مدل وفاداری |
![]() |
عوامل مؤثر بر وفاداری، مدل های وفاداری مشتری
۲-۸) تعریف وفاداری مشتریبازاریابان تا دیروز تنها در اندیشه یافتن مشتری بودند و گروه فروش در پی شکار مشتریان تازه بود ولی در دیدگاه امروزی، بازاریابی یعنی رشد دادن مشتری و توجه به رضایت مندی و کیفیت خدمات از دیدگاه مشتری. امروزه، هنر بازاریابی آن است که مشتریان یک سازمان در داخل سازمان همکار و در خارج از سازمان حامی و طرفدار سازمان باشند. امروزه متعهد کردن مشتری جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. پرداختن به مقوله وفاداری و مطالعه وفاداری به نام و نشان (مارک) و وفاداری مشتریان توسط افراد زیادی بسط و گسترش داده شده است. وفاداری، ذهنیت مثبتی را در اذهان شنونده ایجاد می کند. هرکسی از یک دوست خوب، همسر و یا همکار خوب توقع دارد که به او وفادار بماند. در اغلب موارد وفاداری از روابطی سرچشمه می…
رابطه بین رضایت و وفاداری، مدل یابی معادلات ساختاری
نتایج تحلیل دادهها نشان داد که رابطه ای قوی بین رضایت مشتری و تصویر برند وجود دارد، در حالیکه بین رضایت مشتری و تمایل به وفاداری رابطه معنادار اما ضعیف مشاهده شد. اما رابطه غیر مستقیم بین رضایت مشتری و تمایل به وفاداری شدت بالایی را نشان داد.ون وورن و همکاران(۲۰۱۲)، در مطالعه خود به بررسی رابطه بین رضایت مشتری، اعتماد، تصویر ذهنی از تامین کننده و تعهد با وفاداری مشتری پرداختند. جامعه آماری آنها مشتریان مراکز اپتومتریک بودند که طی ۶ سال گذشته دو بار یا بیشتر از خدمات این مراکز بهره گرفته اند. به منظور جمع آوری داده ها از یک پرسشنامه ساختار یافته استفاده شد و ۳۵۷ نفر به عنوان نمونه تحقیق در نظر گرفته شده اند. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از جداول و نمودار…
مدل آکر و دیوید، وفاداری به برند
2-3- انواع وفاداریهمانگونه که قبلا بیان شد وفاداری به برند از موارد مورد علاقه محققان در بازاریابی است. تحقیقات گذشته پیشنهاد میکند که مشتریان وفادار بیشتر از مشتریان غیرروفادار برای شرکت هزینه میکنند. تیلیغات شفاهی مثبتی را گسترش میدهند و به عنوان قلب تپنده شرکت از گروههای با ارزش در آن محسوب میشوند. از اوایل دههی ۱۹۶۰ تعاریف متفاوتی از وفاداری از دیدگاه عاطفی و شناختی ارائه شده است. درواقع تحقیقات در این زمینه نشان داده است که وفادری به معنی تعهد به خرید یک یک برند خاص است. آنها بیان کردند که وفاداری نتیجه یک فرآیند روانشناختی و رفتاری است و باید از دیدگاه رفتاری و روانشناختی مورد بحث قرار بگیرد. مدلهای تحقیقاتی وفاداری در تلاشند تا این ۲ بعد وفاداری ، نگرشی و رفتار ، را مورد مطالعه قرار دهند(Bennett et…
رابطه بین رضایت و وفاداری، مدل یابی معادلات ساختاری
علامه و نکته دان(۱۳۸۹) در تحقیقی تحت عنوان تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتری به بررسی رابطه بین وفاداری مشتریان و یکی از متغیرهای کلیدی آن یعنی کیفیت خدمات و متغیرهای اعتماد و رضایتمندی نیز به عنوان متغیرهای واسطه مورد بررسی قرار دادند. پژوهش از نوع توصیفی است و برای سنجش، اطلاعات از پرسشنامه با طیف لیکرت ۷ گزینه ای استفاده شده است. جامعه ی آماری مهمانان هتلهای ۴و۵ ستاره اصفهان بوده وحجم نمونه ۶۷ برآورد شدکه برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. یافته های پژوهش بیانگر وجود رابطه مثبت و معناداری میان کیفیت خدمات و وفاداری مشتری است. به علاوه یافته های این پژوهش نشان می دهد، متغیر های اعتماد و رضایتمندی نقش میانجی را در رابطه کیفیت خدمات و وفاداری ایفا می کنند و خود…
