خرید اینترنتی فایل تحقیق : استرس به عنوان عوامل محیطی

استرس به عنوان عوامل محیطی رویدادهای استرس‌زای زندگی را رویدادهای برجسته‌ای می‌دانند که فرد با آنها روبرو می‌شود و موجب دگرگونی مهمی در زندگی او می‌شود که آنها ۴۳ مورد از این رویدادها را در یک مقیاس درجه‌بندی سازگاری اجتماعی ذکر کرده‌اند. ۲-۲-۳-۳٫ استرس به عنوان کنشی متقابل این الگو را لازاروس طراحی کرده و امروزه بیش از هر الگوی دیگری مورد توجه قرار گرفته است که الگوی تبادلی نام دارد. این الگو می‌گوید استرس زمانی رخ می‌دهد که تعادل بین خواسته‌ها و منابع به هم می‌خورد و تأکید می‌کند که این تعادل‌یابی تعادلی ماهیتی پیشرونده دارد. همچنین این نظریه بیانگر تأثیر متقابل فرد بر محیط و محیط بر فرد است. از این رو هر برخورد معینی که میان شخص و محیط رخ دهد در بردارنده آثار ضمنی یادگیری‌هایی برای فرد و محیط…

عوامل نگهدارنده کمال گرایی

عوامل نگهدارنده کمال گرایی از نظر شافران،کوپر، فیربرن(۲۰۰۲)، تعدادی فرآیند که از آسیب شناسی روانی مرکزی نشأت می گیرند در باقی ماندن کمال گرایی سهیم اند. آسیب شناسی روانی مرکزی و ترس از شکست آسیب شناسی مرکزی کمال گرایی به عنوان وجود ترس مرضی از شکست و تلاش سخت برای رسیدن به موفقیت در نظر گرفته شده است. در افراد کمال گرا هرگونه شکست در قلمرو مربوطه شان منجر به خود انتقاد گری شده و باعث پایداری دید منفی آنها از خودشان می شود. این شکست ها هم چنین باعث می شود که این افراد برای رسیدن به اهدافشان بیشتر تلاش کنند. این خود باعث شدیدتر شدن وابستگی دیدگاه فرد کمال گرا به دست یابی به اهداف می شود. این فرضیات با داده هایی که ما بین ترس و شکست وعزت نفس ،…

عوامل تأثیرگذار بر رضایت شغلی، تعیین نیازهای آموزشی

۲-۳-۴- ماهیت رضایت شغلی رضایت شغلی به طور نوعی به نگرش‌های کارکنان اشاره دارد. رضایت شغلی ابعاد بسیاری دارد و ممکن است نمایانگر نگرش کلی نسبت به شغل باشد یا فقط به قسمت‌هایی از شغل باز گردد. رضایت شغلی به عنوان مجموعه‌ای از احساسات فرد، ماهیتی پویا دارد. یعنی به همان شدتی که پدید می‌آید، از میان می‌رود (شاید با شدت بیشتر). بنابراین برای تداوم آن، توجه مستمر مدیران، ضرورت دارد (دیویس و استورم ۱۳۷۰) از طرف دیگر، رضایت شغلی بخشی از رضایت زندگی است، به نحوی که سرشت محیط بیرونی بر احساسات فرد در کارش اثرمی گذارد. به همین ترتیب، چون شغل بخش مهمی از زندگی انسان است، رضایت از شغل بر رضایت کلی از زندگی تأثیر دارد. ۲-۳-۵- فواید بررسی رضایت شغلی دیویس و استورم معتقدند بررسی رضایت شغلی فواید زیر…

