یادگیری خود تنظیمی |
![]() |
پایان نامه میزان تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر زمان نوشتن یک متن نوشتاری
۶-۱-تعریف مفهومی متغیرها ۱-۶-۱- اختلال نارسا توجه / فزونکنشی: بر اساس چهارمین نسخهی اصلاح شده راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، جنبهی بحرانی اختلال نارسا توجه/ فزونکنشی الگوی مداوم بیتوجهی/ فزونکنشی– تکانشگری میباشد. این اختلال دارای سه زیر ریخت میباشد که عبارتند از: ۱) ریخت غالبا بی توجه ۲) ریخت غالبا فزونکنش ۳) ریخت ترکیبی. […]
پایان نامه تعیین میزان تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر طول یک متن نوشتاری
فصل دوم مرور پیشینه پژوهش مبانی نظری پژوهش ۱-۲- نوشتن فراگیری نوشتن، بویژه نوشتن تفکرات و احساسات، یک راهکار بیبدیل گسترش دامنهی اجتماعی شدن فرد است. کودک با یادگیری توانایی نوشتن درمییابد که میتواند نیات خود را از راه دیگری چون نوشتن، و بدون حضور خود به اطلاع دیگران برساند. بنابراین میتوان ادعا نمود که […]
پایان نامه آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی و تاثیر آن بر فراوانی واژه ها و عبارت های انتقالی در یک متن نوشتاری
۲-۱-۲- مولفه های نوشتن نوشتن به مجموعهای از مهارتهای نوشتاری مربوط به هم اشاره دارد. این مهارتها عبارتند از : انشا، املا یا هجیکردن، دستخط. ۱-۲-۱-۲- انشا انشا، توانایی خلق عقاید و بیان آنها در یک ساختار دستوری قابل قبول است، به گونهای که با اصول سبک شناسی ادبی مطابقت میکند (هامیل و بارتل، ۱۳۸۱). […]
پایان نامه تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر گنجاندن عناصر اصلی انشا در یک متن نوشتاری
۳-۲-۱-۲- دستخط دستخط، توانایی نگارش فیزیکی علایم نوشتاری میباشد، که برای هر نوع نوشتن و انشا ضروری است (هامیل و بارتل، ۱۳۸۱). شاید بتوان گفت که یکی از دلایل اختلال نوشتن در کودکان دیسگرافیای رشدی، مشکل در عملکرد حسی حرکتی دست باشد. این عملکرد شامل زبر دستی، قدرت و حس میشود. پژوهش حاکی از آن […]
پایان نامه ارشد رابطه ی مولفه های هوش هیجانی و مولفه های یادگیری خود تنظیمی و زندگی در دو منطقه اقتصادی- اجتماعی۶ و۱۱با اهمال کاری تحصیلی
عنوان کامل پایان نامه :رابطه ی مولفه های هوش هیجانی و مولفه های یادگیری خود تنظیمی و زندگی در دو منطقه اقتصادی- اجتماعی۶ و۱۱با اهمالکاری تحصیلی ۱-۶) تعاریف نظری: ۱ -۶-۱) اهمال کاری تحصیلی: لوی،(۲۰۱۰) به نقل از پورکمالی ۱۳۹۲) اهمال کاری تحصیلی، نوعی از انواع اهمال کاری است که در حیطهها و ساختارهای تحصیلی […]
دانلود پایان نامه رابطه ی مولفه های هوش هیجانی و مولفه های یادگیری خود تنظیمی با اهمال کاری تحصیلی
عنوان کامل پایان نامه :رابطه ی مولفه های هوش هیجانی و مولفه های یادگیری خود تنظیمی و زندگی در دو منطقه اقتصادی- اجتماعی۶ و۱۱با اهمالکاری تحصیلی ۲-۱) اهمالکاری: ۲-۱-۱) تعاریف اهمالکاری: مانند بسیاری از اصطلاحات روان شناختی، اهمالکاری نیز به اندازه تعداد محققانی که در رابطه با این موضوع پژوهش کردهاند بسیار متنوع و متعدد […]
دانلود پایان نامه:تعیین سهم مولفه های هوش هیجانی و مولفه های یادگیری خود تنظیمی و زندگی در دو منطقه اقتصادی – اجتماعی ۶و۱۱ با اهمال کاری تحصیلی
