بیوراکتور غشایی |
![]() |
پایان نامه با موضوع تشخیص نفوذ با استفاده از الگوریتم های دادهکاوی
فهرست مطالب فصل اول ۱ ۱-۱ مقدمه. ۲ ۱-۲ بیان مسئله. ۳ ۱-۳ اهمیت و ضرورت تحقیق.. ۴ ۱-۴ اهداف تحقیق.. ۵ ۱-۵ تعاریف و اختصار. ۶ ۱-۶ ساختار پایاننامه. ۹ فصل دوم……………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………….. ۱۰ ۲-۱ دادهکاوی.. ۱۱ ۲-۱-۱دستهبندی ۱۱ ۲-۲مدلها و الگوریتمهای دادهکاوی.. ۱۳ ۲-۲-۱ شبکههای عصبی ۱۳ ۲-۲-۲درخت تصمیم ۱۶ ۲-۲-۳ روش طبقهبندی بیزین ۱۹ ۲-۳-۲-۲ شبکههای بیزین ۲۰ ۲-۲-۴ مدل قانونمحور ۲۲ ۲-۲-۵ مدل کاهل ۲۶ ۲-۲-۶ماشین بردارپشتیبان ۳۲ ۲-۳ مقدمهای بر تقلب… ۳۶ ۲-۳-۱ ساختن مدل برای تقلب ۳۶ ۲-۳-۲ اصول کلی تقلب: ۳۶ ۲-۳-۳ چگونگی شناسایی تقلب: ۳۷ ۲-۳-۴ چگونگی ساخت مدل تقلب: ۳۷ ۲-۴ مقدمهای بر سیستم تشخیص نفوذ. ۳۸ ۲-۴-۱ تعاریف اولیه ۳۹ ۲-۴-۲ وظایف عمومی یک سیستم تشخیص نفوذ: ۳۹…
تشخیص نفوذ با استفاده از الگوریتم های دادهکاوی
فهرست مطالب فصل اول ۱ ۱-۱ مقدمه. ۲ ۱-۲ بیان مسئله. ۳ ۱-۳ اهمیت و ضرورت تحقیق.. ۴ ۱-۴ اهداف تحقیق.. ۵ ۱-۵ تعاریف و اختصار. ۶ ۱-۶ ساختار پایاننامه. ۹ فصل دوم……………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………….. ۱۰ ۲-۱ دادهکاوی.. ۱۱ ۲-۱-۱دستهبندی ۱۱ ۲-۲مدلها و الگوریتمهای دادهکاوی.. ۱۳ ۲-۲-۱ شبکههای عصبی ۱۳ ۲-۲-۲درخت تصمیم ۱۶ ۲-۲-۳ روش طبقهبندی بیزین ۱۹ ۲-۳-۲-۲ شبکههای بیزین ۲۰ ۲-۲-۴ مدل قانونمحور ۲۲ ۲-۲-۵ مدل کاهل ۲۶ ۲-۲-۶ماشین بردارپشتیبان ۳۲ ۲-۳ مقدمهای بر تقلب… ۳۶ ۲-۳-۱ ساختن مدل برای تقلب ۳۶ ۲-۳-۲ اصول کلی تقلب: ۳۶ ۲-۳-۳ چگونگی شناسایی تقلب: ۳۷ ۲-۳-۴ چگونگی ساخت مدل تقلب: ۳۷ ۲-۴ مقدمهای بر سیستم تشخیص نفوذ. ۳۸ ۲-۴-۱ تعاریف اولیه ۳۹ ۲-۴-۲ وظایف عمومی یک سیستم تشخیص نفوذ: ۳۹…
پایان نامه مدل ها و الگوریتم های داده کاوی
۲مدلها و الگوریتمهای دادهکاوی در این بخش قصد داریم مهمترین الگوریتمها و مدلهای دادهکاوی را بررسی کنیم. بسیاری از محصولات تجاری دادهکاوی از مجموعه از این الگوریتم ها استفاده میکنند و معمولا هر کدام آنها در یک بخش خاص قدرت دارند و برای استفاده از یکی از آنها باید بررسی های لازم در جهت انتخاب متناسب
ترین محصول توسط گروه متخصص در نظر گرفته شود.نکته مهم دیگر این است که در بین این الگوریتم ها و مدل ها ، بهترین وجود ندارد و با توجه به دادهها و کارایی مورد نظر باید مدل انتخاب گردد. ۲-۲-۱ شبکههای عصبی[۱] هر شبکه عصبی شامل یک لایه ورودی[۲]میباشد که هر گره در این لایه معادل یکی از متغیرهای پیشبینی میباشد. گرههای موجود در لایه میانی به تعدادی گره در لایه نهان[۳]وصل میشوند. هر گره ورودی به همه…
مدل ها و الگوریتم های داده کاوی
۲مدلها و الگوریتمهای دادهکاوی در این بخش قصد داریم مهمترین الگوریتمها و مدلهای دادهکاوی را بررسی کنیم. بسیاری از محصولات تجاری دادهکاوی از مجموعه از این الگوریتم ها استفاده میکنند و معمولا هر کدام آنها در یک بخش خاص قدرت دارند و برای استفاده از یکی از آنها باید بررسی های لازم در جهت انتخاب متناسبترین محصول توسط گروه متخصص در نظر گرفته شو
