ارتباطات عمودی |
![]() |
دانلود پایان نامه روانشناسی با موضوع نقش واسطهگری ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد در رابطه بین ارزشهای فرهنگی و ارضای نیازهای روانشناختی پایه
نقش واسطهگری ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد در رابطه بین ارزشهای فرهنگی و ارضای نیازهای روانشناختی پایه نظریه نیـازهای پایه بیـان میکند که ارضای نیازهای فطری روانشناختی پایه برای رشد و تمامیت انسانها در تمام فرهنگها لازم است (دسی و رایان، ۲۰۰۰). محیطها و گروههای فرهنگی همچون خانواده، محیط تحصیل و کار […]
پایان نامه در مورد رابطه بین ارزشهای فرهنگی و ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد
رابطه بین ارزشهای فرهنگی و ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد مدلی که پژوهش حاضر درصدد آزمون آن است، در بخش دیگری از خود بر نقش ابعاد الگوهای ارتباطات (جهتگیریهای گفت و شنود و همنوایی) محیط خانواده و تحصیل در رشد گرایشهای تفکر انتقادی دانشجویان تمرکز دارد. همانطور که پیش از این و […]
پایان نامه ارتباطات سازمانی
ارتباطات سازمانی از ترکیب دو واژه ارتباط و سازمان میتوان به مفهوم جدیدی دست یافت که ارتباط یا ارتباطات سازمانی نام دارد. در ارتباط سازمانی که یکی از انواع ارتباطات انسانی است، چهار ویژگی هدفمندی، ساختارمندی، وظیفهمداری و محاط بودن در یک سازمان، در مقایسه با انواع دیگر ارتباط بیشتر مورد توجه است. در رویکردهای […]
تجزیه و تحلیل ارتباطات سازمانی، ارتباطات سازمانی
برقراری ارتباط با یک کارمند زیردست نوعی اهرم نیرومند در برانگیختن کارکنان است.۲- ارتباط افقی: که مربوط به سطح کاری برابر است. یعنی طرز تلقی مشترک بین کارکنان یک طبقه کاری موجبات صمیمت بین آنها را فراهم میکند و روی عملکرد آنها تأثیر میگذارد. جامعهشناسان معتقد هستند که با تحکیم روابط، روحیه مشترک کاری، تقبل […]
ارتباطات سازمانی، تغییرات تکنولوژی
۴٫ فرایندهای مدیریت تعارض؛ در سازمانها از طریق ارتباط میان اعضای سازمان، تعارضاتی بوجود میآید که در نتیجه آنها، اعضای سازمان، سعی میکنند از طریق یکسری فرایند ارتباطی، بهمدیریت تعارض پرداخته و در وضع آن بکوشند. ۵٫ فرایندهای ارتباط خارجی؛ در هر سازمان، یکسری فرایندهای ارتباطی وجود دارد که چند سازمان را با یکدیگر و […]
انواع ارتباطات، انواع ارتباط
۸-۱:تعاریف نظری[۲۹] متغییرها ۱-۸-۱ارتباطات درون سازمانی[۳۰] «ارتباط درون سازمانی فرایندی است که مدیران را برای گرفتن اطلاعات و تبادل معنی با افراد فراوان داخل سازمان و سیستم توانا می سازد» ( فرهنگی،۱۳۸۳: ۱۲۶ ). کانال ارتباطی[۳۱]« همیلتون و پارکر هم کانال را ابزاری می دانند که پیام توسط آن منتقل می شود. گفتگوهای رو در رو، […]
علوم ارتباطات، میزان تحصیلات
۳-۳-۱ هدفهای کاربردی _ ارائه راهبردها و پیشنهاداتی به مسئولین ومدیران در جهت آموزش ارتباطات درون سازمانی به پرسنل زیر مجموعه در جهت بهبود میزان رضایت شغلی آنها ودر نتیجه آن بهبودراندمان سازمان مطبوع_ این پژوهش برایمدیران،معاونان وفعالان عرصه علوم ارتباطات، روان شناسان وجامعه شناسان و تمامی دست اندرکاران امر ارتباطات کاربرد خواهد داشت. ۴-۱سوالات […]
