش و نوآوری سازمانی
مقدمه فصل دوم شامل دو قسمت است، قسمت اول شامل ادبیات موضوع و قسمت دوم شامل پیشینه تحقیق است. هدف از ارائه ادبیات موضوع، تبیین مبانی نظری پژوهش است و در پیشینه تحقیق، مروری بر مطالعات انجام شده و مقالات ارائه شده در داخل و خارج از کشور داشته ایم. در مورد ادبیات موضوع باید بدانیم که امروزه با پیچیدگی رقابت، نوآوری به عنوان یکی از مزیت های اصلی برای حیات شرکت ها محسوب می شود. همه سازمان ها برای بقا نیازمند ایده های نو و بدیع هستند. ایده های نو و بدیع همچون روحی در کالبد سازمان دمیده می شود و آن را از نیستی و فنا نجات می دهد. ظهور نوآوری دانش نه تنها سازمان ها را قادر می سازد نسبت به رقبا مزیت رقابتی.به دست آورند بلکه ابزار سودمندی را…
پایام نامه ارائه رابطه معنی دارمیان کسب دانش و نوآوری سازمانی
تعاریفی از دانش دانش، شامل حقایق و باورها، مفاهیم و اندیشه ها، قضاوت ها و انتظارات، متدولوژی (روش شناسی) یا علم اصول و نحوه انجام فنون است (افرازه، ۱۳۸۶).دانش ایدهها، فهمها و درسهای آموخته شده ما در طول زمان است. درسها و ایدههایی که باکنار هم نهادن اطلاعات دریافتی از منابع مختلف و درگذر زمان به آن دست یافتهایم (امامی و کیهانی،۱۳۸۶).اضافه کردن درک و حافظه به اطلاعات، موجب توسعه طبیعی پس از اطلاعات میگردد. خلاصه سازی هر چه بیشتر (انباشت) اطلاعات اولیه به دانش منجر میشود. دانش را در این حالت می توان بینشهای حاصل از اطلاعات و داده هایی تعریف کرد که میتواند به روشهای مختلف و در شرایط گوناگون موثر و قابل تقسیم باشد. دانش به حداقل رساندن جمع آوری وخواندن اطلاعات است، نه افزایش دسترسی به اطلاعات. دانش کارآمد…
پایان نامه ارشد:تعیین ارتباط میان کسب دانش و نوآوری در سازمان تامین اجتماعی
بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها به منظور روشن ساختن نوع آزمون مورد استفاده (آزمون های پارامتریک و یا نا پارامتریک) باید آزمون کنیم که آیا متغیرها از توزیع نرمال پیروی می کنند یا خیر . چنانچه متغیرها از توزیع نرمال پیروی کنند از آزمون های پارامتریک و اگر از توزیع نرمال پیروی نکنند باید از آزمون های ناپارامتریک استفاده شود. بدین منظور از آزمون کولوموگراف اسمیرنوف استفاده شده که نتایج آن برای هر متغیر به شرح جدول (۴-۱۳) استهر موردی که هر دو متغیر نرمال باشند از ضریب همبستگی پیرسون و درغیر اینصورت (در بررسی روابطی که حداقل یکی از متغیرهای آن از توزیع غیر نرمال که دارای سطح معنی داری کمتر از ۰۵/۰است) از آزمون ناپارامتریک ضریب همبستگی اسپیرمن بهره گرفته خواهد شد. همانطور که مشاهده میگردد، تمامی متغیرها منهای متغیر حفظ …
دانلود پایان نامه بررسی ارتباط میان کسب دانش و نوآوری در سازمان تامین اجتماعی
