پایان نامه مقایسه میزان شادمانی و رضایت شغلی معلمان مدارس استثنایی و عادی شیراز

فصل اول : کلیات تحقیق مقدمه. ۲ بیان مسئله ۴ اهمیت و ضرورت مسئله. ۶ اهداف پژوهش ۷ فرضیه های پژوهش. ۸ تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش ۹ فصل دوم : پیشینه نظری و پژوهشی مقدمه. ۱۲ پیشینه نظری. ۱۲ الف : شادمانی . ۱۲ ب : رضایت شغلی. ۲۹ پیشینه پژوهش ۴۱ تحقیقات […]

پایان نامه میزان اضطراب معلمان زن در مدارس استثنایی و عادی

۲-۲-۴-۳ افسردگی از دیدگاه شناختی: یک نظریه­هایی تدوین کرده که براساس آن افسردگی در سطح وسیعی بر پایه یک مثلث شناختی منفی (متشکل از سه عامل) استوار است. موضوع اصلی این مثلث به دور تصوراتی سازمان می­یابد که انسان: ۱- از خود، ۲- از دنیای خارج، ۳- از آینده دارد و فرد افسرده تمام­وقت در […]

پایان نامه ارشد:مقایسه میزان افسردگی و اضطراب در بین معلمان زن زن مدارس استثنایی و عادی در شهر کرج

زمستان ۱۳۹۱ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالب عنوان شماره صفحه فصل اول : کلیات تحقیق۱-۱ مقدمه. ۲۱-۲ بیان مسأله. ۳۱-۳ اهمیت و ضرورت پژوهش. ۴۱-۴ فرضیه های پژوهش. ۵۱-۴-۱ فرضیه های اصلی: ۵۱-۴-۲ فرضیه های فرعی پژوهش: ۵۱-۵ اهداف پژوهش. ۶۱-۵-۱ اهداف اصلی: ۶۱-۵-۲ اهداف فرعی: ۶۱-۶ سؤال های پژوهش. ۶۱-۶-۱ […]

پایان نامه تفاوت میزان افسردگی بین معلمان زن مدارس عادی و استثنایی

۱-۷-۲ تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش اضطراب: در این تحقیق اضطراب عبارت است از نمره­ای است که فرد پس از پاسخگویی به سئوال­های آزمون اضطراب کتل کسب می­کند.افسردگی: در این تحقیق افسردگی عبارت است از نمره­ای که فرد پس از پاسخگویی به سئوال­های آزمون افسردگی بک کسب می­کند.تنش ارگی: در این پژوهش منظور از تنش ارگی […]

پایان نامه تفاوت میزان اضطراب بین معلمان زن مدارس عادی و استثنایی

ادبیات و پیشینه پژوهش ۲-۱ مقدمه امروزه اضطراب و دلواپسی برای میلیون­ها انسان به صورت مشکلی غیر قابل حل و خسته کننده در­آمده است، ولی باید در نظر داشت که نگرانی­ها همه مخرب نیستند و به کمک یک برنامه­ریزی دقیق می­توان آن ها را از بین برد .نگرانی مفرط یا به عبارت دیگر – دلشوره– […]

پایان نامه تفاوت معلمان زن مدارس عادی و استثنایی از نظر عامل هوشیاری نسبت به خود

۲-۲ مبانی نظری و ادبیات پژوهش ۲-۲-۱ تاریخچه اضطراب اختلالات اضطراب[۱] بشری که در نوشته­جات طبی آمده است، گروه ناهمگن از سندروهای بالینی و تعریف­ها را در بر می­گیرد. از نظر تاریخی، اصطلاحاتی نظیر، خستگی شدید عضو قلب و در قلب تحریک پذیر و «نوروز قلبی» و «سندرم فعالیت» و «آستنی عصبی عروقی» همه برای […]

پایان نامه تفاوت بین معلمان زن مدارس عادی و استثنایی از نظر عامل نیروی من

۲-۲-۲ تاریخچه افسردگی افسردگی از زمان­های بسیار دور در نوشته­ها آمده و توصیف­هایی از آنچه ما امروزه اختلالات خلفی می خوانیم در بسیاری از مدارک طبی قدیم وجود دارد. داستان «عهد تحقیق» شاه سائون و داستان خودکشی آژاکس در ایلیا هومر، هر دو یک سندرم افسردگی را توصیف کرده­اند حدود ۴۵۰ سال قبل از میلاد، […]

