رضایت بیمار |
![]() |
تقویت ایمان، رضایت بیمار، علامه جعفری
۳-۶-۵-عدم مالکیت و سلطنت انسان نسبت به جسم و روح اگر چه از نظر و به دلیل تعلق و رابطه شدید میان روح و جسم٬ انسان خود را نسبت به تصرف در جسم و تنش مسلط و صاحب اختیار می بیند اما در تفکر دینی و اسلامی این سلطه و توانایی به معنای مالکیت آدمی نسبت […]
ابتلا به بیماری، دارو درمانی، رضایت بیمار
قتل ترحم آمیز غیر فعال عبارت است از خودداری از انجام هر گونه عملی که سبب زنده ماندن بیمار می گردد. در حالت انفعالی٬ دارو درمانی و یا هر گونه معالجه دیگری و یا دستگاهی که به حفظ حیات بیمار کمک می کند٬ قطع می شود و یا پزشک از انجام عمل جراحی و یا […]
رابطه سببیت، رضایت بیمار، قاعده لاضرر
سؤال: هرگاه پزشک به صورت فعال و از روی ترحم و با رضایت بیمار اقدام به کشتن وی کند آیا چنین کاری جایز است؟جواب: آنچه که قتل از روی ترحم نامیده می شود نوعی از انواع قتل است هر چند که عنوان سؤال قتل ترحم آمیز است; آیات و روایات صریحی بر حرمت قتل وجود […]
انقلاب اسلامی، رضایت بیمار، قتل عمد
آیت الله العظمی فاضل لنکرانی جواب: تسریع در مرگ بیمار توسط خودش یا پزشک یا دیگران حرام است که اگر توسط خود فرد انجام شود خودکشی محسوب می شود و اگر توسط پزشک انجام شود حکم قتل عمد را دارد و رضایت بیمار تاثیری در حکم ندارد. آیت الله العظمی مکارم شیرازی جواب: قتل انسان […]
رضایت بیمار، علامه جعفری، قاعده لاضرر
جندب بن عبدالله از رسول خدا نقل کرده است که ایشان فرمودند: «کان فیمن کان قبلکن رجل به جرح٬ فجزع٬ فاخذ سکینا فخر بها یده فما رقا الدم (ای انقطع الدم) حتی مات».قال الله تعالی: «بادرنی عبدی بنفسه: حرمت علیه الجنه»-در روزگار قدیم مردی از مصایب و مشکلات به تنگ می آید و با چاقویی […]
رضایت بیمار، دیدگاه فقها
در منشور حقوق بیمار ایران که شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت و درمان آنرا ابلاغ نموده است، به صراحت در خصوص اخذ رضایت، موردی عنوان نشده و فقط در بند سه منشور چنین آمده است که :« ۳- حق انتخاب و تصمیمگیری آزادانه بیمار در دریافت خدمات سلامت باید محترم شمرده شود.۵-۱-۳) اعلام نظر قبلی بیمار […]
دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین اعتماد به بیمارستان پورسینا و رضایت بیماران
عنوان کامل پایان نامه : بررسی و سنجش کیفیت خدمات درمانی و ارتباط آن با رضایت کلی بیماران لحظه حقیقی ارائه خدمت (زمان تماس): از دیدگاه مشتری واضح ترین و روشن ترین خاطره از خدمت در زمان مواجه با خدمت یا لحظه دریافت خدمت رخ می دهد. یعنی زمانی که مشتری با شرکت خدماتی تماس […]
پایان نامه کارشناسی ارشد:تاثیر رابطه بین اعتماد به بیمارستان پورسینا و رضایت بیماران
عنوان کامل پایان نامه : بررسی و سنجش کیفیت خدمات درمانی و ارتباط آن با رضایت کلی بیماران ) ادراکات مشتری: ادراک مشتری شامل قضاوت مشتریان در مورد کارکرد واقعی خدمات می باشد. این مسئله به نگاه و ارزیابی مشتریان به کیفیت خدماتی که دریافت می کنند، بستگی دارد. به عبارت دیگر ارزیابی و قضاوت […]
پایان نامه ارشد:تاثیر رابطه بین اعتماد به بیمارستان پورسینا و رضایت بیماران
عنوان کامل پایان نامه : بررسی و سنجش کیفیت خدمات درمانی و ارتباط آن با رضایت کلی بیماران جنبه های ظاهری خدمت[۱]: مجموعه ای دیگر از فاکتور های مهم
و موثر بر ادراک مشتری ، جنبه های ظاهری خدمت است. چرا که خدمات ناملموساند. لذا مشتریان در هر تماسی که با یک سازمان دارند جنبه […]
پایان نامه ارشد مدیریت:میزان رابطه بین پاسخگویی بیمارستان پورسینا و رضایت بیماران
عنوان کامل پایان نامه : بررسی و سنجش کیفیت خدمات درمانی و ارتباط آن با رضایت کلی بیماران ) عوامل تعیین کننده کیفیت خدمات کیفیت یک پدیده تک بعدی نیست ، بلکه پدیده ای چند بعدی است. بنابراین رسیدن به کیفیت خدمات ، بدون شناسایی جنبه های مهم کیفیت خدمات ممکن نیست. در ادامه به […]
پایان نامه مدیریت:شناسایی رابطه بین پاسخگویی بیمارستان پورسینا و رضایت بیماران
عنوان کامل پایان نامه : بررسی و سنجش کیفیت خدمات درمانی و ارتباط آن با رضایت کلی بیماران تصور (تصویر) تصویری که مشتری از یک شرکت دارد نیز می تواند ادراکات مشتری از خدمات را تحت تأثیر قرار دهد. تصویر سازمانی را که می توان مجموعه ای از خصوصیات دانست که مشتری در ذهن خود […]
پایان نامه با موضوع نقش رابطه بین پاسخگویی بیمارستان پورسینا و رضایت بیماران
عنوان کامل پایان نامه : بررسی و سنجش کیفیت خدمات درمانی و ارتباط آن با رضایت کلی بیماران مدل لهتینن و لهتینن این دو پژوهشگر سه بعد برای کیفیت خدمات ارایه کرده اند : کیفیت فیزیکی : کیفیت فیزیکی به محصولات یا موارد حمایتی از محصولات و خدمات اشاره دارد. محصولات مالی ابعاد فیزیکی محدودی […]
پایان نامه بررسی رابطه بین پاسخگویی بیمارستان پورسینا و رضایت بیماران
عنوان کامل پایان نامه : بررسی و سنجش کیفیت خدمات درمانی و ارتباط آن با رضایت کلی بیماران مدل پاراسورامان هر چند تلاش های بالا سهم عمده ای در تقسیم کیفیت خدمات به کیفیت فرآیند و کیفیت ستاده داشته است با این حال این تلاش ها جهت شناسایی عوامل تعیین کننده کیفیت خدمات سطحی بوده […]
پایان نامه ارشد پیش بینی سلامت روان بر مبنای راهبردهای مقابله دینی، رضایت زناشویی و خودکارآمدی در بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی
عنوان کامل پایان نامه : پیش بینی سلامت روان بر مبنای راهبردهای مقابله دینی، رضایت زناشویی و خودکارآمدی در بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی ۱-۳-ضرورت و اهمیت پژوهش درمان و تشخیص سرطان با فشارهای روانی زیادی همراه است و اغلب بیماران استرس پس از سانحه را تجربه میکنند (بنی[۱] و همکاران، ۲۰۰۹). افسردگی و […]
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-04-16] [ 09:57:00 ق.ظ ]
|