دانلود پایان نامه ارشد:بررسی و پایش کاهش گوگرد از بنزین های یورو ۴

تابستان ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست عنوان صفحه چکیده ۱ مقدمه ۲ فصل اول:کلیات ۵ ۱-۱آلودگی هوا ناشی از مواد نفتی ۶ ۱-۲انواع بنزین،آنالیز و خواص آنها ۶ ۱-۲-۱اهمیت ویژگی های بنزین خودرو ۷ ۱-۲-۱-۱درجه ضد

کوبش ۷ ۱-۲-۱-۲عدد اکتان ۷ ۱-۲-۱-۳فراریت […]

پایان نامه:بررسی و پایش کاهش گوگرد از بنزین های یورو ۴

پایان ­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد « M.Sc. » گرایش: «مهندسی بیوشیمایی» عنوان: بررسی و پایش کاهش گوگرد از بنزین های یورو۴ استاد راهنما: دکتر فریال نصرتی نیا تابستان ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست عنوان صفحه چکیده ۱ مقدمه ۲ فصل اول:کلیات ۵ ۱-۱آلودگی […]

پایان نامه:مدل‌سازی ریفرمر کاتالیستی مونولیتی خودگرمازا برای تولید هیدروژن برای پیل‌های سوختی

با افزایش کاربرد پیل‌های سوختی در صنعت و به صورت کاربرد در محل، نیاز به توسعه واحدهای تولید در محل هیدروژن وجود دارد. در این تحقیق یک ریفرمر کاتالیستی مونولیتی که در آن فرآیند ریفرمینگ خودگرمازای متان صورت می‌گیرد، بصورت سه بعدی مدل‌سازی می‌شود. کاتالیست مورد استفاده در این مدل‌سازی، ۵% می‌باشد. این مدل‌سازی شامل حل هم‌زمان معادلات بقاء می‌باشد که در آن واکنش‌های صورت گرفته نیز اثر داده می‌شود. یک کانال از این راکتور مونولیتی به عنوان دامنه محاسباتی استفاده شده است. نتایج حاصل از این مدل‌سازی‌ تطابق خوبی با داده‌های آزمایشگاهی موجود در منابع دارد. از این مدل برای تخمین عملکرد ریفرمر در سایر شرایط عملیاتی استفاده شده است. پارامترهای مورد بررسی شامل نسبت مولی اکسیژن به متان ورودی (O2/CH4)، نسبت مولی بخارآب به متان ورودی (H2O/CH4) و دمای گاز ورودی به ریفرمر می باشد. در نهایت بعد از بررسی اثر پارامترهای ذکر شده، این نتیجه حاصل شد که برای دستیابی به بیشینه مقدار هیدروژن در محدوده مورد بررسی از نظر پارامترهای عملیاتی، باید نسبت‌های مولی O2/CH4 و H2O/CH4 ورودی به راکتور را بترتیب ۴۴۵/۰ و ۸/۳ انتخاب کرد. همچنین دمای گاز ورودی به راکتور نیز باید C  ۶۰۰ باشد.
واژه‌های کلیدی: هیدروژن، ریفرمینگ خودگرمازا، متان، راکتور مونولیتی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...