پایان نامه روانشناسی : سبک­های یادگیری – سبک­های همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده

سبک­های یادگیری – سبک­های همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده نوع دیگری از دسته­بندی سبک­های یادگیری به وسیله­ی کلب (۱۹۸۵۹ انجام گرفته است. این دسته­بندی بر اساس یک چرخه­ی چهار مرحله­ای، مطابق شکل ۱-۲، به نام چرخه­ی یادگیری تجربه­ای[۱] بنا نهاده شده که از نظریه­ یادگیری او استخراج شده است (لایت[۲] و کاکس، ۲۰۰۲). آزمایشگری فعال مشاهده تأملی شکل ۱-۲- چرخه­ی یادگیری تجربی کلب (۱۹۸۵) بنابر نظریه­ کلب (۱۹۸۵) تجربه[۳] در یادگیری نقش مهمی ایفا می­ کند. در این نظریه، یادگیری به عنون فرایندی که به وسیله­ی آن دانش راه تغییر شکل تجربه ایجاد می­شود، تعریف شده است (جوی[۴] و کلب، ۲۰۰۹). منظور از تجربه، تعامل بین یادگیرنده و محیط اوست. این نظریه در رابطه با الگو و چرخه تجربی­اش به صورت زیر…

سبک­های یادگیری – سبک­های همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده

سبک­های یادگیری – سبک­های همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده نوع دیگری از دسته­بندی سبک­های یادگیری به وسیله­ی کلب (۱۹۸۵۹ انجام گرفته است. این دسته­بندی بر اساس یک چرخه­ی چهار مرحله­ای، مطابق شکل ۱-۲، به نام چرخه­ی یادگیری تجربه­ای[۱] بنا نهاده شده که از نظریه­ یادگیری او استخراج شده است (لایت[۲] و کاکس، ۲۰۰۲). آزمایشگری فعال مشاهده تأملی شکل ۱-۲- چرخه­ی یادگیری تجربی کلب (۱۹۸۵) بنابر نظریه­ کلب (۱۹۸۵) تجربه[۳] در یادگیری نقش مهمی ایفا می­ کند. در این نظریه، یادگیری به عنون فرایندی که به وسیله­ی آن دانش راه تغییر شکل تجربه ایجاد می­شود، تعریف شده است (جوی[۴] و کلب، ۲۰۰۹). منظور از تجربه، تعامل بین یادگیرنده و محیط اوست. این نظریه در رابطه با الگو و چرخه تجربی­اش به صورت زیر…

فناوری اطلاعات و ارتباطات، دوره های تحصیلات تکمیلی

مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) نوعی استراتژی سازمانی جهت ایجاد و حفظ ارتباطات بلند مدت و سودآور با مشتریان است (الهی و حیدری،۱۳۸۴،ص۵). مدیریت ارتباط با مشتری فرایند کلی ایجاد و حفظ روابط سودآور با مشتری از طریق ارائه ی ارزش برتر و رضایت است. (Sen and sinha, 2011)با تحول ابزارهای فناوری اطلاعات، مکانیزم ها و ابزارهای پیچیده ای برای رضایت مشتریان طراحی می شوند. امروزه با مطرح شدن فناوری اطلاعات به عنوان یک عامل مهم رقابتی ، در محیط پر رقابت کنونی در سازمان های مختلف شاهد به کارگیری آن می باشیم (توربان و دیگران، ۲۰۰۲).امروزه دانشجویان یک بخش متفاوت و تاثیر گذار در اجتماع هستند (Hemsley Brown Op,2006) که باید مورد توجه قرار بگیرند به عنوان اشخاصی با خواسته های متمایز که باید به آن ها رسیدگی شود در نتیجه دانشگاه ها…

