بنگاه های اقتصادی |
![]() |
دانلود پایان نامه مدیریت درباره فناوری اطلاعات و بهرهوری بنگاههای اقتصادی و بهبود CRM
فناوری اطلاعات و بهرهوری بنگاههای اقتصادی و بهبود CRM امروزه رشد روزافزون فناوری اطلاعات به گونهای غیرقابل انکار بر زندگی روزمره جوامع مختلف تأثیر گذاشته است. آنچه مسلم است با توسعه هر چه سریعتر فنآوری ارتباطات و اطلاعات در جوامع مختلف، بهرهوری نیروی کار و رفاه عمومی جامعه افزایش مییابد و در سایه گسترش تجارت الکترونیک فرصتهای شغلی جدید ایجاد میشود. از طرفی امروزه رشد دانش بشر و دستیابی به فناوریهای برتر باعث گردیده است تا دنیای دیروز که دهکدهای بود که در آن زاده شده بودیم، تبدیل به دهکدهای جهانی شود که در آن زیست میکنیم. تا اندک زمانی قبل، زر و زور نشانهای از اقتدار دولتها بود و لشکرکشی تنها راه نفوذ در اقلیمی دیگر، اما امروزه با رشد فناوری اطلاعات، اطلاعات و دانایی است که کشورگشایی میکند. امروز با نفوذ…
دانلود پایان نامه مدیریت درباره فناوری اطلاعات و بهرهوری بنگاههای اقتصادی و بهبود CRM
فناوری اطلاعات و بهرهوری بنگاههای اقتصادی و بهبود CRM امروزه رشد روزافزون فناوری اطلاعات به گونهای غیرقابل انکار بر زندگی روزمره جوامع مختلف تأثیر گذاشته است. آنچه مسلم است با توسعه هر چه سریعتر فنآوری ارتباطات و اطلاعات در جوامع مختلف، بهرهوری نیروی کار و رفاه عمومی جامعه افزایش مییابد و در سایه گسترش تجارت الکترونیک فرصتهای شغلی جدید ایجاد میشود. از طرفی امروزه رشد دانش بشر و دستیابی به فناوریهای برتر باعث گردیده است تا دنیای دیروز که دهکدهای بود که در آن زاده شده بودیم، تبدیل به دهکدهای جهانی شود که در آن زیست میکنیم. تا اندک زمانی قبل، زر و زور نشانهای از اقتدار دولتها بود و لشکرکشی تنها راه نفوذ در اقلیمی دیگر، اما امروزه با رشد فناوری اطلاعات، اطلاعات و دانایی است که کشورگشایی میکند. امروز با نفوذ…
بنگاههای کوچک و متوسط، رشد و توسعه اقتصادی
شکل ۲-۱ چهار پی (۴P) ترکیب عناصر بازاریابی (آمیخته بازاریابی)۲-۶) چهار پی(P) ترکیب عناصر بازار یابیآمیخته بازاریابی نمایانگر فعالیتهای اساسی مدیران بازاریابی است. پس از انتخاب یک بازار هدف، مدیران بازاریابی باید یک برنامه سیستماتیک برای فروش به مشتریان و ایجاد روابط بلندمدت تدوین کنند . برنامه بازاریابی از تصمیماتی راجع به محصول، قیمت، ترفیع و توزیع تشکیل میشود. اینها مهمترین نوع بخشهایی هستند که مدیران بازاریابی برای رسیدن به اهداف فروش و سودآوری، منابع شرکت را به آنها تخصیص میدهند (Goldsmith ، ۱۹۹۹، p179).مشخصات یک آمیزه بازاریابی مؤثر–منطبق با نیازهای مشتری باشد؛–بتواند برای ما یک مزیت رقابتی ایجاد کند؛–ترکیب آن خوب باشد؛–منعکس کننده صحیح منابع موجود در شرکت باشد (جزء مقدورات ما باشد.)۲-۷) تجزیه و تحلیل آمیزه بازاریابی–باید بررسی کنیم آیا اقدامات روی هر یک از عوامل آمیزه بازاریابی روی فروش تاثیرمیگذارد…
فعالیتهای اقتصادی، اندازه بنگاه ها
ساختار و تمرکز صنعتیدر مطالعات تجربی پیرامون ساختار بازار، برای قضاوت درباره درجه رقابت و انحصار در هر بازار روش این است که اولاً به تعداد بنگاهها در بازار و ثانیاً به نحوه توزیع بازار بین آنها (سهم بازاری آنها) توجه شود. هر چه تعداد بنگاه ها کمتر و یا بخش وسیعی از بازار در اختیار تعداد محدودی از آنها باشد، ساختار بازار به انحصار نزدیک تر است. ساختار بازار معرف جنبه ها و خصوصیات گوناگونی است که از برجسته ترین آنها می توان به درجه تمرکز (فروشندگان و خریداران)ف تمایز محصولات و شرایط ورود و صرفه های مقیاس به بازار اشاره کرد. چون در بسیاری از موارد اندازه گیری موانع ورود و صرفه های مقیاس مشکل و غیر ممکن است، محققین معمولاً برای شناسایی ساختار بازار از شاخصهای تمرکز استفاده می نماید….
