استراتژی بهینه |
![]() |
پایان نامه مدیریت درباره : تشخیص استراتژیک
تشخیص استراتژیک تشخیص استراتژیک شیوه منتظمی است برای تعیین تغییرات لازم در استراتژی شرکت و توانمندی درون سازمانی آن برای اطمینان از موفقیت در شرایط آینده محیط. تلاطم محیط، معیاری است مرکب از تغییرپذیری و آینده نگری در محیط فعالیت شرکت که با این چهار مشخصه تعریف میشود: ۱- تغییرپذیری – پیچیدگی محیط فعالیت شرکت – تازگی نسبی در چالشهای پی در پی که شرکت در محیط خود با آن مواجه میشود. ۲- آینده نگری – سرعت تغییر که عبارت است از نسبت سرعت تکوین چالشهای محیط به سرعت پاسخگویی شرکت – میزان روشن بودن آینده که کفایت و به موقع بودن اطلاعات درباره آینده را ارزیابی میکند. مقیاس شدت تلاطم محیط، در جدول ۱۸ ارائه شده است. جدول۲-۸- مقیاس تلاطم قابلیت تغییر تلاطم پیچیده تکراری گسترشی متغیر گسسته غافلگیرانه پیچیدگی ملی اقتصادی…
پایان نامه مدیریت درباره : تشخیص استراتژیک
تشخیص استراتژیک تشخیص استراتژیک شیوه منتظمی است برای تعیین تغییرات لازم در استراتژی شرکت و توانمندی درون سازمانی آن برای اطمینان از موفقیت در شرایط آینده محیط. تلاطم محیط، معیاری است مرکب از تغییرپذیری و آینده نگری در محیط فعالیت شرکت که با این چهار مشخصه تعریف میشود: ۱- تغییرپذیری – پیچیدگی محیط فعالیت شرکت – تازگی نسبی در چالشهای پی در پی که شرکت در محیط خود با آن مواجه میشود. ۲- آینده نگری – سرعت تغییر که عبارت است از نسبت سرعت تکوین چالشهای محیط به سرعت پاسخگویی شرکت – میزان روشن بودن آینده که کفایت و به موقع بودن اطلاعات درباره آینده را ارزیابی میکند. مقیاس شدت تلاطم محیط، در جدول ۱۸ ارائه شده است. جدول۲-۸- مقیاس تلاطم قابلیت تغییر تلاطم پیچیده تکراری گسترشی متغیر گسسته غافلگیرانه پیچیدگی ملی اقتصادی…
فروش اینترنتی فایل پایان نامه مدیریت نظریه فرایند استراتژی
نظریه فرایند استراتژی دیدگاه فرایندی با این فرض آغاز میشود که نمیتوان موفقیت کسب و کار را به شکل نظریه واریانس کدبندی کرد. سازمان نیاز به فرایندی جهت بسیج نیروی ذهنی افراد خود و مهارتهای شبکهسازی و مشاهده آنها دارد. این فرایند باید فضا را برای ایدهها مهیا سازد. استراتژیست به تکامل از منظر بقای سازمانهای واقعی نمینگرد، بلکه آن را بقای ایدهها میداند. این امرآنها را به آنچه که در داخل سازمانها رخ میدهد، علاقمند میسازد. یک فرد فرایندگرا علاقهی زیادی به فرایندهای داخلی دارد. مطالعه فرایندهایی که در داخل سازمانها رخ میدهند، منجر به ظهور نقطه آغاز بنیادین پارادایم فرایندی یعنی ابداع عمل و تفکر میشوند. یک فرد فرایندگرا با یک تکاملگرا موافق است که اکثر موقعیتهای سازمانی آن قدر پیچیده هستند که نمیتوان تمامیت آنها را تجزیه و تحلیل کرد….
فروش اینترنتی فایل پایان نامه مدیریت نظریه فرایند استراتژی
نظریه فرایند استراتژی دیدگاه فرایندی با این فرض آغاز میشود که نمیتوان موفقیت کسب و کار را به شکل نظریه واریانس کدبندی کرد. سازمان نیاز به فرایندی جهت بسیج نیروی ذهنی افراد خود و مهارتهای شبکهسازی و مشاهده آنها دارد. این فرایند باید فضا را برای ایدهها مهیا سازد. استراتژیست به تکامل از منظر بقای سازمانهای واقعی نمینگرد، بلکه آن را بقای ایدهها میداند. این امرآنها را به آنچه که در داخل سازمانها رخ میدهد، علاقمند میسازد. یک فرد فرایندگرا علاقهی زیادی به فرایندهای داخلی دارد. مطالعه فرایندهایی که در داخل سازمانها رخ میدهند، منجر به ظهور نقطه آغاز بنیادین پارادایم فرایندی یعنی ابداع عمل و تفکر میشوند. یک فرد فرایندگرا با یک تکاملگرا موافق است که اکثر موقعیتهای سازمانی آن قدر پیچیده هستند که نمیتوان تمامیت آنها را تجزیه و تحلیل کرد….
