پایان نامه : تحلیل و تطبیق دویست مثل عربی با مثلها و حکمتهای رایج در ز بان فارسی

تحلیل و تطبیق دویست مثل عربی با مثلها و حکمتهای رایج درز بان فارسی استاد راهنما: آقای دکتر بشیر ذوالعلی استاد مشاور: آقای دکتر رحیم نژاد سلیم تابستان ۱۳۹۱ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوان صفحهچکیده : ۱فصل اول. ۲کلیات تحقیق ۲۱-۱ مقدمه : ۳۱-۲ بیان مسئله: ۸۱-۴ اهداف […]

دانلود پایان نامه ارشد : تحلیل و تطبیق دویست مثل عربی با مثلها و حکمتهای رایج در ز بان فارسی

تابستان ۱۳۹۱ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوان صفحهچکیده : ۱فصل اول. ۲کلیات تحقیق ۲۱-۱ مقدمه : ۳۱-۲ بیان مسئله: ۸۱-۴ اهداف تحقیق : ۹۱- ۵ سؤالات تحقیق: ۱۰۱-۶ فرضیه های تحقیق : ۱۰۱-۷ نوع تحقیق: ۱۰۱-۸ محدودیتهای تحقیق: ۱۰فصل دوم. ۱۲واژه مثل در لغت و اصلاح و کاربرد آن. ۱۲۲-۱ […]

توضیح درباره محتوای کانال های ماهوارهای فارسی زبان:

 توضیح درباره محتوای کانال های ماهوارهای فارسی زبان: تحقیقات نشان می دهد که محتوای برنامه های تلویزیونی ایران ، هفت مقطع را طی کرده اند که پنج مقطع آن مربوط به پیش از انقلاب و دو مقطع دیگر آن مربوط به پس از انقلاب می باشد. چنان که به وضوح دیده می شود انقلاب اسلامی […]

زبان فارسی، قانون مدنی، معانی لغوی

 در لغت نامه دهخدا آمده است :“جهل به معنای نادان بودن، نادان شدن، ضد علم است و به دو قسمت بسیط و مرکب تقسیم می شود، جهل بسیط یعنی عدم آگاهی از حقیقت شیء و جهل مرکب یعنی اعتقاد غلط به حقیقت شیء داشتن”. یکی از حقوقدانان معاصر عرب در توضیح کلمه ی جهل و تفاوت […]

جبران خسارت، فارسی زبان، قاعده غرور

3- انواع جهل در اعمال حقوق عرفیآوردیم که اشتباه دراصطلاح حقوق مدنی عبارت از تصورخلاف واقع از اشیا، مثل اینکه در عقود، عاقد از موضوع عقد، ماهیت عقد یا طرف عقد و یا نوع آن، تصور غلط و نادرستی داشته باشد و همین تصورغلط مبنای تراضی قرارگیرد. در این تعریف، اشتباه، معادل با جهل مرکب […]

زبان فارسی، قانون مدنی، معانی لغوی

معنای اول اشاره به جهل بسیط دارد، معنای دوم ناظر به جهل مرکب است و معنای سوم ظاهرا اعم از آن دوست. در لغت نامه دهخدا آمده است :“جهل به معنای نادان بودن، نادان شدن، ضد علم است و به دو قسمت بسیط و مرکب تقسیم می شود، جهل بسیط یعنی عدم آگاهی از حقیقت شیء […]

بی مبالاتی، زبان فارسی، تحصیل علم

آوردیم که معنای این واژه همان کلمه ی “اشتباه” در زبان فارسی است و در تعریف اصطلاحی آن گفته اند :“حاله تقوم بالنفس تحمل علی توهم غیر الواقع” یا ” تو هم یتصور فیه العاقد غیر الواقع واقعا فی حمله ذالک علی ابرام عقد لولا هذا التوهم لما اقدم علیه ” و یا ” قصور […]

مذاهب اسلامی، زبان فارسی، دیه نفس

مقنن از نظر اول تبعیت کرده است، اما از ظاهر برخی روایات فهمیده می­شود که هزار دینار همان هزار مثقال شرعی از طلاست.۲ به نظر می­رسـد فقهـای مذاهب اسلامی بر این موضوع اتفـاق نظردارند و به نقل از صاحب جواهر بسیاری برآن اجماع کرده­اند و نصوص مربوط به آن درحد استفاظه است.۱تنها اختلافی که در […]

زبان فارسی، دیه نفس، قتل

دارند و به نقل از صاحب جواهر بسیاری برآن اجماع کرده­اند و نصوص مربوط به آن درحد استفاظه است.۱تنها اختلافی که در مورد دینار وجود دارد این است که آیا همین مقدار از وزن طلا دیه به حساب می­آید و مسکوک بودن آن اعتباری ندارد یا خیر و یا طلا باید به صورت دینار مسکوک […]

قانون گذاری، رویه قضایی، زبان فارسی

 1-7-5- اومانیسم در این مکتب اصالت بشر به معنی اعتقاد به مصالح بشری در مقابل اصالت خداوند می باشد مفهوم واقعی زندگی در خدمت به دیگران نهفته است و انسان متعالی کسی است که به هم نوعان خود بیشتر خدمت می کند. در این عقیده مفهوم افراطی خدمت تا آنجا پیش می رود که شعار […]

دیوان عالی کشور، رویه قضایی، زبان فارسی

همان طور که گفته شده است اختیار طلاق به دست مرد است و اکثر کشور های اسلامی این حق را به مرد داده و در قانون مربوطه خود گنجانیده است به طوری که در ماده ۱۱۳۳ ق.م. ایران مقرر داشته است مرد می تواند هر وقت که بخواهد زن خود را طلاق دهد.در رای شماره۲۴۰۰-۱۹/۱۲/۳۹/ […]

تعریف لغوی، زبان فارسی، معنای اصلی

گفتار دوم- معناشناسی انصاف تعریف لغوی انصاف انصاف واژه­ای عربی، از ریشه ی “نصف”، و به معنای نصف کردن به دو قسمت مساوی، اعطای حق[۷۵] و معامله براساس عدل وقسط[۷۶] است. در کتب لغت آمده که منظور از معامله‌ی منصفانه این است که سود و منفعتی از طرف مقابل خود نگیرد، مگر اینکه به همان […]

خاورشناسان، زبان فارسی، قرآن کریم

 « عدل به معناى ملازمت با راه میانه و گریز از افراط و تفریط در کارهاست. و البته این معناى مفهومى عدل است و گرنه حقیقت عدل مساوات را برقرار نمودن و هماهنگى در کارها داشتن است.[۲۸]»از همین جهت است.با این حال برخی معتقدند که این معانی (یعنی مساوات و عدم انحراف) هردو معنای حقیقی […]

خاورشناسان، زبان فارسی، قرآن کریم

 « عدل به معناى ملازمت با راه میانه و گریز از افراط و تفریط در کارهاست. و البته این معناى مفهومى عدل است و گرنه حقیقت عدل مساوات را برقرار نمودن و هماهنگى در کارها داشتن است.[۲۸]»از همین جهت است.با این حال برخی معتقدند که این معانی (یعنی مساوات و عدم انحراف) هردو معنای حقیقی […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...