گردشگری درمانی |
![]() |
دانلود پایان نامه مدیریت در مورد اثرات گردشگری بر محیط فیزیکی
اثرات گردشگری بر محیط فیزیکی در گردشگری این امر متداول است که باید بین محیط فیزیکی و محیط فرهنگی _ اجتماعی تفاوت قائل شد . مقصود از محیط فیزیکی ، زمین ، آب ، هوا ، گیاهان ، حیات وحش و ساخته های دست بشر است . مقصود از محیط فرهنگی و اجتماعی ، انسان […]
گردشگری روستایی: مفاهیم و ارزیابی
از آن جا که توریسم روستایی میتواند به مثابه فعالیت فراگیر جهانی و دیگری به عنوان تاکید بر توسعه سیاستهای منطقه ای و محلی شناخته شود، بر این اساس تعریفی عام و حاصل از اجماع حوزه اندیشیدگی از توریسم روستایی وجود ندارد (Dam,opperman,1996-1999:86). کنفرانس جهانی توریسم روستایی، (Rural Tourism conference, 2006)، توریسم روستایی را […]
عوامل موثر بر بازاریابی، عوامل موثر بر گردشگری
اینسکیپ[۳۷] (۱۹۹۱)، در پژوهششان با استفاده از روشهای فازی، شش عامل جاذبهها و فعالیتها، تاسیسات اقامتی، سایر تسهیلات و خدمات جهانگردی، حمل و نقل، سایر زیرساختها و عناصر نهادی را به عنوان عوامل موثر بر گردشگری برشمرده است. این عوامل هر یک دارای اجزا یا عناصری است که به شرح زیر بیان شدهاند: جاذبهها و […]
عوامل موثر در توسعه گردشگری، آمیخته بازاریابی گردشگری
امینبیدختی و همکارانش (۱۳۸۹)، در پژوهششان با عنوان آمیخته بازاریابی راهبردی در صنعت گردشگری در شهر سمنان، نتیجه گرفتند که تمامی عناصر آمیخته بازاریابی گردشگری بر ارتقای جایگاه و توسعه این صنعت تاثیرگذار میباشد. سعیدا اردکانی و همکاران (۱۳۸۹)، در پژوهششان به شناسایی و اولویتبندی مولفههای موثر بر سطح رضایت گردشگران خارجی در شیراز پرداختند. […]
جاذبههای گردشگری، برنامه های توسعه
محیط زیست نقش اساسی و مهمی در توسعهی صنعت توریسم دارد و یکی از جاذبههای اصلی برای گردشگری چشماندازهای طبیعی هر کشور است. بدون وجود محیطی جذاب نمیتوان امیدی به توسعهی گردشگری داشت.این چشماندازهای طبیعی همهی کوهها، دریاها، حیات و حش، پوشش گیاهی و کل اکوسیستم هر منطقه را شامل میشود.«به طور کلی آثار گردشگری […]
عوامل اجتماعی فرهنگی، توسعه گردشگری
جدول۷-۴- بررسی تسهیلات و خدمات گردشگری (با ضریب اهمیت۱۹٪). ۱۲۷جدول۸-۴- بررسی زیرساختهای گردشگری و عوامل مدیریت، ساختار و تشکیلات سازمانی (با ضریب اهمیت ۲۶٪). ۱۲۷جدول۹-۴- بررسی عوامل اجتماعی فرهنگی، موقعیتی و اقتصادی (با ضریب اهمیت ۴۳٪). ۱۲۸جدول ۱۰-۴- ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE). 129جدول۱۱-۴- ضرایب اهمیت اجزای محیط داخلی. ۱۳۰جدول ۱۲-۴- بررسی جاذبههای گردشگری (با […]
مفاهیم گردشگری، اثرات اقتصادی
ایات مربوط به پناه دادن به در راه ماندگان، مانند آیه ۲۱۵ سوره بقره: ای پیغمبر از تو سوال کنند در راه خدا چه انفاق کنیم؟ بگو هر چه از مال خود انفاق کنید درباره پدر و مادر، خویشان و فقیران و رهگذران رواست و هر نیکوئی کنید بر آن آگاه است. ایات مربوط به […]
پایان نامه نقش موسیقی های بومی در توسعه صنعت گردشگری
