اصاله الصحه تکلیفی |
![]() |
پایان نامه:کاربرد اصاله الصحه به معنای تکلیفی در زندگی فردی و اجتماعی
الهیات و معارف اسلامی – فقه و مبانی حقوق اسلامی کاربرد اصاله الصحه به معنای تکلیفی در زندگی فردی و اجتماعی استادراهنما: دکتر حسین ابوئی استادمشاور: دکتر محمدرضا شایق بهمن ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده : اصل یا قاعده صحت یکی از اصولی است که با مستندات فقهی […]
مبانی خیار تأخیر ثمن
۲-۲-مبانی خیار تأخیر ثمن ۲-۲-۱- مبانی فقهی مبانی که ما در اینجا مورد توجه قرار می دهیم مبانی اختصاصی و مبانی مشترک خیار تأخیر می باشند.مبانی مشترک، قاعده لاضرر و لاحرج می باشد که می توانند مبنای سایرخیارات نیز باشند. مبانی مختص روایات وارده و اجماع می باشند که ما به ترتیب اول مبانی مختص […]
آشنایی با ماهیت اراده و رابطه قصد و رضا
الف) اصل اباحه (جواز) فقها در کتابهای «اصول فقه» به حصر عقلی، احکام تکلیفی شرع را به پنج دسته وجوب، حرمت، استحباب، کراهت و اباحه تقسیم کرده اند؛ زیرا خطاب خداوند آن گاه که به چیزی تعلق گیرد، یا به نحو طلب جزمی و الزامی فعل با منع از ترک است، که از چنین حکمی […]
آشنایی با ماهیت اراده و رابطه قصد و رضا
الف) اصل اباحه (جواز) فقها در کتابهای «اصول فقه» به حصر عقلی، احکام تکلیفی شرع را به پنج دسته وجوب، حرمت، استحباب، کراهت و اباحه تقسیم کرده اند؛ زیرا خطاب خداوند آن گاه که به چیزی تعلق گیرد، یا به نحو طلب جزمی و الزامی فعل با منع از ترک است، که از چنین حکمی […]
آشنایی با ماهیت اراده و رابطه قصد و رضا
الف) اصل اباحه (جواز) فقها در کتابهای «اصول فقه» به حصر عقلی، احکام تکلیفی شرع را به پنج دسته وجوب، حرمت، استحباب، کراهت و اباحه تقسیم کرده اند؛ زیرا خطاب خداوند آن گاه که به چیزی تعلق گیرد، یا به نحو طلب جزمی و الزامی فعل با منع از ترک است، که از چنین حکمی […]
آشنایی با ماهیت اراده و رابطه قصد و رضا
الف) اصل اباحه (جواز) فقها در کتابهای «اصول فقه» به حصر عقلی، احکام تکلیفی شرع را به پنج دسته وجوب، حرمت، استحباب، کراهت و اباحه تقسیم کرده اند؛ زیرا خطاب خداوند آن گاه که به چیزی تعلق گیرد، یا به نحو طلب جزمی و الزامی فعل با منع از ترک است، که از چنین حکمی […]
آشنایی با ماهیت اراده و رابطه قصد و رضا
الف) اصل اباحه (جواز) فقها در کتابهای «اصول فقه» به حصر عقلی، احکام تکلیفی شرع را به پنج دسته وجوب، حرمت، استحباب، کراهت و اباحه تقسیم کرده اند؛ زیرا خطاب خداوند آن گاه که به چیزی تعلق گیرد، یا به نحو طلب جزمی و الزامی فعل با منع از ترک است، که از چنین حکمی […]
پایان نامه دانشگاهی : آشنایی با ماهیت اراده و رابطه قصد و رضا
الف) اصل اباحه (جواز) فقها در کتابهای «اصول فقه» به حصر عقلی، احکام تکلیفی شرع را به پنج دسته وجوب، حرمت، استحباب، کراهت و اباحه تقسیم کرده اند؛ زیرا خطاب خداوند آن گاه که به چیزی تعلق گیرد، یا به نحو طلب جزمی و الزامی فعل با منع از ترک است، که از چنین حکمی […]
آشنایی با ماهیت اراده و رابطه قصد و رضا
الف) اصل اباحه (جواز) فقها در کتابهای «اصول فقه» به حصر عقلی، احکام تکلیفی شرع را به پنج دسته وجوب، حرمت، استحباب، کراهت و اباحه تقسیم کرده اند؛ زیرا خطاب خداوند آن گاه که به چیزی تعلق گیرد، یا به نحو طلب جزمی و الزامی فعل با منع از ترک است، که از چنین حکمی […]
پایان نامه با موضوع آشنایی با ماهیت اراده و رابطه قصد و رضا
الف) اصل اباحه (جواز) فقها در کتابهای «اصول فقه» به حصر عقلی، احکام تکلیفی شرع را به پنج دسته وجوب، حرمت، استحباب، کراهت و اباحه تقسیم کرده اند؛ زیرا خطاب خداوند آن گاه که به چیزی تعلق گیرد، یا به نحو طلب جزمی و الزامی فعل با منع از ترک است، که از چنین حکمی […]
اطلاق روایات، سایر ادله، علامه حلی
۲-۲۰-۳-۴) نظر شیخ مفید شیخ مفید میفرماید: «والمرأه إذا کانت کامله العقل سدیده الرأی کانت أولی بنفسها فی العقد علی نفسها و فی البیع و الابتیاع و التملک و الهبات و الوقوف و الصدقات و غیر ذلک من وجوه التصرفات غیر أنها إذا کانت بکرا و لها أب أو جد الأب فمن السنه أن یتولی […]
رابطه عقد و شرط، شرط ضمن عقد
(امام)خمینی (ره) فرموده است:« تشخیص موارد مخالف کتاب و سنت از سایر موارد، به عهده عرف گذارده شده است .مانند سایر موضوعاتی که احکام شرعی بر آنها مترتب شده است و مفهوم مخالفت و موافقت امر مجهولی نزد عقلا نیست تا نیازمند تفسیر و تبیین ضابطه باشد. زیرا در مورد احکام تکلیفی الزامی، تردیدی نیست […]
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-04-14] [ 06:09:00 ق.ظ ]
|