مدل آکر و دیوید، وفاداری به برند
وفاداری ادراکی که در آن نگرش ها و عقاید مشتریان عنصر کلیدی محسوب میشود ولی هیچ نوع مدرکی مبنی بر تاثیر آن بر خرید دیده نمیشود. وفادرای ادراکی از طریق جلب رضایت و آگاهی دادن به مشتری ایجاد میشود. وفادرای مرکب ترکیبی از وفاداری معاملاتی و ادراکی است ( تاج زاده نمین و همکاران،۱۳۸۹). 2-4- مدلهای وفاداریبین تکرار خرید و وفاداری تمایز و تفاوتی وجود دارد. تکرار خرید نوعی رفتار به خرید مجدد از یک برند خاص است، درحالی که وفاداری دارای دلیل
یا واقعیتی است که قبل از ایجاد رفتار رخ داده است. مشتریان وفادار میزان پذیرش شکست و آسیبپذیری شرکت را کاهش میدهند. مشتریان وفادار حساسیت کمی به قیمت دارند در نتیجه سود سازمانی به طور مثبتی تحت تاثیر وفاداری به برند است(Ioan,2000). 2-4-1 – مدل آکر و دیویدمشهور ترین مدل وفاداری یه…
پایان نامه رضایت مشتری و وفاداری در محیط دیجیتال و مدل کانو
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت عنوان : رضایت مشتری و وفاداری در محیط دیجیتال و مدل کانو چکیده :امروزه ھمه کوشش ھایی که شرکتھا در خصوص افزایش کیفیت محصول و کسب توان رقابتی بکار می برند برایبدست آوردن مشتریان بیشتر و حفظ آنھا است. بنیان و اساس نظام بانکی، مشتری است بنابراین یکی از سودمندترینو مناسب ترین استراتژی ھا برای بانک ھا مشتری مداری است. یک مشتری در بانک حداقل مساوی یک داراییاست. امروزه بانکداری موظف است خود را در آیینه وجود مشتری ببیند و سعی کند در محیط پر از رقابت، خواستهھا و تمای۱ت مشتریان خود را درک نماید و کاری کند که مشتری از سازمانش رضایت کامل داشته باشد . لذا در اینتحقیق سعی شده به مسأله رضایت مشتریان از زاویه و دید جدیدی نگریسته شود و در این رابطه…
راهنمای پایان نامه درباره : تعریف نظریهها و مدلهای مرتبط با تعهد زناشویی عشق :سه مولفهی تشکیل دهندهی عشق – تعهد زناشویی
نظریهها و مدلهای مرتبط با تعهد زناشویی دو دسته نظریه و مدل در رابطه با تعهد زناشویی وجود دارد (عام و خاص). در این پژوهش فقط به نظریههای خاص اشاره میشود. ۲-۱-۴-۱- نظریهها و مدلهای خاص در ارتباط باتعهد زناشویی ۲-۱-۴-۱-۱- مدل سرمایهگذاری رسبالت[۱] مدل سرمایهگذاری برای اولین بار توسط رسبالت در سال ۱۹۸۰مطرح شد. این مدل بر فرایند تعهد زناشویی به اندازه شرایط زوال رابطه تمرکز دارد. طرفداران این الگو اعتقاد دارند که تعهد عامل پیشبینی کننده مهمی در عهد شکنی است. تعهد میزان وسوسه شدن برای عهدشکنی را کاهش میدهد و منابعی برای قادر ساختن افراد برای تغییر تمرکزشان از پیامدهای لذتخواهی بلند مدت را فراهم میکند. بنابراین افراد دارای تعهد بالا، احتمالا بیشتر از عهدشکنی زناشویی اجتناب میکنند، در حالی که افراد باسطوح تعهد پایینتر ممکن است بیشتر درگیر رروابط…
راهنمای پایان نامه درباره : تعریف نظریهها و مدلهای مرتبط با تعهد زناشویی عشق :سه مولفهی تشکیل دهندهی عشق – تعهد زناشویی