دانلود پایان نامه ایجاد تعامل و ارزش افزوده برای سایر بنگاههای اقتصادی و مشارکت با آنها
تعهد صادر کننده سنددر تعریف تعهد آمده است” رابطه حقوقی است که به موجب آن شخص در برابر دیگری مکلف به انتقال و تسلیم مال یا انجام دادن کاری می شود. خواه سبب ایجاد آن رابطه عقد باشد یا ایقاع یا الزام قهری” بنابراین برای هر تعهد دو طرف ضروری است. در هر تعهد ممکن است چند تن در برابر یک شخص مسئول شوند. در قانون تجارت در ماده ۲۴۹ مسئولیت صادر کننده را بیان نموده و آن را در ردیف سایر مسئولان قرارداده است و هر شرطی از جانب وی دایر بر عدم مسئولیت در پرداخت سند باطل است. در اسناد تجاری نمی توان طی شرطی در سند از مسئولیت پرداخت خود را معاف بدارند که این امر در خصوص برگ وثیقه نیز صادق است چراکه درج چنین شرطی با مقضای این…
پایان نامه مدیریت درباره انواع روش های تامین مالی شرکت ها
انواع روش های تامین مالی شرکت ها سه روش عمده ای که برای تامین منابع لازم برای سرمایه گذاری مورد استفاده قرار میگیرند یعنی استفاده از سود توزیع نشده، استفاده از شریک یا سود سهام و قرض یا وام است، واقعیت این است که هر کدام مورد خاص خود را دارد. اگر ابتدا به سرمایه گذار توجه داشته باشیم و ببینیم سرمایه گذار به کدام شیوه و در چه جهت توجه دارد. آن گاه می توان بحث کرد که چگونه می شود سرمایه گذار را در جهت استفاده از این شیوه ها هدایت کرد. در وهله اول اگر من یک سرمایه گذار باشم و یک فعالیت اقتصادی را در نظر داشته باشیم و مطمئن باشم که بازده و سود قابل توجه و بالایی ایجاد خواهد شد، بدیهی است که تمایلی نخواهم داشت که…
دانلود پایان نامه مدیریت : انواع فناوریهای مدیریت ارتباط با مشتری
انواع فناوریهای مدیریت ارتباط با مشتری متا گروپ[۱]، مدیریت ارتباط با مشتری را به سه زیر سیستم اصلی تقسیمبندی میکند: عملیاتی[۲]، تحلیلی[۳] و تعاملی[۴] (تارخ،۱۳۸۳). مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی: مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی، به کاربردهایی از مدیریت ارتباط با مشتری میپردازد که رو در روی مشتری قرار میگیرد و باعث یکپارچگی بخشهای ستادی و صف سازمان میشود. مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی، در پی پیادهسازی بهترین رویههای سازمانی برای افراد و محیط کار است. در این روش تمامی مراحل ارتباط با مشتری، از مرحله بازاریابی و فروش تا خدمات پس از فروش و دریافت بازخورد از مشتری، به یک فرد سپرده میشود؛ البته به نحوی که فروشندگان و مهندسان ارائه خدمات بتوانند سابقه هر یک از مشتریان را بدون مراجعه به این فرد در دسترس داشته باشند. مدیریت ارتباط با مشتری…
پایان نامه : پیش نیاز های توانمند سازی
