پایان نامه با موضوع تشخیص نفوذ با استفاده از الگوریتم های داده­کاوی

فهرست مطالب فصل اول ۱ ۱-۱ مقدمه. ۲ ۱-۲ بیان مسئله. ۳ ۱-۳ اهمیت و ضرورت تحقیق.. ۴ ۱-۴ اهداف تحقیق.. ۵ ۱-۵ تعاریف و اختصار. ۶ ۱-۶ ساختار پایاننامه. ۹ فصل دوم……………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………….. ۱۰ ۲-۱ داده­کاوی.. ۱۱ ۲-۱-۱دسته­بندی ۱۱ ۲-۲مدلها و الگوریتمهای دادهکاوی.. ۱۳ ۲-۲-۱ شبکه­های عصبی ۱۳ ۲-۲-۲درخت تصمیم ۱۶ ۲-۲-۳ روش طبقه­بندی بیزین ۱۹ ۲-۳-۲-۲ شبکه­های بیزین ۲۰ ۲-۲-۴ مدل قانون­محور ۲۲ ۲-۲-۵ مدل کاهل ۲۶ ۲-۲-۶ماشین بردارپشتیبان ۳۲ ۲-۳ مقدمه­ای بر تقلب… ۳۶ ۲-۳-۱ ساختن مدل برای تقلب ۳۶ ۲-۳-۲ اصول کلی تقلب: ۳۶ ۲-۳-۳ چگونگی شناسایی تقلب: ۳۷ ۲-۳-۴ چگونگی ساخت مدل تقلب: ۳۷ ۲-۴ مقدمه­ای بر سیستم تشخیص نفوذ. ۳۸ ۲-۴-۱ تعاریف اولیه ۳۹ ۲-۴-۲ وظایف عمومی یک سیستم تشخیص نفوذ: ۳۹…

تشخیص نفوذ با استفاده از الگوریتم های داده­کاوی

فهرست مطالب فصل اول ۱ ۱-۱ مقدمه. ۲ ۱-۲ بیان مسئله. ۳ ۱-۳ اهمیت و ضرورت تحقیق.. ۴ ۱-۴ اهداف تحقیق.. ۵ ۱-۵ تعاریف و اختصار. ۶ ۱-۶ ساختار پایاننامه. ۹ فصل دوم……………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………….. ۱۰ ۲-۱ داده­کاوی.. ۱۱ ۲-۱-۱دسته­بندی ۱۱ ۲-۲مدلها و الگوریتمهای دادهکاوی.. ۱۳ ۲-۲-۱ شبکه­های عصبی ۱۳ ۲-۲-۲درخت تصمیم ۱۶ ۲-۲-۳ روش طبقه­بندی بیزین ۱۹ ۲-۳-۲-۲ شبکه­های بیزین ۲۰ ۲-۲-۴ مدل قانون­محور ۲۲ ۲-۲-۵ مدل کاهل ۲۶ ۲-۲-۶ماشین بردارپشتیبان ۳۲ ۲-۳ مقدمه­ای بر تقلب… ۳۶ ۲-۳-۱ ساختن مدل برای تقلب ۳۶ ۲-۳-۲ اصول کلی تقلب: ۳۶ ۲-۳-۳ چگونگی شناسایی تقلب: ۳۷ ۲-۳-۴ چگونگی ساخت مدل تقلب: ۳۷ ۲-۴ مقدمه­ای بر سیستم تشخیص نفوذ. ۳۸ ۲-۴-۱ تعاریف اولیه ۳۹ ۲-۴-۲ وظایف عمومی یک سیستم تشخیص نفوذ: ۳۹…

پایان نامه مدل ­ها و الگوریتم ­های داده­ کاوی

۲مدل­ها و الگوریتم­های داده­کاوی در این بخش قصد داریم مهمترین الگوریتم­ها و مدل­های داده­کاوی را بررسی کنیم. بسیاری از محصولات تجاری داده­کاوی از مجموعه از این الگوریتم ها استفاده می­کنند و معمولا هر کدام آنها در یک بخش خاص قدرت دارند و برای استفاده از یکی از آنها باید بررسی های لازم در جهت انتخاب متناسب­

