بازار عمده فروشی برق |
![]() |
اشکالات ساختاری صنعت برق در ایران
اشکالات ساختاری صنعت برق در ایران در قسمت قبل راجع به چالش هایی که به طور عام فراروی صنعت برق ایران است سخن به میان آمد. اما در این بخش سعی بر آن است که صرفاً به چالشها و مشکلاتی که مستقیماً گریبانگیر ساختار صنعت برق ایران میباشد، پرداخته شود. جداسازی عمودی ارکان صنعت برق با وجود تلاشهای صورت گرفته، میتوانگفت که صنعت برق ایران همچنان در مراحل ابتدایی اصلاحات خود قراردارد چرا که جداسازی عمودی ارکان صنعت که خود یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین اقدامات در اصلاحات ساختاری صنایع برق به شمار میآید، در رویکرد اصلاحات صنعت برق در ایران کمرنگ است. به عبارت دیگر ارکان صنعت برق یعنی تولید، انتقال و توزیع هیچگاه تحت یک فرایند تفکیک ساختاری قرارنگرفتهاند تا از طریق واگذاری، مدیریت و مالکیت این ارکان از یکدیگر جدا…
خرید پایان نامه مدیریت : صنعت برق ایران
صنعت برق ایران ۲-۲-۲-۱-۲-۵-۱٫تاریخچه ۲۰سال پس از اختراع نیروی برق توسط ادیسون(۲۱اکتبر۱۸۷۹)، انرژی الکتریکی نخستین بار به ایران معرفی شد(امامیمیبدی، ۱۹۹۸ : ۱). در سال ۱۲۷۹ هجری شمسی یک موتور برق ۱۲اسبی۱۱۰ولت از خارج از کشور خریداری و در«بالاخیابان مشهد»نصب شد تا برای روشنایی حرم مطهر حضرت امامرضا(ع) مورد استفاده قرارگیرد. اما اولین مجوز تأسیس یک کارخانه برق در کشور به یک بازرگان ایرانی به نام حاجحسینآقا امینالضرب دادهشد. حاج امینالضرب اقدام به تأسیس اولین کارخانه برق عمومی در تهران کرد. تهران تا سال ۱۲۸۳ هـ.ش فاقد برق بود. از این زمان به بعد چند خیابان عمده تهران دارای برق شدند(توانیر، ۱۳۹۱ت). در این هنگام شهرداری تهران مسئولیت تهیه، نصب، تعمیر و نگهداری تأسیسات مربوط به روشنایی معابر را برعهدهداشت و به این منظور در شهرداری تهران واحدی به نام«اداره روشنایی»ایجادشد تا اینکه…
دانلود پایان نامه مدیریت در مورد بررسی تجارب برخی کشورهای توسعهیافته در زمینه تجدید ساختار صنعت برق
بررسی تجارب برخی کشورهای توسعهیافته در زمینه تجدید ساختار صنعت برق بریتانیا جزء اولین کشورهایی[در جهان] است که شروع به تجدیدساختار صنعت برق خود کرده و الگوی بسیاری از کشورها در این راستا میباشد. اما علت اصلی این امر اقدامات اصلاحی و ترمیمی این کشور در این زمینه است. الگوبرداری برخی کشورها نظیر استرالیا از این برنامه های ترمیمی کاملاً قابلمشاهده میباشد. سود حاصل از بازار مالی رقابتی تقریباً بهطور نامتوازنی بین دستاندرکاران این صنعت توزیع میشود و این باعث بهوجودآمدن تبعیضاتی بین آنها و بروز اندکی نارضایتی شدهاست. خصوصیشدن شرکتها، تلاش آنها برای رسیدن به سود بیشتر را دربردارد. این شرکتها با کاهش نیروی انسانی و در نتیجه کاهش هزینههایشان سود خود را افزایش می دهند، بنابراین باعث افزایش نرخ بیکاری میشوند(عبداللهی و همکاران، ۱۳۸۴: ۷). شکل ۲-۸ مدل کلان صنعت برق…
دانلود پایان نامه مدیریت در مورد بررسی تجارب برخی کشورهای توسعهیافته در زمینه تجدید ساختار صنعت برق
