توسعه دانش |
![]() |
تصمیم گیری، توسعه دانش
پایه هر علم، روش شناخت آن است و اعتبار و ارزش قوانین هر علم به روشِ شناختی مبتنی است که در آن علم به کار می رود (عزتی، ۱۳۷۶). دستیابی به اهداف علم یا شناخت؛ میسر نخواهد بود مگر زمانی که با روش شناسی درست صورت پذیرد. به عبارت دیگر تحقیق از حیث روش است […]
جوامع انسانی، توسعه دانش
روش تحقیق ۳-۱ مقدمهبرخی را عقیده بر این است که علم همان روش است. در هر حال می توان به خوبی پذیرفت که هیچ علمی فاقد روش نیست و دست آورد های هر پژوهش علمی به همان نسبت حائز ارزشند که با روشهائی درست اخذ شده باشند(ساروخانی،۱۳۸۲)برای اینکه پژوهش علمی انجام شود باید از روش های […]
نیازمندیها، توسعه دانش
3-1) مقدمه: علم از آن نقطه و زمان آغاز شد که بشر به فکر حل مسائل مختلف زندگی افتاد. به عبارت دیگر، تاریخ تولد علم مصادف با تاریخ تولد بشر است. انسان از زمان تولد نسبت به محیط زندگی کنجکاو بوده و تلاش کرده است که پدیدههای پیچیده و بغرنج زندگی خود را حل کند. […]
پایان نامه ارتباط فرهنگ سازمانی با رشد و توسعه دانش آموزان
۸-احترام گذاشتن به موسسه وسازمان: تعریف نظری: شامل آگاهی از قوانین واستانداردهای موسسه ورعایت آنهاوتلاش درجهت اهداف موسسه که باعث احترام به موسسه می شود(مورای وهمکاران۱۹۹۶،کمپل۲۰۰۸) تعریف عملیاتی: احترام گذاشتن به موسسه وسازمان: به میانگین نمراتی گفته می شود که پاسخگویان ازشماره ۲۰تا۲۲ پرسشنامه اخلاق حرفه ای کسب می کنندکه نشان دهنده میزان […]
پایان نامه مدیریت دانشگاهی : نقش توسعه منابع انسانی در کارآیی و اثربخشی فرآیندها
به طور کلی توسعه منابع انسانی در ابعاد زیر به ارتقا سطح کارآیی و اثربخشی فرآیندهای سازمان منجر می شود: ۱- تلفیق نگرش کارآمدی و اثر بخشی در چگونگی کار : برای اینکه فرآیندهای کاری و سازمانی به شکل مطلوب و بهره وری انجام شود نیازمند این است که کاربران فرآیندها به شکل معقول […]
فرایندهای مدیریت دانش، توسعه محصولات جدید
دانش به عنوان یک رشته نسبتاً جدید ممکن تصور شود که این مشکل ناشی از فقدان یک تئوری است ، اما حتی یک بررسی کوتاه از نوشته ها روشن می سازد که
موضوع چیز دیگری است . یک توصیف از مدیریت دانش به عنوان ترکیبی از افراد ، فرایند و فن آوری به خوبی شناخته […]
توسعه اقتصادی و اجتماعی، استفاده از دانش
فصل اول: کلیات 1-1- مقدمه:امروزه با متحول بودن محیط, سازمانها برای بقاو رقابت با سایر سازمانها و برای اینکه بتوانند فعالیت خودراتداوم ببخشند ناچارند در برابر تغییرات محیط پویا باشندو با شرایط محیط خود را وفق بدهند یکی ازعوامل موفقیت درمحیط متحول امروزی استفاده از دانش میباشد.دانش در مقایسه با سایر عوامل تولید مانند زمین، سرمایه […]
استراتژی مدیریت دانش، استراتژی های توسعه