پایان نامه تفاوت عامل گرایش پارانویایی معلمان زن مدارس عادی و استثنایی

۲-۲-۳ تعاریف و نظریه­های اضطراب اضطراب یک احساس منتشر بسیار ناخوشایند و اغلب مبهم و دلواپسی است که با یک یا چند تا از احساس­های جسمی همراه می­گردد مثل احساس خالی شد و سردل، تنگی قفسه­سینه، طپش قلب، تعریق، سردرد یا میل جبری ناگهانی برای دفع ادار، بی­قراری و میل برای حرکت نیز از علائم […]

پایان نامه عامل گرایش به گنهکاری و تفاوت آن بین معلمان زن مدارس عادی و استثنایی

۲-۲-۴ تعاریف و نظریه­های افسردگی افسردگی این اصطلاح بسیار وسیع و تا حدودی مبهم است. برای شخص عادی حالتی مشخص با غمگینی و گرفتگی و بی­حوصلگی و برای پزشک گروه وسیعی از اختلالات خلقی با زیر شاخه­های متعدد را تداعی می­کند. خصوصیات اصلی و مرکزی حالات افسرگی کاهش عمیق میل به فعالیت­های لذت بخش روزمره، […]

پایان نامه عامل تنش ارگی بین معلمان زن مدارس عادی و استثنایی

۲-۲-۴-۱ افسردگی از دیدگاه روان پویایی: فروید عقیده داشت که فرد مبتلا به افسردگی یک وجدان یا فراخود تنبیه­کننده قوی دارد. او براساس گناه که وجدان موجب آن می­شود تأکید می­ورزد. پایه اغلب فرضیه­های روان­کاوی مربوط به افسرگی گزارش است که فروید در سال ۱۹۱۵ تحت عنوان عزا و مالیخولیا به رشته نگارش در­آورده است. […]

پایان نامه میزان افسردگی معلمان زن در مدارس عادی و استثنایی

۲-۲-۵ انواع اضطراب در اضطراب نیز تفاوت­های فردی وجود دارد برخی از افراد فقط در بعضی از مواقع مضطرب­اند در حالی­که بعضی دیگر در اکثر اوقات در حال اضطراب هستند. این نوع مشاهدات روان­شناسان را بر آن داشته است که بین دو نوع اضطراب تفاوت قائل بشوند: اضطراب موقعیتی[۱] اضطراب خصیصه­ای[۲] ۲-۲-۵-۱ اضطراب موقعیتی: حالت […]

پایان نامه : مقایسه میزان افسردگی واضطراب در معلمان مدارس کودکان استثنایی ومعلمان مدارس عادی

موضوع تحقیقفرضیه تحقیقتعریف مفاهیم و واژه هاتعریف عملیاتی اضطرابتعریف عملیاتی افسردگی فصل دوم: پیشینه تحقیقتاریخچه اضطرابتاریخچه افسرد گیتعاریف ونظریه های اضطرابتعاریف ونظریه های افسردگی۱- افسردگی از دیدگاه روان پویایی۲- افسردگی از دیدگاه رفتار گرایان۳- افسردگی ا زدیدگاه شناختی۴- افسردگی از دیدگاه اجتماعینظریه ملانی کلایننظریه کامروننظریه ادوارد بیبرنیکنظریه الکساندر لوئیانواع اضطراب۱- اضطراب موقعیتی۲- اضطراب خصیصه ایانواع افسردگی۱- […]

مسئولیت مبتنی بر تقصیر، قانون مسئولیت مدنی، مدارس شبانه روزی

 4-1-3-2- بررسی فرض تقصیر در عقود امانیمطابق ماده ۲۲۷ قانون مدنی، متعهدمقصر و مسئول خسارت ناشی از تخلف در انجام تعهد است مگر اینکه بتواند خلاف آنرا با فورس ماژور اثبات کند. اما از سوی دیگر در باب مقررات عقود امانی، همانند مستاجر و اجیر و مضارب و عامل در عقد جعاله و مستودع و […]

پایان نامه ارشد رشته مدیریت آموزشی: راهکارهای غنی سازی برنامه ریزی درسی درمدارس عادی ازدیدگاه معلمان مقطع دبیرستان شهرتهران درسال تحصیلی ۹۱-۹۰

عنوان فهرست مطالب صفحهچکیده ۱فصل اول : کلیات تحقیق. ۲مقدمه. ۳۱-۱- بیان مساله. ۴۱-۲ – اهمیت وضرورت ۹۱-۳- اهداف تحقیق. ۱۳۱-۴- سوالهایی تحقیق ۱۳۱-۵- تعاریف نظری. ۱۴فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق و چارچوب نظری. ۱۶مقدمه. ۱۷بخش اول : اهداف آموزشی ۱۸بخش دوم : محتوای آموزشی ۲۶بخش سوم : الگوی تدریس ۶۸بخش چهارم : […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...