پایان نامه روش MBR در تصفیه اختلاط فاضلابهای شهری و صنعتی با هدف بازیافت پساب در چرخه تولید و مدل سازی آن
پایاننامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران-محیط زیست روش MBR در تصفیه اختلاط فاضلابهای شهری و صنعتی با هدف بازیافت پساب در چرخه تولید و مدل سازی آن استاد راهنما: دکتر سید احمد میرباقری تابستان ۹۲ چکیده در تحقیق صورت گرفته عملکرد بیوراکتور غشایی مستغرق با غشاء هالو فایبر در تصفیه فاضلاب شهری، فاضلاب صنعتی و اختلاط فاضلاب شهری و صنعتی مورد بررسی قرار گرفت. برای بررسی کارایی تصفیه فاضلاب شهری از فاضلاب موجود در تصفیه خانه
اکباتان تهران استفاده شد. همچنین فاضلاب صنعتی یا مقاومت بالا با افزایش پارامترهای BOD، COD و TSS به ترتیب به حدود ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۵۰۰۰ میلی گرم در لیتر شبیه سازی گردید. فاضلاب اختلاط شهری و صنعتی نیز با ترکیب این دو به دست آمده که خصوصیاتی بین فاضلاب شهری و صنعتی را داشت. برای هر سه نوع…
پایان نامه روش MBR در تصفیه اختلاط فاضلابهای شهری و صنعتی با هدف بازیافت پساب در چرخه تولید و مدل سازی آن
پایاننامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران-محیط زیست روش MBR در تصفیه اختلاط فاضلابهای شهری و صنعتی با هدف بازیافت پساب در چرخه تولید و مدل سازی آن استاد راهنما: دکتر سید احمد میرباقری تابستان ۹۲ چکیده در تحقیق صورت گرفته عملکرد بیوراکتور غشایی مستغرق با غشاء هالو فایبر در تصفیه فاضلاب شهری، فاضلاب صنعتی و اختلاط فاضلاب شهری و صنعتی مورد بررسی قرار گرفت. برای بررسی کارایی تصفیه فاضلاب شهری از فاضلاب موجود در تصفیه خانه اکباتان تهران استفاده شد. همچنین فاضلاب صنعتی یا مقاومت بالا با افزایش پارامترهای BOD، COD و
د.نکته مهم دیگر این است که در بین این الگوریتم ها و مدل ها ، بهترین وجود ندارد و با توجه به دادهها و کارایی مورد نظر باید مدل انتخاب گردد. ۲-۲-۱ شبکههای عصبی[۱] هر شبکه عصبی شامل یک لایه ورودی[۲]میباشد که هر گره در این لایه معادل یکی از متغیرهای پیشبینی میباشد. گرههای موجود در لایه میانی به تعدادی گره در لایه نهان[۳]وصل میشوند. هر گره ورودی به همه…
نگارش پایان نامه درباره : بررسی و تشخیص نفوذ با استفاده از الگوریتم های داده کاوی
مقدمه از آنجایی که از نظر تکنیکی ایجاد سیستمهای کامپیوتری بدون نقاط ضعف و شکست امنیتی عملا غیر ممکن است. تشخیص نفوذ در سیستمهای کامپیوتری با اهمیت خاصی دنبال میشود. سیستمهای تشخیص نفوذ سختافزار یا نرمافزاری است که کار نظارت بر شبکه کامپیوتری را در مورد فعالیتهای مخرب و یا نقص سیاستهای مدیریتی و امنیتی را انجام میدهد و گزارشهای حاصله را به بخش مدیریت شبکه ارائه میدهد[۱]. سیستمهای تشخیص نفوذ وظیف شناسایی و تشخیص هر گونه استفاده غیر مجاز به سیستم، سوء استفاده و یا آسیب رسانی توسط هر دودسته کاربران داخلی و خارجی را بر عهده دارند. هدف این سیستمها جلوگیری از حمله نیست و تنها کشف و احتمالا شناسایی حملات و تشخیص اشکالات امنیتی در سیستم یا شبکهکامپیوتری و اعلام آن به مدیر سیستم است. عموما سیستمهای تشخیص نفوذ در…
