عدم هم محوری |
![]() |
پایان نامه ارزیابی چرخش محور¬های اصلی تنش و کرنش و عدم هم¬محوری آن¬ها در الگوی پیش¬بینی روانگرایی خاک-های غیر چسبنده
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دانشکده عمران گرایش مکانیک خاک و پی عنوان: ارزیابی چرخش محورهای اصلی تنش و کرنش و عدم هم محوری آنها در الگوی پیشبینی روانگرایی خاکهای غیر چسبنده استاد راهنما: دکتر سید امیرالدین صدرنژاد بهمن ۱۳۹۲ تکه هایی از متن به عنوان نمونه :چکیده:بررسی رفتار خاکها در اثر بارگذاریهای متفاوت از مهمترین مسائل در مهندسی ژئوتکنیک میباشد. رفتار خاکها وابسته به پارامترهای متعددی نظیر دانهبندی، جنس دانهها، نحوه بارگذاری، تاریخچه تنش و غیره است. عدم هممحوری جهات تنش اصلی و کرنش اصلی پدیدهای است که در سالهای اخیر توجه فراوانی را به خود جلب کرده است. این پدیده ناشی از ناهمسانی در رفتار خاک است. الگوهای رفتاری که بر اساس مستقلهای تنش و کرنش عمل میکنند، قادر به ارائه عدم هممحوری خاک در جهات مختلف نیستند.در این پایاننامه از…
پایان نامه ارزیابی چرخش محور¬های اصلی تنش و کرنش و عدم هم¬محوری آن¬ها در الگوی پیش¬بینی روانگرایی خاک-های غیر چسبنده
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دانشکده عمران گرایش مکانیک خاک و پی عنوان: ارزیابی چرخش محورهای اصلی تنش و کرنش و عدم هم محوری آنها در الگوی پیشبینی روانگرایی خاکهای غیر چسبنده استاد راهنما: دکتر سید امیرالدین صدرنژاد بهمن ۱۳۹۲ تکه هایی از متن به عنوان نمونه :چکیده:بررسی رفتار خاکها در اثر بارگذاریهای متفاوت از مهمترین مسائل در مهندسی ژئوتکنیک میباشد. رفتار خاکها وابسته به پارامترهای متعددی نظیر دانهبندی، جنس دانهها، نحوه بارگذاری، تاریخچه تنش و غیره است. عدم هممحوری جهات تنش اصلی و کرنش اصلی پدیدهای است که در سالهای اخیر توجه فراوانی را به خود جلب کرده است. این پدیده ناشی از ناهمسانی در رفتار خاک است. الگوهای رفتاری که بر اساس مستقلهای تنش و کرنش عمل میکنند، قادر به ارائه عدم هممحوری خاک در جهات مختلف نیستند.در این پایاننامه از…
پایان نامه ابعاد سهگانهی هویت چیک و همکاران
ابعاد سهگانهی هویت چیک و همکاران چیک، تروپ، چن و آندروود[۱] (۱۹۹۴) با توجه به رویکرد محتوانگر و با اقتباس از نظریه های موجود در این زمینه ابزاری جهت سنجش ابعاد و جنبههای مختلف هویت تهیه نمودند. آنها بر اساس جهتگیری افراد در تعریف خویشتن و میزان توجهی که در این خود تعریفی برای خصوصیات درونی و یا محیط بیرونی قائلند، سه جنبه از هویت شامل هویت فردی[۲]، هویت اجتماعی[۳] و هویت جمعی[۴] را مطرح ساختند. در هویت شخصی افراد خود را بر اساس ویژگیهای درونی شامل احساسات، افکار، ایدهها، عقاید و اهداف شخصی خود توصیف می کنند. هویت شخصی معادل هویت شخصی در نظریه هویت اجتماعی و ساختار خود مستقل در نظریه مارکوس و کیتایاما میباشد. در هویت اجتماعی افراد خود را بر اساس ویژگیهای بیرونی، تعامل با دیگران و واکنشهای آنان…
پایان نامه ابعاد سهگانهی هویت چیک و همکاران