۱-۱: مقدمه از اواخر قرن گذشته میلادی تا زمان حال، بحث مدیریت دارایی های نامشهود سازمان به عنوان بخشی از منابع حیاتی سازمان بسیار مورد توجه واقع شده است از بین این داراییها، دانش بیشترین توجه را به خود معطوف ساخته و به عنوان مهمترین دارایی نامشهود سازمان مورد تأکید قرار گرفته است. […]
فرآیندهای مدیریت دانش، فرایندهای توسعه محصول
۲) رویکرد سریع ترین دنباله رو: در این رویکرد سازمان نمى خواهد همچون حالت قبل اولین عرضه کننده محصول جدید در بازار نام بگیرد، ولى راغب است سریعترین شرکتى باشد که همان محصول را به بازار عرضه مى دارد.۳) رویکرد دنباله رو عادی: سازمان اولین دنباله رو نیست، ولى در زمره دنباله روهاى تولیدکننده و […]
انتقال و یکپارچه سازی دانش، توسعه شایستگی های کارکنان
۲-۲-۱۲- مولفه های یادگیری سازمانی از دیدگاه گومز و همکاران[۵۱] گومز و همکاران (۲۰۰۵) چهار مولفه ی یادگیری سازمانی را قابلیت های یادگیری سازمان شامل:۱-تعهد مدیریت۲- دید سیستمی۳- فضای باز و آزمایشگری۴-انتقال و یکپارچه سازی دانش می دانند (میرحیدری و همکاران،۱۳۹۱). 2-2-13- ابعاد یادگیری سازمانی از دیدگاه نیفه[۵۲]۱-چشم انداز مشترک: اهمیت چشم انداز مشترک برای تبدیل […]
استفاده از دانش، توسعه تکنولوژی
فصل دومادبیات تحقیق فصل دومبخش اول۲-۱- تحقیق و توسعه۲-۱-۱- تاریخچه تحقیق و توسعه در جهانتحقیق و توسعه مفهومی کاملاً نو است که تنها از آغاز سده بیستم و به صورت جدی مورد توجه و بحث قرار گرفته و پیش از آن تنها تعداد معدودی از مؤسسات خصوصی، خدماتی برای صنایع انجام میدادند. قبل از جنگ جهانی […]
استفاده از دانش، توسعه تکنولوژی
فصل دومبخش اول۲-۱- تحقیق و توسعه۲-۱-۱- تاریخچه تحقیق و توسعه در جهانتحقیق و توسعه مفهومی کاملاً نو است که تنها از آغاز سده بیستم و به صورت جدی مورد توجه و بحث قرار گرفته و پیش از آن تنها تعداد معدودی از مؤسسات خصوصی، خدماتی برای صنایع انجام میدادند. قبل از جنگ جهانی دوم، فعالیتهای […]
توسعه اقتصادی و اجتماعی، استفاده از دانش
تحقیق در صنعت عبارت است از استفاده از دانش کاربردی برای پاسخگویی به نیازهای شرکتها در مواجهه با تکنولوژی پیشرفته و دستاورد های عملی مربوط به توسعه و ساخت محصولات و یا فرآیندهای جدید. توسعه نیزبه معنی بکارگیری دانش مهندسی و یا علمی برای توسعه فعالیتهای شرکت در یک زمینه خاص است. (راسل، ۱۹۹۷) با […]
توسعه تکنولوژی، دانشگاه و صنعت
شناسایی ریسک، فرایندی دقیق، موشکافانه و کاوشگرانه است که از طریق تعامل با افراد به شناسایی ریسکهای پروژه پرداخته و آنها را مستند میکند. ( عوض خواه، ۱۳۸۹) تحلیل ریسک فرایند ارزیابی ریسک با استفاده از دو پارامتر احتمال وقوع و شدت تاثر بر اهداف پروژه می باشد که منجر به اولویتبندی ریسکها و مشخص […]
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-04-14] [ 04:34:00 ق.ظ ]
|