کیفیت خدمت مهمترین عوامل تعیین کننده موفقیت سازمان های خدماتی در محیط رقابتی

امروزه کیفیت خدمات می تواند به یک سازمان جهت متمایز کردن خود از دیگر سازمانها و دستیابی به مزیت رقابتی پایدار کمک کند. شرکتها با ارائه خدمات با کیفیت می توانند مزایای رقابتی از نظر جایگاه کسب کنند. شرکتهایی که عمیقًا کیفیت گرا می شوند در هر دو جنبه فرهنگ درونی و شهرت بیرونی، توسعه […]

مهارت های مدیریتی، عوامل بین المللی

روش هایی که ریسک خریدار زیاد و ریسک فروشنده کم است : روش اعتبار اسنادی از جمله این روش هاست که فروشنده وجه کالا را پس از ارائه ی اسناد حمل به بانکی در کشور خود (مطابق با شرایطی که در اعتبار اسنادی ذکر شده) دریافت می دارد و بدین وسیله ریسک عدم پرداخت از […]

ابعاد و جنبه های رقابت پذیری، عوامل موثر بر رقابت پذیری

نمودار ۲-۱: چارچوب مفهومی رقابت پذیری ، (فیورر و چهارباغی، ۲۰۰۳، ص ۵۰) بوث و فیلیپ[۱۸]، در سطح بنگاه عوامل موثر بر رقابت پذیری را در دو دسته و در قالب رویکرد مبتنی بر فناوری و رویکرد مبتنی بر شایستگی تقسیم بندی می کنند. فناوری اطلاعات باعث بهبود کارایی و ایجاد مزیت استراتژیک می گردد. این […]

بازاریابی درونی و بازارگرایی، رفتارهای شهروندی سازمانی

 1-2) بیان مساله :در ادبیات و عملیات بازاریابی بازارگرایی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و رویکردهای متعددی برای تبیین این مفهوم مطرح شده اند. به اعتقاد نارور و اسلاتر (۱۹۹۰)، بازارگرایی قلب تپنده مدیریت و استراتژی بازاریابی مدرن است و کسب و کاری که بازارگرایی اش را افزایش دهد، عملکرد بازارش را بهبود […]

بازاریابی درونی و بازارگرایی، ایجاد انگیزه در کارکنان

۱-۱) مقدمه :دنیای کنونی با شتاب فزاینده‌ای در حال صنعتی شدن است. این امر ضرورت نوآوری، انعطاف‌پذیری، بهره‌وری و پاسخگویی را برای بقا و موفقیت سازمانها بیشتر می‌‌کند. یکی از کلیدهای موفقیت در بازارهای رقابتی این است که برنامه های بازاریابی خلاق را به کار گیریم تا اینکه نیازهای مشتریان و گرایشهای بازار را در […]

پایان نامه ارتباط بین عوامل ایجاد ارزش ادرکی و رقابت پذیری در شرکت های بیمه

۶ نظریات متفاوت در مطالعه رقابت پذیریرقابت پذیری در سطح سازمان مفهومی است که نظریات بی شماری توسط محققان مختلف و با دیدگاه های متفاوت در مورد آن مطرح شده است. در این قسمت مهمترین نظریات مطرح شده در این زمینه را مرور خواهیم نمود.فیورر و چهارباغی[۱] در قالب دیدگاه کلی نگر ، رقابت پذیری […]

پایان نامه ارتباط بین عوامل درون سازمانی و رقابت پذیری در شرکت های بیمه

۲-۱-۷ ابعاد و جنبه های رقابت پذیریرقابت پذیری به توانایی وادار کردن مشتری به انتخاب پیشنهاد های شرکت در قبال پیشنهادهای رقبا تعریف می شود بدین نحو که ، توانایی در بهبود مداوم فرایند های شرکت ؛ به ارائه پیشنهادی بهتر منجر شده و در نتیجه سطح رقابت پذیری ارتقا خواهد یافت. ( وبستر[۱] ، […]