بررسی تجارب برخی کشورهای توسعهیافته در زمینه تجدید ساختار صنعت برق بریتانیا جزء اولین کشورهایی[در جهان] است که شروع به تجدیدساختار صنعت برق خود کرده و الگوی بسیاری از کشورها در این راستا میباشد. اما علت اصلی این امر اقدامات اصلاحی و ترمیمی این کشور در این زمینه است. الگوبرداری برخی کشورها نظیر استرالیا از این برنامه های ترمیمی کاملاً قابلمشاهده میباشد. سود حاصل از بازار مالی رقابتی تقریباً بهطور نامتوازنی بین دستاندرکاران این صنعت توزیع میشود و این باعث بهوجودآمدن تبعیضاتی بین آنها و بروز اندکی نارضایتی شدهاست. خصوصیشدن شرکتها، تلاش آنها برای رسیدن به سود بیشتر را دربردارد. این شرکتها با کاهش نیروی انسانی و در نتیجه کاهش هزینههایشان سود خود را افزایش می دهند، بنابراین باعث افزایش نرخ بیکاری میشوند(عبداللهی و همکاران، ۱۳۸۴: ۷). شکل ۲-۸ مدل کلان صنعت برق…
پایان نامه رشته مدیریت درباره : تعریف و فلسفه بازار برق
تعریف و فلسفه بازار برق هر چند واژه بازار نمایانگر مفهوم و معنای خود است، اما عالمان علم اقتصاد، بازار را مکان فیزیکی که خریداران و فروشندگان برای مبادله کالا و خدمات دورهم جمع میشوند، میدانند(محمودیعالمی و طالبیخشکرودی، ۱۳۸۷ : ۳). فلسفه ایجاد بازار برق به تغییر ساختار اقتصادی صنعت برق برمیگردد و بهعبارتدیگر تغییر ساختار اقتصادی صنعت برق به این معنی است که انرژی الکتریکی به عنوان یک کالای قابل دادوستد در یک بازار ارائهشود(همان منبع : ۲). لازم به ذکر است که هدف از ایجاد بازار برق نیز حرکت از وضعیت انحصاری به سمت آزادسازی با کاهش تدریجی مقررات میباشد(یدوی، ۱۳۸۳ : ۴). ۲-۲-۲-۱-۲-۳-۲٫مراحل تشکیل بازار برق در واقع ایجاد یک بازار رقابتی در صنعت برق(در بخشهایی که پتانسیل این کار را دارند) که از اهداف اصلی و عمده تجدیدساختار بهشمار…
پایان نامه رشته مدیریت درباره : تعریف و فلسفه بازار برق
تعریف و فلسفه بازار برق هر چند واژه بازار نمایانگر مفهوم و معنای خود است، اما عالمان علم اقتصاد، بازار را مکان فیزیکی که خریداران و فروشندگان برای مبادله کالا و خدمات دورهم جمع میشوند، میدانند(محمودیعالمی و طالبیخشکرودی، ۱۳۸۷ : ۳). فلسفه ایجاد بازار برق به تغییر ساختار اقتصادی صنعت برق برمیگردد و بهعبارتدیگر تغییر ساختار اقتصادی صنعت برق به این معنی است که انرژی الکتریکی به عنوان یک کالای قابل دادوستد در یک بازار ارائهشود(همان منبع : ۲). لازم به ذکر است که هدف از ایجاد بازار برق نیز حرکت از وضعیت انحصاری به سمت آزادسازی با کاهش تدریجی مقررات میباشد(یدوی، ۱۳۸۳ : ۴). ۲-۲-۲-۱-۲-۳-۲٫مراحل تشکیل بازار برق در واقع ایجاد یک بازار رقابتی در صنعت برق(در بخشهایی که پتانسیل این کار را دارند) که از اهداف اصلی و عمده تجدیدساختار بهشمار…
دانلود پایان نامه مدیریت با موضوع اهداف تجدید ساختار صنعت برق
اهداف تجدید ساختار صنعت برق مکگاورن و هیکس(۲۰۰۴ : ۳۶)، زارنیکا(۲۰۰۵ : ۱۶) و پیتمن(۲۰۰۷ : ۱۸۷۲) هدف اصلی از تجدید ساختار صنعت برق را«ایجاد رقابت در بازار بومی این صنعت»دانسته اند اما بهطورکلی از جمله دلایلی که برای تجدیدساختار صنعت برق مطرحمیگردد میتوان بهموارد زیر اشارهنمود : نیاز به تغییر قوانین تنظیمی و نظارتی؛ خصوصیسازی؛ پیش بینی کاهش هزینهها؛ بیانگیزگی در نوآوری و ابداع در محیطهای تنظیمی و نظارتی؛ بهبود توجه به مشتریان با افزایش رقابت(سیاهکلی، حسن، ۱۳۸۱: ۱). با این وجود، در پیشرفتهترین کشورها، تجدید ساختار به خاطر خواست مصرف کنندگان انجامشده تا بتوانند عرضهکننده برق مخصوص به خود را با توجه به قیمت و سرویسی که ارائهمیدهد، انتخاب نمایند. در بعضی از کشورها که مالکیت صنعت برق در اختیار بخش خصوصی است، از آنجا که خود این شرکتهای خصوصی به…
دانلود پایان نامه مدیریت با موضوع اهداف تجدید ساختار صنعت برق