ابعاد سهگانهی هویت چیک و همکاران چیک، تروپ، چن و آندروود[۱] (۱۹۹۴) با توجه به رویکرد محتوانگر و با اقتباس از نظریه های موجود در این زمینه ابزاری جهت سنجش ابعاد و جنبههای مختلف هویت تهیه نمودند. آنها بر اساس جهتگیری افراد در تعریف خویشتن و میزان توجهی که در این خود تعریفی برای خصوصیات درونی و یا محیط بیرونی قائلند، سه جنبه از هویت شامل هویت فردی[۲]، هویت اجتماعی[۳] و هویت جمعی[۴] را مطرح ساختند. در هویت شخصی افراد خود را بر اساس ویژگیهای درونی شامل احساسات، افکار، ایدهها، عقاید و اهداف شخصی خود توصیف می کنند. هویت شخصی معادل هویت شخصی در نظریه هویت اجتماعی و ساختار خود مستقل در نظریه مارکوس و کیتایاما میباشد. در هویت اجتماعی افراد خود را بر اساس ویژگیهای بیرونی، تعامل با دیگران و واکنشهای آنان…
پایان نامه دلایل عدم استقبال مشتریان از سرویس های بانکداری الکترونیک
دلایل عدم استقبال مشتریان از سرویس های بانکداری الکترونیک می توان دلایل استقبال مشتریان بخصوص مشتریان بانک ملت از سرویس های بانکداری الکترونیکی بانک ملت را بصور خلاصه در ذیل بیان نموده : امنیت عدم آگاهی در مورد سرویس ها مشتریان به درستی نمی دانند که برای استفاده از سرویس ها چه کاری باید انجام دهند. تا چه حد باید مسلط به دانش کامپیوتری باشند تا بتوانند از این سرویس ها استفاده کنند. عدم نیاز به استفاده از این سرویس ها خوگرفتن به سیستم فعلی عرضه سرویس های محدود در اینترنت عدم آشنایی با مزیتها . نداشتن امکانات کامپیوتر مودم اینترنت سرعت پایین اینترنت برنامه های کامپیوتری لازم عدم رغبت به استفاده از این سرویس ها این دسته از افراد ممکن است توانایی لازم را برای استفاده از سیستم داشته باشند اما انگیزه…
پایان نامه دلایل عدم استقبال مشتریان از سرویس های بانکداری الکترونیک
دلایل عدم استقبال مشتریان از سرویس های بانکداری الکترونیک می توان دلایل استقبال مشتریان بخصوص مشتریان بانک ملت از سرویس های بانکداری الکترونیکی بانک ملت را بصور خلاصه در ذیل بیان نموده : امنیت عدم آگاهی در مورد سرویس ها مشتریان به درستی نمی دانند که برای استفاده از سرویس ها چه کاری باید انجام دهند. تا چه حد باید مسلط به دانش کامپیوتری باشند تا بتوانند از این سرویس ها استفاده کنند. عدم نیاز به استفاده از این سرویس ها خوگرفتن به سیستم فعلی عرضه سرویس های محدود در اینترنت عدم آشنایی با مزیتها . نداشتن امکانات کامپیوتر مودم اینترنت سرعت پایین اینترنت برنامه های کامپیوتری لازم عدم رغبت به استفاده از این سرویس ها این دسته از افراد ممکن است توانایی لازم را برای استفاده از سیستم داشته باشند اما انگیزه…
پایان نامه حقوق : شمول قاعدهی لاضرر نسبت به احکام عدمی
ج ـ شمول قاعدهی لاضرر نسبت به احکام عدمی حال با فرض اینکه عدم جعل حکم مجعول شرعی باشد، باید این مطلب را بررسی کرد که آیا قاعدهی لاضرر شامل این گونه احکام میشود و دیگر اینکه با پذیرش فرض دیگر آیا جایی برای اجرای قاعده وجود ندارد؟ در اینجا نیز دیدگاهها مختلف است. در یکی از احتمالهای ذکر شده در کلام شیخ انصاری و در دیدگاه مرحوم نائینی اجرای قاعدهی لاضرر منوط به مجعول دانستن احکام عدمی است (انصاری ۱۴۲۰: ۱۱۹؛ نجفی خوانساری ۱۴۱۸: ج۲، ص۲۲۰). همچنین این دیدگاه را میتوان به محققان دیگری اسناد داد که برای مجعول قلمداد کردن احکام عدمی تلاش کردهاند (هاشمی شاهرودی: ج۳، ص۵۲۸). در برابر این دیدگاه، بعضی بر این باورند که حتی اگر احکام عدمی مجعول هم نباشند، قاعدهی لاضرر در آنها جاری میشود (مکارم…
پایان نامه حقوق : شمول قاعدهی لاضرر نسبت به احکام عدمی
