مدیریت کیفیت جامع، انتظارات مشتریان

 ……………………………..1-Quality کیفیت در سازمان جهانی هرگز یک چیز تجملاتی نبوده است و این سازمان ها همواره به دنبال تعریف کاربردی بوده اند و تلاش کرده اند آن را از تصورات ذهنی خارج کنند. امروزه کیفیت به مفهوم انطباق با نیازمندی ها است، اما با این نکته که اندازه گیری آن امکان پذیر باشد، کیفیت از […]

ارکان فلسفی مدیریت کیفیت جامع، برنامه ریزی استراتژیک

مدیریت کیفیت جامع یک رویکردی مدیریتی، نظام مند، منظم و سازمان شمول است. به دنبال برتری عملکرد، دستیابی به اهداف استراتژیک و موقعیت بلند مدت است. متمرکز بر روی مشتری ها است؛ اساس آن پاسخگویی به نیازها و انتظارات مشتری ها، ارایه ارزش به آنها، کسب رضایت مشتری و خوشحال کردن آنها می باشد. کیفیت […]

تعریف جوایز کیفیت، مدیریت کیفیت جامع

مشتری محور؛ فرآیند گرایی؛ ارتقای مستمر. ۲-۳ – جوایز کیفیت۲-۳-۱- تعریف جوایز کیفیت جوایز کیفیت، جوایز و پاداش هایی هستند که بر اساس برخی از جنبه های کیفی عملکرد یک سازمان اهدا می گردند، جنبه هایی که در حالت عادی یک سازمان مسئولیت زیادی در قبال آنها ندارد. معیارهای جوایز کیفیت همان عوامل مدیریت کیفیت […]

ابعاد مدیریت کیفیت جامع، افزایش رضایت مشتریان

پژوهش‌های خارجی یوهانس کریستیانتو و همکاران (۲۰۱۲) در مقاله‌ای با عنوان «اتخاذ رویکرد TQMبرای دستیابی به رضایت مشتری» بیان داشتند که با اتخاذ رویکرد TQM رضایت مشتری در یک دوره سه ساله به سرعت افزایش پیدا می‌کند. همچنین مشخص شد که رویکرد گسترش عملکرد کیفی به طراحی یک محصول رقابتی با هماهنگی منابع شرکت در […]

عوامل حیاتی موفقیت، مدیریت کیفیت جامع

مزیت اطلاعات جمع آوری شده در این است که نظرات و پیشنهادهای مشتریان به صورت خود جوش و خلاق مطرح می شوند در حالی که اعتراضها و شکایات آنان صرفاً واکنشی نسبت به عملکرد ما بوده، خالی از پیشنهادهای کارا می باشد . 2-8-9-2 رضایت مشترییکی از مفاهیم اساسی مدیریت کیفیت، رضایت مشتری است. رضایت مشتری […]

مدیریت کیفیت فراگیر، مدیریت کیفیت جامع

کریچ[۲۲] مدیریت جامع کیفیت را یک سیستم مدیریتی کامل می داند که اصول این مدیریت را باید در تمام سیستم به کار برد. وی معتقد است که نمی توان بخش های کمی از آن اصول را به کار برد و یا آنها را در برخی از بخش های سازمان به کار برد و امید موفقیت […]

مدیریت کیفیت جامع، مدیران و کارکنان

۲-۷-۹ پیشگیری از بروز نقض کلید دستیابی به کیفیت است در سازمانهای سنتی بیشترین وقت مدیران و کارکنان صرف حل مشکلاتی می شود که هر روز اینجا و آنجا به وجود می‌آید و کمترین توجهی به ریشه مشکلات نمی شود. عبارت«مشکلات تمام شدنی نیستند» یک عبارت رایج در میان مدیران سنتی است. در سازمانی که […]

تاریخچه مدیریت کیفیت جامع، تاریخچه مدیریت کیفیت

مدیریت کیفیت فراگیر، دارای فلسفه و مجموعه ای از اصول است که شالوده ای برای بهبود مستمر سازمان است. این سیستم تمام افراد را در سازمان درگیر می کند. در محیط TQM مشتری و رضایت او در کانون توجه سازمان قرار دارد. تمرکز بر مشتر ی، بهبود مستمر و مشارکت کامل سه اصل اساسی TQM، […]

تکنیک تحلیل سلسله مراتبی، ابعاد مدیریت کیفیت جامع

۱-۴ اهمیت و ضرورت تحقیق با ورود به هزاره ی سوم و با قدم نهادن به عصر تکنولوژی و با استفاده از مفاهیم آن سازمان ها گام در عرصه رقابتی گذاشتند، امروزه

پاسخ به نیازهای مشتریان که اصلی ترین سرمایه های یک سازمان به حساب می آیند، به عنوان یک چالش اصلی برای سازمان های […]

استفاده از فناوری، مدیریت کیفیت جامع

(همان منبع:ص۶۸)( ۲۰۱۲ ) Ozsoy& Goksoy نیز دلایل عدم قبول تغییر را به صورت زیر بیان نموده اند : (الف) غافلگیری یا ترس از ناشناخته ها، (ب) عدم اطمینان به مدیریت، (ج) ترس از شکست، (د) فقدان شأن یا ناامنی شغلی، (ه) فشار نظیر(همتا) ، (ذ) از بین رفتن سنت های فرهنگی و روابط گروه […]

بهره وری از دیدگاه سیستمی، مدیریت کیفیت جامع

 مرکز بهره وری ژاپن بهره وری یک اولویت و انتخاب ملی است که منجر به افزایش رفاه اجتماعی و کاهش فقر می گردد. مرکز بهره وری ژاپن از زمان تاسیس در سال ۱۹۵۵ نهضت ملی افزایش بهره وری در این کشور را تحت سه اصل رهنمون ساز به جلو هدایت نموده که عبارتند از :افزایش […]

مدیریت کیفیت جامع، رضایت مشتریان

۲-۹-۲- نرم افزار اصطلاح نرم افزار عموما جهت توصیف برنامه­های رایانه­ای به کار برده می­شود. برنامه رایانه­ای شامل مجموعه ای از دستورالعمل­ها برای هدایت و کنترل سخت افزارها می­باشد. نرم افزارها شامل مجموعه­ای از دستورالعمل ها یا برنامه­هایی است که به رایانه داده می­شود و رایانه­ها به مدد آنها وظایف خود را به انجام می­رسانند. […]

مدیریت کیفیت جامع، ارزیابی بازخورد

جاری سازی استراتژیها همراه با اهداف کمی (شناخت راهها و روشها برای اجرای اقدامات) برنامه ریزی از بالا به پایین و از پایین به بالا و دریافت بازخورد (پرتاب توپ بین لایه های مختلف سازمان و دریافت بازخورد) تمرکز بر فرایندها علاوه بر نتایج خروجی و تاکید بر بهبود فرایندهای میان بخشی ساز و کار […]

فعالیت های هماهنگ شده، مدیریت کیفیت جامع

Ÿ کیفیت عبارت است ازهرگونه صفت یا صفات خاص یا عمل خاص یک فرآورده یا خدمت که بتوان با ارزیابی آن معلوم کرد که آیا فرآورده، یا خدمت با شرایط مشخص شده منطبق است یا نه (یوجی آکاو ،۱۹۹۵، ۲۱)[۴].از مجموع تعاریف ارائه شده پیرامون موضوع کیفیت می توان نتیجه گرفت که،۱- کیفیت توسط مشتری […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...