اهداف تجدید ساختار صنعت برق مکگاورن و هیکس(۲۰۰۴ : ۳۶)، زارنیکا(۲۰۰۵ : ۱۶) و پیتمن(۲۰۰۷ : ۱۸۷۲) هدف اصلی از تجدید ساختار صنعت برق را«ایجاد رقابت در بازار بومی این صنعت»دانسته اند اما بهطورکلی از جمله دلایلی که برای تجدیدساختار صنعت برق مطرحمیگردد میتوان بهموارد زیر اشارهنمود : نیاز به تغییر قوانین تنظیمی و نظارتی؛ خصوصیسازی؛ پیش بینی کاهش هزینهها؛ بیانگیزگی در نوآوری و ابداع در محیطهای تنظیمی و نظارتی؛ بهبود توجه به مشتریان با افزایش رقابت(سیاهکلی، حسن، ۱۳۸۱: ۱). با این وجود، در پیشرفتهترین کشورها، تجدید ساختار به خاطر خواست مصرف کنندگان انجامشده تا بتوانند عرضهکننده برق مخصوص به خود را با توجه به قیمت و سرویسی که ارائهمیدهد، انتخاب نمایند. در بعضی از کشورها که مالکیت صنعت برق در اختیار بخش خصوصی است، از آنجا که خود این شرکتهای خصوصی به…
پایان نامه مدیریت : اصلاحات صنعت برق[۱]
اصلاحات صنعت برق برای مدت تقریباً یکصد سال، از اواخر قرن نوزدهم تا انتهای قرن بیستم، صنعت برق دارای ساختار انحصاری(تنظیمی[۲]و نظارتی) بوده است(سیاهکلی،حسن، ۱۳۸۱: ۱). به عبارتی، این صنعت در ابتدا با احداث واحدهای کوچک و خصوصی تولید برق حیات خود را آغاز کرد اما بهتدریج و با درک اهمیت آن، روند دولتی شدن(و بهدنبالآن انحصاریشدن) صنعت مذکور آغاز شد. بنابراین صنعت برق به عنوان یک صنعت یکپارچه و کاملاً انحصاری در اذهان شکل گرفت که هر کسی توان ورود به این عرصه و انجام فعالیت در آن را نداشت. با همین ذهنیت بود که دولتها(بهطور عام) کنترل صنعت برق را دردست گرفتند(حیدری،۱۳۸۲ : ۲۵۷). داینر و لارسن[۳](۲۰۰۱ :۱۱۴۶) شاخصهای اصلی بخش برق در دورهی انحصار را چنین برمیشمرند : قیمتهای ثابت : قیمتها غالباً بر اساس نیازها و هزینه های شرکتهای…
پایان نامه مدیریت : اصلاحات صنعت برق[۱]
اصلاحات صنعت برق برای مدت تقریباً یکصد سال، از اواخر قرن نوزدهم تا انتهای قرن بیستم، صنعت برق دارای ساختار انحصاری(تنظیمی[۲]و نظارتی) بوده است(سیاهکلی،حسن، ۱۳۸۱: ۱). به عبارتی، این صنعت در ابتدا با احداث واحدهای کوچک و خصوصی تولید برق حیات خود را آغاز کرد اما بهتدریج و با درک اهمیت آن، روند دولتی شدن(و بهدنبالآن انحصاریشدن) صنعت مذکور آغاز شد. بنابراین صنعت برق به عنوان یک صنعت یکپارچه و کاملاً انحصاری در اذهان شکل گرفت که هر کسی توان ورود به این عرصه و انجام فعالیت در آن را نداشت. با همین ذهنیت بود که دولتها(بهطور عام) کنترل صنعت برق را دردست گرفتند(حیدری،۱۳۸۲ : ۲۵۷). داینر و لارسن[۳](۲۰۰۱ :۱۱۴۶) شاخصهای اصلی بخش برق در دورهی انحصار را چنین برمیشمرند : قیمتهای ثابت : قیمتها غالباً بر اساس نیازها و هزینه های شرکتهای…
پایان نامه در مورد آمیخته بازاریابی[۱]
آمیخته بازاریابی[۱] بوردن[۲] (۱۹۶۵) ادعا میکند اولین کسی بوده که از واژه آمیخته بازاریابی استفاده کرده است . وی میافزاید این واژه توسط کالیتون[۳](۱۹۴۸) به او پیشنهاد شده است. وی مدیر بازاریابی را همچون یک سرآشپز میداند که باید همه فعالیتهای بازاریابی خود را با هم ترکیب کند تا بتواند منافع کوتاه مدت و بلند مدت سازمان خود را ارتقا دهد. مفهوم بازاریابی ابتدایی از طریقی مشابه با نظریه آمیخته بازاریابی، بر پایه ایده پارامترهای عملی در دهه ۱۹۳۰ توسط استکلبرگ[۴] بیان شده است. راسموسن[۵](۱۹۵۵) چیزی که به تئوری پارامتر مشهور شد را گسترش داد. او پیشنهاد داد که چهار عامل تعیین کننده جهت رقابت و فروش به ترتیب قیمت، کیفیت، خدمت و تبلیغات در نظر گرفته شوند. میکویتز[۶] (۱۹۵۹) این تئوری را در تئوری مفهوم چرخه عمر محصول به کار گرفت….
