ارزیابی ناتوانی |
![]() |
پایان نامه با موضوع ارزیابی و تشخیص اختلال کمبود توجه- بیش فعالی
ارزیابی و تشخیص اختلال کمبود توجه- بیش فعالی فرآیند ارزیابی و تشخیص اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی، فرایندی مشترک بین چندرشته، اغلب شامل متخصصانی از حوزههای پزشکی، روان شناسی و آموزش و پرورش است (شیور[۱]،۱۹۹۹). ارزیابی و تشخیص این اختلال در دو طبقه گسترده دادههایی با ماهیت پزشکی و دادههایی که اطلاعاتی در مورد شرایط آموزشی، رفتاری و زمینه ای فراهم میکنند قرار دارد. دادههای پزشکی از راه معاینههای متخصص کودکان یا سایر متخصصان مراقبتهای سلامتی جمع آوری میگردد. در بسیاری از موارد این متخصصان مراقبتهای سلامتی، پزشک خانواده یا دیگر پزشکان مورد مراجعه هستند که توسط والدین و خارج از سامانه مدرسه، مورد مراجعه قرار میگیرند. مصاحبههای بالینی و سایر ارزیابیهای روان شناختی توسط روان شناسانی انجام میشود که ممکن است جزو کارکنان مدرسه باشند یا به طور خصوصی کار کنند. این…
پایان نامه با موضوع ارزیابی و تشخیص اختلال کمبود توجه- بیش فعالی
ارزیابی و تشخیص اختلال کمبود توجه- بیش فعالی فرآیند ارزیابی و تشخیص اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی، فرایندی مشترک بین چندرشته، اغلب شامل متخصصانی از حوزههای پزشکی، روان شناسی و آموزش و پرورش است (شیور[۱]،۱۹۹۹). ارزیابی و تشخیص این اختلال در دو طبقه گسترده دادههایی با ماهیت پزشکی و دادههایی که اطلاعاتی در مورد شرایط آموزشی، رفتاری و زمینه ای فراهم میکنند قرار دارد. دادههای پزشکی از راه معاینههای متخصص کودکان یا سایر متخصصان مراقبتهای سلامتی جمع آوری میگردد. در بسیاری از موارد این متخصصان مراقبتهای سلامتی، پزشک خانواده یا دیگر پزشکان مورد مراجعه هستند که توسط والدین و خارج از سامانه مدرسه، مورد مراجعه قرار میگیرند. مصاحبههای بالینی و سایر ارزیابیهای روان شناختی توسط روان شناسانی انجام میشود که ممکن است جزو کارکنان مدرسه باشند یا به طور خصوصی کار کنند. این…
پایان نامه روانشناسی درباره : مبنای نظری وابستگی به مواد مخدر-عوامل مربوط به ارزیابیهای موقعیتی
مبنای نظری وابستگی به مواد مخدر-عوامل مربوط به ارزیابیهای موقعیتی علاوه بر ویژگیهای شخصیتی افراد و محیط آنان، نقش ارزیابیهای موقعیتی را نیز نمیتوان نادیده گرفت. از بین عوامل مربوط به ارزیابیهای موقعیتی میتوان به (ارزیابی میزان قابلیت کنترل موقعیت، شدت فشار روانی و میزان اهمیت حادثه) اشاره کرد. الف) میزان قابلیت کنترل موقعیت: ارزیابی از تواناییهای خود برای کنترل یک موقعیت بر راهبرد مورد استفاده برای مقابله تأثیر میگذارد. بررسیها نشان دادهاند هنگامی که موقعیتی قابل کنترل ارزیابی شد، افراد معمولاً برای مقابله از راهبردهای مشکل مدار استفاده میکنند و برعکس در موقعیتهایی که با ارزیابی قابلیت کنترل کمتر همراهند، راهبردهای هیجان مدار مورد استفاده قرار میگیرند (لازاروس و فولکمن، ۱۹۸۴). ب) شدت فشار روانی: لازاروس و فولکمن (۱۹۸۴) بر اساس نظرات مربوط به حل مساله و فراگردهای پردازش اطلاعات معتقدند، هنگامی…
مقاله : مبنای نظری وابستگی به مواد مخدر-عوامل مربوط به ارزیابیهای موقعیتی
