مدیریت کیفیت فراگیر، بهبود مستمر کیفیت

این مفهوم به عنوان یکی از فنون بهبود سازمان[۴۵] محسوب می شود . یکی از صاحبنظران بهبود سازمانی در بیان روشنی رابطه بین مدیریت کیفیت فراگیر و بهبود سازمانی را اینگونه تعریف می­کند: مدیریت کیفیت فراگیر تلاشی است که به دنبال ایجاد و دائمی ساختن جوی در سراسر سازمان است که در آن کارکنان بطور مداوم توانمندی­های خود را جهت ارائه محصول و خدمات که مشتریان ارزش ویژهای برای آن قائلند بهبود می بخشد (همر و چمپی[۴۶]، ترجمۀ رضایی نژاد، ۱۳۷۵، ص ۷۴) .مدیریت کیفیت فراگیر که بعضاً بهبود مستمر کیفیت نیز نامیده می شود ترکیبی از چندین فنون رویکرد بهبود رفتار سازمانی است که شامل استفاده از حلقه های کیفیت ، کنترل آماری[۴۷] ، کنترل فرآیند آماری[۴۸]، تیم های خودگردان و نیروهای عملیاتی[۴۹] و استفاده گسترده از فنون مشارکت کارکنان است.۲-۱۶ قدرتمند…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...