تحلیل شبکه ای فازی، بازیابی اطلاعات

(۱۰)ترکیب اولویت های حد دار بوسیله وزن دهی هر بردار حدی ایده آل بوسییله وزن معیار کنترل آن و اضافه کردن بردارهای نتیجه برای هر یک از چهار مزیت:منافعB،فرصت هاO،هزینه هاC،و ریسک هاR.هنوز چهار معیار وجود دارد،یکی برای هر یک از چهار مزیت.یک پاسخ به ارزش نسبی مزیت ها بوسیله شکل دادن به ارزش نسبی مزیتهای بدست آمده بوسیله شکل دهی به نسبت BO/CR برای گزینهi از هر یک از چهار بردار بدست می آید.ترکیب ایده آل برای همه معیارهای کنترل تحت هر مزیت دریافت می کند ارزش یکی را پس از ترکیب برای آن مزیت.گزینه ای که دارای بالاترین نسبت است برای بعضی تصمیمات شرکت ها و اشخاص با منابع محدود که اغلب این نوع از ترکیب را ترجیح می دهند انتخاب شده است.(۱۱)معیار راهبردی و اولویتش را برای نرخ رتبه بندی…

سیاست گذاری امنیتی، بازیابی اطلاعات

ت) مرزهای فیزیکی در صورت نیاز به صورت کامل و از کف تا سقف ایجاد شده تا علاوه بر جلوگیری از دسترسی غیر مجاز، از حوادث ناشی از سیل و آتش سوزی نیز جلوگیری نماید.ث) همه درهای اضطراری (آتش نشانی) باید دارای آژیر خطر بوده و به هنگام باز و بسته شدن آژیر آن به صدا درآید. 2-3-10- مدیریت ارتباط و عملیات۲-۳-۱۰-۱- مستند سازی رویه هارویه های عملیاتی مشخص شده بر اساس سیاست گذاری امنیتی بایستی مستند و نگهداری شود. رویه های عملیاتی باید به عنوان اسناد رسمی تلقی گردد و هرگونه تغییر در آن به تایید مدیریت برسد. رویه های تعریف شده باید حاوی دستورالعمل های تشریحی در مورد اجرای هر یک از کارهای لازم باشد.این دستورالعمل ها، حاوی نکات زیر خواهد بود:الف) پردازش و نگهداری اطلاعات.ب) نیازهای زمان بندی شامل پیش نیازها،…

بازیابی اطلاعات، انتقال دانش

انتقال موازی اطلاعات: اشاره به توانایی رسانه ارتباطی برای پشتیبانی از مکالمات موازی یا چند موضوع گفتگو دارد (Dennis et.al, 2008). هنگامی که یک ارتباط شبکه‌ای از انتقال منابع چندگانه اطلاعات به طور موازی پشتیبانی می‌کند، کارکنان به احتمال زیاد به دیدگاه‌های مختلف به صورت همزمان گوش می‌کنند و از آنها یاد می‌گیرند. این می‌تواند باعث شود که کارکنان در مشکلات کارهای مختلف به راه حل‌های مختلف فکر کنند، که به توسعه روش‌های جدید منتهی شود و کارکنان بهتر از عهده مشکلات بر می‌آیند و در نهایت عملکرد شغلی ارتقا می‌یابد. مستندسازی و بازیابی اطلاعات: اشاره به توانایی رسانه‌های ارتباطی در نگهداری تاریخچه ارتباطات و بازبینی رکوردها در مواقع ضروری دارد (Dennis et al, 2008; Majchrzak et al, 2005.) تبادل و انتقال دانش می‌تواند یک فرایند تکراری باشد که نیاز به گفتگوهای…

بازیابی اطلاعات، ذخیره و بازیابی

در قسمت فرستنده، نوسان­ساز سیگنال موج حاصل را برای تلفیق­گر و سیگنال مرجع را برای مدار تفکیک­گر تهیه می­کند. تلفیق­گر اطلاعاتی را به سیگنال ارسالی تگ، اضافه می­کند. در این مرحله تقویت­کننده برق با تقویت سیگنال ارسالی، آن را به آنتن دستگاه می­فرستد و نهایتا آنتن سیگنال مورد نظر را به سوی تگ انتشار می­دهد( مقدسی ، سبحان نژاد ، ۱۳۸۸).۲-۵-۳- نرم­افزار مدیریت اطلاعات و بانک اطلاعاتی یا زیر سیستم پردازش داده یا میان­افزاراز دیگر اجزای سیستم­های RFID، پایگاه داده و نرم­افزار آن است. این قسمت از سیستم که اغلب به صورت یک رایانه نمایش داده می­شود، یک کامپیوتر شخصی و یا ایستگاه کاری است که بر روی آن بانک اطلاعاتی و نرم­افزاری کنترلی اجرا شده است. جهت پشتیبانی اطلاعاتی از برچسب­های RFID، نیاز به محلی برای ذخیره و بازیابی اطلاعات است. این…