ترین محصول توسط گروه متخصص در نظر گرفته شود.نکته مهم دیگر این است که در بین این الگوریتم ها و مدل ها ، بهترین وجود ندارد و با توجه به داده­ها و کارایی مورد نظر باید مدل انتخاب گردد. ۲-۲-۱ شبکه­های عصبی[۱] هر شبکه عصبی شامل یک لایه ورودی[۲]می­باشد که هر گره در این لایه معادل یکی از متغیر­های پیش­بینی می­باشد. گره­های موجود در لایه میانی به تعدادی گره در لایه نهان[۳]وصل می­شوند. هر گره ورودی به همه…

مدل ­ها و الگوریتم ­های داده­ کاوی

۲مدل­ها و الگوریتم­های داده­کاوی در این بخش قصد داریم مهمترین الگوریتم­ها و مدل­های داده­کاوی را بررسی کنیم. بسیاری از محصولات تجاری داده­کاوی از مجموعه از این الگوریتم ها استفاده می­کنند و معمولا هر کدام آنها در یک بخش خاص قدرت دارند و برای استفاده از یکی از آنها باید بررسی های لازم در جهت انتخاب متناسب­ترین محصول توسط گروه متخصص در نظر گرفته شو

پایان نامه روش MBR در تصفیه اختلاط فاضلاب‌های شهری و صنعتی با هدف بازیافت پساب در چرخه تولید و مدل سازی آن

پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران-محیط زیست روش MBR در تصفیه اختلاط فاضلاب‌های شهری و صنعتی با هدف بازیافت پساب در چرخه تولید و مدل سازی آن استاد راهنما: دکتر سید احمد میرباقری تابستان ۹۲ چکیده در تحقیق صورت گرفته عملکرد بیوراکتور غشایی مستغرق با غشاء هالو فایبر در تصفیه فاضلاب شهری، فاضلاب صنعتی و اختلاط فاضلاب شهری و صنعتی مورد بررسی قرار گرفت. برای بررسی کارایی تصفیه فاضلاب شهری از فاضلاب موجود در تصفیه خانه

اکباتان تهران استفاده شد. همچنین فاضلاب صنعتی یا مقاومت بالا با افزایش پارامترهای BOD، COD و TSS به ترتیب به حدود ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۵۰۰۰ میلی گرم در لیتر شبیه سازی گردید. فاضلاب اختلاط شهری و صنعتی نیز با ترکیب این دو به دست آمده که خصوصیاتی بین فاضلاب شهری و صنعتی را داشت. برای هر سه نوع…

پایان نامه روش MBR در تصفیه اختلاط فاضلاب‌های شهری و صنعتی با هدف بازیافت پساب در چرخه تولید و مدل سازی آن

پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران-محیط زیست روش MBR در تصفیه اختلاط فاضلاب‌های شهری و صنعتی با هدف بازیافت پساب در چرخه تولید و مدل سازی آن استاد راهنما: دکتر سید احمد میرباقری تابستان ۹۲ چکیده در تحقیق صورت گرفته عملکرد بیوراکتور غشایی مستغرق با غشاء هالو فایبر در تصفیه فاضلاب شهری، فاضلاب صنعتی و اختلاط فاضلاب شهری و صنعتی مورد بررسی قرار گرفت. برای بررسی کارایی تصفیه فاضلاب شهری از فاضلاب موجود در تصفیه خانه اکباتان تهران استفاده شد. همچنین فاضلاب صنعتی یا مقاومت بالا با افزایش پارامترهای BOD، COD و

د.نکته مهم دیگر این است که در بین این الگوریتم ها و مدل ها ، بهترین وجود ندارد و با توجه به داده­ها و کارایی مورد نظر باید مدل انتخاب گردد. ۲-۲-۱ شبکه­های عصبی[۱] هر شبکه عصبی شامل یک لایه ورودی[۲]می­باشد که هر گره در این لایه معادل یکی از متغیر­های پیش­بینی می­باشد. گره­های موجود در لایه میانی به تعدادی گره در لایه نهان[۳]وصل می­شوند. هر گره ورودی به همه…

نگارش پایان نامه درباره : بررسی و تشخیص نفوذ با استفاده از الگوریتم های داده کاوی

