دانلود پایان نامه مدیریت در مورد اثرات گردشگری بر محیط فیزیکی

اثرات گردشگری بر محیط فیزیکی در گردشگری این امر متداول است که باید بین محیط فیزیکی و محیط فرهنگی _ اجتماعی تفاوت قائل شد . مقصود از محیط فیزیکی ، زمین ، آب ، هوا ، گیاهان ، حیات وحش و ساخته های دست بشر است . مقصود از محیط فرهنگی و اجتماعی ، انسان […]

گردشگری روستایی: مفاهیم و ارزیابی

از آن جا که توریسم روستایی می‌تواند به مثابه فعالیت فراگیر جهانی و دیگری به عنوان تاکید بر توسعه سیاست‌های منطقه ای و محلی شناخته شود، بر این اساس تعریفی عام و حاصل از اجماع حوزه اندیشیدگی از توریسم روستایی وجود ندارد (Dam,opperman,1996-1999:86). کنفرانس جهانی توریسم روستایی، (Rural Tourism conference, 2006)، توریسم روستایی را […]

عوامل موثر بر بازاریابی، عوامل موثر بر گردشگری

اینسکیپ[۳۷] (۱۹۹۱)، در پژوهششان با استفاده از روش­های فازی، شش عامل جاذبه­ها و فعالیت­ها، تاسیسات اقامتی، سایر تسهیلات و خدمات جهانگردی، حمل و نقل، سایر زیرساخت­ها و عناصر نهادی را به عنوان عوامل موثر بر گردشگری برشمرده است. این عوامل هر یک دارای اجزا یا عناصری است که به شرح زیر بیان شده­اند: جاذبه­ها و […]

عوامل موثر در توسعه گردشگری، آمیخته بازاریابی گردشگری

امین­بیدختی و همکارانش (۱۳۸۹)، در پژوهششان با عنوان آمیخته بازاریابی راهبردی در صنعت گردشگری در شهر سمنان، نتیجه گرفتند که تمامی عناصر آمیخته بازاریابی گردشگری بر ارتقای جایگاه و توسعه این صنعت تاثیرگذار می­باشد. سعیدا اردکانی و همکاران (۱۳۸۹)، در پژوهششان به شناسایی و اولویت­بندی مولفه­های موثر بر سطح رضایت گردشگران خارجی در شیراز پرداختند. […]

جاذبه‌های گردشگری، برنامه های توسعه

محیط زیست نقش اساسی و مهمی در توسعه‌ی صنعت توریسم دارد و یکی از جاذبه‌های اصلی برای گردشگری چشم‌اندازهای طبیعی هر کشور است. بدون وجود محیطی جذاب نمی‌توان امیدی به توسعه‌ی گردشگری داشت.این چشم‌اندازهای طبیعی همه‌ی کوه‌ها، دریاها، حیات و حش، پوشش گیاهی و کل اکوسیستم هر منطقه را شامل می‌شود.«به طور کلی آثار گردشگری […]

عوامل اجتماعی فرهنگی، توسعه گردشگری

جدول۷-۴- بررسی تسهیلات و خدمات گردشگری (با ضریب اهمیت۱۹٪). ۱۲۷جدول۸-۴- بررسی زیرساختهای گردشگری و عوامل مدیریت، ساختار و تشکیلات سازمانی‌ (با ضریب اهمیت ۲۶٪). ۱۲۷جدول۹-۴- بررسی عوامل اجتماعی فرهنگی، موقعیتی و اقتصادی (با ضریب اهمیت ۴۳٪). ۱۲۸جدول ۱۰-۴- ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE). 129جدول۱۱-۴- ضرایب اهمیت اجزای محیط داخلی. ۱۳۰جدول ۱۲-۴- بررسی جاذبه­های گردشگری (با […]

مفاهیم گردشگری، اثرات اقتصادی

ایات مربوط به پناه دادن به در راه ماندگان، مانند آیه ۲۱۵ سوره بقره: ای پیغمبر از تو سوال کنند در راه خدا چه انفاق کنیم؟ بگو هر چه از مال خود انفاق کنید درباره پدر و مادر، خویشان و فقیران و رهگذران رواست و هر نیکوئی کنید بر آن آگاه است. ایات مربوط به […]

