ارزش ویژه نام و نشان تجاری، تداعی برند مبتنی بر شرکت

نمودار ۴-۱۶) مدل تحقیق در حالت ضرایب معناداری ۹۱نمودار ۴-۱۷) مدل تحقیق در حالت ضرایب ساختاری ۹۱ فهرست اشکالعنوان صفحهشکل۱-۱ الگوی مفهومی تحقیق ۷شکل ۲-۱) ابعاد دانش برند کلر ۱۹شکل ۲-۲) مدل ارزش ویژه برند، اکر (۱۹۹۱) ۲۲شکل ۲-۳) پیشایند ها و پیامد های ارزش ویژه برند ۲۲شکل ۲-۴) مدل تشریحی ارزش ویژه نام و نشان تجاری آکر ۲۳شکل۲-۵) هرم سازگاری مشتری با برند ۳۸شکل ۲- ۶) هرم وفاداری ۴۷شکل ۲-۷) تاثیر وفاداری نگرشی بر افزایش وفاداری رفتاری ۵۰شکل۲-۱ الگوی مفهومی تحقیق ۶۱ چکیده افزایش رقابت در بخش صنعت و افزایش سطح دانش و آگاهی مشتریان باعث توجه بیشتر به حفظ مشتریان شده است. موضوع وفاداری و اعتماد مشتری به برند و عوامل موثر بر آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، و یکی از عوامل ایجاد و افزایش وفاداری و اعتماد مشتری…

تداعی برند مبتنی بر شرکت، استراتژی بازاریابی

کلیات تحقیق ۱-۱مقدمه یکی از عوامل مهم در شکل گیری وفاداری مشتریان به محصولات و خدمات و در حالت کلی به برند یک سازمان، تصویری است که از آن برند در ذهن مشتریان نقش می‎‎بندد. از این رو شرکت ها برای برند خود سرمایه گذاری های وسیع و بلند مدت به خصوص در زمینه تبلیغات، پیشبرد فروش و بسته بندی در نظر می‎‎گیرند؛ زیرا می‎‎دانند که قدرت بازار آنها ناشی از ایجاد برند محصولات آنان است و برند قوی وفاداری مشتریان را برایشان به همراه می‎‎آورد.(کاپفرر به نقل از عزیزی و همکاران، ۱۳۹۱، ص۱۰۶) طی دهه های گذشته، ارزش یک شرکت بر حسب املاک، سپس دارایی های ملموس، کارخانه ها و تجهیزاتش اندازه‎گیری می‎‎شد. با این حال، امروزه محققان علم اقتصاد و مدیریت به این نتیجه رسیده اند که ارزش واقعی یک…

تداعی برند مبتنی بر شرکت، رضایتمندی مشتری

۱-۴-۱هدف اصلی سنجش رابطه بین تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان در صنعت نساجی استان گیلان. ۱-۴-۲ اهداف فرعی سنجش تاثیر اعتماد به برند بر وفاداری مشتری. سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر شرکتهای بزرگ بر اعتماد به برند. سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر شرکتهای بزرگ بر وفاداری مشتریان. سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر تجربه مرتبط با کارکنان بر تداعی برند مبتنی بر شرکتهای بزرگ . سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر تجربه مرتبط با کارکنان بر اعتماد به برند سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر تجربه بر وفاداری به برند . ۱-۵ چهارچوب نظری تحقیق مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان با استفاده از مدل انگوک فن و قنتوس[۴](۲۰۱۳) که برای اولین بار ازدیدگاه روانشناختی نام تجاری به عنوان تداعی…

مجموعه ای از تداعی ها، ابعاد ارزش ویژه برند

۲-۱-۶) ضرورت خلق و حفظ ارزش ویژه برندشاید وقتی به مفهوم ارزش ویژه برند توجه کنیم، بتوان ارزش برند را بهتر و کاربردی تر اثبات کرد (Bristow et al.., 2002). مفهوم ارزش ویژه برند ابتدا در دهه ۱۹۸۰ معرفی گردید و توجه زیادی را از سوی دانشمندان و فعالان بازاریابی به خود جلب نمود (Rajh, 2005). یکی از دلایل محبوبیت آن، نقش استراتژیک و مهم آن در کسب مزیت رقابتی و تصمیمات استراتژیک مدیریتی می باشد. ارزش ویژه برند، وقتی به طور صحیح و موضوعی