بازیابی اطلاعات، ذخیره و بازیابی

 2-5-2- داده­خوان یا برچسب یا قرائت­گرپل ارتباطی بین سیگنال­های فرستاده شده از آنتن­ها و سیستم نرم­افزاری کامپیوتری، دستگاهی است به نام قرائت­گر یا داده­

خوان. وظیفه این دستگاه پردازش سیگنال­های خروجی از آنتن و تبدیل آنها به کد قابل تحلیل برای کامپیوتر است. این دستگاه­ها بین آنتن و کامپیوتر نصب می­شوند و برای سیستم­های مختلف فرکانسی متفاوت است. معمولا هر قرائت­گر یک پورت ورودی سیگنال دارد و یک پورت خروجی به کامپیوتر دارد. همان­طور که از نام آن مشخص است، این دستگاه امکان خواندن اطلاعات و نوشتن (ثبت اطلاعات) را دارد. این بدین معنی است که در صورت استفاده از برچسب­های فعال که دارای حافظه برای ذخیره­سازی اطلاعات باشند، این امر توسط دستگاه قرائت­گر انجام می­شود( مدیری ، شیرافکن، ۱۳۸۹).این دستگاه­های داده خوان که به صورت های ثابت دستی وکارتی عرضه می­شوند، وظیفه خواندن،…

بازیابی اطلاعات، بهبود مهارت

خرد، «وقتی آن را می دانیم» خرد است، دانش برخورد از طریق فعالیتهایی نظیر کشف، مشهود، ارزش، تجربه و … اثر می گذارد.مراحل فوق، منجر به تغییراتی در فرایند دانایی می شود، این تغییرات توام با پردازش در هر مرحله است. به عبارت دیگر، برای اینکه داده ها به اطلاعات تبدیل شود پردازشهایی صورت می گیرد و اطلاعات هم به نوبه خود برای اینکه به دانش تبدیل شود نیازمند پردازشهایی است.۴-۳-۲- مدل مشارکتی در یاددهی و یادگیریمدل مشارکتی در یاددهی براساس محورهای زیر تأکید دارد:ایجاد کننده، یک مدل ذهنی نو برای هر موقعیت جدید به جای یادگیری دستورالعمل های کلی یکسان در موقعیتهای متعدد.استدلال در مورد الگوی کیفی و درک مستقیم به جای تجزیه و تحلیل و تعیین مقدار کیفیت و کمیت.تفکر برحسب یک نظام کلی و به هم مرتبط به جای اجزاء…

حقوق مالکیت فکری، انتقال تکنولوژی، بازیابی اطلاعات

[۱۱] فدوی اصغری، عارفه،۱۳۸۳ ، « انتقال تکنولوژی» موجود در سایت http://www.bashgah.net، آخرین مراجعه در تاریخ ۱۵/۱۲/۱۳۹۳[۱۲] Cracking[13] Disassembler[14] Cracker[15] Decompiler[16] شکرچی‏زاده، محمد حسین، پیشین، ص ۲۶[۱۷] برای آشنایی با این کاربرد روش مهندسی معکوس نگاه کنید به «مبانی حقوقی مبتنی بر نارسایی‏های مقررات حقوق مالکیت فکری»، ص[۱۸] Ohly, Ansgar, Ibid, p. 537.[19] مثلا ر.ک. حجتی، سیدمحمدحسین و عباس طالب بیدختی،۱۳۸۴، مهندسی معکوس، مجله تدبیر، شماره ۱۵۷، همچنین شکرچی‏زاده، محمد حسین،۱۳۹۰، تحلیل حقوقی انتقال دانش فنی از طریق مهندسی معکوس،پایان‏نامه کارشناسی ارشد حقوق مالکیت فکری، دانشگاه تهران و غنی، عسگر، ۱۳۷۴، کاربرد مهندسی معکوس در دسترسی به تکنولوژی محصولات پیچیده، پایان‏نامه کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت مدرس.[۲۰] مستندسازی یعنی جمع‏آور ی اطلاعات به صورت نظام‏یافته مطابق با استاندار یکسان به‏نحوی که بازیابی اطلاعات در کوتاه‏ترین زمان ممکن میسر باشد.[۲۱] Re-Engineering[22] محمدخانی طبسی،…

