یادگیری مستمر |
![]() |
قابلیت یادگیری سازمانی، بهبود مستمر کیفیت
– انتقال و یکپارچگی دانش شکل(۲-۲) مدل مفهومی تحقیق ،تأثیر قابلیت یادگیری سازمانی بر اجرای حاکمیت بالینی(مدل اصلاح شده گومژ و همکارانش) ۲-۲-۱۶- پیشینه تحقیق در مورد بررسی تاثیر قابلیت یادگیری سازمانی بر اجرای حاکمیت بالینی تاکنون کار تحقیقاتی انجام نشده است ولی در مورد متغیرهای حاکمیت بالینی و نیز قابلیت یادگیری سازمانی در حوزه […]
پایان نامه تعهد مستمر
تعهد در سازمان به دلیل تمایل به انجام دادن فعالیتهای مستمر ایجاد میشود. این تمایل به خاطر ذخیره شدن اندوختهها و سرمایههایی است که فرد با ترک آن فعالیتها این اندوختهها و سرمایهها از بین میرود. از این نوع تعهد از اصطلاح سرمایهگذاری استفاده میشود و اشاره دارد به ارزشی که فرد در سازمان برای […]
پایان نامه تعهد مستمر
تعهد در سازمان به دلیل تمایل به انجام دادن فعالیتهای مستمر ایجاد میشود. این تمایل به خاطر ذخیره شدن اندوختهها و سرمایههایی است که فرد با ترک آن فعالیتها این اندوختهها و سرمایهها از بین میرود. از این نوع تعهد از اصطلاح سرمایهگذاری استفاده میشود و اشاره دارد به ارزشی که فرد در سازمان برای […]
نظریه یادگیری اجتماعی
نظریه یادگیری اجتماعی بندورا (۱۹۷۷) معتقد است که، کودکان و نوجوانان رفتار مدلهای مختلف را تقلید می کنند. او با بررسی کودکان ناسازگاری پی به وجود مدلهای ناسازگار مورد تقلید این کودکان در محیط اطراف برد. بر اساس پژوهش خود بیان کرد که کودکان و نوجوانان رفتارهای تهاجمی و یا مطیعانه را از مدلها میآموزند […]
پایان نامه روانشناسی : نظریه یادگیری اجتماعی
نظریه یادگیری اجتماعی بندورا (۱۹۷۷) معتقد است که، کودکان و نوجوانان رفتار مدلهای مختلف را تقلید می کنند. او با بررسی کودکان ناسازگاری پی به وجود مدلهای ناسازگار مورد تقلید این کودکان در محیط اطراف برد. بر اساس پژوهش خود بیان کرد که کودکان و نوجوانان رفتارهای تهاجمی و یا مطیعانه را از مدلها میآموزند […]
پایان نامه مدیریت در مورد یادگیری سازمانی
۲-۱-۱ مقدمه موضوع یادگیری سازمانی در حدود دهه ۱۹۷۰ میلادی مطرح شد. یادگیری افراد در درون سازمان را یادگیری سازمانی گویند. یادگیری سازمانی برای توصیف انواع خاصی از فعالیتهایی که در سازمان جریان دارد بکار گرفته می شود. یادگیری سازمانی فرآیند کسب دانش، توزیع اطلاعات، تفسیر اطلاعات و حافظه سازمانی می باشد که در […]
پایان نامه مدیریت در مورد یادگیری سازمانی
۲-۱-۱ مقدمه موضوع یادگیری سازمانی در حدود دهه ۱۹۷۰ میلادی مطرح شد. یادگیری افراد در درون سازمان را یادگیری سازمانی گویند. یادگیری سازمانی برای توصیف انواع خاصی از فعالیتهایی که در سازمان جریان دارد بکار گرفته می شود. یادگیری سازمانی فرآیند کسب دانش، توزیع اطلاعات، تفسیر اطلاعات و حافظه سازمانی می باشد که در […]
پایان نامه مدیریت با موضوع تشخیص فرصت از طریق یادگیری