دانلود پایان نامه مدیریت در مورد تاریخچه بانکداری الکترونیک

تاریخچه بانکداری الکترونیک هزینه بالا نیروی کار و رقابتی شدن فضای کسب کار در دهه ۱۹۶۰، صنایع پر کاری مانند بانکداری را مجبور به خودکارسازی برخی از عملکردهای خود کرد. تلفنبانک، استفاده از کامپیوتر شخصی و شبکه تلویزیون کابلی ازجمله روشهایی بودند که مورد توجه بانک ها قرار گرقت. ماشین تحویلدار اتوماتیک (خود پرداز) مهمترین تحول را درجهت اتوماسیون خدمات بانکی محسوب می­شد. بانک برکلیس، اولین بانکی بود که قابلیت دستگاه خود پرداز را دریافت و اولین ماشین خود پرداز را در سال ۱۹۶۷عرضه کرد. درآغاز خودپرداز ها پیشرفته نبودند و فقط ارائه دهنده وجه نقد بودند. بانک هایی که از خودپرداز استفاده می کردند نسبت به رقبا خود مزیت پیدا کردند(Ohanlin,1993). در اواسط دهه ۱۹۷۰، خصوصیاتی مانند استعلام مانده حساب، سپرده­گذاری و انتقال وجه نیز به قابلیت های خودپرداز اضافه شد تا…

دانلود پایان نامه مدیریت در مورد تاریخچه بانکداری الکترونیک

تاریخچه بانکداری الکترونیک هزینه بالا نیروی کار و رقابتی شدن فضای کسب کار در دهه ۱۹۶۰، صنایع پر کاری مانند بانکداری را مجبور به خودکارسازی برخی

از عملکردهای خود کرد. تلفنبانک، استفاده از کامپیوتر شخصی و شبکه تلویزیون کابلی ازجمله روشهایی بودند که مورد توجه بانک ها قرار گرقت. ماشین تحویلدار اتوماتیک (خود پرداز) مهمترین تحول را درجهت اتوماسیون خدمات بانکی محسوب می­شد. بانک برکلیس، اولین بانکی بود که قابلیت دستگاه خود پرداز را دریافت و اولین ماشین خود پرداز را در سال ۱۹۶۷عرضه کرد. درآغاز خودپرداز ها پیشرفته نبودند و فقط ارائه دهنده وجه نقد بودند. بانک هایی که از خودپرداز استفاده می کردند نسبت به رقبا خود مزیت پیدا کردند(Ohanlin,1993). در اواسط دهه ۱۹۷۰، خصوصیاتی مانند استعلام مانده حساب، سپرده­گذاری و انتقال وجه نیز به قابلیت های خودپرداز اضافه شد تا…

عوامل موثر بر وفاداری مشتریان، عوامل موثر بر وفاداری مشتری

پس از چند دوره افزایش سرمایه سنوات قبل، در مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۷ تیر ۱۳۸۹ مقرر گردید، سرمایه بانک از مبلغ۴٫۰۰۰(چهار هزار) میلیارد ریال به مبلغ ۱۵٫۰۰۰(پانزده‌ هزار) میلیارد ریال طی دو سال افزایش یابد. بر این اساس و تاکنون طی دو مرحله افزایش سرمایه، سرمایه بانک از مبلغ ۴٫۰۰۰ میلیارد ریال به ترتیب به مبالغ ۵٫۵۰۰ و ۸٫۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.با اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار و بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۷ تیرماه ۱۳۸۹ بانک و هم­چنین مصوبه­ی هیات محترم مدیره بانک در تاریخ ۳۰/۰۴/۱۳۹۰؛ افزایش سرمایه از مبلغ ۵٫۵۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۸٫۰۰۰ میلیارد ریال را از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران محترم، در مهلت قانونی ۶۰ روز از تاریخ ۰۸/۰۵/۱۳۹۰ لغایت ۰۵/۰۷/۱۳۹۰ آغاز…