فرضیه فرعی۵: رابطه معنی داری میان کاربرد دانش و نوآوری سازمانی وجود دارد.به جهت غیرنرمال بودن توزیع متغیرهای کاربرد دانش و نوآوری سازمانی در نمونه از ضریب همبستگی اسپیرمن جهت آزمون این فرضیه استفاده شد. با توجه به جدول (۴-۱۸) مشاهده می شود که مقدار سطح معنی داری (Sig) بدست کوچکتر از ۰۱/۰ می باشد. لذا با اطمینان ۹۹ درصد می توان گفت که فرضیه تحقیق تایید و این رابطه معنادار می باشد. همچنین بر اساس این جدول می توان گفت شدت همبستگی بین دو متغیر کاربرد دانش دانش و نوآوری سازمانی ۲/۳۴ + درصد می باشد که بیانگر رابطه مستقیم بین دو متغیر است. ازسویی ضریب تعیین بین دو متغیر نیز برابر با ۱۱۶/۰ میباشد که نشان می دهد متغیر کاربرد دانش می تواند به میزان ۶/۱۱ درصد نوآوری سازمانی را پیش…
دانش کسب و کار، اعتماد به نفس
این جدول دارای دو بعد است. بعد اول تئوری را براساس صفات مشخصه رهبران و رفتارهای آنان مورد بررسی قرار می دهد و بعد دیگر، تئوریهای رهبری را براساس اینکه تئوری برای موقعیت عام یا شرایط خاص کاربرد داشته باشد مورد توجه قرار می دهد. البته تئوریهای رهبری برای شرایط خاص را که از سال ١٩۴٨ به بعد مطرح شدند، با عنوان تئوری اقتضایی رهبری می شناسند. 2-1-1-تئوری های نوع اول: تئوریهای ویژگیهای شخصیاز اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم تا دهه ١٩۴٠ ، کاوش برای کشف رموز رهبری برای شناسایی صفات مشخصه ای که رهبران را از پیروان یا رهبران اثربخش را از رهبر نامؤثر جدا سازد،متمرکز بود (رضائیان،۱۳۸۱) . با در دست داشتن چنین فهرستی، انتخاب برای مشاغل رهبری ساده می شد و فقط افرادی که ویژگیهایشان با آن فهرست تطبیق…
پایان نامه ارشد ابزارهای و مجراهای ارتباطی برای کسب اطلاعات علمی مورد استفاده اعضای هیات علمی دانشگاه
عنوان کامل پایان نامه : بررسی عوامل موثر بر تولیدات علمی اعضای هیات علمی دارای مقاله های ISI و ISC در سالهای ۱۳۸۵-۱۳۸۹ ۴-۲-۴- توزیع اعضا بر حسب میزان ارتباط علمی با توجه به جدول۴-۴، بیش ترین میزان ارتباطات اعضای هیات علمی مربوط به ارتباطات با همکاران داخل دانشگاه است (۵/۴۹%). و بعد از آن میزان ارتباط اعضای هیات علمی با همکاران سایر دانشگاه های داخلی(۶/۱۹%) بیش ترین بوده است. کم ترین ارتباطات مربوط به ارتباط اعضای هیات علمی با گروه های بحث الکترونیکی (Disscusion Groups) با ۴/۱% می باشد. همان طور که جدول نشان می دهد به غیر از ارتباطات اعضای هیات علمی با همکاران داخل دانشگاه، در بقیه موارد میزان ارتباطات اعضای هیات علمی بسیار پایین (کمتر از ۲۰% )است. جدول ۴-۴- توزیع اعضا بر حسب میزان ارتباطات علمی عبارت ها بسیار زیاد…
پایان نامه ارشد ابزارهای و مجراهای ارتباطی برای کسب اطلاعات علمی مورد استفاده اعضای هیات علمی دانشگاه
عنوان کامل پایان نامه : بررسی عوامل موثر بر تولیدات علمی اعضای هیات علمی دارای مقاله های ISI و ISC در سالهای ۱۳۸۵-۱۳۸۹ ۴-۲-۴- توزیع اعضا بر حسب میزان ارتباط علمی با توجه به جدول۴-۴، بیش ترین میزان ارتباطات اعضای هیات علمی مربوط به ارتباطات با همکاران داخل دانشگاه است (۵/۴۹%). و بعد از آن میزان ارتباط اعضای هیات علمی با همکاران سایر دانشگاه های داخلی(۶/۱۹%) بیش ترین بوده است. کم ترین ارتباطات مربوط به ارتباط اعضای هیات علمی با گروه های بحث الکترونیکی (Disscusion Groups) با ۴/۱% می باشد. همان طور که جدول نشان می دهد به غیر از ارتباطات اعضای هیات علمی با همکاران داخل دانشگاه، در بقیه موارد میزان ارتباطات اعضای هیات علمی بسیار پایین (کمتر از ۲۰% )است. جدول ۴-۴- توزیع اعضا بر حسب میزان ارتباطات علمی عبارت ها بسیار زیاد…
