حلقه برداری |
![]() |
پایان نامه مدیریت در مورد : تفکر استراتژیک یادگیری دو حلقهای است.
تفکر استراتژیک یادگیری دو حلقهای است. مدیران اثربخش سطح بالاى عدم اطمینان و ابهام پیش رویشان را مىپذیرند و انعطافپذیرى سازمان را به منظور مواجهه با شرایط غیر قابل پیش بینى حفظ مىکنند. آنها به روشنى مىدانند دنبال چه هستند و سازمان آنها درصدد دستیابى به چه جایگاهى است، پس مقصد آنها از قبل مشخص است، ولى مسیر دستیابى به مقصد یعنى استراتژى از ابتداى کار به طور جامع و کامل مشخص نیست. استراتژى از درون تعاملات بین گروه بندىهاى مختلف افراد در سازمان، گروه بندىهاى مختلف قدرت، میزان دستیابى به اطلاعات، حیطههاى زمانى مختلف و منافع مختلف موضعى مىجوشد. استراتژى از طریق گامهاى کوچک تدریجى و فرصت طلبانه آشکار مىشود. این امر مدیریت را وارد کنشهاى تدریجى مىکند. نتیجه چنین اتفاقى وجود سازمانى است که براى تحقق هدفى مشخص به طور فرصت…
پایان نامه مدیریت در مورد : تفکر استراتژیک یادگیری دو حلقهای است.
تفکر استراتژیک یادگیری دو حلقهای است. مدیران اثربخش سطح بالاى عدم اطمینان و ابهام پیش رویشان را مىپذیرند و انعطافپذیرى سازمان را به منظور مواجهه با شرایط غیر قابل پیش بینى حفظ مىکنند. آنها به روشنى مىدانند دنبال چه هستند و سازمان آنها درصدد دستیابى به چه جایگاهى است، پس مقصد آنها از قبل مشخص است، ولى مسیر دستیابى به مقصد یعنى استراتژى از ابتداى کار به طور جامع و کامل مشخص نیست. استراتژى از درون تعاملات بین گروه بندىهاى مختلف افراد در سازمان، گروه بندىهاى مختلف قدرت، میزان دستیابى به اطلاعات، حیطههاى زمانى مختلف و منافع مختلف موضعى مىجوشد. استراتژى از طریق گامهاى کوچک تدریجى و فرصت طلبانه آشکار مىشود. این امر مدیریت را وارد کنشهاى تدریجى مىکند. نتیجه چنین اتفاقى وجود سازمانى است که براى تحقق هدفى مشخص به طور فرصت…
فتاوهای فقهی مبنی بر نظارت مستمر حاکم اسلامی در بهرهبرداری انفال
۳-۸-۴- فتاوهای فقهی مبنی بر نظارت مستمر حاکم اسلامی در بهرهبرداری انفال ابن فهد چنین فتوا میدهد: «و یحوز لسلطان اقطاعها» حاکم میتواند انفال را به مقاطعه واگذار نماید. بنابراین اختیار دار امور معاون، حاکم اسلامی است والا از چنین حقی برخوردار نمی شود. (حلی، ۱۴۱۳ﻫ.ق، ص۵۶۷) محقق اردبیلی چنین فرمودند: بدان که انفال از آن پیامبر (ص) بوده است و پس از آن حضرت، در اختیار ولی امر و جانشین اوست بنابراین مالکیت پیامبر و امام، مالکیت مشخص بر اموال خصوصی نیست بلکه مالکیت شخصیت بر مقتضیات و ابزارهای امامت جامعه اسلامی است. (اردبیلی، ۱۴۱۶ﻫ.ق، ص۳۴۰ ) ابن ادریس میفرماید: همه آنچه از مصادیق انفال برشمردیم از آن پیامبر است و در هر عصری در اختیار امامانی است که قائم مقام آن حضرت میباشند و این مالکیت به خاطر مقام امامت…
فرمانبرداری، رهایی بخشی، خوش بینی