بررسی و تشخیص نفوذ با استفاده از الگوریتم های داده کاوی
مقدمه از آنجایی که از نظر تکنیکی ایجاد سیستمهای کامپیوتری بدون نقاط ضعف و شکست امنیتی عملا غیر ممکن است. تشخیص نفوذ در سیستمهای کامپیوتری با اهمیت خاصی دنبال میشود. سیستمهای تشخیص نفوذ سختافزار یا نرمافزاری است که کار نظارت بر شبکه کامپیوتری را در مورد فعالیتهای مخرب و یا نقص سیاستهای مدیریتی و امنیتی را انجام میدهد و گزارشهای حاصله را به بخش مدیریت شبکه ارائه میدهد[۱]. سیستمهای تشخیص نفوذ وظیف شناسایی و تشخیص هر گونه استفاده غیر مجاز به سیستم، سوء استفاده و یا آسیب رسانی توسط هر دودسته کاربران داخلی و خارجی را بر عهده دارند. هدف این سیستمها جلوگیری از حمله نیست و تنها کشف و احتمالا شناسایی حملات و تشخیص اشکالات امنیتی در سیستم یا شبکهکامپیوتری و اعلام آن به مدیر سیستم است. عموما سیستمهای تشخیص نفوذ در…
پایان نامه ارشد: پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با استفاده از روش¬های داده¬کاوی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان دانشکده فنی و مهندسی پایاننامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش مکانیک خاک و پی عنوان پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با استفاده از روشهای دادهکاوی استاد راهنما دکتر محمود نیکخواه شهمیرزادی استاد مشاور دکتر رحمان شریفی چکیدهسدها همواره از سازههای زیر بنایی شمرده میشوند و دارای ارزش حیاتی میباشند. در گذشته ایجاد سد عمدتاً با اهداف تأمین آب آشامیدنی و آبیاری مزارع کشاورزی بوده ولی امروز به دلیل نیاز به انرژی برق آبی و اهداف دیگر توسعه بیشتری یافته است. برآورد میزان ۲۰ میلیارد متر مکعب برداشت از آبهای شیرین جهان خود دلیلی بر اهمیت سدسازی در دنیای امروز است. از این رو، بررسی و جلوگیری از خرابی سدها از اهمیت ویژهای برخوردار است. اگرچه در گذشته پدیده روگذری، اولین…
پایان نامه ارشد: پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با استفاده از روش¬های داده¬کاوی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان دانشکده فنی و مهندسی پایاننامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش مکانیک خاک و پی عنوان پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با استفاده از روشهای دادهکاوی استاد راهنما دکتر محمود نیکخواه شهمیرزادی استاد مشاور دکتر رحمان شریفی چکیدهسدها همواره از سازههای زیر بنایی شمرده میشوند و دارای ارزش حیاتی میباشند. در گذشته ایجاد سد عمدتاً با اهداف تأمین آب آشامیدنی و آبیاری مزارع کشاورزی بوده ولی امروز به دلیل نیاز به انرژی برق آبی و اهداف دیگر توسعه بیشتری یافته است. برآورد میزان ۲۰ میلیارد متر مکعب برداشت از آبهای شیرین جهان خود دلیلی بر اهمیت سدسازی در دنیای امروز است. از این رو، بررسی و جلوگیری از خرابی سدها از اهمیت ویژهای برخوردار است. اگرچه در گذشته پدیده روگذری، اولین…