ج ـ شمول قاعدهی لاضرر نسبت به احکام عدمی حال با فرض اینکه عدم جعل حکم مجعول شرعی باشد، باید این مطلب را بررسی کرد که آیا قاعدهی لاضرر شامل این گونه احکام میشود و دیگر اینکه با پذیرش فرض دیگر آیا جایی برای اجرای قاعده وجود ندارد؟ در اینجا نیز دیدگاهها مختلف است. در یکی از احتمالهای ذکر شده در کلام شیخ انصاری و در دیدگاه مرحوم نائینی اجرای قاعدهی لاضرر منوط به مجعول دانستن احکام عدمی است (انصاری ۱۴۲۰: ۱۱۹؛ نجفی خوانساری ۱۴۱۸: ج۲، ص۲۲۰). همچنین این دیدگاه را میتوان به محققان دیگری اسناد داد که برای مجعول قلمداد کردن احکام عدمی تلاش کردهاند (هاشمی شاهرودی: ج۳، ص۵۲۸). در برابر این دیدگاه، بعضی بر این باورند که حتی اگر احکام عدمی مجعول هم نباشند، قاعدهی لاضرر در آنها جاری میشود (مکارم…
پایان نامه حقوق : شمول قاعدهی لاضرر نسبت به احکام عدمی
ج ـ شمول قاعدهی لاضرر نسبت به احکام عدمی حال با فرض اینکه عدم جعل حکم مجعول شرعی باشد، باید این مطلب را بررسی کرد که آیا قاعدهی لاضرر شامل این گونه احکام میشود و دیگر اینکه با پذیرش فرض دیگر آیا جایی برای اجرای قاعده وجود ندارد؟ در اینجا نیز دیدگاهها مختلف است. در یکی از احتمالهای ذکر شده در کلام شیخ انصاری و در دیدگاه مرحوم نائینی اجرای قاعدهی لاضرر منوط به مجعول دانستن احکام عدمی است (انصاری ۱۴۲۰: ۱۱۹؛ نجفی خوانساری ۱۴۱۸: ج۲، ص۲۲۰). همچنین این دیدگاه را میتوان به محققان دیگری اسناد داد که برای مجعول قلمداد کردن احکام عدمی تلاش کردهاند (هاشمی شاهرودی: ج۳، ص۵۲۸). در برابر این دیدگاه، بعضی بر این باورند که حتی اگر احکام عدمی مجعول هم نباشند، قاعدهی لاضرر در آنها جاری میشود (مکارم…
کیفیت خدمت مهمترین عوامل تعیین کننده موفقیت سازمان های خدماتی در محیط رقابتی
امروزه کیفیت خدمات می تواند به یک سازمان جهت متمایز کردن خود از دیگر سازمانها و دستیابی به مزیت رقابتی پایدار کمک کند. شرکتها با ارائه خدمات با کیفیت می توانند مزایای رقابتی از نظر جایگاه کسب کنند. شرکتهایی که عمیقًا کیفیت گرا می شوند در هر دو جنبه فرهنگ درونی و شهرت بیرونی، توسعه می یابند به گونهای که تقلید آن توسط رقبا مشکل میباشد. بازاررقابتی امروز ایجاب می کند هرشرکت تولیدی یا خدماتی به منظور بقای خویش و همچنین سودآوری، تلاش کند تا جایگاه خود را در بین سایر رقبا ارتقا دهد. موفقیت شرکت ها و موسسه ها تا حدود زیادی در گروه شناخت هرچه بیشتر از مشتریان و رقبا و سایر عوامل تاثیرگذار بر بازار است. به علاوه در سال های اخیر رقابت در بازار خدمات افزایش یافته است. شرکت…
تعاریف رقیب محوری
رقیب محوری به معنای درک مداوم قابلیت ها و راهبردهای رقبای عمده بالقوه و فعلی که نیازهای مشتریان هدف سازمان هدف سازمان را تامین می کند و استفاده از آن دانش (دانش شناخت رقبا) در راستای ایجاد ارزش برتر مشتری است. (نارور و اسلتر، ۱۹۹۰) رقیب محوری، شناسایی نقاط قوت و ضعف، توانایی ها و استراتژی های رقبا، به نحوی است که بتوان در مقابل فعالیت های آن ها واکنش نشان داد.(داوس[۱]، ۲۰۰۰) رقیب محوری تلاشی برای جمع آوری و انتشار اطلاعات در مورد رقبای شرکت های بازار محور می باشد.(مارتین-کنسوگرا[۲]، ۲۰۰۷) رقیب محوری بر ارزیابی های عمیق مجموعه رقبای انتخاب شده تمرکز دارد. تحت این نوع جهت گیری استراتژیک، واحد کسب و کار بر اهداف رقیب، استراتژیها، پیشنهادها، منابع، قابلیت ها و انتشار اطلاعات به دست آمده از این ارزیابی تمرکز دارد….