حقوق مالکیت فکری، انتقال تکنولوژی، بازیابی اطلاعات

[۱۸] Ohly, Ansgar, Ibid, p. 537.[19] مثلا ر.ک. حجتی، سیدمحمدحسین و عباس طالب بیدختی،۱۳۸۴، مهندسی معکوس، مجله تدبیر، شماره ۱۵۷، همچنین شکرچی‏زاده، محمد حسین،۱۳۹۰، تحلیل حقوقی انتقال دانش فنی از طریق مهندسی معکوس،پایان‏نامه کارشناسی ارشد حقوق مالکیت فکری، دانشگاه تهران و غنی، عسگر، ۱۳۷۴، کاربرد مهندسی معکوس در دسترسی به تکنولوژی محصولات پیچیده، پایان‏نامه کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت مدرس.[۲۰] مستندسازی یعنی جمع‏آور ی اطلاعات به صورت نظام‏یافته مطابق با استاندار یکسان به‏نحوی که بازیابی اطلاعات در کوتاه‏ترین زمان ممکن میسر باشد.[۲۱] Re-Engineering[22] محمدخانی طبسی، مصطفی و احمد قنبری دستک، ۲۰۱۲، «تکنیک مهندسی مجدد و روش‏های آن»، موجود در سایت www.system.parsiblog.com[23] شکرچی‏زاده، محمد حسین، پیشین، ص ۵۹٫[۲۴] فدوی اصغری، عارفه، پیشین.[۲۵] Research & Development[26] Forward Engineering[27] صادقی نشاط، امیر، ۱۳۷۶، حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‏افزارهای کامپیوتری، تهران: انتشارات سازمان برنامه و بودجه،…

بازیابی اطلاعات، ذخیره و بازیابی

گفتار اول : تهدید و یروس های اینترنتیویروس برنامه ای است که به انتهای برنامۀ دیگر متصل می شود و یا وارد بدنۀ یک برنامۀ دیگر می گردد . وقتی آن برنامه به اجرا در می آید ، ویروس نیز اجرا می شود و نسخه های خود را وارد فایل ها یا دیسک های دیگر می کند و بدین صورت خود را تکرار می نماید ، و هنگامی که هر یک از فایل ها یا برنامه های آلوده اجرا می شوند این روند بار دیگر تکرار می گردد .( GeorgeSadowsky ، ۲۰۰۳ ، ۷۰ )ویروس ها از یک رایانه به رایانه دیگر منتقل می شود . اغلب ویروس ها خودشان را به فایل های اجرایی می چسبانند و برخی از آنها می توانند رکورد بوت اصلی ، کدهای اجرایی خودکار و حتی در…

دانلود مقاله و پایان نامه روانشناسی : افسردگی – رویکرد پردازش اطلاعات[۱]

افسردگی – رویکرد پردازش اطلاعات طی دهه ۱۹۷۰-۱۹۸۰ پژوهشگران از رفتارگرایی در درمان بیماریها سرخورده شدند و از تلاشهایشان در تایید کامل دیدگاه های پیاژه مایوس شدند. آنها به رویکرد جدید در حوزه روانشناختی رویکرد پردازش اطلاعات روی آوردند که بر روی شکلگیری و رشد تفکر متمرکز شد. امروزه رویکرد پردازش اطلاعات، رویکردی است که جای خود را در روا‌‌ن‌شناسی به خوبی پیدا کرده است. روانشناسان دریافتند امکان دارد ذهن انسان را نیز به صورت سیستم دستکاریکننده نماد درنظر گرفت که اطلاعات از طریق آن جریان مییابند. داده ها از زمانی که از طریق حواس به شکل درون‌داد دریافت میشوند تا زمانی که در برونداد به شکل رفتار نمایش یابند، به طور فعال رمزگردانی شده و تغییر مییابند و سازماندهی میشوند. در این رویکرد افراد به صورت موجودات فعال و معقول درنظرگرفته میشوند…