مقدمه از آنجایی که از نظر تکنیکی ایجاد سیستم­های کامپیوتری بدون نقاط ضعف و شکست امنیتی عملا غیر ممکن است. تشخیص نفوذ در سیستم­های کامپیوتری با اهمیت خاصی دنبال می­شود. سیستم­های تشخیص نفوذ سخت­افزار یا نرم­افزاری است که کار نظارت بر شبکه ­کامپیوتری را در مورد فعالیت­های مخرب و یا نقص سیاست­های مدیریتی و امنیتی را انجام می­دهد و گزارش­های حاصله را به بخش مدیریت شبکه ارائه می­دهد‎[۱]. سیستم­های تشخیص نفوذ وظیف شناسایی و تشخیص هر گونه استفاده غیر مجاز به سیستم، سوء استفاده و یا آسیب رسانی توسط هر دودسته کاربران داخلی و خارجی را بر عهده دارند. هدف این سیستم­ها جلوگیری از حمله نیست و تنها کشف و احتمالا شناسایی حملات و تشخیص اشکالات امنیتی در سیستم یا شبکه­کامپیوتری و اعلام آن به مدیر سیستم است. عموما سیستم­های تشخیص نفوذ در…

بررسی و تشخیص نفوذ با استفاده از الگوریتم های داده کاوی

مقدمه از آنجایی که از نظر تکنیکی ایجاد سیستم­های کامپیوتری بدون نقاط ضعف و شکست امنیتی عملا غیر ممکن است. تشخیص نفوذ در سیستم­های کامپیوتری با اهمیت خاصی دنبال می­شود. سیستم­های تشخیص نفوذ سخت­افزار یا نرم­افزاری است که کار نظارت بر شبکه ­کامپیوتری را در مورد فعالیت­های مخرب و یا نقص سیاست­های مدیریتی و امنیتی را انجام می­دهد و گزارش­های حاصله را به بخش مدیریت شبکه ارائه می­دهد‎[۱]. سیستم­های تشخیص نفوذ وظیف شناسایی و تشخیص هر گونه استفاده غیر مجاز به سیستم، سوء استفاده و یا آسیب رسانی توسط هر دودسته کاربران داخلی و خارجی را بر عهده دارند. هدف این سیستم­ها جلوگیری از حمله نیست و تنها کشف و احتمالا شناسایی حملات و تشخیص اشکالات امنیتی در سیستم یا شبکه­کامپیوتری و اعلام آن به مدیر سیستم است. عموما سیستم­های تشخیص نفوذ در…

پایان نامه ارشد: پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با استفاده از روش¬های داده¬کاوی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان دانشکده فنی و مهندسی پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش مکانیک خاک و پی عنوان پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با استفاده از روش­های داده­کاوی استاد راهنما دکتر محمود نیکخواه شهمیرزادی استاد مشاور دکتر رحمان شریفی چکیدهسدها همواره از سازه­های زیر بنایی شمرده می‌شوند و دارای ارزش حیاتی می­باشند. در گذشته ایجاد سد عمدتاً با اهداف تأمین آب آشامیدنی و آبیاری مزارع کشاورزی بوده ولی امروز به دلیل نیاز به انرژی برق آبی و اهداف دیگر توسعه بیشتری یافته است. برآورد میزان ۲۰ میلیارد متر مکعب برداشت از آب‌های شیرین جهان خود دلیلی بر اهمیت سد­سازی در دنیای امروز است. از این رو، بررسی و جلوگیری از خرابی سدها از اهمیت ویژه­ای برخوردار است. اگرچه در گذشته پدیده روگذری، اولین…

پایان نامه ارشد: پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با استفاده از روش¬های داده¬کاوی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان دانشکده فنی و مهندسی پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش مکانیک خاک و پی عنوان پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با استفاده از روش­های داده­کاوی استاد راهنما دکتر محمود نیکخواه شهمیرزادی استاد مشاور دکتر رحمان شریفی چکیدهسدها همواره از سازه­های زیر بنایی شمرده می‌شوند و دارای ارزش حیاتی می­باشند. در گذشته ایجاد سد عمدتاً با اهداف تأمین آب آشامیدنی و آبیاری مزارع کشاورزی بوده ولی امروز به دلیل نیاز به انرژی برق آبی و اهداف دیگر توسعه بیشتری یافته است. برآورد میزان ۲۰ میلیارد متر مکعب برداشت از آب‌های شیرین جهان خود دلیلی بر اهمیت سد­سازی در دنیای امروز است. از این رو، بررسی و جلوگیری از خرابی سدها از اهمیت ویژه­ای برخوردار است. اگرچه در گذشته پدیده روگذری، اولین…