ارزشهای محوری P-CMM
۵-۵-۶-۱-۲- ارزشهای محوری P-CMM ارزشهای محوری این مدل که بیانگر نگرش جامع آن به توسعه قابلیتهای منابع انسانی است، شامل: در سازمانهای باغ قابلیتهای منابع انسانی به طور مستقیم با عملکرد کسب و کار مرتبط است. قابلیتهای منابع انسانی یک موضوع رقابتی و یک منبع ایجاد مزیت رقابتی است. قابلیتهای منابع انسانی بایستی بر اساس جهتگیریهای استراتژیک تعریف شود. کانون توجه سازمانها از عناصر شغلی به قابلیتها، تغییر کرده است. قابلیتهای منابع انسانی در سطوح فردی، گروهی و سازمانی قابل سنجش و ارتقا هستند. سازمان باید در قابلیتهایی از منابع انسانی سرمایهگذاری کند که آن قابلیتها برای انجام قابلیتمحوری (core competency) بنگاه حیاتی باشد. سازمانها مسئول فراهم کردن فرصتهای رشد و توسعه افراد بوده،افراد مسئول بهره برداری از آنها هستند. مدیریت مبانی و عملیاتی مسئول قابلیتهای منابع انسانی میباشند. ارتقای قابلیتهای منابع انسانی…
جایگاه محوری شهرداری ها در نظام مدیریت شهری
۲-۳-جایگاه محوری شهرداری ها در نظام مدیریت شهری بدیهی است مدیریت شهری «سازمان گسترده متشکل از عناصر و اجزاء رسمی و غیررسمی مؤثر در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و کالبدی حیات شهر با هدف اداره، هدایت، کنترل و توسعه پایدار شهری است» (رجب صلاحی، ،۱۳۷۹ص،۵۵)، که از انواع سیستمهای باز و پیچیده انسانی و اجتماعی تلقی میشود و با عناصر و روابط متنوع و متعددی روبرو است؛ بنابراین مدیریت شهری بایستی تمام نظام شهری اعم از فضای کالبدی، فعالیتها، روابط و عملکرد آنها را تحت پوشش قرار دهد. این نظام دارای ماهیت سازمانی چندسطحی (سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجراء) است که در هر بخش آن میتوان جایگاه مشارکت شهروندان را ملاحظه کرد. امروزه مدیریت شهری با ارکان و مؤلفههای متعدد، در جهت کسب توانایی برای هدایت، کنترل و توسعه پایدار شهرهاست. در این…
اهمیت اعتماد سازمانی
مفهوم اعتماد و مسائل مربوط به آن در چند سال گذشته به طور فزایندهای محور مطالعه سازمانها گردیده است. امروزه اهمیت اعتماد در سازمانها به خوبی آشکار گردیده است چرا که برقراری ارتباطات و تحقق همکاری میان افراد نیازمند وجود اعتماد است. در عصری که روابط بین افراد و گروه ها سستتر شده و به سرعت در حال تغییر است، اعتماد که عمدتاً مبتنی بر استنتاجها و تفاسیر در مورد انگیزهها، شخصیت و باطن دیگران است، موضوع محوری سازمانها است که رشد وحیات آنها را تضمین می نماید. اهمیت به این دلیل است که مدیران به دنبال درک و شناخت چگونگی ایجاد همکاری موثر در سازمانها میباشند. اعتماد عامل کلیدی است زیرا همکاری را به وجود میآورد (Tyler, 2003). اعتماد میتواند منجر به تسهیم اطلاعات و توانمند سازی کارکنان گردد چرا که برنامههای…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 06:28:00 ق.ظ ]
|