این کتاب از جانب خداوند وحی نشده است اما بعد از قرآن بهترین و مفصل ترین کتاب اسلامی است . پندها و حکمت های بسیاری از جانب کسی است که هنگامی که پیامبر خود را شهر علم معرفی کردند ، حضرت علی (ع) را باب و در آن شهر یعنی تنها مدخل ورودی آن شهر . آزادی : اوصیکم عبادالله بتقوی الله و طاعته فانها النجاه عذا والمنجاه ابد”ابندگان خدا ، شما را به ترسیدن از خدا و فرمانبرداری او سفارش می کنم که نجات فردا و مایع رهایی جاویدان است . [۱۲۰]این مطلب اشاره به آزادی درونی است .در ترجمه خطبه ۱۵۹ : در وصف کشور داری خویش می فرمایند ((با شما به نیکویی زندگی کردم و به قدر توان از هر سو نگهبانی شما دادم و از بندگی های بردگی و…
فرمانبرداری، رهایی بخشی، خوش بینی
این کتاب از جانب خداوند وحی نشده است اما بعد از قرآن بهترین و مفصل ترین کتاب اسلامی است . پندها و حکمت های بسیاری از جانب کسی است که هنگامی که پیامبر خود را شهر علم معرفی کردند ، حضرت علی (ع) را باب و در آن شهر یعنی تنها مدخل ورودی آن شهر . آزادی : اوصیکم عبادالله بتقوی الله و طاعته فانها النجاه عذا والمنجاه ابد”ابندگان خدا ، شما را به ترسیدن از خدا و فرمانبرداری او سفارش می کنم که نجات فردا و مایع رهایی جاویدان است . [۱۲۰]این مطلب اشاره به آزادی درونی است .در ترجمه خطبه ۱۵۹ : در وصف کشور داری خویش می فرمایند ((با شما به نیکویی زندگی کردم و به قدر توان از هر سو نگهبانی شما دادم و از بندگی های بردگی و…
پایان نامه گردشگری و رسانه
گردشگری و رسانه با توجه به اینکه گردشگری یکی از نیازها و فعالیتهای مهم بشر امروزی است و از سوی دیگر از آنجا که بحث پیوند بین گردشگری و رسانه، به عنوان یکی از موضوعات مهم و اساسی عصر کنونی، رابطهای تنگاتنگ با توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع دارد و همچنین با در نظر گرفتن این واقعیت که رسانهها به عنوان ابزارهای فرهنگی، نقش بی بدیلی در تصویرسازی از مکانها و جاذبههای گردشگری دارند، پرداختن به مطالعه در زمینه رسانه و گردشگری بسیار ضروری و با اهمیت به نظر میرسد (رضاقلی زاده، ۱۳۸۹). مطابق با نظریه رسانههای قدرتمند، رسانهها باید از مرزهای سازمانی عبور کرده و با حرفهایگری و تخصص، مدیران و کارکنان سازمانهای گردشگری را از فواید حضور گردشگر در جامعه آگاه سازند و شیوههای برخورد با آنان را آموزش دهند….
پایان نامه گردشگری و رسانه
گردشگری و رسانه با توجه به اینکه گردشگری یکی از نیازها و فعالیتهای مهم بشر امروزی است و از سوی دیگر از آنجا که بحث پیوند بین گردشگری و رسانه، به عنوان یکی از موضوعات مهم و اساسی عصر کنونی، رابطهای تنگاتنگ با توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع دارد و همچنین با در نظر گرفتن این واقعیت که رسانهها به عنوان ابزارهای فرهنگی، نقش بی بدیلی در تصویرسازی از مکانها و جاذبههای گردشگری دارند، پرداختن به مطالعه در زمینه رسانه و گردشگری بسیار ضروری و با اهمیت به نظر میرسد (رضاقلی زاده، ۱۳۸۹). مطابق با نظریه رسانههای قدرتمند، رسانهها باید از مرزهای سازمانی عبور کرده و با حرفهایگری و تخصص، مدیران و کارکنان سازمانهای گردشگری را از فواید حضور گردشگر در جامعه آگاه سازند و شیوههای برخورد با آنان را آموزش دهند….