پایان نامه چگونگی تاثیرگذاری عوامل بر میزان سودآوری بانک‌ها دولتی و خصوصی منتخب

اهداف تحقیق به طور کلی با توجه به بیان مسئله و تشریح موضوع در این تحقیق دو هدف اصلی دنبال می‌شوند که عبارتند از: بررسی چگونگی تاثیرگذاری عوامل دورنی و بیرونی بر میزان سودآوری بانک‌ها دولتی و خصوصی منتخب در ایران بررسی ارتباط هریک از این عوامل دورنی و بیرونی با میزان سوددهی بانک‌های دولتی […]

پایان نامه ارتباط هریک از این عوامل با میزان سوددهی بانک‌های دولتی و خصوصی منتخب

روش کار الف. نوع روش تحقیق:روش تحقیق در این پژوهش که از نوع کاربردیتحلیل داده ها- توصیفی (تحلیل رگرسیون) می‌باشد.ب. روش گرداوری اطلاعات (میدانی، کتابخانه­ای و غیره)در این پژوهش روش گردآوری اطلاعات به صورت کتابخانه‌ای می‌باشد.ت. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:هدف اصلی در این تحقیق بررسی تاثیر عوامل دورنی و بیرونی موثر بر سودآوری بانک‌ها […]

پایان نامه تاثیر حجم دارایی به عنوان عامل درونی بر سودآوری بانک‌های دولتی و خصوصی

– مفهوم سود از دیدگاه تفسیری؛در این دیدگاه برای ارائه تعریفی از سودبر دو مفهوم اقتصادی تغییر میزان رفاه و حداکثرسازی سود تکیه می‌شود. هیئت استانداردهای حسابداری مالی نیز به صورت تلویحی به این دو مفهوم در قالب «حفظ سرمایه » و «به حداکثر رساندن سود » اشاره کرده است. حفظ سرمایه یکی از اصلی‌ترین […]

پایان نامه تاثیر حجم دارایی به عنوان عامل درونی بر سودآوری بانک‌های دولتی و خصوصی

– مفهوم سود از دیدگاه تفسیری؛در این دیدگاه برای ارائه تعریفی از سودبر دو مفهوم اقتصادی تغییر میزان رفاه و حداکثرسازی سود تکیه می‌شود. هیئت استانداردهای حسابداری مالی نیز به صورت تلویحی به این دو مفهوم در قالب «حفظ سرمایه » و «به حداکثر رساندن سود » اشاره کرده است. حفظ سرمایه یکی از اصلی‌ترین […]

پایان نامه تاثیر کفایت سرمایه به عنوان عامل درونی بر سودآوری بانک‌های دولتی و خصوصی منتخب

سودآوری، معیارهای اندازه‌گیری و عوامل موثر بر آن ۲-۲-۲-۱٫ تعریف سودآوری نتیجه نهایی همه برنامه‌ها، فعالیت‌ها، تصمیمات مالی، تولیدی و کارایی عملکرد مدیریت در فعالیت سودآوری شرکت(بانک) منعکس می‌شود. سودآوری توان شرکت(بانک) یا موسسه در ایجاد درآمد کافی به گونه‌ای که پس از پرداخت هزینه‌های جاری مبلغی اضافی به نام سود برای شرکت(بانک) باقی بماند، […]

پایان نامه تاثیر نقدینگی به عنوان عامل درونی بر سودآوری بانک‌های دولتی و خصوصی

هدف مدیریت حداکثر ساختن ثروت سهامداران بانک است. نسبت بازده حقوق صاحبان سهام که به آن نرخ بازده ارزش ویژه نیز گفته می‌شود بهترین معیار سنجش موفقیت یا عدم موفقیت مدیریت بانک در دستیابی به این هدف است. این نسبت تاکید می‌کند که بازده حاصل از درآمد، وابسته به مبلغ سرمایه‌گذاری شده توسط سهامداران است. […]

پایان نامه تاثیر سپرده به عنوان عامل درونی بر سودآوری بانک‌های دولتی و خصوصی

اندازه بانک اندازه بانک معمولا به صورت کل داریی‌ها اندازه‌گیری می‌شود و در بین متغیرهای خاص بانک، اندازه بانک‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا هر چه بانکی بزرگتر باشد، برای تخصیص هزینه‌های ثابت مبلغ کمتری پرداخت می‌کند و اینکه آن برای بانک‌ها جهت به دست آوردن سهم بزرگتری از بازار و سودآوری بالا مفید […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...