خدمات بانکداری الکترونیک، بانکداری الکترونیکی

خدمات بانکداری الکترونیکی مهارت­های تخصصی کارکنان ۲-۳-۴- ۱- تنوع خدمات بانکی بهبود خدمات و تنوع­سازی آن در سیستم بانکی می­تواند هم به سودآوری و بهره­وری بانک­ها بیانجامد و هم باعث جذب منابع بیشتر شود. از این رو بایستی خدمات بانکی را بهبود بخشید و راهی است که تمام بانک­های موفق دنیا آن را آزموده و نتیجه هم گرفته­اند. یک بانکداری موفق در محیطی رقابتی و بازاری پویا، نیازمند ایجاد بازارهای جدید به شیوه­ای مؤثر، کارایی در هزینه و ایجاد سازمانی چابک است که توان واکنش سریع در بازار را داشته باشد. به ویژه آن که دستیابی به کیفیت و ارائه راه حل­های مبتکرانه در این محیط پر رقابت برای بانکداران حرفه­ای، امری ضروری به نظر می­رسد (تحویلداری،۱۳۸۶).موارد بالا منشاء پیدایش راهبردهایی است که آن را بهبود و تنوع خدمات نامیده اند. در صنعت…

عوامل ارتباطی و انسانی، بازارهای مالی

نرخ سود پرداختی به سپرده­ها جوائز پرداختی به سپرده­گذاران قرض­الحسنه ۲-۳-۶-۱- تسهیلات پرداختی بخش عمده فعالیت‏های بانکی را می‏توان در دو عنوان کلی «تجهیز» و «تخصیص» منابع پولی، خلاصه نمود. در بخش تجهیز منابع پولی بانک‏ها اقدام به جمع‏آوری وجوه مازاد نموده و در بخش تخصیص منابع پولی، وجوه جمع‏آوری شده را به متقاضیان تأمین مالی واگذار می‏نمایند. تجهیز و تخصیص منابع پولی در نظام بانکی ربوی بر پایه و اساس بهره شکل می‌گیرد. بر این اساس، دارندگان وجوه مازاد با سپرده‏گذاری در بانک عملاً وجوه خویش را به بانک قرض داده و نرخ بهره معینی دریافت

مورد ارزیابی قرار گیرد، استاندارد مناسبی برای اندازه گیری تاثیر اندازه گیری تاثیر مداوم تصمیمات بازاریابی به وجود می آورد (Atilgan et al.., 2005).مفهوم ارزش ویژه برند در ادبیات حسابداری و نیز بازاریابی، مورد بحث واقع شده و اهمیت تمرکز بلندمدت در مدیریت برند، سرمایه گذاری های بلندمدتی…

مجموعه ای از تداعی ها، وفاداری به برند

۱-۸-۱-۱) ارزش ویژه برندتعریف مفهومی:ارزش ویژه برند را به عنوان ارزشی تعریف می کنند که به وسیله ی نام برند، افزوده می گردد و در بازار به عنوان حاشیه های سود و سهم های بازار بیشتر پاداش داده می شود که می تواند توسط مشتریان و اعضای زنجیره تامین به عنوان دارایی مالی و نیز مجموعه ای از تداعی ها و رفتارهای مطلوب دیده شود (Yasin et al.., 2007, p:39).تعریف عملیاتی: منظور از ارزش ویژه برند در پژوهش حاضر میانگین کسب شده از سوالات ۱ تا ۲۳ پرسشنامه تحقیق می باشد که سوالاتی درخصوص چهار بعد ارزش ویژه برند ( آگاهی از برند، کیفیت ادراک شده، تداعی های برند و وفاداری به برند)، می باشند. 1-8-2) متغیر مستقلاین متغیر به گونه ای مثبت یا منفی بر متغیر وابسته تاثیر می گذارد. یعنی زمانی متغیر…

مجموعه ای از تداعی ها، ارزش ویژه برند

برند یا نام تجاری قبل از هر چیز نام یک گونه است. نام تجاری هر نامی است که مستقیما به دلیل فروش کالاها یا خدمات مورد استفاده قرار می گیرد. برند علاوه یک نام، همیشه جلوه ای تصویری نیز از خود ارایه می دهد. به عبارت دیگر، به نوعی یک نماد، طرح، علامت تجاری و نیز یک نشان تجاری منحصر به فرد است و می توان گفت برند، نام و یا نمادی است که با هدف فروش محصولات یا خدمات به کار برده می شود. برند یا نام تجاری، هر نوع برچسبی است که معنا یا ارتباط ذهنی خاصی را با خود منتقل می کند. نام تجاری به یک کالا یا خدمت، رنگ و حرکت می دهد. بنابراین می توان گفت که نام، عبارت، اصطلاح، علامت، نشانه، نماد، طرح یا ترکیبی از اینها…

