حافظه شنیداری |
![]() |
پایان نامه حافظه شنیداری دانش آموزان کم توان ذهنیدر مقایسه با بدون معلولیت جسمی حرکتی
مبانی نظری این بخش با توصیفی از چهارچوب نظری متغیرهای مرتبط با پژوهش آغاز می شود ، سپس به پیشینه پژوهش و سوالات پژوهش پرداخته می شود. حافظه: حافظه چیست و چه ارتباطی با فرایند یادگیری دارد ؟ همه ماحافظه را یک پدیده می بینیم و در این مورد صحبت می کنیم که حافظه ما […]
پایان نامه مقایسه ادراک بینایی، شنیداری و حافظه بینایی، شنیداری دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر دختر و بدون معلولیت جسمی شهر تهران
کارکرد یگانه[۱] . نظام درون عصبی حسی به آن نوع یادگیری مربوط می شود ه بطور کامل از راه یک مسیر حسی انجام می گیرد ، یعنی آن نوع یادگیری که از راه یک مسیر درون داد حسی که نسبتا مستقل عمل می کند حاصل می شود . با توجه به این امر ذهنی ، […]
پایان نامه مقایسه ادراک حافظه بینایی، شنیداری دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر و بدون معلولیت جسمی شهر تهران
از پیام های حسی تا ادراک تمامی اطلاعات دریافت شده توسط گیرنده های حسی باید جهت پردازش به قشر حرکتی مناسب فرستاده شوند . عضوی که نقش مهمی در این انتقال دارد تالاموس است . تمامی داده های حسی به جز بویایی اول به تالاموس می روند . داده ها از آن جا به بخش […]
پایان نامه کارشناسی ارشد : حافظه و بخشهای مرتبط
حافظه و بخشهای مرتبط رویکرد پردازش اطلاعات برای توصیف سیستم شناختی انسان اغلب به نمودارهای گردشی شبه کامپیوتری متوسل میشود و به جای استفاده از مفاهیم درونسازی و برونسازی که در جای مناسب بدان خواهیم پرداخت، بیشتر مشتاق به فهم این موضوع است که دریابد دقیقاً چه کاری در فعالیتهای ذهنی صورت میگیرد. اغلب پژوهشگران […]
پایان نامه روانشناسی : آموزش حافظهکاری
حافظهکاری عبارتست از توانایی نگهداشت و دستکاری اطلاعات جاری در یک دوره زمانی کوتاه. این توانایی را میتواند از طریق آزمونهای حافظه کاری کلامی و دیداری – فضایی اندازهگیری نمود. حافظهکاری کنش اجرایی مهم است که در بسیاری از تکالیف شناختی از قبیل کنترل توجه و حل مساله به عنوان یک عنصر اساسی عمل می […]
آموزش حافظهکاری
حافظهکاری عبارتست از توانایی نگهداشت و دستکاری اطلاعات جاری در یک دوره زمانی کوتاه. این توانایی را میتواند از طریق آزمونهای حافظه کاری کلامی و دیداری – فضایی اندازهگیری نمود. حافظهکاری کنش اجرایی مهم است که در بسیاری از تکالیف شناختی از قبیل کنترل توجه و حل مساله به عنوان یک عنصر اساسی عمل می […]
دیدگاه گاردنر، مهارت شنیداری
۱- هوش کلامی: در این نوع هوش فرد مطالب را به سرعت میخواند و میفهمد و در سخن گویی واژگان بیشتر و دقیقتری بکار میبرد.۲- هوش کاربردی: با استفاده از این نوع هوش فرد هوشمند همواره موقعیتها را خوب بررسی میکند و مسائل خود را به نحو مطلوب و موفقیت آمیز حل میکند.۳- هوش اجتماعی: […]
پایان نامه تبیین عملکرد حافظه بینایی فوری در بین زنان و مردان