مبنای نظری وابستگی به مواد مخدر-عوامل مربوط به ارزیابیهای موقعیتی علاوه بر ویژگیهای شخصیتی افراد و محیط آنان، نقش ارزیابیهای موقعیتی را نیز نمیتوان نادیده گرفت. از بین عوامل مربوط به ارزیابیهای موقعیتی میتوان به (ارزیابی میزان قابلیت کنترل موقعیت، شدت فشار روانی و میزان اهمیت حادثه) اشاره کرد. الف) میزان قابلیت کنترل موقعیت: ارزیابی از تواناییهای خود برای کنترل یک موقعیت بر راهبرد مورد استفاده برای مقابله تأثیر میگذارد. بررسیها نشان دادهاند هنگامی که موقعیتی قابل کنترل ارزیابی شد، افراد معمولاً برای مقابله از راهبردهای مشکل مدار استفاده میکنند و برعکس در موقعیتهایی که با ارزیابی قابلیت کنترل کمتر همراهند، راهبردهای هیجان مدار مورد استفاده قرار میگیرند (لازاروس و فولکمن، ۱۹۸۴). ب) شدت فشار روانی: لازاروس و فولکمن (۱۹۸۴) بر اساس نظرات مربوط به حل مساله و فراگردهای پردازش اطلاعات معتقدند، هنگامی…
پایان نامه : ارزیابی آثار حق شرطهای نامشروع در رویه دیوان اروپایی حقوق بشر
فصل چهارم:ارزیابی آثار حق شرطهای نامشروع در رویه دیوان اروپایی حقوق بشر ۱-۴ تعریف حق شرط نامشروع نقض تعهدات بینالمللی از سوی دولت متعهد یک عمل متخلفانه است حال اگر حق شرطی که آن دولت ارائه کرده ناقض تعهد بینالمللی وی باشد نامشروع است . توضیح بیشتر اینکه در صورتی که ارائه حق شرط توسط معاهده یا قاعده عرفیای منع شده باشد آن حق شرط مغایر تعهدات بینالمللی دولت شرط گذار است. کنوانسیون وین هم تعریفی از حق شرط نامشروع ارائه داده است و میگوید حق شرطهایی که در خود معاهده منع شده یا مغایربا موضوع و هدف معاهده است نامشروع محسوب میشوند. حقوق بینالملل عرفی نیز تعریفی مشابه با تعریف کنوانسیون وین را پذیرفته است . با این توضیحات متوجه میشویم که شرایط مشروعیت حق شرط در حقوق بینالملل عرفی و حقوق…
پایان نامه : ارزیابی آثار حق شرطهای نامشروع در رویه دیوان اروپایی حقوق بشر
فصل چهارم:ارزیابی آثار حق شرطهای نامشروع در رویه دیوان اروپایی حقوق بشر ۱-۴ تعریف حق شرط نامشروع نقض تعهدات بینالمللی از سوی دولت متعهد یک عمل متخلفانه است حال اگر حق شرطی که آن دولت ارائه کرده ناقض تعهد بینالمللی وی باشد نامشروع است . توضیح بیشتر اینکه در صورتی که ارائه حق شرط توسط معاهده یا قاعده عرفیای منع شده باشد آن حق شرط مغایر تعهدات بینالمللی دولت شرط گذار است. کنوانسیون وین هم تعریفی از حق شرط نامشروع ارائه داده است و میگوید حق شرطهایی که در خود معاهده منع شده یا مغایربا موضوع و هدف معاهده است نامشروع محسوب میشوند. حقوق بینالملل عرفی نیز تعریفی مشابه با تعریف کنوانسیون وین را پذیرفته است . با این توضیحات متوجه میشویم که شرایط مشروعیت حق شرط در حقوق بینالملل عرفی و حقوق…
عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش، ارزیابی عملکرد مدیریت دانش
رحیمی و همکارانش(۱۳۹۲) پژوهشی با عنوان طراحی کیفیت خدمات بخش اورژانس بیمارستان شهید فقیهی شیراز با استفاده از روش QFD، انجام دادند.گامهای اصلی مطالعه در این پژوهش عبارت بودند از تعیین مهمترین نیازها و انتظارات مشتری از طریق مصاحبه با تعداد نمونه ۸۰ نفر و تعیین عناصر خدمت از طریق مصاحبه با تعداد نمونه شامل ۱۵ نفر، تعیین ارتباط میان انتظارات بیمار و عناصر خدمت، تعیین ارتباط میان عناصر خدمت و طراحی الگوی کیفیت خدمات بر اساس تحلیل خانه کیفیت. بر اساس نتایج، با مشخص شدن ۱۳ نیاز و انتظار مشتری و ۲۰ عنصر خدمت، در نهایت ۹ عنصر خدمت بهعنوان اجزای الگوی کیفیت خدمات در سه سطح بهبود بدین شرح اولویتبندی شدند: ۱- فضای فیزیکی اتاق پزشک ۲- بهبود پرسنل پرستاری، تسهیلات هتلینگ، اتاق بستری، پزشک و فضای تریاژ ۳- بهبود سیستم…