مجموعه ای از تداعی ها، مفهوم ارزش ویژه برند

 سازمان جریان نقدی ایجاد نماید (Yasin et al.., 2007 ). ارزش ویژه برند، احتمال انتخاب برند را افزایش داده و منجر به وفاداری مشتری به یک برند خاص می شود ( Rajh, 2005). 1-4) اهداف تحقیقهدف اصلیتعیین رابطه بین فعالیت های ترفیع (تبلیغات و فعالیت های پیشبرد فروش) و ارزش ویژه برند شرکت شرکت لوازم خانگی پارس خزر در استان گیلان اهداف فرعی بررسی تاثیر تبلیغات تجاری بر ارزش ویژه برند شرکت لوازم خانگی پارس خزر در استان گیلان در استان گیلان بررسی تاثیر فعالیت های پیشبرد فروش بر ارزش ویژه برند شرکت لوازم خانگی پارس خزر در استان گیلان در استان گیلان شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقا و بهبود ارزش ویژه برند شرکت لوازم خانگی پارس خزر در استان گیلان در استان گیلان ارتقای سطح دانش و افزایش اطلاعات پیرامون مفهوم ارزش ویژه برند…

مجموعه ای از تداعی ها، ابعاد ارزش ویژه برند

مطالعات پیشین نشان می دهند که مصرف کنندگان با توجه به سابقه تاریخی که ازیک کشور دارند، نسبت به محصولات آن کشور واکنش نشان می دهند و چنانچه مصرف کنندگان نسبت به یک کشور دیدگاه منفی و یا خصومت آمیز داشته باشند،بر رفتار آنها تأثیر خواهد گذاشت. چنانچه نوع احساس ایجاد شده نسبت به سابقه تاریخی با این احساسات جمع شود،تأثیرات مثبت یا منفی خواهد داشت. اما این مطالعات صرفا برای تأثیر کشور سازنده بر فاکتورهای متفاوت مرتبط با ارزش ویژه نام تجاری و اجزای ادراک شده از نام تجاری تمرکز داشتند. بستر جهانی شدن نام تجاری می تواند جایگزین مفهوم عمومی کشور سازنده باشد. مفهوم کشور سازنده احتمالا به سمت بین المللی شدن در حرکت است(کیم،۲۰۰۶ : ۱۲۶).در واقع کشور سازنده با کیفیت کالا عجین شده است. به سبب آن که مصرف…

مجموعه ای از تداعی ها، ابعاد ارزش ویژه برند

تعاریف ارزش ویژه برندِ مبتنی بر مصرف کننده به مبحث دیدگاه مصرف کننده، خواه سازمانی نزدیک می باشد. آنها ادعا می کنند که برای اینکه یک برند، ارزش داشته باشد، می بایست از سوی مصرف کنندگان دارای ارزش شود. بنابراین قدرت یک برند چیزی است که مشتریان درباره ی برند به عنوان تجربیاتشان در طول زمان می آموزند، حس می کنند، می بینند و می شوند. بنابراین، اگر برند هیچ مفهومی برای مصرف کننده نداشته باشد. هیچکدام از تعاریف دیگر نیز معنا نخواهند داشت (Atilgan et al.., 2005). طبق نظر کلر، یک برند هنگامی می تواند ارزش ویژه برندِ مبتنی بر مصرف کننده مثبت داشته باشد که واکنش مصرف کنندگان به یک عنصر آمیخته ی بازاریابی یکسان برای یک برند (نسبت به همان عنصر در برندهای دیگر) با علاقه ی بیشتری باشد (Wang…

ارزش ویژه برند از دیدگاه مالی، مجموعه ای از تداعی ها

آکر[۱۰] (۱۹۹۱)، ارزش ویژه برند را مجموعه ای از دارایی ها و تعهدات مرتبط با برند، نام آن و سمبلش می داند که از ارزش تولید شده از سوی یک محصول یا خدمت برای شرکت و یا مشتریان شرکت می کاهد و یا به آن اضافه می کند. کلر، ارزش ویژه برند را تاثیر متفاوتی تعریف می کند که دانش برند بر واکنش مصرف کننده به بازاریابی برند دارد. بلاک استون[۱۱] (۱۹۹۵)، به ارزش ویژه برند به عنوان ارزش برند و معنای برند اشاره می کند که معنای برند، به برجستگی برند، تداعی های برند و شخصیت برند، اشاره دارد. در حالی که ارزش برند، نتیجه مدیریت معنای برند می باشد (چیرانی و خدنگ، ۱۳۸۹).طبق نظر شاکر و اسریواستاوا[۱۲] (۱۹۹۱)، ارزش ویژه برند، قدرت برند و ارزش برند را شامل می شود. قدرت…