دانلود پایان نامه مدیریت درباره استراتژیهای خود جوش (ناگهان ظهور)
استراتژیهای خود جوش (ناگهان ظهور) این رویکرد استراتژی را در جهت حرکت سازمان تعریف میکند، صرف نظر از آنکه این جهت از روی قصد و نیت باشد یا
نباشد. بر اساس این دیدگاه، استراتژی میتواند طرحریزی شود، ولی اگر زمانی طرحریزی نشود، از درون فعالیتهای اعضای سازمان پدیدار میشود. استراتژی خودجوش از فعالیتهایی که در سراسر سازمان انجام میشود، نمود پیدا میکند و در نتیجه میتواند بر اساس طرحریزی استراتژیک مبتنی بر مدل عقلایی نیز تحت تأثیر قرار گیرد، اما به وسیلهی عوامل دیگری نیز شکل داده میشود. در این دیدگاه، استراتژی درون چارچوب کلی یک طرح استراتژیک قرار میگیرد، اما بر اساس فعالیتهایی که در سراسر سازمان رخ میدهد و بر مبنای نوعی الگوی یادگیری آزمون و خطا ظهور میکند. دیدگاه استراتژی خود جوش مدعی است که ساختارها و فرایندهای موجود مانند…
دانلود پایان نامه مدیریت درباره استراتژیهای خود جوش (ناگهان ظهور)
استراتژیهای خود جوش (ناگهان ظهور) این رویکرد استراتژی را در جهت حرکت سازمان تعریف میکند، صرف نظر از آنکه این جهت از روی قصد و نیت باشد یا نباشد. بر اساس این دیدگاه، استراتژی میتواند طرحریزی شود، ولی اگر زمانی طرحریزی نشود، از درون فعالیتهای اعضای سازمان پدیدار میشود. استراتژی خودجوش از فعالیتهایی که در سراسر سازمان انجام میشود، نمود پیدا میکند و در نتیجه میتواند بر اساس طرحریزی استراتژیک مبتنی بر مدل عقلایی نیز تحت تأثیر قرار گیرد، اما به وسیلهی عوامل دیگری نیز شکل داده میشود. در این دیدگاه، استراتژی درون چارچوب کلی یک طرح استراتژیک قرار میگیرد، اما بر اساس فعالیتهایی که در سراسر سازمان رخ میدهد و بر مبنای نوعی الگوی یادگیری آزمون و خطا ظهور میکند. دیدگاه استراتژی خود جوش مدعی است که ساختارها و فرایندهای موجود مانند…
منابع پایان نامه و مقاله در مورد استراتژی رقابتی و انعطاف پذیری
عوامل کلیدی در عملکرد: [۱] (تمایل و توان) تابع= عملکرد مطالعات اولیه حاکی از آن است که عملکرد، تابعی از انگیزشی و توان است. به عبارت دیگر مدیر باید تا حدودی به کار و مهارتهای لازم برای انجام دادن علاقه داشته باشند. برخی دیگر از صاحبنظران، این فکر را با افزودن ادراک خود از نقش خود یا شناخت شغل گسترش دادند. این اندیشمندان بر این باور بودند که ممکن است فرد، تمایل و مهارتهای لازم برای انجام دادن کار را دارا باشند ولی این عامل در صورتی مؤثر است که از آنچه باید انجام شود و چگونگی آن، شناخت خوبی وجود داشته باشد. (توان، تمایل شناخت شغل) تابع= عملکرد عدهای دیگر از صاحبنظران، از زاویه دیگری به این موضع نگریستهاند و اعلام کردهاند که بهرهوری، صرفاً…
منابع پایان نامه و مقاله در مورد استراتژی رقابتی و انعطاف پذیری