پایان نامه روانشناسی با موضوع نظریهپردازان مدرنیتۀ متأخر
نظریهپردازان مدرنیتۀ متأخر ۲-۳-۲-۱ پارسونز میتوان نمونهای از مباحث مربوط به دانشگاه در دنیای پست مدرن یا مدرنیتۀ متأخر را در نظرات پارسونز[۱] مشاهده کرد. وی با استفاه از مدل (AGIL) خود که مرکب از چهار خرده نظام فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است، به تبیین دانشگاه میپردازد. در مطالعهای که پارسونز و پلات در دانشگاه آمریکا انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که جدایی و تفکیک کارکردها مهمترین ویژگی آموزش عالی در این دانشگاه میباشد، جدایی و تفکیکی که منعکس کنندۀ وجود تمایز و تفکیک گسترده در سطح جامعه است (دلانتی، ۱۳۸۹: ۸۶). پارسونز و پلات در کتاب دانشگاه آمریکا نظریۀ کارکردگرایی ساختاری پارسونز و جامعهشناسی دانش را در حوزۀ آموزش عالی پیاده کردهاند. به عقیدۀ این دو، کار اصلی نظام فرهنگی، کنترل و نظارت از طریق تولید دانش و اطلاعات است،…
پایان نامه روانشناسی با موضوع نظریهپردازان مدرنیتۀ متأخر
نظریهپردازان مدرنیتۀ متأخر ۲-۳-۲-۱ پارسونز میتوان نمونهای از مباحث مربوط به دانشگاه در دنیای پست مدرن یا مدرنیتۀ متأخر را در نظرات پارسونز[۱] مشاهده کرد. وی با استفاه از مدل (AGIL) خود که مرکب از چهار خرده نظام فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است، به تبیین دانشگاه میپردازد. در مطالعهای که پارسونز و پلات در دانشگاه آمریکا انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که جدایی و تفکیک کارکردها مهمترین ویژگی آموزش عالی در این دانشگاه میباشد، جدایی و تفکیکی که منعکس کنندۀ وجود تمایز و تفکیک گسترده در سطح جامعه است (دلانتی، ۱۳۸۹: ۸۶). پارسونز و پلات در کتاب دانشگاه آمریکا نظریۀ کارکردگرایی ساختاری پارسونز و جامعهشناسی دانش را در حوزۀ آموزش عالی پیاده کردهاند. به عقیدۀ این دو، کار اصلی نظام فرهنگی، کنترل و نظارت از طریق تولید دانش و اطلاعات است،…
آرشیو پایان نامه روانشناسی – مشارکت اجتماعی
مشارکت اجتماعی واژه مشارکت یک کلمه عربی بر وزن مفاعله است. مشارکت در فرهنگ معین به معنای شرکت دادن، انبازی کردن و همین طور به معنای تعیین سود یا زیان دو یا چند تن که با سرمایههای معین در زمانهای مشخص به بازرگانی پرداختهاند آمده است. دهخدا نیز در لغتنامه خود این مفهوم را مأخوذ از تازی و به معنی شراکت و انبازی کردن و حصهداری و بهره برداری میداند(اکبری، ۱۳۸۳: ۲۷). همچنین عده ای مشارکت را از لحاظ لغوی به معنی کمک فعال و واقعی مشخص به یک عمل میدانند. آلن بیرو میگوید:«مشارکت به معنای سهمی در چیزی یافتن و از آن سود بردن و یا در گروهی شرکت جستن و بنابراین با آن همکاری داشتن است. به همین جهت از دیدگاه جامعهشناسی تمیز قائل شد. واژه مشارکت معادل واژه «Participation» لاتین…
پایان نامه روانشناسی : توانمندسازی روان شناختی