پایان نامه مدیریت در مورد مفهوم داده، اطلاعات، و دانش

انواع حافظه سازمانی در ویژگی ها و سیکل های عنوان شده یادگیری سازمانی، حافظه سازمانی از مفاهیم بسیار مصطلح این حوزه است. حافظه سازمانی در حقیقت قابلیت سازمان جهت ذخیره کردن دانش می باشد. لذا در این قسمت به مفهوم حافظه سازمانی، تعاریفی که در این زمینه وجود دارد و در نهایت بیان یک تعریف کاربردی پرداخته می شود. تقسیم بندی های گوناگونی در مورد حافظه سازمانی وجود دارد که در اینجا به ذکر سه نوع مختلف از این تقسیم بندی ها پرداخته می شود: (ارگریس و شون ۱۹۷۸، ۱۶۰، دیکسون ۱۹۹۲، ۴۳، پازک ۱۹۸۹، ۶۳-۶۸). حافظه پنهان و آشکار سازمان حافظه سازمانی داخلی و خارجی حافظه سازمانی مستقیم و غیر مستقیم حافظه پنهان سازمان مربوط است به دانشی که عمدتا در ذهن کارکنان سازمان وجود دارد. حافظه ضمنی انواع مختلفی می تواند…

پایان نامه مدیریت در مورد مفهوم داده، اطلاعات، و دانش

انواع حافظه سازمانی در ویژگی ها و سیکل های عنوان شده یادگیری سازمانی، حافظه سازمانی از مفاهیم بسیار مصطلح این حوزه است. حافظه سازمانی در حقیقت قابلیت سازمان جهت ذخیره کردن دانش می باشد. لذا در این قسمت به مفهوم حافظه سازمانی، تعاریفی که در این زمینه وجود دارد و در نهایت بیان یک تعریف کاربردی پرداخته می شود. تقسیم بندی های گوناگونی در مورد حافظه سازمانی وجود دارد که در اینجا به ذکر سه نوع مختلف از این تقسیم بندی ها پرداخته می شود: (ارگریس و شون ۱۹۷۸، ۱۶۰، دیکسون ۱۹۹۲، ۴۳، پازک ۱۹۸۹، ۶۳-۶۸). حافظه پنهان و آشکار سازمان حافظه سازمانی داخلی و خارجی حافظه سازمانی مستقیم و غیر مستقیم حافظه پنهان سازمان مربوط است به دانشی که عمدتا در ذهن کارکنان سازمان وجود دارد. حافظه ضمنی انواع مختلفی می تواند…

پایان نامه مدیریت در مورد : مفهوم داده، اطلاعات، و دانش

مفهوم داده، اطلاعات، و دانش داده، منشأ تشکیل دانش است. داده ها، واقعیت ها و اعداد خام هستند مانند سرانه هردانش آموز (کیدول، ۲۰۰۰، ص۲۷) .داده ها رشته واقعیت های عینی و مجرد در مورد رویدادها هستند داده یک واقعیت از یک موقعیت و یا یک مورد از یک زمینه خاص، بدون ارتباط با دیگر چیزهاست. داده ها منعکس کننده تعاملات و مبادلات کامل، واحد و منسجمی هستند که تحت عنوان جزء ناچیز از آنها یاد می شود. این اجزاء در پایگاه های داده، ذخیره و مدیریت می شوند، داده ها حداقل متن را دارند و تا زمانی که مورد پردازش واقع نشوند به تنهایی مفهوم خاصی را ایجاد نمی کنند( نوروزیان، ۱۳۸۴، ص۲۴). اطلاعات از قرار گرفتن داده ها در یک زمینه یا محیط خاص ایجاد می شود، مانند هزینه هر دانش…

پایان نامه مدیریت در مورد : مفهوم داده، اطلاعات، و دانش

مفهوم داده، اطلاعات، و دانش داده، منشأ تشکیل دانش است. داده ها، واقعیت ها و اعداد خام هستند مانند سرانه هردانش آموز (کیدول، ۲۰۰۰، ص۲۷) .داده ها رشته واقعیت های عینی و مجرد در مورد رویدادها هستند داده یک واقعیت از یک موقعیت و یا یک مورد از یک زمینه خاص، بدون ارتباط با دیگر چیزهاست. داده ها منعکس کننده تعاملات و مبادلات کامل، واحد و منسجمی هستند که تحت عنوان جزء ناچیز از آنها یاد می شود. این اجزاء در پایگاه های داده، ذخیره و مدیریت می شوند، داده ها حداقل متن را دارند و تا زمانی که مورد پردازش واقع نشوند به تنهایی مفهوم خاصی را ایجاد نمی کنند( نوروزیان، ۱۳۸۴، ص۲۴). اطلاعات از قرار گرفتن داده ها در یک زمینه یا محیط خاص ایجاد می شود، مانند هزینه هر دانش…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...