ارزیابی عملکرد سازمانی، ارزیابی عملکرد سازمان
داراییهای زیرساختی داراییهای با مالکیت فکری داراییهای انسانی محور داراییهای بازار شکل ( ۲-۷):اجزای سرمایه فکری در مدل حسابرسی سرمایه فکری بروکینگ(زاهدی و لطفی زاده، ۱۳۸۹). 2-2-11-5- الگوی ترازنامه نامرئی ترازنامه نامرئی بعنوان یکی از روشهای پیشتاز در حوزه دارایی های نامشهود، توسط اسویبی در سوئد مطرح گردید. اسویبی در آن زمان نسبت به ناتوانی سیستم های حسابداری سنتی در جهت تدارک اطلاعات مناسب برای ارزش گذاری دانش فنی واکنش نشان داد و چهارچوبی را جهت گزارش دهی دارایی های نامشهود توسعه داد که ترازنامه نامرئی نام گرفت. هدف کتابی که تحت همین عنوان به چاپ رسید، نمایش روشی عملی جهت گزارش دهی روی نیروی انسانی بود که مهمترین منبع و نخستین مولد درآمد دانش فنی است. ۳۵ شاخص غیر مالی به منظور کامل کردن گزارش مالی با اطلاعات مرتبط به کارکنان از قبیل…
ارزیابی کیفیت خدمات، انتظارات مشتریان
اساس این روشها این است که کیفیت نتیجه ارزیابی ذهنی ویژگیهای مجردی است که از عملکرد شرکت مشتق شدهاند و میتوانند از طریق مقیاسهای رتبهای ارزیابی شوند. روشهای ویژگی مدار به دو دسته سنجش صریح و سنجش ضمنی تقسیم بندی میشوند.سنجش ضمنی یا تلویحی، از معیارهای غیرمستقیم رضایت که میتوان از آنها رضایتمندی را استنتاج نمود استفاده میکند (برای مثال تعداد شکایات کم نشان دهنده سطح بالایی از رضایت مشتری است).این روش برای سنجش رضایت مشتری از روایی بالایی برخوردار نیست، زیرا استنتاجهایی که از معانی بعضی از شاخصها بهدست میآید نمیتوانند دقیق باشند و یا حتی غلط هستند.سنجش صریح یا روشن، روش بهتری برای سنجش رضایت مشتری ارائه میدهند، زیرا آنها بر اساس ایجاد مقیاس رضایت که میتوانند تک بعدی یا چند بعدی باشند، میباشند.مقیاسهای تک بعدی، رضایت مشتری را فقط با…
شاخص های کیفیت خدمات، ارزیابی کیفیت خدمات
در اواسط دهه ۱۹۸۰ بریپاراسورامان وزیتامل شروع به مطالعه ی شاخص های کیفیت خدمات وپگونگی ارزیابی کیفیت خدمات توسط مشتریان کردند مدل آنها در رابطه با کیفیت خدمات بر اساس مصاحبه هایی با ۱۲ گروه از مشتریان هدف مختلف شروع شد.(سیدجوادین و کیماسی۱۳۸۴ص۹۳)این مدل تلاش می کند تا فعالیتهای عمده سازمان که ادراک از کیفیت را تحت تاثیر قرار می دهد نشان دهد.بعلاوه مدل تعاملات بین این فعالیت ها را نشان داده واتصالات بین فعالیت های سازمان یا بازاریاب را که مربوط به ارائه سطح رضایت بخشی از کیفیت خدمات است را معرفی می نماید.این اتصالات بعنوان شکاف ها یا عدم تطابق ها توصیف می شوند. شکل(۲-۴): مدل تحلیل شکاف های پنج گانه کیفیت خدماتدر اصل مدل تحلیلی شکاف ها به مدیران کمک می کند تا دلایل بروز مشکلات را ریشه یابی کنند و…
ارزشیابی عملکرد کارکنان، ارزیابی عملکرد کارکنان