پایان نامه : ملزومات بازاریابی رابطه مند
جهت پیادهسازی و استقرار بازاریابی رابطه مند موارد زیر را باید در نظر داشت: نقطه شروع بازاریابی، مشتریان و نیازهایشان میباشد. مبادله مفهوم مرکزی در بازریابی رابطه مند میباشد مقاصد مختلفی برای ایجاد ارتباط وجود دارد. برای حفظ روابط، باید به وعدهها عمل شود. اعتماد دو طرفه، عامل اصلی در ارتباطات پایدار میباشد. وابستگی و تعهد در روابط وجود دارد. برقراری ارتباط ضروری است (نعمتیپور، ۱۳۸۸) ۲-۳-۶- انواع بازاریابی رابطه مند انواع بازاریابی رابطه مند عبارت است از: رابطه بین سازمان و شرکتهای خدماتی مثل مؤسسات تحقیقات بازاریابی، آژانسهای تبلیغاتی و غیره رابطه بین سازندگان قطعات و ملزومات خریداران جهت تأمین بهنگام و بهینهسازی کیفیت همسو کردن استراتژی با جایگاه رقبا، تغییرات تکنولوژی و سیاسی برقراری رابطه بین سازمان و مؤسسات غیرانتفاعی جهت مشارکت در امور اجتماعی مشارکت در طرحهای تحقیق…
پایان نامه : ملزومات بازاریابی رابطه مند
جهت پیادهسازی و استقرار بازاریابی رابطه مند موارد زیر را باید در نظر داشت: نقطه شروع بازاریابی، مشتریان و نیازهایشان میباشد. مبادله مفهوم مرکزی در بازریابی رابطه مند میباشد مقاصد مختلفی برای ایجاد ارتباط وجود دارد. برای حفظ روابط، باید به وعدهها عمل شود. اعتماد دو طرفه، عامل اصلی در ارتباطات پایدار میباشد. وابستگی و تعهد در روابط وجود دارد. برقراری ارتباط ضروری است (نعمتیپور، ۱۳۸۸) ۲-۳-۶- انواع بازاریابی رابطه مند انواع بازاریابی رابطه مند عبارت است از: رابطه بین سازمان و شرکتهای خدماتی مثل مؤسسات تحقیقات بازاریابی، آژانسهای تبلیغاتی و غیره رابطه بین سازندگان قطعات و ملزومات خریداران جهت تأمین بهنگام و بهینهسازی کیفیت همسو کردن استراتژی با جایگاه رقبا، تغییرات تکنولوژی و سیاسی برقراری رابطه بین سازمان و مؤسسات غیرانتفاعی جهت مشارکت در امور اجتماعی مشارکت در طرحهای تحقیق…
پایان نامه مدیریت درباره : فرضیه ترکیب توزیعها MDH:
ملزومات بازاریابی رابطه مند جهت پیادهسازی و استقرار بازاریابی رابطه مند موارد زیر را باید در نظر داشت: نقطه شروع بازاریابی، مشتریان و نیازهایشان میباشد. مبادله مفهوم مرکزی در بازریابی رابطه مند میباشد مقاصد مختلفی برای ایجاد ارتباط وجود دارد. برای حفظ روابط، باید به وعدهها عمل شود. اعتماد دو طرفه، عامل اصلی در ارتباطات پایدار میباشد. وابستگی و تعهد در روابط وجود دارد. برقراری ارتباط ضروری است (نعمتیپور، ۱۳۸۸) ۲-۳-۶- انواع بازاریابی رابطه مند انواع بازاریابی رابطه مند عبارت است از: رابطه بین سازمان و شرکتهای خدماتی مثل مؤسسات تحقیقات بازاریابی، آژانسهای تبلیغاتی و غیره رابطه بین سازندگان قطعات و ملزومات خریداران جهت تأمین بهنگام و بهینهسازی کیفیت همسو کردن استراتژی با جایگاه رقبا، تغییرات تکنولوژی و سیاسی برقراری رابطه بین سازمان و مؤسسات غیرانتفاعی جهت مشارکت در امور اجتماعی مشارکت…
پایان نامه مدیریت درباره : فرضیه ترکیب توزیعها MDH:
ملزومات بازاریابی رابطه مند جهت پیادهسازی و استقرار بازاریابی رابطه مند موارد زیر را باید در نظر داشت: نقطه شروع بازاریابی، مشتریان و نیازهایشان میباشد. مبادله مفهوم مرکزی در بازریابی رابطه مند میباشد مقاصد مختلفی برای ایجاد ارتباط وجود دارد. برای حفظ روابط، باید به وعدهها عمل شود. اعتماد دو طرفه، عامل اصلی در ارتباطات پایدار میباشد. وابستگی و تعهد در روابط وجود دارد. برقراری ارتباط ضروری است (نعمتیپور، ۱۳۸۸) ۲-۳-۶- انواع بازاریابی رابطه مند انواع بازاریابی رابطه مند عبارت است از: رابطه بین سازمان و شرکتهای خدماتی مثل مؤسسات تحقیقات بازاریابی، آژانسهای تبلیغاتی و غیره رابطه بین سازندگان قطعات و ملزومات خریداران جهت تأمین بهنگام و بهینهسازی کیفیت همسو کردن استراتژی با جایگاه رقبا، تغییرات تکنولوژی و سیاسی برقراری رابطه بین سازمان و مؤسسات غیرانتفاعی جهت مشارکت در امور اجتماعی مشارکت…
فرآیند تحلیل سلسله مراتبی، تحلیل سلسله مراتبی
۲-۶-۴- کاربردهای خوشهبندی از آنجا که خوشهبندی یک روش یادگیری بدون نظارت محسوب میگردد، در موارد بسیاری میتواند کاربرد داشته باشد. در بازاریابی(Marketing): دستهبندی مشتریها به دستههایی بر حسب رفتارها و نیازهای آنها از طریق مجموعه زیادی از ویژگیها و آخرین خریدهای آنها. زیستشناسیBiology)): دستهبندی حیوانات و گیاهان از روی ویژگیهای آنها. کتابداری: دستهبندی کتابها نقشهبرداری شهری(City-Planning): دستهبندی خانهها بر اساس نوع و موقعیت جغرافیایی آنها. مطالعات زلزلهنگاری(Earthquake Studies): تشخیص مناطق حادثهخیز بر اساس مشاهدات قبلی. وب(WWW): دستهبندی اسناد و یا دستهبندی مشتریان به سایتها و …. دادهکاوی(Data Mining): کشف اطلاعات و ساختار جدید از دادههای موجود در تشخیص گفتارSpeech) Recognition): در ساخت کتاب کد از بردارهای ویژگی، در تقسیم کردن گفتار بر حسب گویندگان آن و یا فشردهسازی گفتار. در تقسیمبندی تصاویرImage) Segmentation): تقسیمبندی تصاویر پزشکی و یا ماهوارهای. 2-7- نرم افزارهای…
فرآیند تحلیل سلسله مراتبی، تحلیل سلسله مراتبی
تجزیه مسائل بزرگ و پیچیده به سطوح و عناصر مختلف از طریق ساختار ردهای سادگی مدل و در واقع عدم نیاز به دانش مهندسی پیشرفته عدم نیاز به تهیه و تشکیل ماتریس تصمیمگیری(اندازهگیری شاخصها) مدل کردن توأمان معیارهای کیفی و کمی به کارگیری احساسات و افکار تصمیمگیرنده(DM)[11]و … ۲-۵-۲- فرآیند تحلیل سلسله مراتبی گروهی ممکن است در یک تصمیمگیری به جای یک تصمیمگیرنده، چندین تصمیمگیرنده باشند که نظرهای همگی آنها باید در ماتریس مقایسه لحاظ شود، در این موارد برای تصمیمگیری گروهی میتوان از میانگین هندسی برای عناصر ماتریس مقایسه استفاده کرد; که روش کامل آن را در فصل سوم توضیح خواهیم داد. ۲-۶- مفهوم خوشهبندی جین، مورتی و فیلین(۱۹۹۹)، در خصوص کاربرد خوشهبندی بیان میکنند که خوشهبندی برای انواع الگوهای تحلیل اکتشافی، گروهبندی و تصمیمگیری، و موقعیتهای فراگیری ماشینی، شامل: دادهکاوی، بازیابی…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 03:59:00 ب.ظ ]
|