پایان نامه در مورد آمیخته بازاریابی[۱]
آمیخته بازاریابی[۱] بوردن[۲] (۱۹۶۵) ادعا میکند اولین کسی بوده که از واژه آمیخته بازاریابی استفاده کرده است . وی میافزاید این واژه توسط کالیتون[۳](۱۹۴۸) به او پیشنهاد شده است. وی مدیر بازاریابی را همچون یک سرآشپز میداند که باید همه فعالیتهای بازاریابی خود را با هم ترکیب کند تا بتواند منافع کوتاه مدت و بلند مدت سازمان خود را ارتقا دهد. مفهوم بازاریابی ابتدایی از طریقی مشابه با نظریه آمیخته بازاریابی، بر پایه ایده پارامترهای عملی در دهه ۱۹۳۰ توسط استکلبرگ[۴] بیان شده است. راسموسن[۵](۱۹۵۵) چیزی که به تئوری پارامتر مشهور شد را گسترش داد. او پیشنهاد داد که چهار عامل تعیین کننده جهت رقابت و فروش به ترتیب قیمت، کیفیت، خدمت و تبلیغات در نظر گرفته شوند. میکویتز[۶] (۱۹۵۹) این تئوری را در تئوری مفهوم چرخه عمر محصول به کار گرفت….
آمیزه بازاریابی
آمیزه بازاریابی منظور از آمیزه بازاریابی یا ترکیب بازار، این است که باید مشخص کرد چگونه باید این عوامل را در هم آمیخت .معمولاً این عوامل را به چهار گونه اصلی طبقه بندی می کنند که عبارتند از محصول ،توزیع ، قیمت و ترویج.استراتژی بازاریابی یعنی تنظیم و اجرای آمیزه بازاریابی .ابزار کار و تاکتیک ها در بازاریابی ، آمیزه بازاریابی است. آمیزه بازاریابی ، آمیخته بازاریابی ،ترکیب بازاریابی ، ابزارهای بازاریابی و تاکتیک های بازاریابی، همگی واژه هایی هستند که برای ترجمهMarketing Mix به کار رفته اند . منظور از آمیزه، آمیخته یا ترکیب این است که بین این اجزاء می بایست یک نگرش سیستمی و هماهنگ برقرار باشد تا بتوانند در تاثیر گذاری و متقاعدسازی مشتریان مؤثر باشند. به عبارتی، محصول مناسب با قیمت مناسب از نظر مشتریان با توزیع مناسب…
نقش اطلاعات بازاریابی
۲-۵ نقش اطلاعات بازاریابی: وقتی که مدیر بازاریابی برای عرضه محصولی جدید یا تعدیل شده آماده شد و برنامه های آن را تنطیم کرد و پس از آنکه نیلزهای مصرف کنندگان را تنظیم کرد و پس از آنکه نیازهای مصرف کنندگان را ارزیابی نمود، مرحله تصمیم گیری فرا می رسد. امروزه که در محیط بازرگانی، حرکتها و تغییرات با سرعت انجام می گیرد، حتی یک اشتباه کوچک می تواند موجب زیانهای بزرگی شود. مدیران بازاریابی چگونه نابرابریها را بهیود می بخشند و تصمیمات صحیح را اتخاذ می کنند؟ این کار از طریق کسب اطلاعات مورد نیاز صورت می گیرد (روستا و همکاران، ۱۳۷۵، ص۸۷). پایان نامه بررسی عوامل موثر بر فروش بیمه های جامع زندگی با تاکید خاص بر تبلیغات نظریه سیستم ها عملیات بازاریابی را روشن می سازد براساس فرهنگ لغات وبستر۱…
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-04-19] [ 10:56:00 ب.ظ ]
|