1-2. بیان مسألهنیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر سازمانی است و از دیر باز سنگ بنای پیشرفت هر سازمانی بوده است. بهبود و بهسازی نیروی انسانی[۱] به منظور افزایش بهره وری سازمان همواره مد نظر هر سازمان انتفاعی و غیر انتفاعی است. به زعم صاحبنظران مدیریت و سازمان، ارزیابی عملکرد[۲] یک راهکار مناسب جهت بهسازی نیروی انسانی است. یعنی هدف از ارزیابی عملکرد باید بهبود و ارتقاء توانمندی کارکنان سازمان باشد(توماس و همکاران[۳]، ۲۰۰۵: ۹۴).ارزشیابی، به عنوان یک فعل، از ابتدای خلقت بشر و در ذات و کردار اغلب موجودات زنده، به نوعی حضور داشته و اساساً مبنای رفتارهای فطری و اکتسابی بشر بوده است. ادیان الهی عموماً معیار و شاخصهای رفتاری و کرداری به انسان ها عرضه کرده، در ازای تبعیت از آنها پاداشهای معین و در صورت استنکاف نیز مجازاتهای معینی را…
ارزیابی عملکرد بانک، کارت امتیازی متوازن
مانوچ آناند و ساهای (۲۰۰۵)، پرسشنامه کارت امتیازی متوازن را به بیش از ۷۵ کمپانی جهانی هندی ارسال کردند. مهمترین یافته های آنان عبارت است از یکی اینکه کارت امتیازی متوازن به میزان ۲۸/۴۵ درصد در شرکتهای هندی در مقایسه با ۹/۴۳ درصد در شرکتهای آمریکایی استفاده میشود. دیگری اینکه ؛ منظر مالی مهمترین منظر در مقایسه با منظر مشتریان، داخلی و رشد و یادگیری، است. سوم اینکه ؛ بودجه بندی هزینه ها، درآمدها و میانگین سود و بهره و مکانسیم قیمت گذاری، از ابزار مدیریت اجرایی میباشد که توسط شرکتهای هندی استفاده میشود. اغلب شرکتها اظهار داشتند که استفادهاز کارت امتیازی متوازن میتواند منجربه شناسایی و استفاده از فرصتها، کاهش هزینه ها و درنتیجه بهبود عملکرد سازمان در پایان سال گردد.روزان آتمن (۲۰۰۵)، در مطالعهای به میزان استفاده از BSC در میان…
ارزیابی کیفیت خدمات، انتظارات مشتری
کیفیت خدمات درک شدفراتر از حد انتظار (کیفیت عالی)در حد انتظار (رضایت بخش)پایینتر از حد انتظار (غیرقابل پذیرش) شکل ۹-۲: کیفیت خدمات درکشده، ماخذ: پاراسورامان،۱۹۹۱– شکافهای کیفیت خدمات: اندازهگیری شکاف و فاصله بین خدمات مورد انتظار ارائه و درکشده توسط مشتری، یک فرآیند عادی بازخور مشتری است که در شرکتهای معظم خدماتی اعمال میشود.در شکل (۱۰-۲)، شکاف بین انتظارات و ادراکات مشتری بهعنوان شکاف ۵ تعریف میشود. این شکاف با توجه به انـدازه و جهت چهار شکافی که با تحویل و ارائه خدمات ایـجاد میشوند، نشـان داده میشود. اولین شکاف عبارت است از تفاوت و مغایرت بین انتظارات مشتری و نحوه ادراک این انتظارات، توسط مدیریت شرکت خدماتی. شکاف۱ وقتی بروز میکند که مدیریت شرکت خدماتی بهطور کامل درک نکند که چگونه انتظارات مشتری بر مبنای عوامل بسیاری شکل میگیرد؛ عواملی چون تبلیغات، تجربه…
ارزیابی اطلاعات، فرآیند دادرسی
از طرف دیگر در ماده واحده قانون خودداری از کمک به مصدومین و رفع مخاطرات جانی مصوب ۵/۳/۱۳۵۴ مجلس سنا بیان داشته هر کس شخص یا اشخاصی را در معرض خطر جانی مشاهده کند و بتواند با اقدام فوری خود با کمک طلبیدن از دیگران با اعلام فوری به مراجع و مقامات صلاحیتدار از وقوع خطر یا تشدید نتیجه آن جلوگیری کند بدون اینکه با این اقدام خطری متوجه خود او یا دیگران شود و با وجود استمداد با دلالت اوضاع واحوال بر ضرورت کمک از اقدام به این امر خودداری نماید به حبس جنحهای تا یکسال و یا جزای نقدی تا ۰۰۰/۵۰ ریال محکوم خواهد شد.بر اساس بند ۲ همان قانون هر گاه کسانی که حسب وظیفه یا قانون مکلفند به اشخاص آسیب دیده یا اشخاصی که در معرض خطر جانی قرار…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 11:42:00 ق.ظ ]
|