پایان نامه میزان کمک به دانش آموزان برای کسب مهارتهای شناختی،عاطفی و روانی – حرکتی
۱-۵-۲-۳٫ حیطه روانی حرکتی۱ – مهارت های فردی: منظور از مهارتهای فردی، فعالیت هایی است که هدف آنها کمک به خود فرد باشد. این مهارتها نباید مانند سنین قبل از دبستان به کمک دیگران انجام شود.۲ – مهارت های اجتماعی: مقصود از مهارت های اجتماعی، آن دسته از فعالیت هاست که هدف آنها کمک به دیگران است. نمونه این مهارت ها در مدرسه شامل تمیز کردن محیط کلاس و مدرسه، پاک کردن تخته، کمک به مربیان و مسئولین مدرسه در برگزاری برنامه ها و همچنین فراهم نمودن مقدمات بازی های گروهی است.۳ – مهارت های تحصیلی: منظور مهارتهایی است که یادگیری آنها در آینده شغلی فرد تأثیر گذار است. نمونه این مهارت ها نقاشی، خیاطی، ترسیم، طراحی و … می باشد.۴ – مهارت های بازی: در این دوره کودکان باید در بازیهایی نظیر…
پایان نامه اهمیت خودکارآمدی،اهمال کاری و اضطراب درکسب موفقیت تحصیلی دانش آموزان
تعاریف مفهومی و عملیاتی واژه ها :تعریف مفهومی : پیشرفت تحصیلی عبارت است از معلومات یا مهارتهای اکتسابی عمومی یا خصوصی در موضوع های درسی که معمولاً به وسیله آزمایش ها یا نشانه ها ویا هردو که معلمان برای دانش آموزان وضع می کنند ، اندازه گیری می شود (سیف ،۱۳۸۶).اهمال کاری :یعنی سهل انگاری وبه تعویق انداختن کارهاست (الیس ونال[۱] ،۱۹۹۷).خودکارآمدی : عبارت است از قضاوت افراد در مورد توانایی هاشان برای اجرای یک سلسله کارها به منظور رسیدن به انواع تععین شده ی عملکردها (بندورا [۲] ،۱۹۸۶). اضطراب امتحان : نوعی خود اشتغالی ذهنی می باشد که با تردیددرباره ی توانایی های خود مشخص می شود وبه نداشتن تمرکز حواس ،واکنش های فیزیولوژیک نامطلوب و افت تحصیلی فرد منجر می شود ( زیدنر [۳] ،۱۹۹۸).تعریف عملیاتی :پیشرفت تحصیلی عبارت است از میزان…
پایان نامه بررسی اثر بخشی دوره های اموزشی کار افرینی بر روی دانش کسب و کار، انگیزش و رغبت شغلی دانشجویان
چکیده:با توجه به تحولات سریع و مستمر محیط بینالمللی، گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی و مواجهه اقتصاد ملی با اقتصاد جهانی، “کارآفرینی” یکی از مباحث اساسی در خصوص راهکارهای مختلف برای تسریع فرآیند رشد و توسعه پایدار و رفاه اقتصادی است. کارآفرینی با ایجاد شغل و کسب و کار جدید و تولید ثروت همراه است. این پژوهش به منظور بررسی اثربخشی آموزشهای کارآفرینی بر دانش کسب و کار، انگیزش شغلی، و رغبت شغلی دانشجویان دانشگاه پیام نور همدان انجام شده است. روش انجام این تحقیق علی- مقایسهای است. جامعه آماری را کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز همدان که در دوههای آموزش کارآفرینی شرکت کردهاند، تشکیل میدهند که تعداد آنان ۳۰۰ نفر است. بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه۱۱۰ نفر تعیین گردید، افراد گروه نمونه به شیوه نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب…