ارتباطات سازمانی، گروههای اجتماعی
در برخی از مؤسسات بازرگانی پول برای جذب و حفظ نیروی انسانی بهعنوان یک وسیله بهکار میرود کارمندان راضی ضرورتا عملکرد بالایی ندارند . اما عملکرد بالا موجب رضایت بیشتر می شود. تأثیر پول بهعنوان عامل انگیزشی در مواردی که به کارکنان حقوق مساوی پرداخت میشود کاهش مییابد. اگر پول یک عامل انگیزشی قوی تصور […]
ارتباطات سازمانی، نیازهای اطلاعاتی
رهنمودهای مشخصی برای انجام موفقیت آمیز وظایف به کارکنان ارائه میشود. کارکنان از عملیات و رویههای سازمان مطلع میشوند. به کارکنان آموزش داده میشود که چرا شغل آنها در مجموعه سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کارکنان در مورد عملکرد و اینکه کارشان را چگونه انجام دهند و چگونه پیشرفت حاصل کنند بازخود لازم […]
ارتباطات سازمانی، فرهنگ و ارتباطات
۲-۹ ارتباطات سازمانی ارتباطات سازمانی به ارتباطاتی اطلاق می شود که در راستای اهداف سازمانی یا روابط بین فردی کارکنان شکل می گیرد و معمولا به منظور تفهیم دستورات ، انتقال اطلاعات و صحبتهای معمول میان کارکنان بروز می یابد ( تانگ و گائو ، ۲۰۱۲) . از منظر دیگر ، ارتباطات سازمانی به کانالهای […]
ارتباطات سازمانی، فرهنگ و ارتباطات
تا چند دهه گذشته سازمانها به عنوان ابزارهایی برای ایجاد هماهنگی بین افراد و کنترل افراد در راستای دستیابی به اهداف بودند ولی امروزه سازمانها با نگرش وسیعتر درنظرگرفته میشوند و به مفاهیمی چون فرهنگ و ارتباطات سازمانی توجه ویژه ای میشود. تقریبا در دو دهه گذشته بسیاری از دانشمندان و محققان مدیریت به بررسی […]
سبک رهبری مشارکتی، ارتباطات سازمانی
سکوت تدافعی: سکوت تدافعی شبیه حالتی است که افراد از انتشار خبرهای بد بدلیل آشفته شدن افراد یا ایجاد پیامدهای منفی برای شخص خبررسان احتراز میورزند( اوری،۲۰۰۲: ۴۵)سکوت دیگر خواهی ( نوع دوستی): عبارتست از امتناع از بیان ایده ها، اطلاعات و یا نظرات مرتبط با کار با هدف سودبردن دیگر افراد در سازمان و […]
فناوری اطلاعات و ارتباطات، رسانههای الکترونیکی
صنعت گردشگری یکی از موفقترین حوزهها در بازار الکترونیکی است. چراکه صنعتی مشتری محور بوده که خدمات و اطلاعات نقش بزرگی در فرایند تبادلات آن بازی میکند (جوو، ۲۰۰۲). مشتریان افرادی هستند که قصد سفر دارند یا سازمان هایی هستند که گروههایی را برای سفر برنامهریزی میکنند (سازمانهایی که برای کارمندان خود به دنبال خدمات […]
ارتباطات سازمانی، شبکههای ارتباطی
۲-۳) سیرتحول مطالعه ارتباطات سازمانیاز ترکیب دو واژه ارتباط و سازمان میتوان به مفهوم جدیدی دست یافت که ارتباط یا ارتباطات سازمانی نام دارد. در ارتباط سازمانی که یکی از انواع ارتباطات انسانی است، چهار ویژگی هدف مندی، ساختارمندی، وظیفه مداری و محاط بودن در یک سازمان، در مقایسه با انواع دیگر ارتباط بیشتر مورد […]
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-04-14] [ 04:03:00 ب.ظ ]
|