عوامل محیطی و فرهنگی، نظریه تداعی گرایی

در سازمان‌های خلاق بر این اعتقاد هستند که دانش در سطح سازمان به وفور پراکنده شده است و مدیران به راحتی می‌توانند افکار و نظرات دیگران را مستقیم و بدون واسطه دریافت کنند.۵-۵-۷-۲احترام به افرادویژگی دیگر سازمان خلاق احترام به افراد است و آنها باور دارند که می‌توانند همگام با نیازهای سازمان، رشد کنند.۶-۵-۷-۲ارائه خدمات مردمیهدف نهایی در این سازمان‌ها توجه به نیازمندی‌های اجتماع و جلب رضایت آحاد مردم است.۷-۵-۷-۲تخصصدر سازمان خلاق افراد دارای یک تخصص ویژه نیستند و این امکان را دارند که برای قرار گرفتن در جایگاه مناسب گردش شغلی داشته باشند.۸-۵-۷-۲کارگروهی۹-۵-۷-۲رابطه کارکنان با سازمان روابط دایمی و بلندمدت کارکنان با این نوع سازمان‌ها و در نتیجه برخورداری آنها از امنیت شغلی از دیگر ویژگی‌های این سازمانهاست.۱۰-۵-۷-۲استقبال مدیران از عامل تغییردر این سازمان‌ها تمامی مدیران، مسئله تغییر را به عنوان تنها عامل…

عوامل موثر بر وفاداری مشتریان، عوامل موثر بر وفاداری مشتری

 2-6) تحقیقات انجام شدهدر این بخش تحقیقات خارجی و داخلی مرتبط با موضوع تحقیق بیان می شود که در زیر به آنها اشاره شده است: 2-6-1) تحقیقات خارجی نام و همکاران (Nam et al, 2012) مقاله ای را با این عنوان ارائه کردند: تساوی برند، وفاداری برند و رضایتمندی مشتری. در این تحقیق محققان ابعاد موثر بر وفاداری مشتری را به ۵ دسته کیفیت فیزیکی، رفتار کارکنان، انسجام ایده آل، هویت برند و سبک زندگی تقسیم کرده اند. همچنین در این تحقیق متغیر رضایتمندی به عنوان عامل میانجی تاثیرگذار است. پرسشنامه این تحقیق را ۳۷۸ نفر از مشتریان رستوران ها و هتل ها تکمیل کردند. داده های جمع آوری شده از طریق مدل معادلات ساختاری (SEM) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. در نهایت تمام فرضیه ها ثابت شد. اینگونه می توان نتیجه…

عوامل مؤثر بر وفاداری، مدل های وفاداری مشتری

۲-۸) تعریف وفاداری مشتریبازاریابان تا دیروز تنها در اندیشه یافتن مشتری بودند و گروه فروش در پی شکار مشتریان تازه بود ولی در دیدگاه امروزی، بازاریابی یعنی رشد دادن مشتری و توجه به رضایت مندی و کیفیت خدمات از دیدگاه مشتری. امروزه، هنر بازاریابی آن است که مشتریان یک سازمان در داخل سازمان همکار و در خارج از سازمان حامی و طرفدار سازمان باشند. امروزه متعهد کردن مشتری جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. پرداختن به مقوله وفاداری و مطالعه وفاداری به نام و نشان (مارک) و وفاداری مشتریان توسط افراد زیادی بسط و گسترش داده شده است. وفاداری، ذهنیت مثبتی را در اذهان شنونده ایجاد می کند. هرکسی از یک دوست خوب، همسر و یا همکار خوب توقع دارد که به او وفادار بماند. در اغلب موارد وفاداری از روابطی سرچشمه می…

عوامل موثر بر تبلیغات شفاهی، اهمیت تبلیغات شفاهی

هر نوع ارتباطات بین افراد درباره محصولات و خدمات به گونه ای که دریافت کننده، پیام دهنده را بی طرف و بی نظر قلمداد کند (غفاری و آشتیانی،۲۰۰۶، ص ۵۱). عموماً رفتار تبلیغات شفاهی به عنوان انتقال غیر رسمی اطلاعات مرتبط با خرید و مصرف در بین مصرف کنندگان ادراک می شود. محققان به این نتیجه رسیده اند که دریافت تبلیغات شفاهی بر روی آگاهی دریافت کننده، تمایل، توجه، نگرش به نام و نشان تجاری، تمایلات و انتظارات تاثیر می گذارد (حاجی کریمی و همکاران، ۱۳۹۲، ص ۱۲).تبلیغات شفاهی به افراد این امکان را می دهد که بر ارزیابی و نیات خرید مصرف کنندگان مشابه خود، از نظر اطلاعاتی و هنجاری تاثیر بگذارند. (رنجبریان و جلیلوند، ۱۳۸۹، ص ۵۲). اعتقاد بر این است که تبلیغات شفاهی مثبت عامل موثری در جذب مشتریان جدید…