توانمندسازی روان شناختی شکل شماره ۲-۲ -الگوی توانمندسازی روان شناختی .(عبدالهی و نوه ابراهیم ، ۱۳۸۵ ،۳۷) این الگو شبیه زنجیره یادگیری اجتماعی محرک ، ارگانیزم ، رفتارو پاسخ (SOBC)[6] می باشد و تمرکز آن بر فرایندهای شناختی فردی است .این الگو از ۶ عنصر (حلقه) تشکیل شده است . چرخه مداوم سه عنصر : شرایط محیطی[۷] ، ارزیابی های وظیفه [۸]و رفتار ( عناصر ۱و۲و۳) هسته اصلی الگو را تشکیل می دهند . شرایط مانند سبک رهبری ، تفویض اختیار ، طراحی شغل و نظام پاداش دهی داده هایی را برای افراد در مورد پیامدهای ارزیابی وظیفه ، شرایط و وقایع مربوط به رفتار آتی…
توانمندسازی روان شناختی
توانمندسازی روان شناختی شکل شماره ۲-۲ -الگوی توانمندسازی روان شناختی .(عبدالهی و نوه ابراهیم ، ۱۳۸۵ ،۳۷) این الگو شبیه زنجیره یادگیری اجتماعی محرک ، ارگانیزم ، رفتارو پاسخ (SOBC)[6] می باشد و تمرکز آن بر فرایندهای شناختی فردی است .این الگو از ۶ عنصر (حلقه) تشکیل شده است . چرخه مداوم سه عنصر : شرایط محیطی[۷] ، ارزیابی های وظیفه [۸]و رفتار ( عناصر ۱و۲و۳) هسته اصلی الگو را تشکیل می دهند . شرایط مانند سبک رهبری ، تفویض اختیار ، طراحی شغل و نظام پاداش دهی داده هایی را برای افراد در مورد پیامدهای ارزیابی وظیفه ، شرایط و وقایع مربوط به رفتار آتی…
پایان نامه : سببشناسی اختلال کمبود توجه- بیش فعالی
سببشناسی اختلال کمبود توجه- بیش فعالی تفاوتهای نظری قابل ملاحظه ای در رابطه با علتهای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی هم از نظر زیستی و هم از نظر محیطی وجود دارد (کاپلان، ویلسون، دیویی و کرافورد[۱]،۱۹۹۸؛ سیلور،۱۹۹۹). وراثت ژنتیکی، آسیب عصب شناختی در طی شرایط بغرنج تولد، و اثرات منفی انواعی از عوامل محیطی در سبب شناسی این اختلال دخالت دارند. به ویژه، وقتی به درک کامل تر این اختلال نزدیک میشویم خواهیم دید که عوامل گوناگونی با این اختلال مرتبط هستند. علتهای عصب شناختی اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی سالهاست که مورد بررسی قرار دارند. اما نظریههای مرتبط با ماهیت این گونه اختلالهای عصبی تفاوت چشمگیری پیدا کرده است. پژوهشهای اولیه بر روی رفتارهای نشان داده شده توسط سربازان جنگ جهانی اول که به سرشان آسیب وارد شده بود بر روی علتهای…
پایان نامه : سببشناسی اختلال کمبود توجه- بیش فعالی
سببشناسی اختلال کمبود توجه- بیش فعالی تفاوتهای نظری قابل ملاحظه ای در رابطه با علتهای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی هم از نظر زیستی و هم از نظر محیطی وجود دارد (کاپلان، ویلسون، دیویی و کرافورد[۱]،۱۹۹۸؛ سیلور،۱۹۹۹). وراثت ژنتیکی، آسیب عصب شناختی در طی شرایط بغرنج تولد، و اثرات منفی انواعی از عوامل محیطی در سبب شناسی این اختلال دخالت دارند. به ویژه، وقتی به درک کامل تر این اختلال نزدیک میشویم خواهیم دید که عوامل گوناگونی با این اختلال مرتبط هستند. علتهای عصب شناختی اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی سالهاست که مورد بررسی قرار دارند. اما نظریههای مرتبط با ماهیت این گونه اختلالهای عصبی تفاوت چشمگیری پیدا کرده است. پژوهشهای اولیه بر روی رفتارهای نشان داده شده توسط سربازان جنگ جهانی اول که به سرشان آسیب وارد شده بود بر روی علتهای…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 06:14:00 ب.ظ ]
|