پایان نامهتاثیر ادراک مشتریان از تبلیغات تجاری شرکت بر تداعی های برند

مقدمهامروزه برند یک الزام استراتژیک برای سازمان هاست که آنها را در جهت ارزش بیشتر برای مشتریان و ایجاد مزیت های رقابتی پایدار یاری می رساند. ایجاد یک برند قدرتمند در بازار، هدف اساسی بسیاری از سازمان ها می باشد زیرا یک برند قدرتمند می تواند اعتماد مشتریان را در هنگام خرید کالاها و خدمات افزایش دهد و به آنا کمک کند تا عوامل ناملموس را بهتر درک نمایند. به عبارت دیگر می توان گفت یک برند قدرتمند، دارایی با ارزشی برای شرکت محسوب می شود (Chen and Chang, 2008). انجمن بازاریابی آمریکا ، نام و نشان تجاری را اینگونه تعریف می کند: یک نام، عبارت، نشانه، نماد یا طرح یا ترکیبی از آنهاست که به منظور شناسایی کالا یا خدمات از یک فروشنده یا گروه فروشندگان و ایجاد تمایز آنها از رقبایشان…

پایان نامه ادراک مشتریان از فعالیت های پیشبرد فروش شرکت بر تداعی های برند

ارزش ویژه برند مالیارزیابی ارزش ویژه برند از دیدگاه شرکت، می تواند اندازی گیری ارزش مالی برند را برای شرکت فراهم سازد. مطالعاتی که ارزش ویژه برند را از دیدگاه شرکت اندازه گیری می کنند، ارزش ویژه برند را به عنوان ارزش برند برای شرکت در نظر می گیرند که اندازه گیری های بیشترین بازئه بازار محصول و بازده های مالی را در بر دارد. اندازه گیری های بازده محصولات، شاخص های عملکرد بازار مانند: درآمد، سود، قیمت و پاداش را دربر می گیرد و آنها معمولا از طریق داده های مشاهده شده در بازار محاسبه می شوند. اندازه گیری های بازده مالی ارزشی را مورد توجه قرار می دهند که سهامداران و شرکت ها برای برند به عنوان دارایی مالی قرار می دهند و ممکن است شاخص های عملکردی متنوعی از ارزش…

پایان نامه ادراک مشتریان از فعالیت های پیشبرد فروش شرکت بر تداعی های برند

ارزش ویژه برند مالیارزیابی ارزش ویژه برند از دیدگاه شرکت، می تواند اندازی گیری ارزش مالی برند را برای شرکت فراهم سازد. مطالعاتی که ارزش ویژه برند را از دیدگاه شرکت اندازه گیری می کنند، ارزش ویژه برند را به عنوان ارزش برند برای شرکت در نظر می گیرند که اندازه گیری های بیشترین بازئه بازار محصول و بازده های مالی را در بر دارد. اندازه گیری های بازده محصولات، شاخص های عملکرد بازار مانند: درآمد، سود، قیمت و پاداش را دربر می گیرد و آنها معمولا از طریق داده های مشاهده شده در بازار محاسبه می شوند. اندازه گیری های بازده مالی ارزشی را مورد توجه قرار می دهند که سهامداران و شرکت ها برای برند به عنوان دارایی مالی قرار می دهند و ممکن است شاخص های عملکردی متنوعی از ارزش…

پایان نامه سنجش رابطه بین تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان در صنعت نساجی

اهداف پژوهش ۱-۴-۱هدف اصلی سنجش رابطه بین تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان در صنعت نساجی استان گیلان. ۱-۴-۲ اهداف فرعی سنجش تاثیر اعتماد به برند بر وفاداری مشتری. سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر شرکتهای بزرگ بر اعتماد به برند. سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر شرکتهای بزرگ بر وفاداری مشتریان. سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر تجربه مرتبط با کارکنان بر تداعی برند مبتنی بر شرکتهای بزرگ . سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر تجربه مرتبط با کارکنان بر اعتماد به برند سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر تجربه بر وفاداری به برند . ۱-۵ چهارچوب نظری تحقیق مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان با استفاده از مدل انگوک فن و قنتوس[۱](۲۰۱۳) که برای اولین بار ازدیدگاه روانشناختی نام تجاری به…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...