این تحقیق از نظر ماهیت یک تحقیق توصیفی و کاربردی است زیرا در این تحقیق راهکارهائی جهت استفاده از موسیقی به عنوان یک ابزار مناسب جهت جذب گردشگری(در جامعه مورد مطالعه ) ارائه می شود. جامعه آماری پژوهش فوق، اساتید موسیقی بومی و ایرانی و مدیران صنعت گردشگری بودند که در نهایت با استفاده از […]
پایان نامه بحران مالی و تجارت خدمات: مطالعه موردی گردشگری در کشورهای منتخب
کلید واژه ها: تجارت خدمات، گردشگری، بحران مالی، تجارت دوجانبهJEL: F14,G01,L83,تشکر و قدردانیمنت خدای را عزوجل که طاعتش موجب قربت است و به شکر اندرش مزیت نعمت.در نگارش این پایان نامه از راهنمایی، مشاوره و مساعدت های بی شائبه اساتید گرانقدری بهره بردم که سپاسگذاری از ایشان را برخود واجب می دانم.جناب آقای دکتر سید […]
پایان نامه بحران مالی و تجارت خدمات: مطالعه موردی گردشگری در کشورهای منتخب
بحرانهای مالی و اقتصادی هر از چندگاهی به واسطه اتخاذ نادرست سیاستهای پولی و مالی، شاخصهای مختلف اقتصادی را تحت تاثیر قرار میدهند. یکی از مهمترین شاخصهای اقتصادی، تجارت بین الملل است که در دو بخش تجارت کالا و تجارت خدمات صورت میگیرد. با توجه به آمارهای ارائه شده از سازمانهای مختلف، بحران مالی تاثیر […]
پایان نامه با موضوع نقش فرصت های محیطی شهر تهران به عنوان مقصد گردشگری
عرضه و تقاضای گردشگری توسعه عرضه گردشگری و ارائه محصولات و خدمات گردشگری با توجه به تقاضای بازار، موجب ایجاد تعادل و پایداری توسعه مقصد میگردد. بنابراین ایجاد تطابق بین نیازهای بازار و عرضه محصولات و خدمات گردشگری از مهمترین مفاهیم مدیریت و توسعه گردشگری است(کاتلر[۱] و دیگران، ۲۰۰۶ : ۲۶۴). این بخش به بررسی […]
پایان نامه ارشد مدیریت:تاثیرفرصت های محیطی شهر تهران به عنوان مقصد گردشگری
عرضه گردشگری در زمینه عرضه گردشگری و عناصر آن محققان بسیاری اظهار نظر نمودهاند. پیرس[۱] (۱۹۸۱): با دیدگاهی عرضه محورانه، گردشگری را شامل: جاذبهها، حمل و نقل، اقامتگاهها، تسهیلات پشتیبانی کننده (مانند: دفاتر خدمات سفر، خدمات بانکی، خدمات تفریحی، خرید، بیمه و ….) و زیرساختها در نظر گرفت. بلانک [۲](۱۹۸۹): با تمرکز بر گردشگری مردمی، […]
پایان نامه تبیین تاثیر سن گردشگران بر نوع انتخاب گونه¬های گردشگری آن¬ها
-گردشگرکسی است که به منظور تفریح، استراحت، گذراندن تعطیلات، بازدید از نقاط دیدنی، انجام امور پزشکی، درمانی و معالجه، تجارت، ورزش، زیارت، دیدار از خانواده، ماموریت و شرکت در کنفرانسها، به کشوری غیر از کشور خود سفر میکند، مشروط بر اینکه حداقل مدت اقامت او از ۲۴ ساعت کمتر و از ۳ماه بیشتر نبوده و […]
پایان نامه شناخت تاثیر قومیت گردشگران بر نوع انتخاب گونه-های گردشگری آن¬ها
اشکال عمده گردشگریهر چند تنوع گردشگری چنان زیاد است که پرداختن به تمامی آنها میسر نیست اما میتوان گروههای گردشگری متداول در جهان را به صورت زیر طبقهبندی کرد:- گردشگری فرهنگی- تاریخی[۱]- گردشگری ماجراجویانه[۲]- گردشگری ورزشی[۳]- گردشگری درمانی[۴]- گردشگری انبوه یا تفریحی[۵]- گردشگری نوستالژیک[۶]- گردشگری روستایی[۷]- گردشگری قومی[۸]- گردشگری شهری[۹]- گردشگری مبتنی بر کسب و […]
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-04-14] [ 10:37:00 ق.ظ ]
|