عنوان کامل پایان نامه :رابطه ی مولفه های هوش هیجانی و مولفه های یادگیری خود تنظیمی و زندگی در دو منطقه اقتصادی- اجتماعی۶ و۱۱با اهمالکاری تحصیلی ۳-۳) خودتنظیمی: در رویکردهای شناختی- رفتاری، تاکید بر ترغیب دانشآموزان به وارسی، اداره و تنظیمکردن رفتار خود است. تا اینکه به آنان اجازه دهند تا بهوسیله عوامل بیرونی کنترل […]
رابطه ی مولفه های هوش هیجانی و مولفه های یادگیری خود تنظیمی با اهمالکاری تحصیلی:دانلود پایان نامه
عنوان کامل پایان نامه :رابطه ی مولفه های هوش هیجانی و مولفه های یادگیری خود تنظیمی و زندگی در دو منطقه اقتصادی- اجتماعی۶ و۱۱با اهمالکاری تحصیلی ۲-۱) اهمالکاری اجتنابی: این افراد، سهل انگارانی هستند که برای محافظت از عزت نفس خود از انجام تکالیفی که باعث روشن شدن تواناییهایشان میشود، اجتناب میکنند. فراری(۱۹۹۵) از اهمالکاری […]
پایان نامه ارشد رابطه بین سبک های شناختی و یادگیری خود تنظیمی با دست برتری در بین دانشجویان
عنوان کامل پایان نامه : بررسی رابطه بین سبکهای شناختی و یادگیری خودتنظیمی با دست برتری در دانشجویان ۱-۷- تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش ۱-۷-۱- دست برتری: تعریف مفهومی: دست برتری به عنوان ترجیح غالب یک دست در اجرای تکالیف عملکردی که با یک دست قابل انجام هستند، تعریف شده است
(کاویل و […]
دانلود پایان نامه سبک های شناختی و یادگیری خود تنظیمی در دانشجویان
عنوان کامل پایان نامه : بررسی رابطه بین سبکهای شناختی و یادگیری خودتنظیمی با دست برتری در دانشجویان ۲-۱- ۱ – سبک های وابسته به زمینه و نابسته به زمینه: سبک های وابسته به زمینه و نابسته به زمینه (یا فارغ از زمینه) گویای این است که قضاوتهای شخصی بعضی از یادگیرندگان تحت تاثیر […]
پایان نامه ارشد یادگیری خود تنظیمی در دانشجویان
عنوان کامل پایان نامه : بررسی رابطه بین سبکهای شناختی و یادگیری خودتنظیمی با دست برتری در دانشجویان ۲-۱-۲- سبک های تکانش و تاملی: دسته بندی دیگر سبک های یادگیری شناختی، سبک تکانشی در مقابل سبک تاملی است. به این بعد از سبک های یادگیری، «سرعت شناختی[۲]» نیز گفته می شود. منظور از سرعت […]
پایان نامه تعیین راهبردهای یادگیری خود تنظیمی و عملکرد تحصیلی
۲-۱٫ مقدمه: این فصل در دو بخش مورد بررسی قرار می گیرد: بخش اول: گستره نظری مسأله مورد پژوهش بخش دوم: بررسی پیشینه مطالعاتی در بخش اول که گستره نظری مسأله مورد پژوهش را در بر می گیرد، پژوهشگر سعی دارد پیشینه نظری مسأله مورد پژوهش را مطرح نماید. ابتدا به توضیحاتی درباره هوش و […]
فروش پایان نامه : یادگیری خودتنظیمی
یادگیری خودتنظیمی خودتنظیمی در یادگیری از مقوله هایی است که به نقش فرد در فرایند یادگیری توجه دارد. این سازه ابتدا در سال ۱۹۶۷ توسط بندورا مطرح شد(کدیور،۱۳۸۰)و اصطلاح یادگیری خودتنظیمی از ۱۹۸۰ رایج شد. این اصطلاح بر خودمختاری و مسئولیت پذیری دانشجویان برای پیشبرد یادگیری خودشان تأکید می کند (پاریس[۱]، ۲۰۰۳) (به نقل از […]
پایان نامه بررسی رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی وباورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی
تکه هایی از متن پایان نامه : ۲-۱- مقدمه: تعلیم و تربیت، فرایندی دامنهدار و چند بعدی است و تحقق اهداف آن، مستلزم نگاه همه جانبه به عوامل زمینهای، فردی و بینفردی است که در جریان پیشرفت تحصیلی مداخله میکند. از وظایف اصلی آموزش وپرورش در هرکشور، انتقال میراث فرهنگی جامعه، پرورش استعدادهای دانشآموزان و آماده کردن […]
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-04-16] [ 12:14:00 ب.ظ ]
|