عوامل موثر بر وفاداری مشتریان، عوامل موثر بر وفاداری مشتری

اطلاعات دهان‌به‌دهان نزد مصرف‌کنندگان دارای اهمیت زیادی می‌باشد، چراکه این اطلاعات از فرد دیگری که تجربیات خودش را توصیف می‌کند، به‌طور مستقیم به دست می‌آید. همچنین این اطلاعات شفاف‌تر از اطلاعات سایر ابزار ارتباطی مانند ارتباطات چاپی می باشد، درنتیجه اطلاعات دهان‌به‌دهان در حافظه، قابل‌دسترس بوده و اثر نسبتاً بیشتری بر مصرف‌کنندگان دارند (موون، ۱۳۸۲). تبلیغات دهان‌به‌دهان اثر بالقوه بیشتری در مقایسه با دیگر کانال‌های ارتباطی برجا می‌گذارند (گادز و مایزلین، ۲۰۰۴).کتز و لازارفلد عنوان داشته‌اند که نفوذ شخصی و تبلیغات دهان‌به‌دهان هفت برابر مؤثرتر از تبلیغات مجلات و روزنامه ها در ترغیب زنان خانه دار برای تغییر برند محصولات خانگی است و به‌طور مشابهی بیل و راجرز نیز دریافته‌اند که منابع بین فردی از مؤثرترین راه ها در ترغیب و تشویق زنان خانه دار برای امتحان نمودن محصولات جدید و حتّی تغییر…

عوامل موثر بر رضایت مشتریان، خدمات بانکداری الکترونیک

اعتقاد بر این است که تبلیغات دهان‌به‌دهان مثبت عامل مؤثری در جذب مشتریان جدید است. ادبیات معتبر و قابل توجّهی درباره اهمیت تبلیغات دهان‌به‌دهان درزمینه بازاریابی و رفتار مصرف‌کننده وجود دارد. ارزش تبلیغات دهان‌به‌دهان زمانی معلوم می‌شود که پیامدها و اثرات آن بر روی خریداران بالقوه و واقعی را مشاهده کنیم. توضیحات و تفسیرهای مثبت از سوی مشتریان خشنود می‌تواند موجب افزایش خریدها گردد و این در حالی است که توضیحات و تفاسیر منفی از سوی مشتریان ناخشنود می‌تواند به کاهش خریدها منجر گردد. مبانی تئوریک زیادی برای این ایده وجود دارد که تبلیغات دهان‌به‌دهان بر اقدامات مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد. همچنین اظهارشده که تبلیغات دهان‌به‌دهان در میان خانواده، دوستان و همسالان به‌عنوان یکی از مؤثرترین و قدرتمندترین روش‌ها در انتخاب کالاها و خدمات است. تبلیغات دهان‌به‌دهان مثبت سبب کاهش مخارج بازاریابی شده و…

پایان نامه ارشد:عوامل استفاده از نتایج تحقیق برای تقویت و توسعه گردشگری

فرهنگ و گردشگری در اکثر موارد فرهنگ علاوه بر اینکه عنصر مهمی در توسعه توریسم محسوب می شود، یکی از ذینفعان این توسعه نیز به شمار می آید. فرهنگ عامل مهمی در ایجاد جذابیت برای توریست های خارجی و همچنین جذب توریست های داخلی و تشویق آنها به سرمایه گذاری محسوب می شود(Arzeni, 2009: 19). در طول قرن بیستم، توریسم و فرهنگ به عنوان دو متغیر کاملاً مجزای از هم فرض می شدند و به منابع فرهنگی به عنوان میراث گردشگاه نگریسته می شد و به طور گسترده ای به سطح تحصیلات مردم محلی و زیربنای هویت فرهنگ ملی و محلی مربوط می شد. از سوی دیگر به توریسم به عنوان فعالیت های مربوط به استراحت، جدای از زندگی روزمره و فرهنگ مردم محلی نگریسته می شد. این مساله در اواخر قرن بیستم،…