عوامل کلیدی در عملکرد: [۱] (تمایل و توان) تابع= عملکرد مطالعات اولیه حاکی از آن است که عملکرد، تابعی از انگیزشی و توان است. به عبارت دیگر مدیر باید تا حدودی به کار و مهارتهای لازم برای انجام دادن علاقه داشته باشند. برخی دیگر از صاحبنظران، این فکر را با افزودن ادراک خود از نقش خود یا شناخت شغل گسترش دادند. این اندیشمندان بر این باور بودند که ممکن است فرد، تمایل و مهارتهای لازم برای انجام دادن کار را دارا باشند ولی این عامل در صورتی مؤثر است که از آنچه باید انجام شود و چگونگی آن، شناخت خوبی وجود داشته باشد. (توان، تمایل شناخت شغل) تابع= عملکرد عدهای دیگر از صاحبنظران، از زاویه دیگری به این موضع نگریستهاند و اعلام کردهاند که بهرهوری، صرفاً…
دانلود پایان نامه مدیریت در مورد مفهوم سازی مجدد استراتژی رقابتی
مفهوم سازی مجدد استراتژی رقابتی اکثر درک ما از استراتژی رقابتی را می توان در چارچوب پورتر (۱۹۸۵)[۱] جستجو کرد که تمرکز آن بر روی متمایز سازی مبتنی بر هزینه پایین است. تحقیق وی حمایت های گسترده ای – اگر چه نه جهانی- در ادبیات دریافت کرده است و به عنوان یک انتقال کلیدی در این حوزه توسط شروع یکپارچه سازی عوامل مختص سازمانی در یک مدل مربوط به عملکرد شرکت که تحت تسلط دیدگاه صنعتی سازمان است، محسوب می شود. با این حال، اخیراً دو توسعه کلیدی – یکی در ادبیات تحقیقاتی و یکی در محیط تجاری – صورت گرفته است که باعث ایجاد یک مفهوم سازی مجدد در خصوص دیدگاه مبتنی بر پورتر در خصوص استراتژی رقابتی شده است. اول اینکه، اکثر کارهای برجسته در ادبیات تحقیقاتی از یک گرایش نوع…
دانلود پایان نامه مدیریت در مورد مفهوم سازی مجدد استراتژی رقابتی
مفهوم سازی مجدد استراتژی رقابتی اکثر درک ما از استراتژی رقابتی را می توان در چارچوب پورتر (۱۹۸۵)[۱] جستجو کرد که تمرکز آن بر روی متمایز سازی مبتنی بر هزینه پایین است. تحقیق وی حمایت های گسترده ای – اگر چه نه جهانی- در ادبیات دریافت کرده است و به عنوان یک انتقال کلیدی در این حوزه توسط شروع یکپارچه سازی عوامل مختص سازمانی در یک مدل مربوط به عملکرد شرکت که تحت تسلط دیدگاه صنعتی سازمان است، محسوب می شود. با این حال، اخیراً دو توسعه کلیدی – یکی در ادبیات تحقیقاتی و یکی در محیط تجاری – صورت گرفته است که باعث ایجاد یک مفهوم سازی مجدد در خصوص دیدگاه مبتنی بر پورتر در خصوص استراتژی رقابتی شده است. اول اینکه، اکثر کارهای برجسته در ادبیات تحقیقاتی از یک گرایش نوع…
پایان نامه استراتژی های بازاریابی سبز:
استراتژی های بازاریابی سبز: توسعه استراتژی های بازاریابی سبز برای ایجاد روابط بلندمدت میان عرضهکنندگان و مصرفکنندگان ضروری است نه به خاطر اینکه خریداران خواهان محصولات سبزند بلکه به دلیل کمک به بهرهوری عملیاتی و محیطزیستی شرکت. به گفته پور سلیمانی و همکاران (۱۳۸۵) استراتژی بازاریابی سبز با تحقیقات بازار درباره خواستهها، نیازها، طرز تلقی، باورها و دانش مشتریان آغاز میشود. دامنه تمرکز در بازار سبز تحقیق روی تعیین اندازه و ویژگیهای بازار سبز است. از دیدگاه مفهومی یک تعریف وسیع GMS[1] شامل تمام فعالیتهایی است که توسط صاحبان منافع و نیازهای مختلف بازارها و بخشهای ایده آل انجام میپذیرد.GMS بر اساس فعالیتهای مدیریت استراتژیک زیر عملیاتی میشود (حکمت نژاد, ۱۳۹۰): ۲-۲-۱۱-۷-۱- تجزیه و تحلیل بالقوه بازارهای سبز ۲-۲-۱۱-۷-۲-فعالیتهای گرایش یافته به سمت رضایتمندی نیازهای بازارهای سبز ۲-۲-۱۱-۷-۳- تجزیه و تحلیل رفتار رقبای سبز…
