پایان نامه مدیریت : مزایای مدل ارزیابی عملکرد متوازن:

مزایای مدل ارزیابی عملکرد متوازن: مهمترین مزایای اجرای ارزیابی عملکرد با بهره گرفتن از (BSC) می تواند در نکات زیر خلاصه شود: ۱- این مدل علاوه بر منافع سهامداران به منافع ذینفع های دیگر مانند؛ کارمندان، مشتریان، تأمین کنندگان مواد اولیه و خدمات و غیره … هم اهمیّت می دهد. ۲- این مدل در ارزیابی […]

پایان نامه مدیریت : مزایای مدل ارزیابی عملکرد متوازن:

مزایای مدل ارزیابی عملکرد متوازن: مهمترین مزایای اجرای ارزیابی عملکرد با بهره گرفتن از (BSC) می تواند در نکات زیر خلاصه شود: ۱- این مدل علاوه بر منافع سهامداران به منافع ذینفع های دیگر مانند؛ کارمندان، مشتریان، تأمین کنندگان مواد اولیه و خدمات و غیره … هم اهمیّت می دهد. ۲- این مدل در ارزیابی […]

اطلاعات حسابداری مدیریت، ارزیابی عملکرد متوازن

فصل اول:کلیات تحقیق (۱-۱) مقدمهاقتصاد ایران در شرایطی است که از یک ‌طرف جهت آزادسازی تجاری تحت‌فشار شدید بین­المللی است و از طرف دیگر به‌منظور توسعه پایدار، ناگزیر از توسعه قابل‌ملاحظه صادرات غیر نفتی و افزایش سهم آن در کل صادرات کشور است. با وجود منابع و ظرفیت‌ها و استعدادهای زیاد، به نظر می­رسد بنگاه­های ایران […]

ارزیابی عملکرد سازمان، ارزیابی عملکرد متوازن

۲-۲۱ فازهای توسعه کارت امتیازی متوازن توسعه یک کارت امتیازی متوازن می تواند به سه فاز اصلی تقسیم شود:(نیازی و کاظم زاده، ۱۳۸۴) طراحی شاخص­های عملکردی اجرای شاخص­های عملکردی استفاده از شاخص­های عملکردی فاز طراحی می­تواند به دو زیر فاز تقسیم شود: یکی شناسایی اهداف کلیدی که بایستی اندازه گرفته شوند و دیگری طراحی شاخص­ها. […]

رویکردهای ارزیابی عملکرد، ارزیابی عملکرد متوازن

محیط خارجی : محیط خارج از دو عنصر متمایز تشکیل شده است : مشتریان و رقبا. یک سیستم ارزیابی عملکرد متوازن اطلاعات کافی در مورد این دو عنصر را برای مدیران فراهم می آورد.پیشتر در مورد رضایت مشتریان در بخش شاخص های کیفیتی بحث شد. هم اکنون به عنصر رقبا اشاره می­شود. یکی از روش […]

ارزیابی عملکرد متوازن، کارت امتیازی متوازن

بورگس[۱] (۱۹۹۴)، جیهانی[۲] (۱۹۹۵)، گود[۳] (۱۹۹۷)، شریفی و ژانگ[۴] (۱۹۹۹)، ورنادات[۵] (۱۹۹۹)، نیلور[۶] و همکاران (۱۹۹۹)، داو[۷] (۱۹۹۹)، بولینگر[۸] (۱۹۹۹)، کاید[۹] (۲۰۰۰)، ماسکل[۱۰] (۲۰۰۱)، هرمزی[۱۱] (۲۰۰۱)، براون و بسانت[۱۲] (۲۰۰۳)، کای و پرینس[۱۳] (۲۰۰۳)، و آرتتا و گیاچتی[۱۴] (۲۰۰۴) تلاش کرده‌اند تا تعریفی از مفهوم چابکی ارائه دهند. با وجود اینکه تعریفی که مورد قبول […]

طراحی سیستم ارزیابی عملکرد، مدل کارت امتیازدهی متوازن

– ورودیها: کارمندان ماهر و باانگیزه، نیازهای مشتریان، موادخام، سرمایه و…– سیستم پردازش: گواهی محصولات، تولید محصولات، تحویل محصولات و…– خروجیها: محصولات، خدمات، نتایج مالی و…– نتایج: برطرف کردن نیازهای مشتریان، جلب رضایت مشتریان و…اگرچه این مدل از نظر مفهومی مورد پذیرش است و بدون شک روشی مفید برای تشریح تفاوت بین شاخص های ورودی […]

