منافع گمرک الکترونیکی برای بازرگانان:

۲-۲-۷-۴ منافع گمرک الکترونیکی برای بازرگانان: کاهش زمان تلف شده برای صدور گواهی نامه‌ها و مجوزها و ترخیص کالاها ساده سازی و مؤثر کردن رویه‌های حقوقی گمرکی افزایش شفافیت، قابلیت پیش بینی و همکاری و اتحاد در تعامل بین ادارت گمرکی و دیگر سیستم‌ها. کاهش عمده هزینه انجام امور کسب و کار از طریق خودکارسازی […]

گمرک الکترونیکی

۱-۹ استفاده‌کنندگان از تحقیق عمده‌ترین استفاده‌کنندگان از گمرک الکترونیکی، تجار و بازرگانان هستند که از منافع این سیستم بهره مند خواهند شد. سازمان‌های در بخش تجاری: وزارت بازرگانی، وزارت صنایع، بانک مرکزی و بانک‌های تجاری. در بخش پشتیبانی: حمل و نقل هوایی و دریایی، بنادر و کشتیرانی، شرکت‌های بیمه، سازمان‌های مرتبط با صادرات و واردات. […]

پایان نامه بررسی نقش گمرک الکترونیکی بر تسهیل صادرات

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج دانشکده علوم انسانی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی عنوان : بررسی نقش گمرک الکترونیکی بر تسهیل صادرات از دیدگاه کارشناسان و صادرکنندگان در استان آذربایجان غربی چکیده حساسیت و اهمیت صادرات کالا و خدمات برای کشورها موجب شده است تا ابزارها و عوامل مؤثر در آن را […]

گمرک دیجیتال (الکترونیکی)

در عصری که به عصر ارتباطات معروف شده و به عنوان مثال اطلاعات مربوط به یک کالا از سوی فروشنده‎ای در یک سوی کره زمین ظرف چندثانیه به خریداری در آن سوی عالم می‌رسد، باقی ماندن بر روش‌های سنتی جز دور شدن از چرخه اقتصاد جهانی و از دست دادن هر چه بیشتر سهم خود […]

پایان نامه قبض انبار الکترونیکی در شرکت سهامی عام انبارهای عمومی وخدمات گمرکی ایران

خسارتخسارت اثر مادی فعل فاعل (مستقیم و یا غیر مستقیم) و یا بی احتیاطی یا بی مبالاتی و یا غفلت او می باشد. به عبارتی خسارت عبارت است از میزان مالی که بایستی از طرف کسی که باعث ایراد ضرر مالی یا (معنوی) به دیگری شده به شخص متضرر (صاحب کالا) پرداخت گردد. (ماده ۳۳۱ […]

استانداردهای بین‌المللی در زمینه تسهیل امور گمرکی

استاندارد ۱ گمرک باید رویه‌های کنترلی منسجم که در جزوه «راهنمای سازمان جهانی گمرک» در خصوص مدیریت منسجم زنجیره عرضه[۱] آمده است را بپذیرد. استاندارد ۲ اداره گمرک باید اختیار بازرسی تمام محصولات را به هنگام ورود، خروج (حتی برای وسیله نقلیه) یا ترانشیپمنت داشته باشد. استاندارد ۳ تجهیزات بازرسی نامحسوس و دستگاه‌های کشاف پرتوی […]

بانکداری الکترونیکی، بانکداری الکترونیک

مدل مصرف کننده- تجارت: مدل های فوق گستردگی چندانی ندارند اما آنها سبب پدیدار شدن تفاوت های ما بین تجارت مبتنی بر اینترنت و شکل های ابتدایی تجارت شده اند. مثل کرایه یک ماشین از نقطه ای مشخص با مبلغی تعیین شده از یک سایت اینترنتی (عباس نژاد ۱۳۸۲، ۵۲). ۲-۲-۱۶-۳ نیازهای تجارت الکترونیک شکل […]