صلح و امنیت بین المللی، صلاحیت تکمیلی دیوان

در پایان ذکر نمونه­ای از تصمیم دیوان در جهت به رسمیت شناختن اصل صلاحیت تکمیلی مطلوب می­نماید. بعد از آن­که شورای امنیت به موجب قطعنامه­ی ۱۹۷۰ وضعیت لیبی را به دیوان بین­المللی کیفری ارجاع داد، دیوان در مورد پرونده­ی لیبی شروع به رسیدگی نمود. یکی از متهمان تحت تعقیب عبدالله السنوسی بود. دیوان در ۲۷ ژوئن ۲۰۱۱ حکم بازداشت السنوسی را به اتهام جنایت علیه بشریت صادر کرد. دیوان مدعی بود که مدارکی در دست دارد که السنوسی به عنوان رئیس دستگاه اطلاعاتی لیبی در زمان حکومت قذافی،در ماه­های درگیری میان نیروهای قذافی و مخالفان،مسؤول مستقیم بسیاری از حملات برنامه­ریزی شده بوده است.دیوان خواستار محاکمه­ی السنوسی بود.در ۱۰ ژانویه­ی ۲۰۱۳ دولت جدید لیبی اعلام نمود که السنوسی را به دیوان تسلیم نمی­کند بلکه خود به جنایات ارتکابی وی در قلمرو لیبی

رسیدگی می­کند….

سمینار بررسی رفتار لرزه ای ستون های مشبک با بست فقی در کنار مهابند همگرا

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب دانشکده تحصیلات تکمیلی سمیناربرای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران – سازه عنوان : بررسی رفتار لرزه ای ستون های مشبک با بست فقی در کنار مهابند همگرا چکیدهبه دلیل عدم وجود نیم رخ های قوی مناسب در ایران استفاده از ستون های مشبککاربرد زیادی دارد . ستونهای مشبک با بست افقی و مورب که در ساختمان ها به کارمی روند در ایران به طور متداول ستون با بست افقی اجرا می وشد که اثر جانبی دراین مقاطع موضوع حساس و مهمی است .در این ستون ها مشاهده می شود که تاثیر لاغری فاصله بست ها فاصله دو تکنیمرخ تاثیر بسزایی در ظرفیت باربری و شکل پذیری ستون دارد . مباحث ارایه شدهاز کار های انجام یافته قبلی و بررسی های صورت گرفته روی این ستونها در…

سمینار بررسی رفتار لرزه ای ستون های مشبک با بست فقی در کنار مهابند همگرا

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب دانشکده تحصیلات تکمیلی سمیناربرای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران – سازه عنوان : بررسی رفتار لرزه ای ستون های مشبک با بست فقی در کنار مهابند همگرا چکیدهبه دلیل عدم وجود نیم رخ های قوی مناسب در ایران استفاده از ستون های مشبککاربرد زیادی دارد . ستونهای مشبک با بست افقی و مورب که در ساختمان ها به کارمی روند در ایران به طور متداول ستون با بست افقی اجرا می وشد که اثر جانبی دراین مقاطع موضوع حساس و مهمی است .در این ستون ها مشاهده می شود که تاثیر لاغری فاصله بست ها فاصله دو تکنیمرخ تاثیر بسزایی در ظرفیت باربری و شکل پذیری ستون دارد . مباحث ارایه شدهاز کار های انجام یافته قبلی و بررسی های صورت گرفته روی این ستونها در…

فروش پایان نامه روانشناسی : اثرات ادراک زیرآستانه‌ای

اثرات ادراک زیرآستانه‌ای با وجود مباحث فراوان در مورد وجود ادراک زیرآستانه‌ای در سال‌های اخیر، شواهد زیادی مبنی بر وجود ادراک زیرآستانه‌ای بدست آمده است. در نتیجه این پرسش اصلی این است که در مواجهه با محرک‌های زیرآستانه‌ای دقیقاً چه چیزی بدست می‌آید. آیا ادراک زیرآستانه‌ای نسبتاً بی ضرر است و فقط تاثیرات معنایی کوتاهی دارد یا می‌تواند بر موضوعات مهم‌تری همچون زندگی هیجانی و رفتارآشکار تاثیر داشته باشد؟ تاثیرات ادراک زیرآستانه‌ای در ادامه توضیح داده شده است که شامل موارد (الف) همبسته‌های عصبی، (ب) تاثیرات ارزشی و هیجانی، (ج) تاثیرات معنایی، (د) تاثیرات بر قضاوت اجتماعی و (ه) تاثیرات بر رفتار آشکار (دیجکسترهویس و همکاران، ۲۰۰۵) می‌باشد. ۲-۱-۳-۲-۱- همبسته‌های عصبی به جرات می‌توان گفت اولین شواهد فیزیولوژیک برای ادراک زیرآستانه ای را لیبت[۱]، رایت[۲] و فانشتاین[۳] (۱۹۹۷؛ به نقل…

