صادرات مستقیم |
![]() |
صادرات غیرمستقیم، نام و نشان تجاری
الف) فروش خارجی از طریق خریداران داخلی:برای شرکت هیچ چیز بهتر از این نیست که مشتری خود به دنبال کالا بیاید. ممکن است خریداران خارجی خود برای خرید کالا مراجعه کنند.ب) فروش از طریق شرکت های توزیع کننده دیگر:در این روش یک تولید کننده از امکانات و تسهیلات توزیعی خود در یک کشور خارجی، برای […]
صادرات غیرمستقیم، نوسانات نرخ ارز
تحقیقات نشان می دهد که دستیابی محلی مطلوب به سرمایه گذاران و بانکها و داشتن رقبای داخلی که به طور افزایشی در خارج فعالیت می کنند، به طور مثبت با صادرات غیر مستقیم رابطه دارد در حالی که با صادرات مستقیم چنین رابطه ای یافت نمی شود. در واقع وقتی منابع مالی در محیط محلی […]
شرکت های کوچک و متوسط، صادرات غیرمستقیم
سفارشات غیر فعالانه از خریداران داخلی که محصول را بعدا صادر میکنند. این فروش ها تاجایی که به فروشنده اصلی مربوط میشود، با فروشهای داخلی قابل تمایز نیستند. شخص دیگری تصمیم گرفت که محصول مورد نظر، دارای تقاضای خارجی است. آن طرف کل ریسک را قبول کرده تمام جزئیات صادرات را مدیریت میکند، حتی در […]
مالیات غیر مستقیم حاکم
فصل۳- مالیات غیر مستقیم حاکم بر شرکت های تجاری مالیاتهائى که پرداختکننده آن مشخص و معین نبوده و تحقق مالیات بستگى به یک قسمت از فعالیتهاى اقتصادى و عملیات افراد داشته و قابلیت انتقال آنها بسیار زیاد باشد، مالیاتهاى غیرمستقیم نامیده مىشود. بهعبارت دیگر، مالیاتهائى که بهطور غیرمستقیم بر کالاهاى مصرفى اشخاص وضع […]
پایان نامه : سلب مالکیت غیر مستقیم در آراء داوری بین الملل
۳-۹- سلب مالکیت غیر مستقیم در آراء داوری بین الملل همانطور که در مباحث فوق مشهود بود با وجود اینکه مراجع داوری بین المللی در قضایای متفاوت و کثیری با ادعای سلب مالکیت غیر مستقیم مواجه بوده اند. تنها در پاره ای از موارد، رای به احراز وقوع سلب مالکیت غیر مستقیم صادر نموده اند. […]
پایان نامه : سلب مالکیت غیر مستقیم در آراء داوری بین الملل
۳-۹- سلب مالکیت غیر مستقیم در آراء داوری بین الملل همانطور که در مباحث فوق مشهود بود با وجود اینکه مراجع داوری بین المللی در قضایای متفاوت و کثیری با ادعای سلب مالکیت غیر مستقیم مواجه بوده اند. تنها در پاره ای از موارد، رای به احراز وقوع سلب مالکیت غیر مستقیم صادر نموده اند. […]
۲-۳-۶ عوامل مؤثر بر استراتژی صادرات
۲-۳-۶ عوامل مؤثر بر استراتژی صادرات در تحقیقات دانشگاهی انجام شده، جنبه های مختلف شرکت ها که بر استراتژی صادرات اثر می گذارند، شناسایی شده اند. اکثر تحقیقات بر عوامل داخلی و خارجی مؤثر بر فرآیند صادرات متمرکز شده اند. الف) عوامل داخلی عوامل داخلی مؤثر بر استراتژی صادرات، متغیرهایی هستند که توسط شرکت تحت […]
استراتژی اصولی صادرات
۲-۳-۱ تعریف صادرات صادرات در لغت به معنای کالا یا ارسال و فرستادن کالا از جایی به جای دیگر است. جا به جایی در داخل کشور یا از داخل به خارج هر دو مشمول این تعریف است. به عنوان یک اصطلاح گمرکی در گمرک صادرات عبارت است از: خروج کالا از قلمرو گمرکی. صادرات […]
صادرات کالاهای صنعتی، ساختارهای اجتماعی
این کشورها که اغلب متکی به اقتصاد تک محصولی هستند بدنبال راهحلی برای رهایی از این وابستگی و مطرح نمودن سایر منابع ملی خود میگردند.«غالبا این کشورها قادر به تولید وصادرات کالاهای صنعتی با کیفیت بالا نیستندیا نمی توانند سهم بالایی از تولید جهانی را به دست آورنددر نتیجه فعالیتهای گردشگری امیدبخشترین
راهکار به شمار […]
سرمایه گذاری مستقیم خارجی، صنایع مرتبط و پشتیبان
شکل ۲-۱۲ : مدل الماس ثانویه۲-۷٫ تحلیل و طبقه بندی مدلها انتقادات زیادی بر مدلهای الماس وارد و اصلاحاتی مطرح شده است . محیط رقابتی خارجی در ابتدا کمتر مورد توجه قرار گرفته بود. کروگمن می گوید باید اعتراف کرد که نظریه الماس پورتر بهتر از سایر نظریات ، مسائل رقابت پذیری را مورد توجه […]
سرمایه گذاری مستقیم خارجی، استراتژی جایگزینی واردات
ترانزیت خارجی:عبارت است عبور کالای خارجی از سرزمین کشور.کالای ایرانی که تشریفات صادرات قطعی آن انجام شده و از کشور خارج شده است چنانچه در ارسال به مقصد دیگری، لازم باشد که از سرزمین ایران عبور کند، روی آن تشریفات ترانزیت خارجی انجام می شود.ممکن است کالای خارجی که از کشور عبور می نماید توسط […]
عوامل موثر بر رقابت پذیری، صادرات محصولات کشاورزی
مقدمهفرآیند جهانی شدن ، بوجود آمدن سازمان تجارت جهانی و یکپارچگی بازارهای جهانی ، تغییرات سریع الگوهای مصرف و تقاضا ، پیشرفتهای سریع تکنولوژیک ، حفظ منابع انرژی ، کنترل آلودگی محیط زیست ، کمبود منابع و هزینه های بالای آنها چالشهای فراروی بنگاه ها و صنایع مختلف در این برهه از زمان هستند که […]
سرمایه گذاری مستقیم، اجاره به شرط تملیک
۶- بخش خدمات ۲-۹) اعطای تسهیلات اعتباری بانکداری بدون ربا در ایران نیز همانند بانکداری در دنیا، جهت تحصیل سود یا تجهیز منابع، به تأمین نیازهای مالی و اعتباری فعالیت های اقتصادی مبادرت میکند منتهی با ابزارها و شیوه های متفاوت با بانکداری ربویدراین شیوه عموماً سرمایه گذاران و اعطای تسهیلات اعتباری در کلیه فعالیت […]
سرمایه گذاری مستقیم خارجی، دسترسی به منابع مالی
عدم اطمینان تقاضا عدم اطمینان رقابت ۱٫ظر فیت تقاضا:مؤلفه کلیدی از ظرفیت محیطی کانال توزیع، وضعیت تقاضا است. اندازه بالقوه و بالفعل بازار هدف عامل تعیین کننده مهمی در روش ورود است. زمانی که تقاضای فعلی و بالقوه بازار خارجی بزرگتر است، شرکت خواهان ورود به بازار است تا کانال بازار بین المللی ایجاد شده […]
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-04-16] [ 08:01:00 ق.ظ ]
|