پایان نامه : ملزومات بازاریابی رابطه مند

جهت پیاده­سازی و استقرار بازاریابی رابطه ­مند موارد زیر را باید در نظر داشت: نقطه شروع بازاریابی، مشتریان و نیازهایشان می­باشد. مبادله مفهوم مرکزی در بازریابی رابطه مند می­باشد مقاصد مختلفی برای ایجاد ارتباط وجود دارد. برای حفظ روابط، باید به وعده­ها عمل شود. اعتماد دو طرفه، عامل اصلی در ارتباطات پایدار می­باشد. وابستگی و تعهد در روابط وجود دارد. برقراری ارتباط ضروری است (نعمتی­پور، ۱۳۸۸) ۲-۳-۶- انواع بازاریابی رابطه ­مند انواع بازاریابی رابطه ­مند عبارت است از: رابطه بین سازمان و شرکت­های خدماتی مثل مؤسسات تحقیقات بازاریابی، آژانس­های تبلیغاتی و غیره رابطه بین سازندگان قطعات و ملزومات خریداران جهت تأمین بهنگام و بهینه­سازی کیفیت همسو کردن استراتژی با جایگاه رقبا، تغییرات تکنولوژی و سیاسی برقراری رابطه بین سازمان و مؤسسات غیرانتفاعی جهت مشارکت در امور اجتماعی مشارکت در طرح­های تحقیق…

پایان نامه : ملزومات بازاریابی رابطه مند

جهت پیاده­سازی و استقرار بازاریابی رابطه ­مند موارد زیر را باید در نظر داشت: نقطه شروع بازاریابی، مشتریان و نیازهایشان می­باشد. مبادله مفهوم مرکزی در بازریابی رابطه مند می­باشد مقاصد مختلفی برای ایجاد ارتباط وجود دارد. برای حفظ روابط، باید به وعده­ها عمل شود. اعتماد دو طرفه، عامل اصلی در ارتباطات پایدار می­باشد. وابستگی و تعهد در روابط وجود دارد. برقراری ارتباط ضروری است (نعمتی­پور، ۱۳۸۸) ۲-۳-۶- انواع بازاریابی رابطه ­مند انواع بازاریابی رابطه ­مند عبارت است از: رابطه بین سازمان و شرکت­های خدماتی مثل مؤسسات تحقیقات بازاریابی، آژانس­های تبلیغاتی و غیره رابطه بین سازندگان قطعات و ملزومات خریداران جهت تأمین بهنگام و بهینه­سازی کیفیت همسو کردن استراتژی با جایگاه رقبا، تغییرات تکنولوژی و سیاسی برقراری رابطه بین سازمان و مؤسسات غیرانتفاعی جهت مشارکت در امور اجتماعی مشارکت در طرح­های تحقیق…

پایان نامه مدیریت درباره : فرضیه ترکیب توزیع­ها MDH:

ملزومات بازاریابی رابطه مند جهت پیاده­سازی و استقرار بازاریابی رابطه ­مند موارد زیر را باید در نظر داشت: نقطه شروع بازاریابی، مشتریان و نیازهایشان می­باشد. مبادله مفهوم مرکزی در بازریابی رابطه مند می­باشد مقاصد مختلفی برای ایجاد ارتباط وجود دارد. برای حفظ روابط، باید به وعده­ها عمل شود. اعتماد دو طرفه، عامل اصلی در ارتباطات پایدار می­باشد. وابستگی و تعهد در روابط وجود دارد. برقراری ارتباط ضروری است (نعمتی­پور، ۱۳۸۸) ۲-۳-۶- انواع بازاریابی رابطه ­مند انواع بازاریابی رابطه ­مند عبارت است از: رابطه بین سازمان و شرکت­های خدماتی مثل مؤسسات تحقیقات بازاریابی، آژانس­های تبلیغاتی و غیره رابطه بین سازندگان قطعات و ملزومات خریداران جهت تأمین بهنگام و بهینه­سازی کیفیت همسو کردن استراتژی با جایگاه رقبا، تغییرات تکنولوژی و سیاسی برقراری رابطه بین سازمان و مؤسسات غیرانتفاعی جهت مشارکت در امور اجتماعی مشارکت…

پایان نامه مدیریت درباره : فرضیه ترکیب توزیع­ها MDH:

ملزومات بازاریابی رابطه مند جهت پیاده­سازی و استقرار بازاریابی رابطه ­مند موارد زیر را باید در نظر داشت: نقطه شروع بازاریابی، مشتریان و نیازهایشان می­باشد. مبادله مفهوم مرکزی در بازریابی رابطه مند می­باشد مقاصد مختلفی برای ایجاد ارتباط وجود دارد. برای حفظ روابط، باید به وعده­ها عمل شود. اعتماد دو طرفه، عامل اصلی در ارتباطات پایدار می­باشد. وابستگی و تعهد در روابط وجود دارد. برقراری ارتباط ضروری است (نعمتی­پور، ۱۳۸۸) ۲-۳-۶- انواع بازاریابی رابطه ­مند انواع بازاریابی رابطه ­مند عبارت است از: رابطه بین سازمان و شرکت­های خدماتی مثل مؤسسات تحقیقات بازاریابی، آژانس­های تبلیغاتی و غیره رابطه بین سازندگان قطعات و ملزومات خریداران جهت تأمین بهنگام و بهینه­سازی کیفیت همسو کردن استراتژی با جایگاه رقبا، تغییرات تکنولوژی و سیاسی برقراری رابطه بین سازمان و مؤسسات غیرانتفاعی جهت مشارکت در امور اجتماعی مشارکت…

فرآیند تحلیل سلسله مراتبی، تحلیل سلسله مراتبی

۲-۶-۴- کاربردهای خوشه­بندی از آنجا که خوشه­‌بندی یک روش یادگیری بدون نظارت محسوب می‌­گردد، در موارد بسیاری می­‌تواند کاربرد داشته‌ باشد. در بازاریابی(Marketing): دسته­‌‌بندی مشتری‌­ها به دسته‌­هایی بر حسب رفتار­ها و نیاز­های آن­ها از طریق مجموعه زیادی از ویژگی­‌ها و آخرین خرید‌­های آن­ها. زیست‌‌‌شناسیBiology)): دسته­‌بندی حیوانات و گیاهان از روی ویژگی‌­های آن­ها. کتابداری: دسته‌­بندی کتاب­ها نقشه­‌برداری شهری(City-Planning): دسته­بندی خانه­ها بر اساس نوع و موقعیت جغرافیایی آن­ها. مطالعات زلزله­‌نگاری(Earthquake Studies): تشخیص مناطق حادثه‌­خیز بر اساس مشاهدات قبلی. وب(WWW): دسته­‌بندی اسناد و یا دسته‌­بندی مشتریان به سایت­ها و …. داده­کاوی(Data Mining): کشف اطلاعات و ساختار جدید از داده­‌های موجود در تشخیص گفتارSpeech) Recognition): در ساخت کتاب کد از بردار­های ویژگی، در تقسیم کردن گفتار بر حسب گویندگان آن و یا فشرده‌­سازی گفتار. در تقسیم‌­بندی تصاویرImage) Segmentation): تقسیم­‌بندی تصاویر پزشکی و یا ماهواره‌ای. 2-7- نرم افزارهای…

فرآیند تحلیل سلسله مراتبی، تحلیل سلسله مراتبی

تجزیه مسائل بزرگ و پیچیده به سطوح و عناصر مختلف از طریق ساختار رده­ای سادگی مدل و در واقع عدم نیاز به دانش مهندسی پیشرفته عدم نیاز به تهیه و تشکیل ماتریس تصمیم­گیری(اندازه­گیری شاخص­ها) مدل کردن توأمان معیار­های کیفی و کمی به کارگیری احساسات و افکار تصمیم­گیرنده(DM)[11]و … ۲-۵-۲- فرآیند تحلیل سلسله مراتبی گروهی ممکن است در یک تصمیم­گیری به جای یک تصمیم­گیرنده، چندین تصمیم­گیرنده باشند که نظر­های همگی آن­ها باید در ماتریس مقایسه لحاظ شود، در این موارد برای تصمیم­گیری گروهی می­توان از میانگین هندسی برای عناصر ماتریس مقایسه استفاده کرد; که روش کامل آن را در فصل سوم توضیح خواهیم داد. ۲-۶- مفهوم خوشه­بندی جین، مورتی و فیلین(۱۹۹۹)، در خصوص کاربرد خوشه­بندی بیان می­کنند که خوشه­بندی برای انواع الگو­های تحلیل اکتشافی، گروه­بندی و تصمیم­گیری، و موقعیت­های فراگیری ماشینی، شامل: داده­کاوی، بازیابی…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...