فروش اینترنتی فایل پایان نامه روانشناسی راهبردهای یاددهی یادگیری – ندریس فعال

راهبردهای یاددهی یادگیری – ندریس فعال ارائه یافته های مربوط به سوال های پژوهش: سوال های اساسی که در پژوهش حاضر مورد بررسی قرار گرفتند در چهار محور اصلی قرار دارند که عبارتند از: معلمان نمونه در تدریس از کدام راهبرد ها و روش ها بهره می گیرند؟ نحوه تعامل معلمان نمونه با دانش آموزان چگونه است؟ فضا و محیط آموزشی کلاس درس ریاضی چه ویژگی هایی دارد؟ آیا رشته تحصیلی و سطح دانش معلمان نمونه با موفق بودن تدریس ریاضی رابطه دارد؟ در ادامه فصل چهارم داده های مربوط به هریک از پرسش های پژوهش پس از تحلیل دقیق و به شیوه کیفی ارائه می شود. ۳-۴- تحلیل کیفی در این بخش تحلیل داده های به صورت کیفی و براساس مقوله بندی های اصلی و زیر مقوله های مستخرج…

فروش اینترنتی فایل پایان نامه روانشناسی راهبردهای یاددهی یادگیری – ندریس فعال

راهبردهای یاددهی یادگیری – ندریس فعال ارائه یافته های مربوط به سوال های پژوهش: سوال های اساسی که در پژوهش حاضر مورد بررسی قرار گرفتند در چهار محور اصلی قرار دارند که عبارتند از: معلمان نمونه در تدریس از کدام راهبرد ها و روش ها بهره می گیرند؟ نحوه تعامل معلمان نمونه با دانش آموزان چگونه است؟ فضا و محیط آموزشی کلاس درس ریاضی چه ویژگی هایی دارد؟ آیا رشته تحصیلی و سطح دانش معلمان نمونه با موفق بودن تدریس ریاضی رابطه دارد؟ در ادامه فصل چهارم داده های مربوط به هریک از پرسش های پژوهش پس از تحلیل دقیق و به شیوه کیفی ارائه می شود. ۳-۴- تحلیل کیفی در این بخش تحلیل داده های به صورت کیفی و براساس مقوله بندی های اصلی و زیر مقوله های مستخرج…

فروش اینترنتی فایل پایان نامه ۲اهداف برنامه‌های درسی پایه­ی ششم

۲اهداف برنامه‌های درسی پایه­ ششم اهداف برنامه های درسی پایه­ ششم با توجه به اهداف کلی و اهداف دوره ابتدایی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش به شرح زیر است: – تربیت عقلانی و تقویت تفکر و تعقل؛ – تعمیق باور به ارزشمندی نهاد خانواده، وطن، فرهنگ و هویت اسلامی-ایرانی و ارج نهادن به میراث فرهنگی، قانون، صداقت و پاکی؛ – تقویت باور به هدفمندی خلقت، آیه بودن آن، ارزشمندی مخلوقات و درک قوانین و زیبایی‌های جهان آفرینش؛ – آشنایی با آداب و مهارت های زندگی و به‌کارگیری آن ها؛ – آشنایی با تأثیر کار و تلاش در پیشرفت کشور، مشاغل و فرایندهای اقتصادی در محیط زندگی؛ – توانایی به‌کارگیری مهارت های اصلی زبان و خواندن و نوشتن متون زبان فارسی؛ – توانایی به‌کارگیری مفاهیم و مهارت های پایه­ ریاضی در حلّ مسائل…

فروش اینترنتی فایل پایان نامه ۲اهداف برنامه‌های درسی پایه­ی ششم

۲اهداف برنامه‌های درسی پایه­ ششم اهداف برنامه های درسی پایه­ ششم با توجه به اهداف کلی و اهداف دوره ابتدایی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش به شرح زیر است: – تربیت عقلانی و تقویت تفکر و تعقل؛ – تعمیق باور به ارزشمندی نهاد خانواده، وطن، فرهنگ و هویت اسلامی-ایرانی و ارج نهادن به میراث فرهنگی، قانون، صداقت و پاکی؛ – تقویت باور به هدفمندی خلقت، آیه بودن آن، ارزشمندی مخلوقات و درک قوانین و زیبایی‌های جهان آفرینش؛ – آشنایی با آداب و مهارت های زندگی و به‌کارگیری آن ها؛ – آشنایی با تأثیر کار و تلاش در پیشرفت کشور، مشاغل و فرایندهای اقتصادی در محیط زندگی؛ – توانایی به‌کارگیری مهارت های اصلی زبان و خواندن و نوشتن متون زبان فارسی؛ – توانایی به‌کارگیری مفاهیم و مهارت های پایه­ ریاضی در حلّ مسائل…

