ز بان فارسی |
![]() |
پایان نامه : تحلیل و تطبیق دویست مثل عربی با مثلها و حکمتهای رایج در ز بان فارسی
تحلیل و تطبیق دویست مثل عربی با مثلها و حکمتهای رایج درز بان فارسی استاد راهنما: آقای دکتر بشیر ذوالعلی استاد مشاور: آقای دکتر رحیم نژاد سلیم تابستان ۱۳۹۱ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوان صفحهچکیده : ۱فصل اول. ۲کلیات تحقیق ۲۱-۱ مقدمه : ۳۱-۲ بیان مسئله: ۸۱-۴ اهداف […]
دانلود پایان نامه ارشد : تحلیل و تطبیق دویست مثل عربی با مثلها و حکمتهای رایج در ز بان فارسی
تابستان ۱۳۹۱ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوان صفحهچکیده : ۱فصل اول. ۲کلیات تحقیق ۲۱-۱ مقدمه : ۳۱-۲ بیان مسئله: ۸۱-۴ اهداف تحقیق : ۹۱- ۵ سؤالات تحقیق: ۱۰۱-۶ فرضیه های تحقیق : ۱۰۱-۷ نوع تحقیق: ۱۰۱-۸ محدودیتهای تحقیق: ۱۰فصل دوم. ۱۲واژه مثل در لغت و اصلاح و کاربرد آن. ۱۲۲-۱ […]
توضیح درباره محتوای کانال های ماهوارهای فارسی زبان:
توضیح درباره محتوای کانال های ماهوارهای فارسی زبان: تحقیقات نشان می دهد که محتوای برنامه های تلویزیونی ایران ، هفت مقطع را طی کرده اند که پنج مقطع آن مربوط به پیش از انقلاب و دو مقطع دیگر آن مربوط به پس از انقلاب می باشد. چنان که به وضوح دیده می شود انقلاب اسلامی […]
زبان فارسی، قانون مدنی، معانی لغوی
در لغت نامه دهخدا آمده است :“جهل به معنای نادان بودن، نادان شدن، ضد علم است و به دو قسمت بسیط و مرکب تقسیم می شود، جهل بسیط یعنی عدم آگاهی از حقیقت شیء و جهل مرکب یعنی اعتقاد غلط به حقیقت شیء داشتن”. یکی از حقوقدانان معاصر عرب در توضیح کلمه ی جهل و تفاوت […]
جبران خسارت، فارسی زبان، قاعده غرور
3- انواع جهل در اعمال حقوق عرفیآوردیم که اشتباه دراصطلاح حقوق مدنی عبارت از تصورخلاف واقع از اشیا، مثل اینکه در عقود، عاقد از موضوع عقد، ماهیت عقد یا طرف عقد و یا نوع آن، تصور غلط و نادرستی داشته باشد و همین تصورغلط مبنای تراضی قرارگیرد. در این تعریف، اشتباه، معادل با جهل مرکب […]
زبان فارسی، قانون مدنی، معانی لغوی
معنای اول اشاره به جهل بسیط دارد، معنای دوم ناظر به جهل مرکب است و معنای سوم ظاهرا اعم از آن دوست. در لغت نامه دهخدا آمده است :“جهل به معنای نادان بودن، نادان شدن، ضد علم است و به دو قسمت بسیط و مرکب تقسیم می شود، جهل بسیط یعنی عدم آگاهی از حقیقت شیء […]
بی مبالاتی، زبان فارسی، تحصیل علم
آوردیم که معنای این واژه همان کلمه ی “اشتباه” در زبان فارسی است و در تعریف اصطلاحی آن گفته اند :“حاله تقوم بالنفس تحمل علی توهم غیر الواقع” یا ” تو هم یتصور فیه العاقد غیر الواقع واقعا فی حمله ذالک علی ابرام عقد لولا هذا التوهم لما اقدم علیه ” و یا ” قصور […]
مذاهب اسلامی، زبان فارسی، دیه نفس
مقنن از نظر اول تبعیت کرده است، اما از ظاهر برخی روایات فهمیده میشود که هزار دینار همان هزار مثقال شرعی از طلاست.۲ به نظر میرسـد فقهـای مذاهب اسلامی بر این موضوع اتفـاق نظردارند و به نقل از صاحب جواهر بسیاری برآن اجماع کردهاند و نصوص مربوط به آن درحد استفاظه است.۱تنها اختلافی که در […]
زبان فارسی، دیه نفس، قتل
دارند و به نقل از صاحب جواهر بسیاری برآن اجماع کردهاند و نصوص مربوط به آن درحد استفاظه است.۱تنها اختلافی که در مورد دینار وجود دارد این است که آیا همین مقدار از وزن طلا دیه به حساب میآید و مسکوک بودن آن اعتباری ندارد یا خیر و یا طلا باید به صورت دینار مسکوک […]
قانون گذاری، رویه قضایی، زبان فارسی
1-7-5- اومانیسم در این مکتب اصالت بشر به معنی اعتقاد به مصالح بشری در مقابل اصالت خداوند می باشد مفهوم واقعی زندگی در خدمت به دیگران نهفته است و انسان متعالی کسی است که به هم نوعان خود بیشتر خدمت می کند. در این عقیده مفهوم افراطی خدمت تا آنجا پیش می رود که شعار […]
دیوان عالی کشور، رویه قضایی، زبان فارسی
همان طور که گفته شده است اختیار طلاق به دست مرد است و اکثر کشور های اسلامی این حق را به مرد داده و در قانون مربوطه خود گنجانیده است به طوری که در ماده ۱۱۳۳ ق.م. ایران مقرر داشته است مرد می تواند هر وقت که بخواهد زن خود را طلاق دهد.در رای شماره۲۴۰۰-۱۹/۱۲/۳۹/ […]
تعریف لغوی، زبان فارسی، معنای اصلی
گفتار دوم- معناشناسی انصاف تعریف لغوی انصاف انصاف واژهای عربی، از ریشه ی “نصف”، و به معنای نصف کردن به دو قسمت مساوی، اعطای حق[۷۵] و معامله براساس عدل وقسط[۷۶] است. در کتب لغت آمده که منظور از معاملهی منصفانه این است که سود و منفعتی از طرف مقابل خود نگیرد، مگر اینکه به همان […]
خاورشناسان، زبان فارسی، قرآن کریم
« عدل به معناى ملازمت با راه میانه و گریز از افراط و تفریط در کارهاست. و البته این معناى مفهومى عدل است و گرنه حقیقت عدل مساوات را برقرار نمودن و هماهنگى در کارها داشتن است.[۲۸]»از همین جهت است.با این حال برخی معتقدند که این معانی (یعنی مساوات و عدم انحراف) هردو معنای حقیقی […]
خاورشناسان، زبان فارسی، قرآن کریم
« عدل به معناى ملازمت با راه میانه و گریز از افراط و تفریط در کارهاست. و البته این معناى مفهومى عدل است و گرنه حقیقت عدل مساوات را برقرار نمودن و هماهنگى در کارها داشتن است.[۲۸]»از همین جهت است.با این حال برخی معتقدند که این معانی (یعنی مساوات و عدم انحراف) هردو معنای حقیقی […]
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-04-14] [ 03:34:00 ق.ظ ]
|