الگوی کارت امتیاز متوازن، ارزیابی عملکرد سازمان

۲-۱-۶ اهداف ارزیابی عملکرداهداف ارزیابی عملکرد را می توان به سه گروه اصلی زیر تقسیم کرد: اهداف استراتژیک[۲۱] : که شامل مدیریت استراتژیک و تجدید نظر در استراتژی هااست. اهداف ارتباطی[۲۲] : که شامل کنترل موقعیت فعلی ، نشان دادن مسیر آینده ، ارائه بازخور و الگوبرداری از سازمان‌های دیگر است. اهداف انگیزشی[۲۳] : که […]

کارت امتیازی متوازن، اندازه گیری عملکرد

مهر – شعبه رستم اباد – کد ۷۴۰۹ ایران – گیلان –رستم اباد – امام خمینی منبع: بانک اطلاعاتی شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان۳-۴- ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات:هر پدیده از نظر کمی و کیفی ویژگی هایی دارد که آگاهی در مورد این ویژگی ها به ماهیت و نحوه دستیابی به آنها وابسته […]

کارت امتیازی متوازن، روش ارزیابی عملکرد

استفاده از کارت امتیازی متوازن چارچوبی را فراهم می‌کند تا سازمان بتواند استراتژی خود را پیاده کرده و نتایج آن را اجرایی سازد. برخی از مهمترین مزایای استفاده از کارت امتیازی متوازن عبارتند از: ۲-۸-۱- یکپارچگی و نظارت: کارت امتیازی متوازن میزان پیشرفت در تحقق اهداف استراتژیک و تمرکز بر اجرای آن را کنترل می­کند. این فرآیند، مشتری محور بوده و […]

معیارهای ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن

۲-۴- استراتژی استراتژی انجام کارهایی متفاوت ازگذشته و یا انجام همان کارها به شیوه­ای متفاوت است (مایکل پورتر[۹]، ۱۳۸۶) فرد دیوید[۱۰] مدیریت استراتژیک را این گونه تعریف کرده است. مدیریت استراتژیک، هنر و علم تدوین، اجرا وارزیابی تصمیمات همه جانبه به منظور توانمندسازی سازمان دردستیابی به اهداف اساسی موردنظر است. قسمت عمده ادبیات مدیریت استراتژیک، حول […]

مدل کارت امتیازی متوازن، ارزیابی عملکرد سازمانی

6-2 مروری بر مقالات پیشیندر این مرحله مروری بر مقالات مرتبط با مدیریت استراتژیک و کارت امتیازی متوازن و هوشن کانری در سطوح مورد استفاده در شرکتها و سازمانها می کنیم.۱-” کارت امتیازی متوازن پایدار برای صنعت معدن” که توسط آقای امیر سالار محمدی و همکاران در سال ۱۳۸۹ ارائه گردید. تحقیق فوق از […]

مدل کارت امتیازی متوازن، ارزیابی عملکرد سازمان

یکپارچه نمودن اهداف استراتژیک با مدیریت تاکتیکی روزانه کاربرد چرخه دمینگ (برنامه- اجرا- بررسی- اصلاح) به منظور مدیریت فرایند کسب و کار برنامه ریزی موازی و متدولوژی اجرا رویکرد فراگیر شرکت بهبود در ارتباطات افزایش اتفاق نشر و سازگاری برای هدف گذاری یکپارچگی مدیریت میان وظیفه ای 4-2 مرور ادبیات مرتبط با مفهوم کارت امتیازی […]

مدل کارت امتیازی متوازن، ارزیابی عملکرد در جهان

 لزوم استفاده از یک روش مناسب و همه جانبه برای ارزیابی شرکت ها مشهوداست. یکی از روش های ارزیابی عملکرد که در نسل های جدید خود ابزاری برای تدوین استراتژی و عملیات شرکت می باشد، کارت امتیازی متوازن است که قصد داریم دراین تحقیق با استفاده از ابعاد این رویکرد، ارزیابی عملکردرا در سازمان انجام […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...