پایان نامه بررسی اثر بخشی دوره های اموزشی کار افرینی بر روی دانش کسب و کار، انگیزش و رغبت شغلی دانشجویان
چکیده:با توجه به تحولات سریع و مستمر محیط بینالمللی، گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی و مواجهه اقتصاد ملی با اقتصاد جهانی، “کارآفرینی” یکی از مباحث اساسی در خصوص راهکارهای مختلف برای تسریع فرآیند رشد و توسعه پایدار و رفاه اقتصادی است. کارآفرینی با ایجاد شغل و کسب و کار جدید و تولید ثروت همراه است. این پژوهش به منظور بررسی اثربخشی آموزشهای کارآفرینی بر دانش کسب و کار، انگیزش شغلی، و رغبت شغلی دانشجویان دانشگاه پیام نور همدان انجام شده است. روش انجام این تحقیق علی- مقایسهای است. جامعه آماری را کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز همدان که در دوههای آموزش کارآفرینی شرکت کردهاند، تشکیل میدهند که تعداد آنان ۳۰۰ نفر است. بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه۱۱۰ نفر تعیین گردید، افراد گروه نمونه به شیوه نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب…
دانلود پایان نامه روانشناسی در مورد ماهیت دانش سازمانی
ماهیت دانش سازمانی به طور کلی، سازمان ها دو نوع دانش دارند که به عنوان دانش پیشزمینه و پسزمینه یا دانش صریح و ضمنی شناخته میشوند. نخستین بار، پولانی (۱۹۸۵) میان دانش صریح و ضمنی تمایز قایل شد. نوناکا و تاکواچی معتقدند که امتیاز غالباً نادیده گرفتهشدهی شرکتها، مواردی هستند چون بینش ها، شهودها، گمان ها، احساس های ناخودآگاه، ارزش ها، تصورها، استعارهها و مقایسهها. بهرهبرداری از این امتیاز ناملموس میتواند ارزش فراوانی به عملیات روزانهی یک شرکت ببخشد. دانش ضمنی معمولاً در قلمرو دانش شخصی، شناختی و تجربی قرار میگیرد، در حالی که دانش صریح بیشتر به دانشی اطلاق میشود که جنبهی عینیتر، عقلانیتر و قویتری دارد. دانش صریح به طور معمول هم به خوبی قابل ثبت است و هم قابل دسترسی است. پولانی در تمایز میان دو دانش میگوید: «میتوانیم بیش از…
دانلود پایان نامه روانشناسی در مورد ماهیت دانش سازمانی
ماهیت دانش سازمانی به طور کلی، سازمان ها دو نوع دانش دارند که به عنوان دانش پیشزمینه و پسزمینه یا دانش صریح و ضمنی شناخته میشوند. نخستین بار، پولانی (۱۹۸۵) میان دانش صریح و ضمنی تمایز قایل شد. نوناکا و تاکواچی معتقدند که امتیاز غالباً نادیده گرفتهشدهی شرکتها، مواردی هستند چون بینش ها، شهودها، گمان ها، احساس های ناخودآگاه، ارزش ها، تصورها، استعارهها و مقایسهها. بهرهبرداری از این امتیاز ناملموس میتواند ارزش فراوانی به عملیات روزانهی یک شرکت ببخشد. دانش ضمنی معمولاً در قلمرو دانش شخصی، شناختی و تجربی قرار میگیرد، در حالی که دانش صریح بیشتر به دانشی اطلاق میشود که جنبهی عینیتر، عقلانیتر و قویتری دارد. دانش صریح به طور معمول هم به خوبی قابل ثبت است و هم قابل دسترسی است. پولانی در تمایز میان دو دانش میگوید: «میتوانیم بیش از…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 07:38:00 ق.ظ ]
|