دانلود پایان نامه بررسی عوامل استرس زای شغلی مدیران

عنوان کامل پایان نامه :عوامل استرس زای شغلی مدیران آموزشی مدارس متوسطه مناطق نوزده گانه شهر تهران ۳) استرس به عنوان کنش متقابل این الگو که توسط ریچارد لازاروس مطرح شده است چنین بیان می دارد که استرس زمانی رخ می دهد که تعادل بین خواستها و منابع (‌تامین کننده ) به هم می خورد ، و تاکید می کند که این تعادل یا بی تعادلی ماهیتی پیش رونده دارد.به علاوه ،‌ این مدل بیانگر تاثیر متقابل فرد بر محیط و محیط بر فرد است.از این رو ،‌هر برخورد معینی که میان شخص و محیط رخ می دهد در بر دارنده آثاری ضمنی درگیریهایی برای فرد و محیط خواهد بود. مرحله اول در این الگو ،‌ارزیابی اولیه نامیده می شود .این ارزیابی گویای آن است که رویداد یا وضعیت پیش آمده ممکن است…

پایان نامه ارتباط بین عوامل محیطی خرد-ملی و رقابت پذیری در شرکتهای بیمه

۲ رقابت پذیری در سطح صنعت با وجود اینکه رقابت پذیری صنعت ماهیت جداگانه و خاص خود را دارد، ولی صنعت از یک ماهیت بینابینی نیز برخوردار است ؛ بدین معنی که از یک طرف ، زمانی که به عنوان محیط خرد فعالیت و رقابت بنگاه ها و کسب کار ها در نظر گرفته می شود ، ماهیت زیر ساختی به خود گرفته و به سطح ملی شباهت پیدا می کند. از طرف دیگر زمانی که به عنوان مجموعه ای از بنگاه های فعال در یک حوزه تخصصی ( مانند خودرو ، مواد غذایی ، خدمات بانکی و بیمه ای و غیره) در مقایسه با صنایع رقیب در فضای رقابتی ملی و بین المللی در نظر گرفته می شود، ماهیتی کارکردی به خود گرفته و به سطح بنگاهی شباهت پیدا می کند.( هر…

پایان نامه تعیین ارتباط بین عوامل موثر بر تصمیم گیری و بهبود عملکرد سازمان

 تعریف واژها و اصطلاحات تخصصیعوامل روانشناختی:مشارکت انسان در پدیده تصمیم- گیری روشن است. عواملی از قبیل شخصیت تصمیم گیر، توانائی های او، تجربیات، درک، ارزشهاو نقش او از جمله عوامل مهم در تصمیم گیری می باشند.عوامل فرهنگی: محیط دارای لایه های فرهنگی متعددی است که به نام فرهنگ منطقه، فرهنگ کشور و فرهنگ جهانی خوانده می شود. همچنین فرهنگ خود سازمان نیز باید در نظر قرار گیرد. این فرهنگها بر تصمیم فردی و یا سازمانی ما در قالب هنجارهای مورد قبول جامعه، رویه ها و ارزشها تاثیر می گذارند. تصمیم گیری در شرایط اطمینان:این نوع تصمیم گیری برای زمانی است که کلیه متغیرهای موثر موجود در آن ثابت فرض شوند. به زبان دیگر تصمیم گیرنده نتیجه تصمیم را می داند. مدلسازی برای این شرائط از تصمیم گیری بیشتر بر اساس مدلهای ریاضی و مشخص…

پایان نامه تعیین ارتباط بین عوامل موثر بر تصمیم گیری و بهبود عملکرد سازمان

 تعریف واژها و اصطلاحات تخصصیعوامل روانشناختی:مشارکت انسان در پدیده تصمیم- گیری روشن است. عواملی از قبیل شخصیت تصمیم گیر، توانائی های او، تجربیات، درک، ارزشهاو نقش او از جمله عوامل مهم در تصمیم گیری می باشند. عوامل فرهنگی: محیط دارای لایه های فرهنگی متعددی است که به نام فرهنگ منطقه، فرهنگ کشور و فرهنگ جهانی خوانده می شود. همچنین فرهنگ خود سازمان نیز باید در نظر قرار گیرد. این فرهنگها بر تصمیم فردی و یا سازمانی ما در قالب هنجارهای مورد قبول جامعه، رویه ها و ارزشها تاثیر می گذارند. تصمیم گیری در شرایط اطمینان:این نوع تصمیم گیری برای زمانی است که کلیه متغیرهای موثر موجود در آن ثابت فرض شوند. به زبان دیگر تصمیم گیرنده نتیجه تصمیم را می داند. مدلسازی برای این شرائط از تصمیم گیری بیشتر بر اساس مدلهای ریاضی و…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...