تشخیص فرصت از طریق یادگیری ۲-۱-۱۳-۱ تشخیص فرصت از طریق یادگیری ادراکی همانطور که در بالا ذکر شد، یادگیری ادراکی شامل تغییرات در الگوهای سازمانی و/یا فردی ادراک، و جابه جایی در شکلی که دانش در سیستم سازمان منتقل میگردد، می شود (گلین و همکاران، ۱۹۹۴). یادگیری ادراکی تا اندازهای که این تغییرات محصولات جدید […]
پایان نامه مدیریت با موضوع تشخیص فرصت از طریق یادگیری
تشخیص فرصت از طریق یادگیری ۲-۱-۱۳-۱ تشخیص فرصت از طریق یادگیری ادراکی همانطور که در بالا ذکر شد، یادگیری ادراکی شامل تغییرات در الگوهای سازمانی و/یا فردی ادراک، و جابه جایی در شکلی که دانش در سیستم سازمان منتقل میگردد، می شود (گلین و همکاران، ۱۹۹۴). یادگیری ادراکی تا اندازهای که این تغییرات محصولات جدید […]
پایان نامه ارشد : منحنی یادگیری و صرفههای مقیاس
منحنی یادگیری و صرفههای مقیاس صرفههای یادگیری متفاوت از صرفههای مقیاساند. صرفههای مقیاس به حالتی از توانایی انجام فعالیت برمیگردند که در آن فعالیت در مقیاسی بزرگتر و در برهه زمانی خاصی صورت میگیرد و هزینه هر واحد از فعالیت نیز کمتر است. صرفههای یادگیری به کاهش هزینههای هر واحد، به دلیل تجربه تجمعی در […]
پایان نامه مدیریت در مورد : تفکر استراتژیک یادگیری دو حلقهای است.
تفکر استراتژیک یادگیری دو حلقهای است. مدیران اثربخش سطح بالاى عدم اطمینان و ابهام پیش رویشان را مىپذیرند و انعطافپذیرى سازمان را به منظور مواجهه با شرایط غیر قابل پیش بینى حفظ مىکنند. آنها به روشنى مىدانند دنبال چه هستند و سازمان آنها درصدد دستیابى به چه جایگاهى است، پس مقصد آنها از قبل مشخص […]
پایان نامه مدیریت در مورد : تفکر استراتژیک یادگیری دو حلقهای است.
تفکر استراتژیک یادگیری دو حلقهای است. مدیران اثربخش سطح بالاى عدم اطمینان و ابهام پیش رویشان را مىپذیرند و انعطافپذیرى سازمان را به منظور مواجهه با شرایط غیر قابل پیش بینى حفظ مىکنند. آنها به روشنى مىدانند دنبال چه هستند و سازمان آنها درصدد دستیابى به چه جایگاهى است، پس مقصد آنها از قبل مشخص […]
پایان نامه مدیریت با موضوع : سطوح یادگیری کار آفرینانه۱ :
سطوح یادگیری کار آفرینانه۱ : یادگیری کار آفرینانه در سطوح مختلف ظاهر می شود. براساس دیدگاه ها و نظرات صاحب نظران مختلف، یادگیری کار آفرینانه را می توان در دو سطح تحلیل نمود: ۲-۳۱-۱- یادگیری کار آفرینانه فردی : در این سطح خود کار آفرین درگیر یادگیری می شود. همان طور که اسمایلور۲ (۱۹۹۷) […]
پایان نامه مدیریت با موضوع : سطوح یادگیری کار آفرینانه۱ :
سطوح یادگیری کار آفرینانه۱ : یادگیری کار آفرینانه در سطوح مختلف ظاهر می شود. براساس دیدگاه ها و نظرات صاحب نظران مختلف، یادگیری کار آفرینانه را می توان در دو سطح تحلیل نمود: ۲-۳۱-۱- یادگیری کار آفرینانه فردی : در این سطح خود کار آفرین درگیر یادگیری می شود. همان طور که اسمایلور۲ (۱۹۹۷) […]
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-04-15] [ 10:17:00 ب.ظ ]
|