پیش نیاز های توانمند سازی کانتر(۱۹۸۳)، باندورا[۱](۱۹۸۶) و هکمن و الد هام[۲](۱۹۸۰) در پژوهشی نه دستور برای پرورش توانمندی ارائه داده اند. ۱-شفاف کردن دیدگاه و اهداف[۳] ایجاد محیطی که احساس توانمندی در افراد ایجاد کند، یک فکر جامع و روشن آنها را هدایت نماید، بدانند که سازمان به کجا میرود وآنان به عنوان افراد آن سازمان چگونه می توانند در آن سهیم باشند. لاک و لاتهام[۴](۱۹۹۰) ویژگیهای مؤثرترین هدفها را به صورت زیر شناسایی کرده اند: – قابل تشخیص و قابل مشاهده[۵] – میزان تحقق اهداف[۶] – تجانس اهداف با مقاصد وفکر اصلی سازمان[۷] – فراتر نبودن اهداف از ظرفیت افراد[۸] – مشخص کردن زمان برای تحقق اهداف[۹] ۲- پرورش تجارب تسلط شخصی[۱۰] باندورا(۱۹۸۶) میگوید مهمترین چیزی که مدیر می تواند با آن موجب توانمند شدن افراد دیگر شود، این است…
پایان نامه : پیش نیاز های توانمند سازی
پیش نیاز های توانمند سازی کانتر(۱۹۸۳)، باندورا[۱](۱۹۸۶) و هکمن و الد هام[۲](۱۹۸۰) در پژوهشی نه دستور برای پرورش توانمندی ارائه داده اند. ۱-شفاف کردن دیدگاه و اهداف[۳] ایجاد محیطی که احساس توانمندی در افراد ایجاد کند، یک فکر جامع و روشن آنها را هدایت نماید، بدانند که سازمان به کجا میرود وآنان به عنوان افراد آن سازمان چگونه می توانند در آن سهیم باشند. لاک و لاتهام[۴](۱۹۹۰) ویژگیهای مؤثرترین هدفها را به صورت زیر شناسایی کرده اند: – قابل تشخیص و قابل مشاهده[۵] – میزان تحقق اهداف[۶] – تجانس اهداف با مقاصد وفکر اصلی سازمان[۷] – فراتر نبودن اهداف از ظرفیت افراد[۸] – مشخص کردن زمان برای تحقق اهداف[۹] ۲- پرورش تجارب تسلط شخصی[۱۰] باندورا(۱۹۸۶) میگوید مهمترین چیزی که مدیر می تواند با آن موجب توانمند شدن افراد دیگر شود، این است…
پایان نامه دلایل عدم استقبال مشتریان از سرویس های بانکداری الکترونیک
دلایل عدم استقبال مشتریان از سرویس های بانکداری الکترونیک می توان دلایل استقبال مشتریان بخصوص مشتریان بانک ملت از سرویس های بانکداری الکترونیکی بانک ملت را بصور خلاصه در ذیل بیان نموده : امنیت عدم آگاهی در مورد سرویس ها مشتریان به درستی نمی دانند که برای استفاده از سرویس ها چه کاری باید انجام دهند. تا چه حد باید مسلط به دانش کامپیوتری باشند تا بتوانند از این سرویس ها استفاده کنند. عدم نیاز به استفاده از این سرویس ها خوگرفتن به سیستم فعلی عرضه سرویس های محدود در اینترنت عدم آشنایی با مزیتها . نداشتن امکانات کامپیوتر مودم اینترنت سرعت پایین اینترنت برنامه های کامپیوتری لازم عدم رغبت به استفاده از این سرویس ها این دسته از افراد ممکن است توانایی لازم را برای استفاده از سیستم داشته باشند اما انگیزه…
پایان نامه دلایل عدم استقبال مشتریان از سرویس های بانکداری الکترونیک
دلایل عدم استقبال مشتریان از سرویس های بانکداری الکترونیک می توان دلایل استقبال مشتریان بخصوص مشتریان بانک ملت از سرویس های بانکداری الکترونیکی بانک ملت را بصور خلاصه در ذیل بیان نموده : امنیت عدم آگاهی در مورد سرویس ها مشتریان به درستی نمی دانند که برای استفاده از سرویس ها چه کاری باید انجام دهند. تا چه حد باید مسلط به دانش کامپیوتری باشند تا بتوانند از این سرویس ها استفاده کنند. عدم نیاز به استفاده از این سرویس ها خوگرفتن به سیستم فعلی عرضه سرویس های محدود در اینترنت عدم آشنایی با مزیتها . نداشتن امکانات کامپیوتر مودم اینترنت سرعت پایین اینترنت برنامه های کامپیوتری لازم عدم رغبت به استفاده از این سرویس ها این دسته از افراد ممکن است توانایی لازم را برای استفاده از سیستم داشته باشند اما انگیزه…