پایان نامه استراتژی های بازاریابی سبز:
استراتژی های بازاریابی سبز: توسعه استراتژی های بازاریابی سبز برای ایجاد روابط بلندمدت میان عرضهکنندگان و مصرفکنندگان ضروری است نه به خاطر اینکه خریداران خواهان محصولات سبزند بلکه به دلیل کمک به بهرهوری عملیاتی و محیطزیستی شرکت. به گفته پور سلیمانی و همکاران (۱۳۸۵) استراتژی بازاریابی سبز با تحقیقات بازار درباره خواستهها، نیازها، طرز تلقی، باورها و دانش مشتریان آغاز میشود. دامنه تمرکز در بازار سبز تحقیق روی تعیین اندازه و ویژگیهای بازار سبز است. از دیدگاه مفهومی یک تعریف وسیع GMS[1] شامل تمام فعالیتهایی است که توسط صاحبان منافع و نیازهای مختلف بازارها و بخشهای ایده آل انجام میپذیرد.GMS بر اساس فعالیتهای مدیریت استراتژیک زیر عملیاتی میشود (حکمت نژاد, ۱۳۹۰): ۲-۲-۱۱-۷-۱- تجزیه و تحلیل بالقوه بازارهای سبز ۲-۲-۱۱-۷-۲-فعالیتهای گرایش یافته به سمت رضایتمندی نیازهای بازارهای سبز ۲-۲-۱۱-۷-۳- تجزیه و تحلیل رفتار رقبای سبز…
خرید پایان نامه مدیریت : مفهوم استراتژی
مفهوم استراتژی واژۀ استراتژی از لغت یونانی استراتژی به معنای هنر ژنرالها اقتباس شده است . در ارتش، استراتژی کار ژنرالهاست، همچنان که در کسبوکار نیز وظیفۀ مدیران ارشد است.استراتژی به شکل امروز خود، دستاورد پس از جنگ جهانی دوم و حاصل مسیر تحول برنامهریزی است. در اوایل دهۀ ۱۹۶۰ وزارت دفاع آمریکا مبانی برنامهریزی استراتژیک را پایهگذاری کرد و دو سال پس از آن، یکی از استادان دانشگاه هاروارد، مفهوم استراتژی را به جهان کسبوکار وارد کرد. در دهۀ ۱۹۹۰ عصر جدید رویکردهای استراتژی با نظریات صاحبنظرانی مانند هنری مینتزبرگ و گری هامل آغاز شد. اصولاً استراتژی زاییده دو اصل محیط رقابتی و محدودیت منابع است. بدون رقابت، استراتژی امری بیمعناست و هر کجا محیط رقابتی باشد، این رویکرد کارساز است. در جریان استراتژی رقابتی ، برای دستیابی به یک جایگاه مشخص…
پایان نامه مدیریت دانشگاهی : مفهوم استراتژی
مفهوم استراتژی واژۀ استراتژی از لغت یونانی استراتژی به معنای هنر ژنرالها اقتباس شده است . در ارتش، استراتژی کار ژنرالهاست، همچنان که در کسبوکار نیز وظیفۀ مدیران ارشد است.استراتژی به شکل امروز خود، دستاورد پس از جنگ جهانی دوم و حاصل مسیر تحول برنامهریزی است. در اوایل دهۀ ۱۹۶۰ وزارت دفاع آمریکا مبانی برنامهریزی استراتژیک را پایهگذاری کرد و دو سال پس از آن، یکی از استادان دانشگاه هاروارد، مفهوم استراتژی را به جهان کسبوکار وارد کرد. در دهۀ ۱۹۹۰ عصر جدید رویکردهای استراتژی با نظریات صاحبنظرانی مانند هنری مینتزبرگ و گری هامل آغاز شد. اصولاً استراتژی زاییده دو اصل محیط رقابتی و محدودیت منابع است. بدون رقابت، استراتژی امری بیمعناست و هر کجا محیط رقابتی باشد، این رویکرد کارساز است. در جریان استراتژی رقابتی ، برای دستیابی به یک جایگاه مشخص…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 02:21:00 ب.ظ ]
|