نظریهها و مدلهای مرتبط با تعهد زناشویی دو دسته نظریه و مدل در رابطه با تعهد زناشویی وجود دارد (عام و خاص). در این پژوهش فقط به نظریههای خاص اشاره میشود. ۲-۱-۴-۱- نظریهها و مدلهای خاص در ارتباط باتعهد زناشویی ۲-۱-۴-۱-۱- مدل سرمایهگذاری رسبالت[۱] مدل سرمایهگذاری برای اولین بار توسط رسبالت در سال ۱۹۸۰مطرح شد. این مدل بر فرایند تعهد زناشویی به اندازه شرایط زوال رابطه تمرکز دارد. طرفداران این الگو اعتقاد دارند که تعهد عامل پیشبینی کننده مهمی در عهد شکنی است. تعهد میزان وسوسه شدن برای عهدشکنی را کاهش میدهد و منابعی برای قادر ساختن افراد برای تغییر تمرکزشان از پیامدهای لذتخواهی بلند مدت را فراهم میکند. بنابراین افراد دارای تعهد بالا، احتمالا بیشتر از عهدشکنی زناشویی اجتناب میکنند، در حالی که افراد باسطوح تعهد پایینتر ممکن است بیشتر درگیر رروابط…
خرید پایان نامه روانشناسی : کیفیت روابط زناشویی -جنبه های پیشگیری مدل رفتاری- ارتباطی
کیفیت روابط زناشویی -جنبه های پیشگیری مدل رفتاری- ارتباطی جنبه های آموزشی – پیشگیری مدل رفتاری- ارتباطی در شش حوزه اساسی مورد بحث قرار می گیرند: ۱)فهم رفتار،۲) عینیت گرایی،۳) تبادل رفتاری،۴) مصالحه، ۵) ارتباطات، ۶) آموزش حل مساله. فهم رفتار: در رفتار دو هدف را می توان جستجو کرد: ۱- رفتار ممکن است فقط رفتار صرف باشد( یعنی تظاهر عملکرد شخص)؛۲- رفتار ممکن است ارزش رابطه ای داشته باشد(یعنی در درون رابطه معنی پیدا کند). در برنامه های پیشگیری، زوج ها باید یاد بگیرند تا رفتار را براساس رابطهای بودنش درک کنند و رفتارهای خود و همسرشان را در چهارچوب تعاملی مورد ارزیابی قرار دهند. بنابراین آنها ممکن است سوالات زیر را از خود بپرسند: ۱- رفتار من بر رفتار همسرم چه اثری می تواند داشته باشد؟ ۲- رفتار همسرم بر رفتار…
پایان نامه مدیریت درباره مدل ها و الگوهای رفتار اخلاقی مدیران
مدل ها و الگوهای رفتار اخلاقی مدیران عوامل متعدد و گوناگونی ممکن است در تصمیم گیری و رفتار مدیران دخالت داشته باشند که این عوامل گاهی رعایت اخلاقیات را تسهیل می کند و گاه نیز مانع آن میشود. بعضی از الگوها یا مدل هایی که این عوامل را ترسیم می کند به شرح ذیل می باشد: ۲-۲-۷-۱ مدل ارائه شده توسط دفت بر اساس این مدل نیروهایی که رفتار و تصمیمات اخلاقی را شکل می دهند عبارتند از: اخلاق شخصی: که سه گروه کلی یعنی اعتقادات و ارزشهای فردی، توسعه اخلاقی و چارچوب های اخلاقی را در بر میگیرد. اعتقادات و ارزش های فردی را شخص از خارج وارد سازمان می کند. تربیت خانوادگی و ارزش های روحی، اصولی را به وجود می آورند که فرد بر آن اساس زندگی و کار می…
پایان نامه مدیریت درباره مدل ها و الگوهای رفتار اخلاقی مدیران
مدل ها و الگوهای رفتار اخلاقی مدیران عوامل متعدد و گوناگونی ممکن است در تصمیم گیری و رفتار مدیران دخالت داشته باشند که این عوامل گاهی رعایت اخلاقیات را تسهیل می کند و گاه نیز مانع آن میشود. بعضی از الگوها یا مدل هایی که این عوامل را ترسیم می کند به شرح ذیل می باشد: ۲-۲-۷-۱ مدل ارائه شده توسط دفت بر اساس این مدل نیروهایی که رفتار و تصمیمات اخلاقی را شکل می دهند عبارتند از: اخلاق شخصی: که سه گروه کلی یعنی اعتقادات و ارزشهای فردی، توسعه اخلاقی و چارچوب های اخلاقی را در بر میگیرد. اعتقادات و ارزش های فردی را شخص از خارج وارد سازمان می کند. تربیت خانوادگی و ارزش های روحی، اصولی را به وجود می آورند که فرد بر آن اساس زندگی و کار می…