دانلود پایان نامه مدیریت با موضوع قلمروهای مزیت های رقابتی
قلمروهای مزیت های رقابتی مزیت های رقابتی را می توان در سه دسته قلمروهای انسانی، سازمانی و محیطی دسته بندی نمود: الف) مزیت های رقابتی قلمرو نیروی انسانی: دلایل نیاز به تغییر و تحول در سازمان ها و نقش نیروی انسانی برای توانمندسازی سازمان با هدف سازگاری بیشتر با الزامات جدید محیطی به شرح زیر است فشارهایی که از ناحیه رقابت جهانی بر سازمان ها وارد می شود آنها را وادار به تغییر و دگرگونی نظام یافته و مستمر می کند. توقعات مشتریان در مورد کیفیت، قیمت و خدمات و پاسخگویی، افزایش یافته است. بنگاه های اقتصادی همواره دو هدف بقا و کسب سود را تعقیب می کنند، لزوماً باید به نحوی عمل شود که ضمن تداوم حیات، سودآور باقی بمانند و این مستلزم اثربخشی و کارایی منابع انسانی در سازمان است. نیروی…
دانلود پایان نامه مدیریت با موضوع قلمروهای مزیت های رقابتی
قلمروهای مزیت های رقابتی مزیت های رقابتی را می توان در سه دسته قلمروهای انسانی، سازمانی و محیطی دسته بندی نمود: الف) مزیت های رقابتی قلمرو نیروی انسانی: دلایل نیاز به تغییر و تحول در سازمان ها و نقش نیروی انسانی برای توانمندسازی سازمان با هدف سازگاری بیشتر با الزامات جدید محیطی به شرح زیر است فشارهایی که از ناحیه رقابت جهانی بر سازمان ها وارد می شود آنها را وادار به تغییر و دگرگونی نظام یافته و مستمر می کند. توقعات مشتریان در مورد کیفیت، قیمت و خدمات و پاسخگویی، افزایش یافته است. بنگاه های اقتصادی همواره دو هدف بقا و کسب سود را تعقیب می کنند، لزوماً باید به نحوی عمل شود که ضمن تداوم حیات، سودآور باقی بمانند و این مستلزم اثربخشی و کارایی منابع انسانی در سازمان است. نیروی…
پایان نامه مدیریت : الزام و ضرورتهای حاکمیت شرکتی
الزام و ضرورتهای حاکمیت شرکتی حاکمیت شرکتی نقش بااهمیتی را در موفقیت شرکتها و افزایش رفاه اجتماعی ایفا می نماید.این موضوع با توجه به فروپاشی های اخیر اهمیت بیشتری یافته است.فروپاشی شرکت های بزرگ از قبیل انرون، ورلدکام، زیراکس و … که موجب زیان بسیاری از سرمایه گذاران و ذینفعان شد و ناشی از اعمال سطح ضعیفی از مکانیزم های حاکمیت شرکتی بود، موجب تاکید بیش از پیش بر ضرورت ارتقاء و اصلاح حاکمیت شرکتی در سطح بین المللی شده است. به دنبال فروپاشی انرون و موارد مشابه دیگر، کشورهای دنیا سریعاٌ ، و اکنش بازدارانده نشان دادند. به عنوان نمونه در آمریکا به عنوان یک واکنش سریع به این فروپاشی جهت بازگرداندن اعتماد عمومی ، قانون ساربینز آکسلی در جولای ۲۰۰۲ تصویب گردید که از آغاز ۲۰۰۴ لازم الاجرا شد.(دقیقی ، ۱۳۹۰)…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 08:56:00 ق.ظ ]
|