ارزیابی آمادگی الکترونیکی، توسعه بانکداری الکترونیک

در سیستم سنتی، سفارشات خرید و فروش با مراجعه حضوری به دفاتر کارگزاری و پر کردن فرمهای مربوط به سفارشهای خرید و فروش انجام می شود. این سفارشات روزانه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ توسط کارگزاران وارد سیستم معاملاتی بورس می گردد تا در صورت عدم وجود صف و امکان معامله، نقل و انتقال سهام […]

قانون تجارت الکترونیکی، سازمان صدا و سیما

گسترش استفاده از شبکه اینترنت برای انجام تجارت الکترونیکی در کشور و اتخاذ تدابیر لازم برای بهداشت محتوایی شبکه یادشده. در این مصوبه برای وزارت بازرگانی و سایر وزارتخانه‌های مربوط مثل وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، علوم، تحقیقات و فناوری، امور خارجه، صنایع و معادن و ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بانک […]

تجارت الکترونیکی در ایران، تجارت الکترونیک در ایران

۱۶-۲- موانع به‌کارگیری تجارت الکترونیک در ایران توسط APEC (سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه) شش شاخص که وضعیت کشورها را در زمینه توسعه تجارت الکترونیک بر اساس آن مورد ارزیابی قرار می‌دهند عبارت‌اند از(دماوندی،۱۳۸۴ :۲۶)۱- زیر ساختار و فناوری اساسی: دسترسی به زیر ساختار عمومی و عملکرد مناسب شبکه مخابراتی، سرعت زیرساخت و […]

قانون تجارت الکترونیکی، سازمان های بین المللی

۱-۲۰-۲-زیرساختار اطلاعاتیشامل فناوری و استانداردها است . با وجود توسعه شتابان فناوری و استانداردهای تجارت الکترونیکی، کشورهای در حال توسعه، عملاً حرف زیادی برای گفتن ندارند .کلیه اقدامات توسعه ای در این زمینه عملاً در کشورهای توسعه یافته اتفاق افتاده است .زیرساختار جهانی اطلاعات به عنوان مهم ترین تسهیل کننده اطلاعات تجارت الکترونیکی است که […]

قانون تجارت الکترونیکی، اصل حاکمیت اراده

در مجموع به منظور گسترش تجارت الکترونیکی سه راهبرد ایجاد آگاهی، فراهم کردن زیرساخت‌های فنی و ساختار قانونی و مقرراتی اتخاذ شده است و به موازات آن از سیاست‌های تشویقی کسب‌وکار الکترونیکی، دولت الکترونیکی، تسهیل تجاری و مشارکت در فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی در ترویج و توسعه تجارت الکترونیکی استفاده شده است. (دماوندی،۱۳۸۴) ۲-۱۸- مراحل اجرای تجارت […]

تجارت الکترونیکی در ایران، تجارت الکترونیک در ایران

۳- میزان استفاده از اینترنت: تعداد میزبانان اینترنت، تعداد افراد و شرکت‌هایی که به اینترنت دسترسی دارند، تعداد سایتهای اینترنتی، نحوه دولت از اینترنت.۴- فعالیت‌های ترویج و تسهیل: ترویج و استفاده از استانداردهای فیزیکی.۵- منابع و مهارت‌های انسانی: مهارت‌های مورد نیاز برای توسعه و استقرار تجارت الکترونیک، توسعه مهارت‌های لازم در جامعه از طریق ساز […]

بانکداری الکترونیکی، بانکداری الکترونیک

با توسعه ارتباطات ماهواره ای، شبکه های کامپیوتری و کاهش هزینه های حمل و نقل، فرآیند جهانی شدن ساده تر و تجارت الکترونیکی به کمک بانکداری الکترونیکی جایگزین تجارت سنتی شده است. با توجه به روند جهانی شدن بازار، مشاهده می شود که رشد تجارت الکترونیکی از ۳۵۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۱ میلادی به […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...