پایان نامه نقش موسیقی های بومی در توسعه صنعت گردشگری

این تحقیق از نظر ماهیت یک تحقیق توصیفی و کاربردی است زیرا در این تحقیق راهکارهائی جهت استفاده از موسیقی به عنوان یک ابزار مناسب جهت جذب گردشگری(در جامعه مورد مطالعه ) ارائه می شود. جامعه آماری پژوهش فوق، اساتید موسیقی بومی و ایرانی و مدیران صنعت گردشگری بودند که در نهایت با استفاده از […]

پایان نامه بحران مالی و تجارت خدمات: مطالعه موردی گردشگری در کشورهای منتخب

 کلید واژه ها: تجارت خدمات، گردشگری، بحران مالی، تجارت دوجانبهJEL: F14,G01,L83,تشکر و قدردانیمنت خدای را عزوجل که طاعتش موجب قربت است و به شکر اندرش مزیت نعمت.در نگارش این پایان نامه از راهنمایی، مشاوره و مساعدت های بی شائبه اساتید گرانقدری بهره بردم که سپاسگذاری از ایشان را برخود واجب می دانم.جناب آقای دکتر سید […]

پایان نامه بحران مالی و تجارت خدمات: مطالعه موردی گردشگری در کشورهای منتخب

بحران­های مالی و اقتصادی هر از چندگاهی به واسطه اتخاذ نادرست سیاست­های پولی و مالی، شاخص­های مختلف اقتصادی را تحت تاثیر قرار می­دهند. یکی از مهم­ترین شاخص­های اقتصادی، تجارت بین الملل است که در دو بخش تجارت کالا و تجارت خدمات صورت می­گیرد. با توجه به آمارهای ارائه شده از سازمان­های مختلف، بحران مالی تاثیر […]

پایان نامه با موضوع نقش فرصت های محیطی شهر تهران به عنوان مقصد گردشگری

عرضه و تقاضای گردشگری توسعه عرضه گردشگری و ارائه محصولات و خدمات گردشگری با توجه به تقاضای بازار، موجب ایجاد تعادل و پایداری توسعه مقصد می‌گردد. بنابراین ایجاد تطابق بین نیازهای بازار و عرضه محصولات و خدمات گردشگری از مهم‌ترین مفاهیم مدیریت و توسعه گردشگری است(کاتلر[۱] و دیگران، ۲۰۰۶ : ۲۶۴). این بخش به بررسی […]

پایان نامه ارشد مدیریت:تاثیرفرصت های محیطی شهر تهران به عنوان مقصد گردشگری

عرضه گردشگری در زمینه عرضه گردشگری و عناصر آن محققان بسیاری اظهار نظر نموده‌اند. پیرس[۱] (۱۹۸۱): با دیدگاهی عرضه محورانه، گردشگری را شامل: جاذبه‌ها، حمل و نقل، اقامتگاه‌ها، تسهیلات پشتیبانی کننده (مانند: دفاتر خدمات سفر، خدمات بانکی، خدمات تفریحی، خرید، بیمه و ….) و زیرساخت‌ها در نظر گرفت. بلانک [۲](۱۹۸۹): با تمرکز بر گردشگری مردمی، […]

پایان نامه تبیین تاثیر سن گردشگران بر نوع انتخاب گونه¬های گردشگری آن¬ها

-گردشگرکسی است که به منظور تفریح، استراحت، گذراندن تعطیلات، بازدید از نقاط دیدنی، انجام امور پزشکی، درمانی و معالجه، تجارت، ورزش، زیارت، دیدار از خانواده، ماموریت و شرکت در کنفرانس­ها، به کشوری غیر از کشور خود سفر می­کند، مشروط بر اینکه حداقل مدت اقامت او از ۲۴ ساعت کمتر و از ۳ماه بیشتر نبوده و […]

پایان نامه شناخت تاثیر قومیت گردشگران بر نوع انتخاب گونه-های گردشگری آن¬ها

اشکال عمده گردشگریهر چند تنوع گردشگری چنان زیاد است که پرداختن به تمامی آن­ها میسر نیست اما می­توان گروه­های گردشگری متداول در جهان را به صورت زیر طبقه­بندی کرد:-­ گردشگری فرهنگی- تاریخی[۱]-­ گردشگری ماجراجویانه[۲]-­ گردشگری ورزشی[۳]-­ گردشگری درمانی[۴]-­ گردشگری انبوه یا تفریحی[۵]-­ گردشگری نوستالژیک[۶]-­ گردشگری روستایی[۷]-­ گردشگری قومی[۸]-­ گردشگری شهری[۹]-­ گردشگری مبتنی بر کسب و […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...