۲-۲- دیدگاه ساختاری حافظه مطالعات نشان داده است که آدمی انواع مختلفی از حافظه را دارد. انواع حافظه از نظر مدت زمان نگهداری اطلاعات عبارتند از: حافظهی حسی، حافظهی کوتاهمدت و حافظهی بلند مدت ( چن و همکاران، ۲۰۱۲). ۲-۲-۱- حافظهی حسی حافظهی حسی نخستین مرحله به یاد سپاری و ذخیرهکردن اطلاعات است. در […]
پایان نامه عملکرد حافظه فوری چهرهها در بین زنان و مردان
۲-۲-۲- حافظهی کوتاه مدت[۱](S.T.M) هنگام ثبت اطلاعات حسی، یعنی هنگام تشکیل حافظهی حسی اگر به محرک توجه کنیم، میتوانیم آن را، بعد از آن که خود
محرک از بین رفت، به مدت تقریباً یک دقیقه در حافظهی کوتاه مدت خود نگهداریم ( ابراهیمی مقدم، ۱۳۹۰). در واقع با « توجه» و « دقت کردن» اطلاعات […]
پایان نامه تفاوت ادراک شنیداری دانش آموزان کم توان ذهنی با بدون معلولیت جسمی حرکتی
هدف پژوهش هدف از پژوهش حاضر، مقایسه ادراک بینایی، شنیداری و حافظه بینایی، شنیداری دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر دختر با و بدون معلولیت جسمی شهر تهران است. فرضیه های پژوهش ۱-بین ادراک شنیداری دانش آموزان کم توان ذهنی با و بدون معلولیت جسمی حرکتی تفاوت وجود دارد.۲- بین ادراک بینایی، دانش آموزان […]
پایان نامه انواع استراتژی های تنظیم هیجان از نظر سایر نظریه پردازان
انواع استراتژی های تنظیم هیجان از نظر سایر نظریه پردازان ۱)پذیرش و توجه آگاهی : منظور از پذیرش که اغلب شکلی از توجه آگاهی در نظر گرفته می شود، آگاهی و توجه بر هر یک از فکر ها به صورت ساده و بدون جزئیات، بدون قضاوت و حال محور است و در این روش،فکر ها […]
پایان نامه انواع استراتژی های تنظیم هیجان از نظر سایر نظریه پردازان
انواع استراتژی های تنظیم هیجان از نظر سایر نظریه پردازان ۱)پذیرش و توجه آگاهی : منظور از پذیرش که اغلب شکلی از توجه آگاهی در نظر گرفته می شود، آگاهی و توجه بر هر یک از فکر ها به صورت ساده و بدون جزئیات، بدون قضاوت و حال محور است و در این روش،فکر ها […]
پایان نامه تأثیرموسیقی برتمرکز حواس
۱-۵-۲٫تعاریف عملیاتی مفاهیمموسیقی منظور از موسیقی در این پژوهش دست کم ۲ سال آموزش موسیقی ارف(روش آموزشی کارل ارف که به عنوان یک روش آموزشی معتبر درآموزشگاه های موسیقی کودکان ایران توسط مربیان به کارمی رود)است که به روش نوین مبتنی بر نت خوانی صورت گرفته باشد و افراد توانایی و مهارت نواختن یکی از […]
پایان نامه تفاوت ادراک بینایی دانش آموزان کم توان آموزش پذیر با بدون معلولیت
تعاریف عملیاتیادراک بینایی: نمره ای است که آزمودنی در آزمون ادراک بینایی فراستیک بدست می آورد. ادراک شنیداری: نمره ای که آزمودنی در آزمون وپمن بدست می آورد.حافظه بینایی: نمره ای که آزمودنی در آزمون آندره ری بدست می آورد.حافظه شنیداری: نمره ای که آزمودنی در آزمون هوشی وکسلر کودکان چهار در خرده آزمون ارقام […]
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-04-16] [ 11:24:00 ق.ظ ]
|