منابع پایان نامه مدیریت با موضوع مدل سرمایه فکری بانک ملی استریچیسک
مدل سرمایه فکری بانک ملی استریچیسک[۱] بانک ملی استریچیسک یکی ارائه دهندگان خدمات مالی است. بانک بانک ملی استریچیسک بمنظور ارائه مدل سرمایه فکری از رویکردی فرایندی استفاده کرده است که بین سرمایه دانش محور، فرایندهای تجاری و مسئولیتهای خدماتی این شرکت ارتباط ایجاد کرده است. Intellectual) Capital Reorts 2005) ۲-۵-۴-۱- انواع سرمایه دانش محور سرمایه انسانی: شامل مواردی در حوزه نیروی انسانی است، مانند تعداد دوره های آموزشی برگزار شده. سرمایه ساختاری: شامل چارچوب های سازمانی مانند زیرساختهای فنی، عملیات تجاری، تعداد مدیران تولید. سرمایه ارتباطی: شامل همکاری با شبکه های ملی، مشتریان و شرکای بین المللی. سرمایه نوآوری: شامل هزینه های تحقیق و توسعه و پروژه های نوآورانه اهداف دانشی انواع سرمایه های فکری در نهایت به چهار هدف دانشی می رسند. اهداف دانشی که در ادامه توضیح داده می…
منابع پایان نامه مدیریت با موضوع مدل سرمایه فکری بانک ملی استریچیسک
مدل سرمایه فکری بانک ملی استریچیسک[۱] بانک ملی استریچیسک یکی ارائه دهندگان خدمات مالی است. بانک بانک ملی استریچیسک بمنظور ارائه مدل سرمایه فکری از رویکردی فرایندی استفاده کرده است که بین سرمایه دانش محور، فرایندهای تجاری و مسئولیتهای خدماتی این شرکت ارتباط ایجاد کرده است. Intellectual) Capital Reorts 2005) ۲-۵-۴-۱- انواع سرمایه دانش محور سرمایه انسانی: شامل مواردی در حوزه نیروی انسانی است، مانند تعداد دوره های آموزشی برگزار شده. سرمایه ساختاری: شامل چارچوب های سازمانی مانند زیرساختهای فنی، عملیات تجاری، تعداد مدیران تولید. سرمایه ارتباطی: شامل همکاری با شبکه های ملی، مشتریان و شرکای بین المللی. سرمایه نوآوری: شامل هزینه های تحقیق و توسعه و پروژه های نوآورانه اهداف دانشی انواع سرمایه های فکری در نهایت به چهار هدف دانشی می رسند. اهداف دانشی که در ادامه توضیح داده می…
خرید پایان نامه مدیریت : مدل تکنولوژی بروکر[۱]
مدل تکنولوژی بروکر[۱] این مدل بوسیله بروکینگ مؤسس شرکت مشاوره ای تکنولوژی بروکر ارائه شده است. اجزا این مدل عبارتند از: دارایی بازاری دارایی انسانی دارایی مالکیت معنوی دارایی زیر ساختی دارایی بازاری: توان سازمان در رابطه با دارایی های نامحسوس شامل وفاداری مشتری، کانالهای توزیع، فرانشیز، نام شرکت(شهرت) و غیره است. اهمیت این سرمایه در ایجاد توان لازم برای کسب مزیت رقابتی در بازار است. دارایی انسانی: شامل تجارب جمعی، خلاقیت، توان حل مشکل، توانایی مدیریتی و مدیریت کارکنان است. این دارایی ها متعلق شرکت نیست تا هر گونه که می خواهد آن را تغییر دهد. کارکنان قرن جدید بایستی آموزش دیده و متعهد به فرایند یادگیری پیوسته باشند و بایستی به کارکنان دانشی تبدیل شوند. دارایی مالکیت معنوی: شامل حق کپی رایت، دانش فنی، حق طراحی، موارد محرمانه شرکت است. اهمیت…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 06:40:00 ب.ظ ]
|