پایان نامه روانشناسی در مورد : روش های حل تعارض زناشویی

روش های حل تعارض زناشویی الگوهای ارتباطی واتزلاویک، بیان و جکسون (۱۹۶۷) معتقدند که رفتار، متضادی ندارد. یعنی، مفهومی با عنوان «بی رفتاری» وجود ندارد. به عبارت ساده تر، فرد نمی تواند رفتاری از خود بروز ندهد. به دنبال این عقیده، اگر تمام رفتارها در یک موقعیت تعاملی پیامی را به دنبال داشته باشد، پس خواه ناخواه در یک رابطه تعاملی نمی توانیم ارتباط نداشته باشیم. گاهی حتی با سکوت هم، معنایی را منتقل می کنیم. گلدنبرگ (۲۰۰۰) رابطه را دارای دو بخش می دانند: یکی محتوا، که مانند گزارش است، و بعد ارتباطی، که تقاضایی را بیان می کند. این پیام ها هستند که الگوهای ثبات روابط را تعیین و قواعد خانوادگی را تعریف می کنند. الگوهای ارتباطی، نوع رابطه گیرنده و فرستنده را نشان می دهند. وقتی رابطه ای بر اساس…

پایان نامه روانشناسی در مورد : روش های حل تعارض زناشویی

روش های حل تعارض زناشویی الگوهای ارتباطی واتزلاویک، بیان و جکسون (۱۹۶۷) معتقدند که رفتار، متضادی ندارد. یعنی، مفهومی با عنوان «بی رفتاری» وجود ندارد. به عبارت ساده تر، فرد نمی تواند رفتاری از خود بروز ندهد. به دنبال این عقیده، اگر تمام رفتارها در یک موقعیت تعاملی پیامی را به دنبال داشته باشد، پس خواه ناخواه در یک رابطه تعاملی نمی توانیم ارتباط نداشته باشیم. گاهی حتی با سکوت هم، معنایی را منتقل می کنیم. گلدنبرگ (۲۰۰۰) رابطه را دارای دو بخش می دانند: یکی محتوا، که مانند گزارش است، و بعد ارتباطی، که تقاضایی را بیان می کند. این پیام ها هستند که الگوهای ثبات روابط را تعیین و قواعد خانوادگی را تعریف می کنند. الگوهای ارتباطی، نوع رابطه گیرنده و فرستنده را نشان می دهند. وقتی رابطه ای بر اساس…

مقاله : بلوغ مسیر شغلی[۱]

سوپرشش بعد بلوغ حرفه ای را که به نظرش برای نوجوانان مناسب می‌دانست مطرح کرد (زونکر، ۲۰۰۶): ۱-جهت گیری انتخاب شغل، ‌تعیین بعد نگرشی یعنی فرد برای شغل نهایی اش نگرانی و دغدغه دارد. ۲-اطلاعات و طرح ریزی، بعد قابلیتی مرتبط با اطلاعات تخصصی افرادی که قبلا دغدغه تصمیم گیری شغلی برای آینده را داشته و در گذشته طرح ریزی خود را محقق ساخته‌اند. ۳-ثبات ترجیحات شغلی به معنای تحکیم ترجیحات شغلی فرد است. ۴-تبلور ویژگی‌ها، ‌پیشرفت فرد به سمت شکل دهی خودپنداره است. ۵-استقلال حرفه ای کاری مستقل را تجربه کردن است. ۶-ترجیحات شغلی عاقلانه، ‌بعد مرتبط با توانایی فردی، ‌برای داشتن ترجیحات شغلی واقع بینانه که با وظایف فردی همخوان است جای ترجیحات قبلی را می‌گیرد. سوپر معتقد است “حین گذران زندگی افراد زندگی می‌کنند. ” [۲] (سوپر و دیگران،…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...